De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    ElviraR nou ik moet het ook wel beetje zeggen hoor, zo van...morgen jij weer. Want ik slaap nou eenmaal lichter en anders ben ik er nog vroeg uit, omdat ik Arthur eerder hoor dan mijn vriend.
    Ik ben vandaag idd vrij, morgen de nacht in, dus overdag ook nog thuis.
    Het heeft idd met huis te maken, maar na ons vorige akkefietje kan ik hier eigenlijk pas officieel melden dat het verkocht is als het ook zwart op wit staat (maar goed...jullie snappen het al!).
    Prinses maar waarom ruim je de wasknijpers dan ook niet op!?! Kan natuurlijk van levensbelang zijn!!!
    Pfff...ik weet niet of het echt minder wordt hoor (ik merk er iig bar weinig van). Denk dat je er mee leert leven...haha.
    Haaruitval...hier ook mega last van. Heb nu mijn haren ook best lang en zit telkens in dilemma..of lang laten en die haren telkens opruimen die uitvallen. Of toch maar kortere coupe (boblijn idee)....maar, ben er nog steeds niet uit dus voorlopig nog steeds de eerste optie.
    Hoe ging de verjaardag?
    Tim dus beetje aan het dromen geweest. Hier ook wel af en toe een gilletje in de nacht, maar lijkt dat vaak in zijn slaap te doen en dan is het daarna ook weer stil, dus hoef er niet naartoe.
    Natas lekker dat Dean het doorslapen lijkt te hebben gevonden. Is meteen al lekker wat meer uurtjes slaap tussen een voeding, he?!

Nou...op het moment zijn ze de keuken aan het plaatsen...het gaat er echt steeds geweldiger uitzien. Maak vanavond misschien vast wat foto's en zet ze dan op mijn hyves.
    Ga nu even lekker verder surfen op i-net en als manlief dadelijk terug is van bouwmarkt ga ik ff boodschapjes doen. Tuur was net alweer wakker (lag net iets meer dan uurtje op bed), maar speentje gegeven en toch weer stil (ondanks dat hij erg wakker keek en lag te lachen toen ik bij hem op kamer kwam).

Toedelsss, Erna.
    Je zusje gaat verhuizen naar Moskou....jemig, dat is een eind weg. Voor altijd of tijdelijk. Lang leve internet dan maar, he?!
    Lenneke ws dus toch van de tomaat...goed dat het weer weg is getrokken. Ow..ik moet ook nog steeds een start maken met die foto's. Oma vraagt al telkens om 'echte' (heeft nu uitgeprinte vanaf pc) en recente foto's...
    Die site van Nicky..kan ik daar op komen via je hyves? Ik weet nl adres niet, maar ben benieuwd naar de foto's.
    Lieke balen van die Hema outlet dat die er niet meer zat, vooral omdat je daarvoor speciaal ging. Succes met het vinden van goede crosstrainer (ga je via mp?). Hier staat ook nog een crosstrainer te verstoffen in de garage. Sinds de verhuizing niet meer opgebouwd, maar de bedoeling is dat deze nog naar de zolder verhuisd en ik er dan toch nog weer op ga (voor me conditie). Is op zich wel lekker hoor. Wanneer het uitkomt en dan lekker muziekje erbij...loop je zo een eind weg.
    Hier ook een mannetje wat soms mega kan gillen. Ook als hij zijn zin niet krijgt....net alsof je hem afmaakt ofzo....pff, wat zullen de buren (die we niet hebben..haha) wel denken?! Soms kan hij ook zo gillen als hij het wel prima naar zijn zin heeft hoor. Toen mijn moeder eens met hem wandelde (toen nog in kinderwagenbak) dacht ook iemand dat hij aan het huilen was...maar toen ze keek zag ze dat hij lag te lachen en te keten...ow hij is aan het zingen...(tja, zo kun je het ook noemen.....kan hij straks ook naar Idols, nee hoor....als het zo erg is houden we hem wel tegen hoor!).
    Ow....hier gelukkig nog niet teveel last van muggen gehad of Tuur die geprikt was. Heb wel klamboe op campingbedje maar daar kan hij niet bij. Vind het anders toch wel eng hoor. Maar hebben ze bij de prenatal ook niet van die klamboes die je aan boveneind van ledikant kunt spannen (en dan misschien bedje al verlagen) dan kan hij er niet bij. Dacht dat ik ze laatst ook zag liggen toen ik die andere klamboe kocht.

Sonja hier ligt Arthur ook met ondereind slaapzak vast aan uiteinde bed (ingestopt) en dat gaat eigenlijk prima. Hij ligt nu in slaapzak 90 cm..dus dan heb je wel wat ruimte nog om in te stoppen.
    Ik heb trouwens ook die lussen aan de slaapzak...geen idee waar ze voor zijn, want ga hem daarmee ook niet vastleggen.

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    instoppen was niet zo een succes, heb een slaapzak van 110cm maar ze voelde zich er niet prettig bij (ik heb ook een hekel om zo vast te liggen in bed, man lief heeft er wel is een handje van om het dekbed onder hem te doen dan krijg ik het al spaans benauwt heb ik het gevoel geen kant op te kunnen en dat had zij denk ik ook.
    vanmorgen om half 6 werd ik wakker gegild toen lag ze op haar buik ik met me duffe hoofd er uit keek op de klok dacht nog half 7 dat is een mooie tijd, dus ik zeg tegen Esmee kom maar even een half uurtje bij ons in bed krijg je zo de fles,liggen we in bed kijk ik nog is op de wekker hmm half 6, weer uit bed, Esmee in haar bed gelegd en die sliep nog even door tot half 8.

morgen gaat ze voor het eerst uit logeren, wij hebben een bruiloft.
    woensdag middag naar het cb, kijken hoe lang en zwaar ze is geworden.
    haar uitval: hier al een poos last van sinds een paar weken na Esmee dr geboorte, heb nu shampoo met vitamine A en E, tot op heden merk ik er nog weinig van.

3. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Zo Nicky haar website bekeken, leuke nieuwe foto`s erbij gekomen.
    Arthur zijn website link ben ik kwijt zal ff kes pb doen Erna dan kan ik ook daar kijken.
    Verder heb ik websites van Dean, Esmee en Naomi.
    Verder mis ik geen websites die bijgehouden worden toch.?

Ik ben net even naar kruitvat geweest even maatje 3 luiers gaan kopen.
    Had voor het weekende heel enthousiast 3 pakken pampers maatje 4 gekocht in de aanbieding maar Leander past er nog niet in.
    Heb lekkende luiers gehad het weekende.
    Net heeft Leander een halve soepstengel gehad deze smelten wat moeilijker in de mond.
    En jawel daarna 50 CC Rooibos thee gehad.
    Verder ga ik zo eten voor hem koken.
    ga rode kool met kipfilet en aardmaken
    en bruine bonen met witvis en aard.
    Hopelijk gaat dit hem goed smaken eerst maar in bakjes zien te krijgen.

Erna , ik ga inderdaad een crostrainer via marktplaats proberen te scoren.
    Die klamboe voor op ledikant is dan alleen voor bovenkant ?
    De muggen kunnen tussen de spijlen door dan ..?
    Vanacht heb ik hem zo gespannen dat hij hem echt niet naar binnen kon trekken moet wel lachen als ik hem zo in zijn tent zie liggen.

Liek

4. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oja...natuurlijk ...de spijlen. Heb het niet uit de verpakking gehad dus zou het niet weten. Met campingbedje is het idd alleen de bovenkant maar dat kan dus. Zou je toch ff moeten kijken bij prenatal. Maar goed...als het zo werkt zoals je het nu doet en hij kan het niet lostrekken is het prima toch?!

Ben er weer vandoor. Net even stuk gewandeld, langs diertjes; brood geven. En verder natuurgebied ingelopen. Nu net thuis en ben spercieboontjeshap aan het ontdooien, kijken of meneer dat blieft...

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Net thuis van het werk. Nu eerst even uitrusten. Vanavond kom ik even op allemaal reageren. O,ja het was wederom leuk!

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ff spammen!

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Matas: wat een sweety, wat is hij al groot :)

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahah zo lijkt hij ook heel groot idd, ook door die kleren. Nu zat hij net bij Rick en dan vind ik het weer zo'n mini.
    Lief he? *zwijmel*

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hij is echt gegroeid. Jemig, wat gaat dat hard!

Tim is helemaal afgedraaid. Oma was er vandaag, maar ik denk toch dat ze hem iets te weinig in bed heeft gehad. Ze had hem om 4 uur in bed gelegd en hij sliep tot kwart voor 7. Terwijl hij bij ons meestal maar anderhalf uur slaapt. Hij ziet ook een beetje witjes om zijn snoetje. Ook de fles dronk hij niet leeg. Beetje onrustig ook. Dus we zullen oma, donderdag, duidelijke instructies geven.

Verder heeft hij een nieuw spelletje ontdekt. Bellen blazen. Hahaha, alles zit helemaal onder de kwijl. En hij kan niet meer stoppen!

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    In papa's sterke armen verdwijnt hij natuurlijk, maar zo steunend op z'n armpjes op de bank ziet hij er al wel stoer uit hoor!

11. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Ai Lieffie Natasja hij is al een stukje gegroeid.
    Met Leander heb ik dat ook hoor, soms vind ik hem groot en
    andere keren is het nog een ukkepuk hahaha.

Prinses Fijn dat je leuke dag gehad hebt.
    En ach oma heeft genoten ws van Tim.
    Leander was ook helemaal afgedraaid de eerste dagen van mijn werk.
    Geeft toch hele andere indrukken.
    Misschien toch nog een keer aankijken voor je oma instructies gaat geven. Ze heeft vast heel erg haar best gedaan.

Ik heb 12 babyhapjes in de vriezer.
    De massa is wat homogener dan potjes heb wel olijfolie er in.
    Denk dat ik er te veel aardappelen ingedaan heb.
    Leander at mijn eerste zelfgemaakte hap met smaak.
    Bietjes met kipfile haha.

Sonja , Hopelijk kan Esmee zelf haar weggetje vinden in het draaien.
    Kan jij ook weer rustig slapen haha.
    Oja, wat ik mij laatst afvroeg.
    Jij had de x - adventure bruine look toch.?
    En de wandelwagen inzet is gewoon zwart zag ik op je website.
    Is dat niet automatisch zelfde kleur.?

Liek

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb de x-adventure quicksilver.
    wandelwagenbak en kinderwagen inzet zijn allebij zwart met zilver kleurig.

Esmee ligt de laatste weken nooit meer recht in bed kan best wezen als ik straks ga kijken dat ze dwars in bed ligt, die draaid vaak klokje rond en als ze wel op dr buik rolt en ze begint te brullen dan draai ik haar weer op de rug, wie weet leert ze wel snel hoe ze moet terug draaien.

Je hebt aardig wat hapjes ingevroren Liek , ik had vandaag bruine bonen gemaakt met appel voor Esmee, vond het wat muf ruiken nam ik een hap (lust zo ie zo al geen bruine bonen) vond het zo een vieze smaak aan zitten heb het maar weg gegooid toen maar snel wortelen met doperwtjes met kip gemaakt voor Esmee, dat ging er met smaak in.

Prinses: Esmee is ook altijd erg moe als ze bij oma is geweest (voor al bij me schoonmoeder).
    Leuk he dat bellen blazen, hier nog 1 die dat leuk vind om te doen.

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben nu wel echt moe. Dus reageren doe ik later weer. Ik ga nu eerst in bad. Ik heb tijd voor mezelf nodig. Sorry meiden!

14. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Sonja, Als ik op jouw website kijk lijkt die foto van de wandelwagen echt bruin en dan de buggyinzet zwart.
    Of komt dit door de lichtinval met fotograveren.
    Gelukkig smulde esmee van de andere hap.
    Raar dat het vers zo muf ruikte?

Rustig aan joh prinses, valt niet mee om ook te gaan werken.
    Ik was ook flink gaar in het begin.

Liek

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ga nog ff door met verwaarlozen...echt sorry meiden!
    Foto's van de fotograaf op Hyves :-D

Ik ga Grey's kijken!

Toedelsssss

Natas,
    Heb Deantje echt wel gezien hoor! Wat een stuk zeg!

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :D liefie he?

@prinses lekker rustig aan doen!

@lieke hapjes in de vriezer, supermama! :D Fijn dat hij er lekker van gesmikkelt heeft!

@Sonja, ach jee die Esmee heel haar bedje door!

@erna hahaha verstoffende crosstrainer. Ik had een fiets, maar die staat nu bij mijn zus.
    Ja mijn zusje gaat naar haar vriend, die werkt momenteel daar. Ze blijven daar tot mei 2010 :cry: moet al janken als ik er aan denk. pff

Hier de hele huiskamer anders gedaan met Rick , ik was daar vandaag nog van aan het puinruimen, heleboel maar weer weggegooid. Was niet handig verhuizen als zwangere vrouw, heb veel te veel hier heen mee genomen.

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ga zo dus ff via hyves fotootjes kijken (heb ook foto's van de keuken er nu ingezet, moet nog afgewerkt worden natuurlijk).
    Lieke toe maar...12 hapjes in de vriezer.....ik ga morgen ws ook aan de slag. Had vanavond sperzieboontjes uit vriezer...beetje olie erbij gedaan en meneer vond het smullen! Had zijn bordje zo leeg.
    Ik heb eigenlijk nog niet echt groente met vlees of vis gedaan. Laatst wel een keer tomaat, risotto en ham (was uit potje), maar dat vond hij niet echt lekker.
    Prinses lekker rustig aan doen hoor. Het heeft wel weer even tijd nodig om hierin je ritme zien te vinden. Lekker relaxen dus vanaaf.
    Lekker zeg die bellen blazen (is vooral leuk als je straks hapjes gaat geven).
    Sonja jammer dat die bruine bonen met appeltjes zo raar roken. Ik weet niet of ik die zelf ga geven...uit pot vind ie ze iig heerlijk. Dus kan ik die als reserve bewaren (voor het gemak).
    Zo hee, Natasja dat is idd wel lang (voor 2 jaar dus)....het is niet naast de deur....ze heeft daar toch wel internet? Kun je toch nog beetje contact houden. Vind ze het zelf ook niet moeilijk dan? Ook zo lang bij jullie maar vooral bij haar leuke neefje Dean weg?
    Goed weer aan het opruimen geweest. Wij hebben toch ook nog veel meegenomen wat we nu uiteindelijk ook willen opruimen hoor. Soms is verhuizen goed om de boel weer eens op te schonen (maar ben het zeker de komende 30 jaar niet meer van plan!).

Gaan ff koppie thee drinken. Zijn bezig met keuken te soppen en zover vast in te richten. Morgen het werkblad behandelen (mag nu nog niet ivm afkitwerk).

Toedels...misschien nog tot later.

18. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Ik ben er nog, hoor!
    Net zo als Femke eerst even de post-vakantie drukte weggewerkt.

Ik las even snel dat Natas haar zus voor twee jaar weggaat. Moeilijk is dat en Moskou is niet naast de deur.
    Toen ik voor een jaar naar Afrika vertrok vertelde mijn zus de avond ervoor dat ze zwanger was. Dat werd natuurlijk janken. Ik ben toen met kerst terugkomen voor een week om haar dikke buik te zien. 8)
    Voordat ik wegging, vertelde ze me dat ze bang was dat ik verliefd zou worden op iemand daar en dat ik niet terug zou komen. En ik nog hard roepen: Nee hoor, dat gebeurt niet. :) Ik ben uiteindelijk nog een jaar weggebleven.
    In ieder geval sterkte, Natas.

Voor de rest even een ego-update, heb een hoofd als een vergiet de afgelopen tijd. En wat ik zo las gaat het met iedereen goed.

Vakantie was heerlijk, mooi weer en een mooie omgeving (Overijssel). En in Rijssen hebben ze een hele grote winkel met de H!
    Charlotte deed het goed, maar toen ze thuis was had ze wel twee dagen nodig om bij te komen, veel huilen en gillen in haar slaap.

Charlotte's ontwikkeling zit in een stoomtreinvaart momenteel, elk dag leert ze wel weer wat nieuws.
    Ze rolt al aardig, maar nog niet op haar buik. Heeft ze gewoon geen zin in, buik is niet haar favo houding.
    Ze kan zo ontzettend schaterlachen dat ze er de hik aan overhoud.
    Ze pakt alles wat voor handen is, afstandbediening, telefoon, toetsenbord.

Het Rapley gebeuren heb ik een beetje op z'n beloop gelaten. Ze was overenthousiast. Als ik haar een stukje broccoli gaf, dan propte ze deze volledig in haar mond. Het maakte niet uit hoe groot het stuk was. Maar wel met het gevolg dat ze het niet weg kan kauwen. Van wortels bijt ze ook hele grote stukken af.
    Ik begin nog wel steeds a la Rapley, maar daarna prak ik het een beetje. Zo krijgt ze toch nog stukjes, maar iet wat behapzamer.
    Wat heeft ze al gegeten: wortels, sperziebonen, aubergine, courgette, snijbonen, asperges, aardappel, broccoli, appel, peer, banaan, mango, meloen. En tot nu toe vindt ze alles erg lekker.
    Ben alleen een beetje bang dat me melkproductie terug gaat lopen en die wil ik graag op peil houden, met de reis naar Afrika in het verschiet.
    Ik probeer zoveel mogelijk eerst BV te geven en dan fruit of groente aan te bieden.

De laatste voeding hebben we vervroegd. I.p.v. half 9 doen we deze om 7 uur. Wat een verademing, ten eerste hangt ze niet meer een uur aan de borst maar is ze met een half uur klaar. Anders waren we voortdurend met haar bezig, want ze vertikte het om tussen de een na laatste en laatste voeding te gaan slapen. En nu is het na het eten nog even spelen, badderen, drinken en dan slapen. En de volgende ochtend wordt ze rond een uur of 7 weer wakker. Wat een modelkind.

Mannetje komt nu net binnenwandelen, ga hem even aandacht geven.

19. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Fijn weer even van je te horen...lekkere vakantie gehad en Charlotteke doet het dus prima. Als je ze op haar buik legt...houdt ze dit dan even vol? Arthur vond het eerst ook echt niet leuk, maar regelmatig hem toch maar even op de buik gelegd en eerst maar kort, maar hij hield het steeds wat langer vol.
    Meisje eet al lekkere dingetjes zeg!
    Heerlijk dat je nu de laatste voeding hebt kunnen vervroegen. Hopelijk blijft je bv productie voldoende is idd handig voor jullie reis.

Erna.

20. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Erna, je hebt pb over de site van Nicky. Ik ga zo je keuken spotten op je hyves, ben benieuwd. Leuk hoor lekker soppen en inrichten. Verliep het allemaal naar wens? (met de aannemer e.d.)

Wij gaan morgen weer naar de badkamerwinkel om te kijken of we nog wat van de prijs af kunnen krijgen. Wat een bedragen zeg.

Lieke, wat balen van die outlet. Kan me voorstellen dat je je er op verheugd had. Heb je nog iets anders gekocht in plaats daarvan? Als goedmakertje...

Imani, hier doe ik het ook een beetje zo met rapley. Een stukje zo aanbieden en de rest fijngemaakt geven. Banaan eet Nicky wel zo op.
    Fijn dat je vakantie zo lekker was! Hoeveel BV krijgt Charlotte nog? Nicky zit sinds vrijdag op 3. (We maken haar niet meer wakker om 23.00u voor de 4e voeding. )
    Hee, opeens verandert je banner! Leuke!

Deel Deze Pagina