De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vaderdagcadeau- Nog geen idee. Daar moeten we nog even over nadenken.

Voeding - Ik leer een hoop van jullie door hier mee te lezen. Dat is toch wel fijn, als je een beetje achter in de rij komt.

Lieke - Veel plezier op vakantie.

Hier was manlief dronken van het feestje van de buren. Niet grappig ( jullie denken vast dat hij een drankorgel is, maar dat is niet zo ;)). Vanochtend hing hij dus ook boven de pot, ipv dat hij de fles van Tim klaar ging maken. Ik heb zijn flesbeurt dus maar overgenomen.
    Flip is eerst naar zijn werk gegaan, maar heeft toch maar een snipperdag opgenomen (ik heb geen medelijden). Gelukkig voelt hij zichzelf ook een oen, en ik wrijf het er nog even in. Het was dus een kort oppasdagje voor mijn ouders.

Ik ga Tim even de fles geven, kom straks nog even terug.

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    die Flip , ik zou er ook geen medelijden mee hebben , hij heeft het zelf gedaan.
    Tip voor vaderdag prinses: fles jip en janneke champagne daar word hij niet dronken van.

Liek fijne vakantie

ElviraR: lekker geshopt vandaag? nog leuke dingetjes gekocht.

heb Esmee zo in de romper in bed gelegt geen deken over haar heen en geen slaapzak aan, het is ondanks dat de zon niet in haar kamer komt toch al snel 27 graden.
    voor dat we naar bed gaan vanavond maar even kijken of ze niet koud is anders trek ik een laken over haar heen.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    HAhahaha, dat doe ik Sonja! Tof idee! Gheheheheh, ik zie zijn gezicht al voor me! dat wordt leuk!

4. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    :p :p :p Hahaha...Jip en Janneke champagne...erg gevat en duidelijke hint.
    Heb trouwens een mailtje gestuurd naar het bedrijf waar ik evt naambord wil bestellen met de vraag of ik er evt later een naam bij kan laten zetten. Als dit mogelijk is wordt het hier ook een naambord. Dus ik wacht nog even af....

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Haha, da's een sterke!

Hier ook eentje in de romper met dunne slaapzak en laken in bed. Bij haar is het een graad of 24.
    Gaat vannacht weer onweren zeggen ze. Ben benieuwd hoe actief mijn nacht gaat worden....

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook Ruben staat bij de baby's van de maand ;)
    Leuk zeg, ons pittig setjes samen deze maand :-D

Ruben is wat huilerig in bed nu, is ie anders nooit.
    Hij zal wel doodmoe en erg warm zijn...de ziel.

Romper en superdunne slaapzak, verder niks!

Courgette viel ook al niet zo in de smaak.
    Het enige wat hij met smaak eet zijn potjes en dan wel de lekkere dingen he.
    Bruine bonen met appel, visrisotto etc.
    Bourgondier!

Ga zo maar ff troosten.

Prinses,
    Niet zo'n gek idee nee, die Jip en Janneke champagne! Dat voor een zondag, zo doorhalen :-D niet zo slim van Flip.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij Esmee op de kamer is het nog steeds 27 graden.
    ze ligt heerlijk te slapen.

Esmee heeft vanmiddag voor het eerst uit een tuit beker gedronken, wel handig zet de beker in de box en ze pakt hem zelf om te drinken.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ruben snapt niks van die tuitbeker.
    Hij vindt het geweldig...maar het is nog onwennig, het smaakt anders....
    Het meeste laat hij uit zijn mond lopen, maar oh wee als je de beker weghaalt :-D

Hij zit overal mee in zijn beginfase volgens mij...ik blijf stug vertrouwen dat het nog wel goed komt :-D

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    de harde tuitbeker veroorzaakt hier veel tranen.
    Ik heb nu de antilekbeker van nuby. Zit een platte speen op. Ook hier straaltjes drinken hoor.
    Het is ook handig om ze nu met een rietje te leren drinken (bijvoorbeeld pakjes wicky). De zuigreflex is nu nog dermate krachtig dat het aanleren vrijwel geen moeite kost.

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Goh..... wat een rust hier......

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo jammer dat je maar 1 keer kunt stemmen bij baby's van de maand...ik wil op Marinneke en Ruben allebei stemmen!
    We gaan ws morgen maar eens de tuitbeker proberen. Vanmiddag heeft Arthur ipv flesje van 15 uur een fles diksap op (wel beetje verwarmd...anders drinkt hij het, nog, niet). En morgen gaan we dat eens uit tuitbeker proberen. En ook morgen maar eens een stukkie brood, heb speciaal voor hem 'gewoon' bruin brood gehaald....denk dat hij de pompoenpitten e.d. uit de Pain du Bologne nog niet zo zal waarderen : wink : ... En morgenavond na het groentehapje maar eens wat yoghurt proberen (moet ik nog ff in huis halen).
    Heb net even fotosessie met Arthur gehad....haha...kat werd jaloers van alle aandacht voor ons mannetje.
    Laura ik geloof dat alles natuurlijk ff tijd nodig heeft om te wennen...dus komt echt vanzelf wel.
    Hier ligt Arthur ook alleen in romper onder laken (zelfs geen slaapzak)....het was 25 graden op zijn kamertje. Kijk vanavond later nog wel even voorzichtig om de hoek, maar denk niet dat hij het koud zal krijgen vannacht.
    Het leek er hier straks op dat het ging onweren..even wat donkerder, wat harder waaien en wat druppies....maar dat was het weer...is weer vanouds benauwd.

Zo even een koppie koffie en even in me uppie :( bankhangen.
    Morgen nog 1 dagje vrij en dan weer 5 dagen werken.

Groetjes, Erna.

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Rond de 10 maand met rietje leren drinken Femke of nu al (met een maand of 7 dus bv)?

13. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Tuurlijk komt alles goed Lau! Jouw 'schurkje' doet alles lekker op zijn eigen manier.

Over het vlees: Hier ook gehoord dat goed doorbakken en gekookt prima is. Alleen als je kip bijvoorbeeld bakt was het advies om het krokante laagje er af te snijden en alleen het witte vlees te geven.
    3 keer per week vlees zou in het begin meer dan genoeg zijn is mij verteld, maar ik geef het wel wat vaker inmiddels.

Koolsoorten en prei en ui en paprika idd pas vanaf 1 jaar geven ivm de darmpjes. Maar naar mijn idee kan een keertje toch geen kwaad.

Over eten gesproken heb ik ook nog wel een vraag: denken jullie dat het erg is als je een keer bonen of doperwten uit blik gebruikt? (ivm toegevoegd zout?)

Ach ElviraR, net niet gelukt met je 300e pagina...

Liek, je leest het vast niet meer maar we wensen je een superfijne vakantie!

Prinses, die Flip zeg, boven de pot... Goed idee van Sonja die J en J sjampie.

Zeg Femke en Laura, door die mooie kinders van jullie in die verkiezingen durf ik Nicky geeneens meer op te geven! Elke keer ben ik het weer van plan maar dan kom ik jullie prinsje en prinsesje weer tegen!
    Of zou een waterpokkenfoto kans maken? Hahahahaha.....

Naambord ook een leuk kado-idee! Hier heb ik zo'n emaille bordje waar je met watervaste stift op kan schrijven, dus kon Nicky er zo bijzetten.
    Wie weet voor het nieuwe huis nog eens.

Even posten...

14. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hier zo'n bekertje aan het aanleren van difrax geloof ik, met zo'n hoge en lage rand. Dat gaat al heel goed, ze neemt al echt slokjes.
    Rietje wil ik ook gaan proberen, is toch wel handig als je pakjes drinken mee kan nemen. Tuitbeker liever niet.

Erna, naar wat ik gehoord/gelezen heb is het advies met yoghurt te wachten tot een maand of 9. En dan wel volle zuivelproducten geven.

Brood, idd begonnen met korsten van een boterham, inmiddels eet ze een hele boterham, inclusief de korstjes.

Die pappa van Ruben is ook wel een beetje schurkje dan he als hij brood geeft terwijl mamma naar de kapper is....

15. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hier inmiddels regen en constant gerommel in de lucht, ziet er enigszins groenig uit... Ben benieuwd wat we nog krijgen vannacht. Het is wel stikbenauwd.
    Nicky ook alleen een romper een dunne katoenen slaapzak.

Wie vroeg ook alweer over de havermout? ElviraR geloof ik.
    Dat lijkt echt supergoed te helpen. Een half uur na zo'n badje zie je de plekjes minder vurig worden!

16. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Trouwens hier nog een minirampje gebeurd....
    Een van de katten was opgesloten in mijn slaapkamer per ongeluk. Heeft op mijn dekbed gepiest! Baaahhhh....
    Gelukkig slapen we vannacht alleen onder een laken en heeft mijn moeder een hele grote wasmachine. Dus morgen snel bij mams wassen.....

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Getver Lenneke!
    Lekke kat..bah!

Euh...hier ook zo'n Nuby tuitbeker. Een zachte speen-achtige tuit zit erop.

Nu al uit een pakje Femke?
    Vind ik wat scherp...of doe ik dan iets verkeerd?

Ik dacht echt dat je eerst het binnenste van het brood moest geven, met margarine.
    Een korstje later om in de hand te geven, om op te knagen zeg maar ;)

TWEEDE TANDJE IS OOK HELEMAAL DOOR!

Euh...wat was er verder nog....

Oh ja,
    Die pokkenfoto maakt zeker kans Lenneke!
    Lekker insturen voor volgende maand...dan plaatsen wij allemaal geen kids!
    We winnen die strijd toch niet, al die andere meiden schrijven in van die grote topics.
    Geeft ook niks, was gewoon trots op deze foto :-D

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    ook nu al hoor. Gewoon proberen. En je hebt ook antillekbekers met een rietje. ideaal anders telkens dat ellendeige gedrup.
    En is ook nog eens erg goed voor de mondspieren.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Naambordje maakt buurman trouwens zelf (zo'n uithangbordje zeg maar....)
    Hij schildert de namen er zelf in oud hollandse letters erop (niet zo oud dat je het niet meer kan lezen hoor, voor de oplettende lezer..noem geen namen Femke :-D)

20. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Juist beginnen met dat korstje om te knagen en dan later de hele boterham!
    Is goed voor de kaakspieren en de spraakontwikkeling!

Ja vies he die kat, was ook best een beetje pissig, maarja arme diertje kon er eigenlijk ook niets aan doen...

Deel Deze Pagina