De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hoi meiden,

Hoe naomi reageert op de prikjes kan ik nog niet zeggen dat zal ik pas volgende maand zien.

Ze is onderzocht door de kinderarts.
    Deze kon op het eerste gezicht niets vinden.
    Toch moesten we wel een buikfoto laten maken en bloed laten prikken.
    Dit deden ze uit haar hieltjes en daar werd toch in geknepen.
    Deed mij gewoon zeer om het te zien.
    Ook moet ze een week lang voeding krijgen waar geen koemelk in zit.
    Volgende week donderdag moeten we weer naar de kinderarts.
    Dan zijn alle uitslagen binnen en dan weten we hopelijk meer.
    Door alle indrukken gisteren heeft ze wel veel geslapen.

Gisterenavond de terug kom dag van de cursus.
    Was wel gezellig.
    Allemaal meiden en allemaal verschillend.

We waren pas om 11 uur thuis en helemaal afgedraaid.

Liefs Lydia

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lydia,
    Ze heeft toch gisteren haar eerste prikjes gehad? Of ben ik nou zo in de war?
    Ben benieuwd naar de uitslagen...denk je zelf ook aan een koemelkallergie?
    Fijne dag vandaag!
    Laura

3. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ja die heeft ze idd gehad gisteren.
    Maar omdat ze ook grpikt is in het zkh wten we dus niet echt hoe ze er op reageerd.

weet nog niet of het koemelk allergie is .
    Hopelijk komen we er snel achter.
    Dat zal blijken.

Jij ook een fijne dag.

liefs lydia

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hopelijk weet je snel wat het is met naomi.

esmee heeft heerlijk geslapen vannacht, gister avond iets meer te eten gegeven en ze dronk het helemaal op (150 cc), vannacht kwam ze pas om half 5 ipv 3 uur, moest helemaal denken van heeft ze nou eten gehad tussen door,gelijk de fles gegeven toen weer in dr bedje gelegd en ze sliep heerlijk verder, 7.15 werd ze wakker ,ze had een poepbroek, luier verschoont en ze sliep gelijk verder tot 9 uur , wel lekker hoor dat ze langer sliep, ik was gister al de hele dag erg moe dus ik heb aardig de schade in kunnen halen.

5. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi meiden!

Nou we hebben het allemaal weer overleefd, hahaha. De 1e stap in de werkende maatschappij weer gezet.
    Op het werk voelde het al snel weer heel vertrouwd. Begonnen met een nieuwjaarsontbijt en daar kreeg ik nog een 'welkom terug' van de directeur tijdens zijn toespraak!

Nicky was bij oma en die hebben het reuzegezellig gehad. Ik had best wat langer weg mogen blijven want ze waren nog niet eens aan wandelen toegekomen! Volgende week een nieuwe kans voor oma, hahaha...

Verder sluit ik me aan bij Lieke en Eva, zij hebben al veel geschreven van wat ik ook wilde zeggen! (even gemakzucht, zit met meisje op schoot met 1 hand te typen... ;) )

Lydia, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt voor Naomi, wel fijn dat ze alles zo goed hebben nagekeken, toch?

Lieke en Sonja, wat een langslapers! Lekker hoor!

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Fijn Lenneke, dat het je is meegevallen!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

8. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Laura, gave filmpjes!

Die van Ruben is prachtig, wat een stoere kerel zeg! En zo mooi even zo'n gaap tussendoor!

Die van je buik zijn ook super, echt heel bijzonder om te bewaren voor Ruben later. Hij gelooft vast nooit dat hij dat deed!
    Ik heb er nooit aan gedacht om dat te filmen, stom eigenlijk.

Zuinig op zijn!

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    lenneke: gelukkig dat het op het werk is meegevallen, ik zie er nog zo tegen op maar ja volgende maand moet ik er ook weer aangeloven.

Laura: wat een leuke filmpjes , ruben vermaakt zich prima zo in zijn wippertje.

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Elmo, leuke filmpjes! Misschien dat ik mijn buik ook nog ga filmen. Leuk voor later!

11. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    :idea: Elmo

Leuk hoor die filmpjes.
    Mij is het niet gelukt mijn buik zo te filmen echt leuk hoor.
    Ruben aan zijn babygym deed mij opeens denken dat ik ook nog een gym had liggen in zijn kast ( was ik helemaal vergeten )
    Had deze al een keer gekregen van schoonzus die er niets meer aan had.
    en deze is als nieuw.
    Dus ook uit de kast gehaald...Zijn wippertje beneden gezet want deze gebruikte ik nog niet en hij ligt er ook heerlijk naar te kijken.
    Maar vond het niet leuk dat hij elke keer zijn knuistjes stootte haha.

:idea: Lenneke

Fijn dat het werken allemaal zo mee gevallen is.
    Zo gaat het allemaal weer als vanouds lijkt mij.
    Als zo`n eerste dag tegenvalt dan is het een tweede dag best zwaar ws.

:idea: Sonja

Slaapt Esmee nog niet door? Ze drinkt zulke grote hoeveelheden vergeleken bij Leander wat je schrijft om 23.00 150 CC
    Dat drinkt Leander niet weg die zat gisteren al te miepen over 100 CC
    afijn niet opgedronken maar wel tot vanmorgen 7.30 geslapen.
    Dit doet hij al 5 nachten....Zal dit zich doorzetten ben zo benieuwd.
    Vind elke nacht weer een nieuwe verrassing.
    Had echt niet gedacht dat hij zo snel zal doorslapen ivm het feit dat hij zulke kleine hoeveelheden drinkt.
    Want overdag lust hij elke 2,5 a 3 uur wel wat. Soms uitzonderingen naar 4 uur maar dat is echt max.

:idea: Lydia

Ik dacht dat je schreef dat Naomi haar eerste prikjes gehad had dus daarom vroegen we ons ws af hoe ze had gereageerd.
    Maar dit zijn dan onderzoeksprikjes geweest en geen inentingsprikjes..?
    Of heb ik het mis..

:idea: Aldonza

Leander geeft parkant geen kik tijdens aankleden. hihi.
    Vind het allemaal wel prima.
    Maar heeft wel een hekel aan dingetjes over zijn hoofd aantrekken.
    Zelfs vanuit een warme douche naar de koude aankleedtafel doet hij zonder mokken.
    Behalve als hij honger heeft en even een schone luier moet dan is het even minder gezellig allemaal

Pieuw nog lang niet alles benoemd.
    Maar ik ga ff beetje rustig doen even op de bank oefeningen doen.
    Mag nog niet veel belasten van de rug.
    Dus tillen is uit den boze.
    Krijg fysio, maar kan gelukkig wel weer normaal lopen.
    Heb gisteren hele dag hulp gehad.
    tjee wat heeft die meid gepoetst hier beneden.
    Mijn huiskamer was tiptop in orde.
    Ondertussen heb ik administratie gedaan.
    Voelde al heel wat meer rust in mij krijgen.
    Morgen komt er weer iemand de hele dag helpen.
    En vanmiddag ga ik even met schoonmoeder de stad in.
    Heb wat dingen nodig voor leander.
    En Fysio adviseert tevens dagelijks een stuk te lopen buiten.
    dus aangezien de stad hier vijf min vandaan is moet dat te doen zijn.
    Dusse meiden.
    Greetzzz.

Ik heb een nieuwe foto van Leander in mijn album.
    Zo zie je dat het toch ook nog een manneke is hoor.
    Liek..

12. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Lieke,
    als je even op de vorige pagina leest daar staat uitglegd wat ik bedoel.

De nieuwe voeding lijkt aan te slaan.
    In ieder geval niet meteen huilen na de fles.
    Hopelijk blijft dat zo en is het met deze voeding goed op te vangen.
    Maar we zijn nog geen dag onderweg dus ik juich nog niet.

Ze kwam vanmorgen om kwart voor 8.
    Echter dronk ze maar 100 cc en viel als een blok in slaap.
    Om half 9 dacht ze waarschijnlijk he ik heb nog steeds honger dus huilen.
    Toen dronk ze 60 cc gedronken.
    Dus ze heeft wel haar 165 cc gehad alleen in twee keer.
    Nu slaapt ze alweer vanaf 9 uur.

De box heeft ze nu ook ondekt.
    Ze heeft er gisteren heerlijk in liggen spelen en kraaien.
    Boos word ze als ze iets wil en het lukt niet en helpen is uit de boze.
    Volgens ons is ze vanuit haar eerste sprongetje meteen haar tweede sprong in gedoken.
    Van de een op andere dag kan ze meer en lacht ze meer.
    Heerlijk om haar te zien lachen.

Morgen weer naar de fysio met Naomi voor haar nek.
    Hopelijk hierna nog 1 of 2 keer.

Liefs Lydia

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Dan snap ik hem nog niet helemaal. Sorry.
    Heeft ze op een dag inentingen gehad ( Eerste prikjes.)
    En getest op koemelkallergie.? in het ziekenhuis.?
    Liek

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Omdat ze naast de prikjes ook allemaal andere dingen heeft meegemaakt (waaronder ook prikjes in het ziekenhuis) denkt Lydia niet dat ze er precies uit kan halen wat een reactie op de inenting is....na de volgende enting weet ze pas hoe ze op alleen de enting reageert. Toch Lydia?

15. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Jaaaaaaaa helemaal goed.
    Dat is wat ik bedoel.

lydia

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahaha....blij!

Maar ook minder blij.
    Ik ben niet iemand die snel vloekt maarr,.......

DIE KUTAUTO START WEER NIET!

Wegenwacht is er al bij geweest (lid sinds ons vorige fiasco). W.s. een foutje in de startonderbreking. De garage heeft het druk en bellen vanmiddag of ze tijd hebben (iedereen is naar huis om te eten).
    Dussss
    Elmo'tje zit weer aan huis gekluisterd. Moet nog zoveel doen (mede ivm de bruiloft vrijdag).

Ik zat dus helemaal klaar he! Wagen in de auto (gasveren van de klep zijn stuk dus dat is al een heel gedoe). Voeding klaar, hele tas goed ingepakt, kind ingepakt en geïnstalleerd....*zucht*

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai hai,

Lenneke fijn dat je eerste werkdag zo is meegevallen...en voor oma ging de dag dus eigenlijk te snel ;) ?
    Lydia fijn dat er verder wordt gekeken, nu nog afwachten of het jullie hopelijk wat meer duidelijkheid brengt. Fijn dat het met de nieuwe voeding wat beter lijkt te gaan, maar heeft soms ook ff tijd nodig (klinkt iig al gunstig)
    Leuk Elmo die filmpjes! Vind het ook nog steeds bijzonder dat zo'n prachtig mannetje in je buik heeft gezeten, he?! Zeker ook die filmpjes van je mega bewegende buik zijn een leuke herinnering voor later. Ach en wie weet .....wiebelt je buik over een tijdje nog weer eens zo als er een brusje komt voor Ruben.
    Wat mega balen zeg dat jullie auto niet wil...vooral als je echt helemaal, maar dan ook helemaal startklaar staat.....Aargh!
    Lieke fijn dat er iets meer rust in je lijf zit....goede hulp scheelt enorm. Lieve foto van Leander in zijn badje.

Okee....hier vanmorgen wakker geschrokken omdat het 8.15 was. Had de wekker niet gezet omdat ik dacht dat Arthur wel eerder zou komen (had laatste voeding nl om 21.30 gehad). Heerlijk nachtje dus. Maar goed, vandaag zouden ook kijkers komen dus moest ook nog wel het nodige doen in huis. Stofzuigen en dweilen liefst op het laatst aangezien onze kattenbeestjes nog steeds niet weten hoe ze voeten moeten vegen...
    Tevens moesten we ook naar CB. Arthur is goed gegroeid 5265 gram en nu 59 cm. Arthur heeft ook al tijdje last van berg. Had op aanraden zwitsal pads gebruikt, maar gebruik ze nu al even en geeft maar licht verbetering. Vp-kundige was er ook niet zo vol van. Volgens haar toch ook door wat parfum die erin zit blijft Arthur er toch gevoelig op reageren. Dus nu maar even met andere olie en vaseline proberen of het minder wordt.
    Tevens dus zijn 1e prikjes gehad. Even gemeen, maar snel weer rustig. Daarna konden we toch niet meteen naar huis (ivm bezichtiging) en zijn we lekker met auto gaan rijden. Arthur lekker liggen slapen en wij naar Duitsland gereden en lekker duits gebak en duitse broodjes gehaald.
    Inmiddels dus weer thuis...Tuur lekker flesje gedronken en die ligt nu in bed (slaapt nog niet, maar zo te horen duurt het niet lang meer).
    Hier Arthur dus ook meer en meer aan het lachen. Vooral als papa lekker lomp met hem doet (heb hier nog wel leuk filmpje van maar moet nog even kijken hoe ik die kan plaatsen dus volgt nog wel).
    Fijne dag allemaal.

Groetjes, Eva.

18. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Eva, fijn dat Arthur weinig last lijkt te hebben van de prikken. Wanneer hoor je of de kijkers je huisje leuk vinden?
    Hier juist wel goed resultaat met anti-bergpads van zwitsal. Maar wissel ook wel eens af met de olie van neutral.

Laura, wat balen van je auto zeg, daar kan je nog eens flink chagrijnig van worden! Hoop voor je dat ie snel weer gemaakt word!

Lieke, fijn dat je hulp krijgt en dat je je rust kan vinden zo!

Nicky heeft haar IKEA-doop gehad!
    Is weer een hele andere beleving in winkels vind ik, op pad met kinderwagen. Ik heb nooit gelet op liften e.d. en kan ze dus soms ook niet vinden, hahaha! :oops:
    Gelukkig vaak behulpzaam personeel!

19. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Ohja, ook nog de babydoos gehaald van prenatal... matig...
    (hoe bedoel je verwend nest..... :oops: :) ....)

20. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lenneke mensen zullen er wel even wat nachtjes over willen slapen...hoop voor eind van deze week iets te horen, maar kan ook na het weekend zijn.
    Ik moet zelf wel zeggen dat die pads van de zwitsal de berg wel hebben verminderd, maar ben nou al een tijdje bezig en schiet nou niet echt op (misschien ben ik gewoon ongeduldig hoor).
    Babydoos van de prenatal is dus niet veel? Kreeg jij hiervoor weer een uitnodiging? Vertel nog maar niet wat er in zit...blijft er voor ons iig nog het verrassingselement wat het leuk maakt :) .
    Tja...Ikea doop...schijnt wel bij opvoeding te gaan horen...maar goed...hoef voorlopig nog niet naar de Ikea...alhoewel..we moeten voor in ons nieuwe huis een garderobe kast hebben....(jawel...de PAX kasten...dus toch een reden!).

Ben even aan het stoeien geweest met de filmpjes, dus zal eens kijken of het lukt om ze ook hier te plaatsen.
    Die ene ben ik zelf heel erg aan het bibberen....heb nl de slappe lach dus vergeef het wiebelende beeld...

http://www.youtube.com/watch?v=PfgNZOhJhCQ

http://www.youtube.com/watch?v=im85e4PvbIs

Gisteren trouwens ook wezen kennismaken met gastouder...vind het toch altijd moeilijk om op zo'n gesprek te beoordelen of je haar geschikt vind. Klikte op zich wel, maar we gaan ook nog wel even proefdraaien voor dat ik weer ga werken.
    Oja...en vind je dit ook geen goeie...omdat Arthur vandaag zijn prikjes heeft gehad, vond papa het nodig dat hij (hijzelf dus) verwend werd en heeft een nieuw spel gekocht voor de XboX...het blijft toch ook echt nog een kind....
    Ga nu maar eens beginnen met eten....spruitjes vanavond...heb er zo'n mega zin in! En dan te bedenken dat ik ze vroeger heel niet lekker vond....

Groetjes, Eva.

Deel Deze Pagina