De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @sonja en Lenneke

Ja hoe gaat het nou met 2 kleintjes? het is erg druk moet ik zeggen.
    ik voedt ze allebei ook om de beurt want teglijk lukt niet, ik ben dan gauw 1,5 uur verder...overdag heb ik daar geen problemen mee maar de nachten zijn zo erg kort voor mij :confused: :confused:
    Manlief moet al vroeg naar zijn werk dus de nachten doe ik meestal alleen met uitzondering van het weekend dan mag manlief het overnemen ;) ;)
    De meiden komen om de 4 uurtjes voor de voeding dus ik heb tussendoor dan weer tijd voor het huishouden en de was.
    Eerlijk gezged kom ik niet echt aan mezelf toe het neemt veel tijd in beslag allemaal........

Maar het zijn 2 kanjertjes en heb het er wel voor over allemaal.
    ZOu eerlij gezegd blij zijn dat ze strax de nachten gaan doorslapen.

Tja verder ben ik gewoon een drukke moeder ;)

By the way Thanxx voor de complimentjes :) :)

@femke

Die banner is leuk he?
    Ik zag hem in een ander topic staanen dacht dat wil ik ook! ;) ;)

Zie nu dat sonja ook zo;n leuke banner heeft.....

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vind het knap hoor kreeftje hoe je het allemaal zo voor me kaar krijgt , en dan ook nog de nachten alleen doen , je hebt een pluim verdiend.
    wij doen de nachten altijd samen.
    me man haalt Esmee uit bed en verschoont de luier en maakt haar flesje, ik geef haar haar flesje en leg haar in bed.
    vannacht er iets langer over gedaan want ik zet snachts vaak even de tv aan en ik belande in een film die toch wel spannend was, zo waren we al snel een uur verder toen ik weer ging slapen (had de begin van de film net gemist)

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Even snel...

Lenneke leuke foto's weer van Nicky! Wat veranderen ze toch telkens, vind je niet? Ben net ook weer even bezig geweest met foto's uit te zoeken...als je dan de foto's per maand ziet...
    Femke helaas lukte het me met de link (toen hij er nog stond) niet om het filmpje te bekijken..wilde om 1 of andere reden niet opladen...jammer, leek me wel prachtig gezicht!
    Kreeftje prachtige meiden hoor en idd ook erg leuke pakjes!
    Elmo heerlijk zo'n lachend mannetje, he?!

Ga even kijken voor nog wat nieuwe foto's en dan zoeffffffffff ben ik weer weg..

Eva.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Leuke foto;s, Eva!

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    prinses ik dacht even die komt ons verwelkomen met een prachtige baby, maar je baby zit nog lekker warm binnen, geef het is ongelijk zo met dit rot weer

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kreeftje:
    Fijn dat het goed gaat met jou en je meiden!

Sonja:
    Die maten, het is hier ook bij elk pakje anders hoor! Maargoed, al 56 dus!

Lenneke:
    Dus ook jij en je gyn. maken mooie baby's :-D
    Vind ik ook.... Ook jij MOET haast nog wel voor meer nakomelingen zorgen :)

Eva:
    Super foto's van Arthur zeg! Wat een heerlijk ventje ook!
    Ga ook Hyven! Dan kunnen we elkaar lekker live zien 8)
    Nog iets van de bieders gehoord?

Ego:
    Vandaag de intake van het KDV gehad. Heel leuk! We doen hier echt goed aan. Twee afspraken gepland om te gaan wennen dus ik ben benieuwd!
    Hij krijgt drie vaste leid(st)ers (JA - 1 man!) en die man is zijn mentor.
    Alles gaat in heel goed overleg en alles is keurig pedagogisch onderbouwd (doen we thuis namelijk ook.... ;) )

De auto is ook teruggebracht (zonder nota dus ik kan de postbode weer vermijden) maar blij dat hij terug is!

Morgen weer de apk van Ruben op het CB. Ben super benieuwd naar zijn lengte en gewicht :-D

Moeder van mijn zwager is overleden dus wij kunnen voor de derde keer sinds Ruben er is naar een begravenis.
    Deze keer in Weesp dus weer een eindje kachelen ... wil niet zielig doen, zij hebben natuurlijk veel meer verdriet.

Verder niks geloof ik...

Lieke:
    Hoe is het met het ruggetje?

Femke:
    Alles goed met Marinneke

Lydia:
    Hoe doet Naomi het, zo na een tijdje de boel te hebben aangekeken?
    En hoe voel jij je?

Knuffies,
    Laura

7. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Haha, Laura, ik had geprobeerd Femke te quoten, maar dat was mislukt!
    Het was het stukje van Femke van haar en haar gyn!
    Ach ja, Nicky is ook prachtig hoor dus wil onze gyn ook nog wel eens bezoeken..... ;)

Jullie treffen het niet met alle overlijdens zeg. Gecondoleerd.

Fijn dat de Toet weer gemaakt is! Die van mij gaat morgen naar de garage.
    Goed gevoel bij het KDV, heel belangrijk en ook fijn dat hij vaste gezichten te zien krijgt. Wel leuk ook een man erbij!

Eva, wat een spetter!

Lydia, wanneer mogen jullie terugkomen bij de kinderarts, was dat donderdag? Lijkt de voeding al beter te helpen voor Naomi?

Lieke, hoe gaat het met je? Lukt het met alle hulptroepen?

Prinses, je houdt ons wel in spanning hoor! Het word weer tijd voor nieuwe aanwas hier van walvisjongen!

Wij mogen ook morgen weer voor apk, ben ook supernieuwsgierig naar de lengte en het gewicht.
    Nicky lijkt een groeispurt in de lengte te hebben gemaakt. Mijn moeder gokt op 78 cm en ik zeg 75 cm. Kijken wie er het dichtste bij zit... ;)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahaha....had ik gezien hoor, dat jij een quote poging had gedaan ;)

Weddenschapjes dus, over de lengte.
    Ben zelfs zo onwijs onnozel met gokken van maten, ik waag me er niet aan!
    Eens checken hoe groot Lau denkt dat Ruben is: 56/57 cm. Wordt vervolgd ;)
    Lau vindt hem wel "een stuk ronder" whahahah.....

Laura

9. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hier even kort en ego.
    Sorry hoor meiden.

Maar Naomi heeft het huilen weer uitgevonden.
    Wel minder heftig dan eerst dus de voeding lijkt aan te slaan.
    Alleen ze komt nu wel erg vaak voor een fles.
    Soms wel na een uur en soms na twee uur.

Lennke,
    donderdag idd weer naar de kinderarts.

Met mij gaat het weer wat minder.
    Na een goede periode ben ik nu weer erg emo en weet soms niet wat ik moet als Naomi zo huilt.
    Voel me nog steeds alleen.
    Er word wel gezegd dan breng je haar toch een middag weg.
    Ja als dat eens zou kunnen, maar alles woont ver weg dus dat is geen optie.
    Maar we gaan door.
    Er zal heus wel eens een eind aan komen.

Liefs Lydia

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Lydia,

Wat een ellende zeg....fijn dat ze minder huilt maar van al dat voeden wordt je ook knetterbek denk ik.
    Ik hoop dat de arts je donderdag verder kan helpen.

Heel veel succes voor jullie drietjes! Ik hoop echt dat het gauw een stuk beter gaat!

Liefs van ons

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dank voor de complimentjes over Tuur....enne...ja..zo'n klapstuk willen we ook nog wel eens meemaken als het mag, liefst zelf en anders samen met de gyn ;) !
    Jemig Elmo tuurlijk is het voor die andere mensen ook vervelend, maar in die korte tijd alweer een begrafenis....gecondoleerd.
    Fijn dat het KDV een goed gevoel geeft...en toch wel bijzonder ja...een mannelijke werknemer op KDV.
    Morgen veel succes op CB (ook 2e prikje weer denk ik, he?). Ik zou me ook niet gaan wagen aan het gokken hoor...maarre, ben natuurlijk wel benieuwd, kom je morgen even vertellen hoe het was?
    Hier nog niets teruggehoord van makelaar....ga morgen zelf maar even bellen over hoe en wat (hopelijk anders binnenkort nieuwe bezichtiging).
    Fijn dat de auto weer terug is....nu wel genoeg ellende mee gehad dus hopelijk blijft-ie het nu goed doen!
    Oja...ik ben niet zo'n Hyverd (nieuw nederlands woord)....denk dat ik er de aankomende tijd al helemaal niet aan ga toekomen met verhuizing in vooruitzicht....
    Lenneke moest ook even overnieuw je stukkie lezen....toen zag ik de quote-poging :) . Jij morgen met Nicky ook weer voor tjekkup, ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie verslag.
    Lydia...meis vind het zo rot om te horen....zou toch denken dat jullie je portie wel gehad hadden inmiddels. Zou het misschien nog het wennen aan deze voeding kunnen zijn (ik weet het niet hoor, maar probeer mee te denken). Kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt op die momenten als ze zo huilt en je weet niet wat er is. Dat is al heel frustrerend, maar jullie hebben al van allerlei dingen meegemaakt. En dan is het al snel weer teveel, terwijl je dacht dat het goed ging. Wil mijn situatie zeker niet vergelijken met die van jullie (jullie hebben het zwaar nu), maar merk hier ook nog dat er nog maar weinig nodig is om me weer uit balans te krijgen. Denk goed aan jezelf lieverd en misschien is het een idee om ook met je huisarts (heb je hier beetje goed contact mee) te praten. Dat alles wat jullie nu met Naomi door moeten maken gaat je gewoon niet in de koude kleren zitten. Het is te hopen dat jullie donderdag wat meer hulp krijgen en dat het dan hopelijk ook beter gaat weer met voeding van Naomi, maar dan moet het ook zo zijn dat het met jou weer wat beter in balans komt. Het is misschien niet verkeerd om voor jezelf ook hulp te vragen hoor, soms doet het al zoveel goed om met iemand anders te proberen dingen op een rijtje te zetten.
    Hele dikke knuffel lieverd...

Kom morgen wel weer even verder berichten...is nu laat zat...wil nog even onder de douche en dan ff boekje lezen tot Arthur zijn laatste flesje krijgt.

Lekker slapen allemaal, Eva.

12. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Lieve meiden,
    bedankt voor jullie lieve woorden.
    Maar we hebben een rot nacht achter de rug.
    Naomi wilde niet slapen.
    Ze heeft de hele nacht gehuild en wakker gelegen.
    En geen idee wat er aan de hand is.
    Hopelijk weten we morgen meer.

Aldonza,
    Leuke foto´s van Arthuur.
    echt een snoepje.
    En idd er is weinig voor nodig om mij te laten huilen.

Laura,
    leuk om te lezen dat je ineens een hoop gegiechel achter je hoorde.
    hoop dat ook nog mee te maken.

Lieke,
    hoe gaat ie met je rug?

Lenneke,
    met Nicky ook alles goed las ik.

Femke,
    Marin groeit als kool zag ik.
    Zijn erg leuke foto's.

Verder ben ik het echt kwijt.
    Vind het al heel wat dat ik dit heb onthouden.

Op naar betere tijden.

Liefs Lydia

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje Lydia,

Het zit jullie echt niet mee he! Ik weet gewoon niet meer wat ik er op zeggen moet.
    Ik had jullie zo graag ontzettend blij gezien met jullie prinsesje!
    Genieten is er nog geen dag geweest...wat vind ik dat onzettend sneu voor jullie zeg!
    Zo lang moeten knokken, er alles voor over hebben....en dan dit! Bah!
    Nogmaals: ontzettend veel succes donderdag! Dat die slimme meneer maar gauw met een heeeeeel goed plannetje mag komen!

Is Rémon in de gelegenheid om af en toe vrij te zijn om jou te ontlasten? of gaat dat helemaal niet?
    Het is echt extra rot dat je er doorgaans alleen voor staat. Als ik dichterbij zou wonen....

Dikke knuffel! Probeer je rust een beetje te pakken als je meisje wegtukt. Kruip samen in bed o.i.d.
    Ach, je hebt het vast allemaal al geprobeerd....

14. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Elmo,
    Nee Rémon kan geen vrij nemen.
    Daar heeft hij de dagen niet voor.
    En ja we hebben echt alles al geprobeert.
    En in bed kruipen als naomi slaapt gaat niet want overdag slaapt ze niet.
    Ze valt doorgaans pas rond midennacht in slaap.
    Ze slaapt dan wel door tot een uur of 7/8.
    Maar dat is echt te weinig voor ons om onze rust te kunnen pakken.
    Ik hoop zo dat er morgen een oplossing te voorschijn komt.

En net wat je zegt, we hebben er zo hard voor moeten knokken om haar te krijgen.
    En genieten heb ik eerlijk gezegd nog niet kunnen doen.
    We hebben gewoon nog geen blij meisje gehad.
    En tuurlijk doen die lachjes die ze af en toe tevoorschijn tovert een hoop.
    En dat maakt een hoop goed maar het is gewoon moeilijk.

Schiet weer vol.
    liefs Lydia

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Lieve Lydia,
    Dikke knuffel! Heb je ook geen ouders/vrienden die overdag eens op kunnen passen? Dan kun je in ieder geval iets bijslapen. Als je iets beter uitgerust bent, kan je er misschien iets beter mee omgaan. Een hele vervelende situatie in ieder geval, omdat je natuurlijk ook bezorgd bent. Ik hoop ook dat je morgen een oplossing krijgt.

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Remon kan misschien wel zorgverlof opnemen. Dat is dan wel onbetaald, maar misschien voor een aantal dagen niet zo erg.

17. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Prinses,
    nee alles woont verweg.
    En alle ouders werken nog dus en die wonen dus ook ver weg.

liefs lydia

18. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    He, dat is wel vervelend, zeg! Misschien dat je het daar dan ook morgen over kan hebben. Misschien hebben ze er wel een oplossing voor.

19. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ja wie zal het zeggen.
    wacht het maar af, meer kan ik toch niet doen.

20. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    hai meiden , hier even weer wat nieuwe berichten van mij.

Had gisteren al ergens even een topic geopend maar helaas verder geen reacties gehad.
    http://zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=77533
    Ik heb nog steeds veel pijn dat lopen , bewegen moeilijk gaat.
    Heb nu voor de nacht weer spierontspanners gekregen.
    Zodat ik wat beter kan draaien in bed en minder stijf uit bed stap in de ochtenden.
    Want opstarten is een groot probleem.
    medicatie neem ik nu om de 6 uur 5 mg omdat om de 12 uur 10 mg mij suffiger maakte , op deze manier blijf ik wel wat helderder.
    Vandaag hele dag alleen , gisteren hulp gehad.
    Morgen weer de hele dag hulp dit is natuurlijk geweldig maar ik wil onderhand wel weer eens goed voor mijn eigen ventje kunnen zorgen.
    Kan hem haast niet tillen ook.
    dus zorg met de nodige aanpassingen voor hem.
    op de bank staat zijn wippertje daar ligt hij veel in terwijl ik tegen hem praat en gek doe om hem wat af te leiden.
    Verschonen ook op de bank omdat ik niet voorover kan staan en zeker niet met hem te veel trap op en af kan gaan.
    Maar goed dit heeft tijd nodig om weer tot rust te komen.
    Vraagstelling is nu al of ik 25 Feb al weer aan het werk kan gaan.
    Tis nog 5 en half week weg maar ik moet echt 100 % hersteld zijn anders doe ik mijn lichaam meer kwaad dan goed.
    Verder doet Leander het goed, Flesjes zijn nog niet zoals het moet.
    Maar zoals vaker beschreven we geven hem flesje als hij er om vraagt.
    En dat kan soms ook al om de 2 uur zijn.
    Nachten blijven doorslapen , de laatste 2 nachten van 22.30 tot 6.00 op 80 CC voeding voor de nacht dus dat is niet verkeerd.
    We krijgen er met geen mogelijk meer in ( heb zelfs al andere spenen gekocht haha)

Goed , Jullie meiden.

Prinses hoop je snel te zien hier. Fijn om te lezen dat je het allemaal nog wel beetje volhoud.

Elmo Heb op je hyves gekeken naar de statie foto haha.
    Ziet er leuk uit , en uniform van broer mooi hoor.
    En leuke giechel foto in je album hoor... :D

Lydia
    Wat een narigheid allemaal dat Naomi niet zo tevreden kan worden wat je ook allemaal voor haar probeert.
    Lijkt mij frusterend als je echt alles probeert en je ziet geen vrolijk meissie. Logisch dat je daar zelf ook traantjes van krijgt het valt allemaal niet mee hoor.
    knuffels voor jou.

Aldonza
    Ook weer leuke foto`s in je album , ik heb ook je u-tube filmpjes gezien super hoor...
    Voorlopig krijg ik 2 volle dagen ondersteuning houden maar het zijn natuurlijk geen professionals. Als na het weekende nog niets is verbeterd ga ik ws kijken of ik via WMO hulp kan gaan krijgen.
    Want Ik wordt hier namelijk zo verdrietig van , heb al meerdere huilbuien gehad omdat ik niet goed kan zorgen voor Leander.

Kreeftje Mooie meiden heb je hoor , en inderdaad leuke kleertjes.
    Haha jij mag 2 meiden aankleden perdag 2 keer kiezen wat je aantrekt.
    Ik kan soms echt niet kiezen wat ik aan wil trekken.
    Ben ook snel geneigt het zelfde te kiezen wat ik zo leuk vind staan.
    Kan mij voorstellen dat het een hele zorg is 2 meiden, maar ik ben blij dat je geniet.

Zo even wat centrale onderwerpen.

PIL , Ik ben eerste met cerazette begonnen en daar heb ik alleen maar doorbraakbloedingen van gehad dus die gestopt een week niets genomen en toen mijn eigen vertrouwde pil weer gestart.
    Deze bevalt prima.
    Ik wil voorlopig even niet zwanger worden, een keer spontaan gebeurd blijft toch uitkijken dus voorzichtigheid geboden.
    Misschien wil ik ooit nog een keer zwanger zijn, maar het is nog een welles nietes mijn vriend vind 1 genoeg en heeft gezien wat de zwangerschap en bevalling allemaal met mij gedaan heeft dus kiest liever mijn gezondheid.

BABYSITE
    , Ik ben hier ook mee bezig geweest de afgelopen weken.
    Het vordert al aardig.
    Zodra klaar dan geef ik seintje. Elke dat probeer ik er een beetje aan te werken ook.

FIlMPJES
    Probeer hier ook een leuke filmpje te maken, zodra een leuke zal ik hem op u-tube zetten.

Zo hier houd ik hem even bij.
    GA even de oefeningen doen en wat blijven bewegen in huis zonder bukken en belasten dat is goed voor mij.
    VERgeef mij als ik wat dingen vergeten ben.

Liek.

Deel Deze Pagina