Euh Lieke, onze ukken schelen wel ruim 2 wk he....is Ruben dan nog steeds het zwaarst? Femke, Pak je groeiboekje er maar eens bij :-D Badder ze, Prinses!
Nou ik ben eruit. Viel bijna in slaap. Ik ga zo de fles geven en dan lekker slapen. Ik wou dat ik er nu al in kon, maar ik heb de flesbeurt. Vriendlief snapt de hints niet.
Sohee...die Leander is echt een lang eind! Tellen ze daar zijn haardos mee ofzo?! Heb geloof ik beetje slaaptekort....was vanavond het zo zat op mijn werk...pff, blij dat ik thuis ben. Morgen nog weer even naar nieuwe gastouder en daarna nog heel veel klusjes in huis doen, papierwerk en een hele berg strijkgoed. Oja...en kat heeft net weer ff lekker tegen wipstoel staan sprietsen, dus hier draait de wasmasjien alweer....nu ff opblijven tot hij klaar is kan ik hem gelijk weer op frame zetten en is hij morgen wel weer droog. Ondertussen maar van de nood een deugd maken en heb weer lekker wijntje voor mezelf ingeschonken. Heb er gister heerlijk op geslapen ..dus hopelijk strakkies ook weer. Oja, Prinses sterkte met Timmetje. Net wat Elmo zegt..hoeft niet per se hoor dat ze zo'n last van de prikkies hebben hoor...hier was het mannetje vooral heel veel aan het slapen (mn. de dag daarna). Lydia succes met de nachten...ik ben er weer ff vanaf geloof ik.. Lieke mooi zo'n crosstrainer gescoord ws. Telkens als je het erover hebt denk ik...dat ding moet hier ook nog eens in mekaar gezet worden, maar het komt er telkens niet van...laat staan als ie wel in mekaar staat of het er dan van komt dat ik er op ga..... Sonja het raakt me nu idd meer/anders nu ik zelf moeder ben, maar het blijft nog steeds mijn werk....Als het eens niet gaat (soms heb je dat gewoon) kun je dat prima aangeven bij collega's en word er wel naar gekeken dat iemand anders bv dat patiëntje doet hoor. Maar goed...gister weer een heftig en triest verhaal..dat gaat idd niet in je koude kleren zitten.. Doeg, Erna.
Aldonza vervelend zo'n sproeikat! Lang leve de wasmachines. Tim werd net alweer gillend wakker. Ik weet niet wat er met hem is. Ik heb niet de indruk dat hij zich niet lekker voelt of zo, want nu ligt hij vrolijk te keuvelen in de box. Misschien heeft het er mee te maken, dat hij zijn gilletje ontdekt heeft en dat hij die nu ook gebruikt als hij zich verveelt. Het klinkt wel heel dramatisch.
Het verloren walvisje komt ook weer eens om de hoek kijken. Snap niet hoe het komt, maar de tijd is nog steeds schaars en o zo kostbaar. Vriendlief is nog steeds op cursus (weekends wel thuis). Dus in het weekend forummen lijkt me niet goed voor je relatie als je elkaar de rest van de week ook niet ziet. Bovendien was het toppie ook weer een aantal dagen in revisie op school. En boven zitten is ondanks de lekkere temperaturen gewoon niet leuk. (zieik mijn strijkmand telkens staan). Ik kijk wat dat betreft uit naar de vakantie. Dan kan ik alles in alle rust bijhouden en reageren. Heb vast ook een aantal vermaanddagen en verjaardagen gemist. Solly.... Straks één van de papadagcadeaus ophalen bij het kruitvat. Heb een muismat laten maken voor op paps zijn werk. Verder krijgt hij een beugel voor het fietszitje. kan 'ie mooi op zijn eigen fiets met het meiske. Morgen van half negen tot een uur of vijf lerlingbesprekingen. Ben blij dat we dat tegenwoordig met z'n tweetjes doen. Anders ben je helemáál gaar. Vrijdag teamdag. heb er zin in. Zaterdag straatfestival in leeuwarden en aan het einde van de middag moet vriendlief alweer weg voor een ruine. Komt 'ie zondag weer thuis. (waarom bekruipt mij het gevoel dat een mannenleven ondanks een kind gewoon lekker doorkabbelt?!?) Fietszitjes: Marin heeft een zitje van Bobike (Papillon). Op vakantie had ze eentje van GMG. Was ook een fijn zitje. Heb de indruk dat dat zitje iets brederis (misschien handig voor Ruben ) Bovendien was er bij dat zitje minder kans dat ze naar de zijkant schuiven aangezien er meer soort van armsteunen opzaten. Bobike is erg fijn, maar vind ik wel laag aan de zijkanten. Uiteindelijk zijn het wel de twee beste zitjes die er zijn. Dus dat zit wel goed (letterlijk en figuurlijk) Groeiboekje: Marin zat op 6 februari (6 maanden en een week) op 8420 gram en 71 cm. hoofdomtrek was 44,3. Dus qua gewicht wint marinneke het nog steeds. (twijfelachtige eer..... Ze kan het gelukkig wel over een lang lijf verdelen). 10 maart (7,5 maand): 9140 gram, 74,5 cm en 45 cm. 14 april (8,5 maand): 9590 gram, 74,5 cm en 46,2 cm. 19 juni mogen we weer. Dan krijgt ze ook haar 4e vaccinatie. zal ze leuk vinden..... Ik gok dan dat ze een kilo of 11 zal zijn en 77 cm. Maatje 80 wordt al volop gedragen hier. heb een koopje gehad afgelopen week. Allemaal maat 92. winterjas van cakewalk, 7 broeken (vrijwel allemaal cakewalk), 2 vesten en 1 paar snowboots maat 23. 20,- ! Ideaal zo'n buurvrouwtje van je zus met een gaat in haar hand. Vorderingen van madam: - gordijn je bed in trekken - in bed gaan staan - aan de tafel gaan staan - aan de hand stapjes zetten (alsof ze een halve fles beerenburg heeft gehad!) - zelf ook weer gaan zitten (errug handig) - dingen erg intensief onderzoeken - de la van de commode leegtrekken (ook fijn) - helaas staat luisteren nog niet in dit rijtje
Ha Fem, wat een leuk verhaal heb je weer geschreven. Gebruik je kostbare tijd maar goed, en wij zien je tzt wel weer. Tim is goedgekeurd. Mooi gegroeid. Gewicht: 7410 Lengte : 66,2 cm Hoofdomtrek: 44,2 De prikjes zitten er ook weer in. Het was huilen en gillen geblazen. Vorige keer kreeg hij paarse vlekjes op de beentjes. De arts van het CB zei, dat ik dit goed in de gaten moest houden. Als er weer paarse vlekjes komen en ze gaan niet weg met indrukken, dan direct naar de dokter. Vorige keer heb ik de huisarts hierover gebeld, maar de assistente vond het volgens mij onnodig dat ik belde. Ik weet alleen niet meer of die vlekjes de vorige keer weggingen toen ik erop drukte. Misschien dat ik dat hier nog terug kan vinden. Ga zo even zoeken. Verder mogen we standaardvoeding gaan uitproberen ipv hypoallergeen. Dit om te kijken of hij hiervan een allergische reactie krijgt. Ik denk dat we dit het weekend maar proberen, omdat we dan allebei thuis zijn. Een heel ego verhaal weer. Had ik trouwens al verteld dat ik mijn mobiel kwijt ben. (al 3 weken). Geen idee waar hij ligt. Ik kan me ook niet herinneren dat ik hem van de lader heb afgehaald. Bij het CB lag hij dus ook niet. Dus ik ga straks hier nog wel even zoeken.
Stap niet in één keer volledig op die andere voeding over Prinses! Dan weet je zeker dat je twee hele vervelende weken tegemoet gaat. De darmen moeten ineens wennen aan nieuwe voeding en je kan er vrijwel zeker van zijn dat je dan twee weken krampen en diarree gaat krijgen. Marin reageerde al zo heftig op nieuwe pap. Wij bouwen het hier ook heel geleidelijk op van de 6 naar de 10 maanden nutrilon. Eerst twee dagen 5 scheppen van de ene en 1 schep van de andere. Dan twee dagen 4-2 dan twee dagen 3-3 etc.etc. merk je veranderingen bij Tim, ga dan één sta[je terug en houd dat een aantal dagen aan totdat hij weer helemaal de oude is. Vervolgens ga je verder met het op-afbouw schema.
Tim is ook een flink mannetje hij is nog groter en zwaarder dan Esmee. Hey Femke kwam je ook even gluren, wat word Marin al een grote meid wat zal je trots op haar zijn met wat ze allemaal al kan. net een babyfoon gekocht voor bij me schoonouders. die hebben verbouwt (stuk op het huis gezet) dus Esmee slaapt van af morgen in haar eigen kamertje op zolder ,ze vroeg of ik mijn babyfoon dan mee kon nemen, nou ken ik me zelf dat ik dat ding dus ga vergeten, dan maar 1 gekocht ,hij was in de aanbieding voor 40 euro van alecto, heel simpel dingetje zonder toeters en bellen er op, anders moet oma tig keer per dag trap op en af lopen als ze denkt wat te horen want ja dan moet ze er ook 1 van ander half mee slepen naar boven want die wil dan mee naar Esmee.
- in een andere luiertas - in een handtas - rugzak - buggy - kinderwagen - winterjas - colbertje - bellen heeft ws. geen zin meer, of zit er een goede accu in?
hee sonja, waar heb je die alecto gekocht? Ik zoek ook nog een babyfoon voor bij mij ouders voor als we spontaan langer blijven hangen. Bedjeboel staat daar idd ook standaard opgemaakt klaar.
Hee Femke leuk verhaal weer om te lezen....Lekker geslaagd voor leuke kleertjes hoor ik al wel! Prinses lastig zeg dat je je mobiel kwijt bent..bellen zal nu idd weinig zin meer hebben. Hopelijk vind je hem toch nog terug....knap hoor dat je zo'n mobiel kan laten verdwijnen. En jemig wat een ventje is Tim....weegt ook al zwaarder dan Tuur (begin mei woog hij nl. 7295 gr, dus misschien nu wel zo ongeveer even zwaar). Ben er weer vandoor...zit telkens tegen dat papier regelwerk aan te hikken, maar moet er nou toch eens aan beginnen...blegh...
Jeetje Prinses, Die Tim! Hij is al bijna net zo lang als Ruben! Als Tim 7.5 mnd is is hij wel zwaarden dan Ruben nu denk ik hoor :-D Femke, Heel erg leuk om jou weer ff te zien hier! Ik heb weer genoten van je bijdrage! Marinneke is er goed mee bezig. GMG voor Ruben dus Ben aan het werk...bah.... Morgen kunnen ze me ook wel gebruiken...maar dan heb ik geen mama-dag deze week. Probeer er onderuit te komen.....:-D
Zo meiden ben weer wakker en uit de nachtdienst. Volgend weekend heb ik weer avonddiesnst en dan het weekend erna weer 3 nachten. Femke, Vrijde tijd is idd schaars.Maar goed ik zal wat meer hebben als jij met mijn werk. Laura, geen mamadag deze week, dat kan toch niet Naomi is maar een kleintje in vergelijking met die van jullie. Ze woog op 22 mei 7335 gram, Tim is nu al zwaarder. Over Leander maar te zwijgen. Erna, Je moet me toch maar eens wat dingen toesturen wb de hapjes. Ik wil ze ook zelf maken maar heb geen idee hoe en wat. Natas, Zie je morgen. Liefs Lyd
Tim zit inderdaad bovenin de groeilijn. Het gaat echt mega-snel. Die mobiel zal vast ergens liggen. Ik had hem niet aanstaan. Die truc had ik natuurlijk meteen al geprobeerd. Thx voor de tips Femke, maar ook daar lag hij niet. Tim is net echt ontroostbaar geweest. Niks was goed en gillen wat hij deed. Het lijkt toch net alsof hij pijn heeft. Hij heeft nog steeds niet gepoept en die vaccinaties zullen ook wel niet meewerken. Hij heeft geen koorts, dus nog maar geen zetpil gegeven. Of doen jullie dat ook zonder koorts? Moeilijk vind ik het, als hij ontroostbaar is. Dan voel ik me zo machteloos. Uiteindelijk was hij zo moe, dat hij tegen mijn borst in slaap gevallen is.
Ik geef niet zo snel een pcm .... Hoelang heeft hij nu niet gepoept dan..misschien zit hem dat wel dwars? Kun je wat voelen aan zijn buikje/darmpjes. Misschien anders flesjes eens met wat meer water aanmaken en/of olijfolie erbij? succes....hoop dat het mannetje snel weer goed gepoept heeft en dat dat het is geweest wat hem dwars zit. Lydia zal binnenkort je eens wat receptjes toesturen. Dit is ook een leuke site (heb er zelf nog geen recepten van geprobeerd). http://www.keukenkikker.nl/index.php
Ik zal er zo wat extra water in doen. Ik moet eerlijk zeggen dat hij normaal geen moeite heeft met zijn ontlasting. Hij heeft nu ongeveer anderhalve dag niet gepoept, dus zo heel erg lang is dat ook nog niet. Ik hou er ook niet van om hem snel een zetpil te geven.
ik heb Esmee nog nooit een zet pil gegeven ze heeft ook geen last gehad van de prikken. Misschien helpt het als je Tim zijn buikje een beetje masseert, misschien heeft hij krampen omdat hij nog niet gepoept heeft. Lydia Naomi valt nog wel mee Esmee woog 22 mei 6725. zo Esmee ligt te slapen, heb haar om kwart over 1 in bed gelgd maar het was alleen maar kletsen en gekke geluiden maken.
Jaja, ik heb ook weer even tijd om langs te komen. Groeien, Charlotte is ook niet een van de slankste. Met 6 maanden was ze 65 cm en woog ze 7155 gram. Ik zeg maar zo: Hollands welvaren met een tintje. Ik hou een groeicurve bij op borstvoeding.com. Met haar gewicht zit ze net onder de 0-lijn en met haar lengte zit ze er wat verder onder. Dus maak ik me geen zorgen. Bij haar geboorte zat ze tegen de -2 lijn aan (dat had natuurlijk een reden), dus ze heeft meer dan genoeg ingehaald. Moederfiets/ kinderzitjes, Zit hier ook te denken om zo'n fiets aan te schaffen. Maar dan tweedehands. Heb vorig jaar net een nieuwe fiets gekocht via het fietstenplan van mijn werk, dus dat gaat helaas niet meer lukken. Heb een oud kinderzitje van mijn zus staan, maar aangezien ik nog 250 euro aan fietsbonnen heb, zit ik er aan te denken om een nieuwe te kopen. Of zo'n kar voor achter de fiets. Ik ben er nog niet helemaal uit. Tripp trapp, Vanochtend hier nieuw binnengekomen. Had hem besteld via een duitse website, scheelde aardig in de kosten. Mijn zus (verrassend) had nog een beugel en zitje, die hoefde ik dus niet meer. Erna, die tafelzeil-zitjes had ik ook gezien. Erg leuk en volgens mij, goed zelf te maken. Charlotte heeft er net voor het eerst in gezeten. Ze duikelde wel een beetje naar voren. Heb haar toen vastgesnoerd met een sjaal, dat zat een stuk beter. Ze keek heel verwonderd om zich heen. En het eten ging ook goed op deze manier. De rijstwafeltjes gingen zo naar binnen. Ze vond het ook erg leuk om mij bezig te zien in de keuken vanuit de stoel. Eten/ hapjes, Hier nog geen ingewikkelde culinaire hoogstandjes. Ik kook wat stukken groente en een aardappeltje en bied dat aan. Als ze 'uitgespeeld is' prak ik het restantje en geeft dat met een lepeltje. Fruit, wanneer ik het niet in stukken geef, rasp ik. Het leven van de vader, Dat kabbelt hier ook rustig verder. Nagenoeg hetzelfde gebleven, maar dan met een kind erbij. Vind het soms lastig, ik mis soms wel dingen uit mijn oude leventje. Aan de andere kant geniet ik elk moment (niet liegen, bijna elk moment) volop van mijn dochter. Vorderingen van Charlotte (in haar eigen bewoordingen), Tatatatatata, wawawawawawa. Tatata, dadadadadadada, bababababa. Waaawa, dudududududu, bubububu. huhuhuhuhuuuuu Ieeeeeeeh, ahaaah. Wawawawawawawaah. De wawawa is duidelijk favoriet bij haar en ze kan al net zo ouwe.... als haar moeder (arme papa).
Oja, wij moeten morgen voor de APK. En dan over twee weken voor de volgende prik. Die krijgt Charlot wat eerder i.v.m. de reis naar Afrika.