Tanden....! Dat is best snel toch? Kan me voorstellen dat ze daar een beetje van slag van is. Imani, fijn je te lezen hier! Ja raar he dat ze nu vanaf de buitenkant trappen. Ik zag dat Charlotte ook alweer een maand oud is, het gaat echt zo snel. En dat terwijl ze eigenlijk nog in je buik had moeten zitten. Was er nog meer dat je nog niet klaar had behalve je kast, of viel dat wel mee? Het was natuurlijk zo onverwachts snel gegaan... Liefs Lenneke
Hallo mama´s, Hier dan mijn eerste mama bericht. Naomi doet het echt heel erg goed. Ze zit nog maar 70 gram van haar geboorte gewicht Kraamzorg is ook erg tevreden en vinden ons natuurtalentjes De stuwing valt nu wel weer mee. Ik voel me met de dag beter worden maar moet wel opletten dat ik ´smiddags wel mijn rust neem. liefs lydia
In het groeiboekje van het consutatiebureau staat tussen de 6 en 9 maanden de eerste tandjes Kwam er in mijn fotoalbum achter dat ik op 4 november mijn eerste tandje had en ik ws toen dus exact 3 maanden oud. Virenlief was een half jaar. maar ja, mannen zijn altijd trager toch?
Ook ikke nog even hier Krijg zo bezoek dus missschien wordt het wat afgeraffeld...... Imani, Ja, als je zoveel te vroeg bevalt ben je ook helemaal niet klaar om afscheid te nemen van je buik! Lekker dat ze het zo goed doet! Femke, Jij denkt nog steeds dat Ruben je schoonzoon wordt? Marin nu al TANDEN! Dat vind ik toch wel griezelig hoor....we slapen er nog een nachtje over oke? Hier gaat het dus super! Ruben is al 100 gram over zijn geboortegewicht heen! Holle Bolle Gijs is meneer zijn bijnaam aan het worden :-D Zijn geboortepakje past dus ook niet meer hebben we vandaag besloten. Hij huilt eigenlijk niet, alleen als ie echt kramp heeft of een enorme wind moet laten..whahah Verder plast hij het liefst iedereen onder (nog steeds interesse Femke?) dus een echt kereltje! Hij doet het echt in 1 woord geweldig! Laura
Fijn, dat het hier wat drukker wordt. Fijn om te lezen dat de nieuwe mama's ook hunj voorzichtige (auwauwauwauwauw) stapjes in dit mamatopic zetten.
Tussenstand Walvisbaby's: 5-3 Marin 30-07-2007 dochter van Femke J Nicky (Nicky Helena Adriana) 23-09-2007 dochter van Lenneke Charlotte 09-10-2007 dochter van Imani Tiago 15-10-2007 zoon van ElviraR Ruben 04-11-2007 zoon van Elmo Arthur 05-11-2007 zoon van Aldonza Naomi (Naomi Iris) 06-11-2007 dochter van Lydia31 Esmee 10-11-2007 dochter van Sonja who`s next...??
Ik hoop dat ik de volgende mag zijn die zich hier bij de mama`s mag voegen... LIEK Het gaat helemaal supers met de walvissenbeebs.
Ja manlief is ook een natuurtalent. En natuurlijk helemaal trots op zijn kleine meid. Ga nu echt even eten geven. liefs
Ow Laurens gaat als een speer met Ruben! Je ligt echt in een deuk af en toe. Klusjes die al een tijdje moesten worden ineens NU gedaan....en hij slaapt helemaal op het kleine ventje. Hij moet hem er ook uit pakken dus elke voeding doen we eigenlijk met zijn tweetjes. Nu is hij 2 weken vrij en kunnen we lekker als gezin aanrommelen. Kraamzorg is er tot en met dinsdag dus we kunnen echt rustig aan doen. Ik rust nog altijd veel en mijn buikwond is nog best gevoelig. Hij is links ook aardig ver doorgesneden (naar mijn zij toe). Ik voel me daarbij wat grieperig (schijnt combi tussen narcose. hormonen en flinke stuwing). Ruben is weer 100 gram gegroeid en doet het echt fantastisch! Hier ook weer bijna voedertijd...kijken of hij die mega tiet een beetje kan pakken en leeg kan krijgen! Laura
Fijn dat de mannen het zo goed doen, heerlijk he zo'n gezinnetje. Lydia wat gaat jouw man weer snel werken. Neemt hij later nog weer vrij?
Manlief is de hele week thuis geweest. We hebben van het zomer gewoon 3 weken vacantie gehad. En tussen kerst en oud en nieuw is hij verplicht 2 weken vrij. En dat is alweer over 6 weken. En ik denk dat als ie langer thuis zou zijn dat we dan gek van elkaar worden. hahahaha. Liefs Lydia
Femke, hoe beviel het weer aan het werk zijn? Lijkt mij nu nog onvoorstelbaar. Ik hoef ook pas vanaf 24 jan. weer te werken geloof ik. Dus nog erg ver weg. Naomi heeft vanacht zo'n last gehad van krampjes was echt heel zielig. Ze bleef maar huilen/ krijsen. Om half 2/2 uur is ze eindelijk in slaap gevallen. Ik wist echt niet meer wat te doen. Manlief heefy veel met haar gelopen en getroost. Femke en Lenneke hadden jullie meiden dit ook zo erg? En wat hebben jullie hier aan gedaan? Tenminste als je er wat aan kan doen behalve rondlopen en troosten. We hebben wel een kruik bij haar neer gelegd in de hoop dat de warmte wat zou doen. Uiteindelijk wel waarschijnlijk. Kan ook zijn dat e in slaap viel door dat ze oververmoeid was van het huilen. Ik hoop dat het van het weekend beter gaat. Liefs Lydia
@Lydia, Wat vervelend van die krampen. Charlotte had er vandaag ook weer last van. Ben toen een rondje met haar gaan wandelen in de kinderwagen en dat hielp. Maar dat is natuurlijk geen optie voor jullie zo midden in de nacht. Op het CB zeiden ze tegen mij dat ik zelf moest zoeken naar wat het beste helpt. Wat voor de ene baby wel werkt, werkt voor de andere niet. Adviezen die ik kreeg: Niet laten drinken aan de borst, wel laten drinken aan de borst, fietsbewegingen maken met de beentjes, baby in ronde houding houden, tegendruk geven op de buik met je hand, druppeltjes van cinababy geven, rooibosthee drinken, venkeldruppels. Zoals je ziet een scala aan mogelijkheden, ben zelf nog steeds aan het uitdokteren wat het beste helpt. Ik moet 27 januari weer beginnen, ongeveer tegelijk met jou. Wat gaat de tijd snel hè. @Lenneke, De kinderkamer is bijna klaar, nu nog een lamp. Voor de rest moesten er nog wat planken enzo opgehangen worden. Dat heeft mijn vader gedaan toen Charlotte thuiskwam. Daarvoor hadden we er ook geen tijd voor. Het is nog best rustig in dit topic. Ervaar zelf dat ik de tijd er bijna niet voor heb, en als ik die wel heb dan heb ik er geen puf meer voor. De nachtvoedingen vallen me best zwaar. Ik val na die tijd moeilijk in slaap, dus ik slaap zo'n anderhalf tot twee uur voordat ze weer komt. Tussen elke voeding zit zo'n drie en een half uur. Voor mij voorlopig dus nog niet lekker lang doorslapen. Dat gaat ook nog wel een tijdje duren denk ik. Voor de rest is het hier het huishouden van Jan Steen aan het worden en ik doe mijn best om het naast me neer te leggen. Meisje zet het op het huilen, ga er dus van tussen.
Hoi Meiden, Lydia, is zielig he als zo zo moeten huilen van de krampjes. Nicky heeft er niet veel last van gelukkig. Wat bij haar helpt is synababy druppels en wrijven over haar buikje met de klok mee (geleerd bij de babymassage). En ook lopen en troosten idd, maar verder moet je zoals imani al schrijft proberen wat voor Naomi het beste helpt. Ik heb ook een paar dagen venkel gegeten (vies) maar ik had niet het idee dat dat nou hielp. Imani, fijn dat alles nu bijna af is en wat 'Jan Steen' betreft, is best een aardige kerel; dat huishouden komt wel weer! Nicky heeft nu 's nachts een keer 6 uur tussen de voedingen zitten en daar slaapt ze er zelf 4 van meestal en wij dus ook. Verder komt ze om de 3 uur en slaap ik zo 1,5 a 2 uur. Soms zit er 4 uur tussen dus het lijkt de goede kant op te gaan. Maar het is nog steeds best vermoeiend. Maar ze doet het er heel goed op en is heel tevreden en vrolijk dus ik hou het nog maar even vol.
Oh..... Tjah, ik schrijf zo automatisch bij de walvisjes...dat mijn verhaaltje daar dus alweer staat.... Misschien moeten we het babygereutel echt hier gaan proberen voort te zetten. Ik denk dat het best belemmerend werkt voor de nieuwe zwangere meiden. Ons groepie vind het wel leuk denk ik...maar of pril zwangeren het leuk vinden..... Lydia, Sneu zeg, van Naomi en haar krampjes. Ruben heeft het ook wel 's nachts maar is eigenlijk al stil als hij bij ons is. Vervolgens begint het gekrijs als je hem weer weg legt. Hij is dus wel te troosten...maar daar zit je dus aan vast. Afgelopen nacht hebben we hem in bad gedaan voor het slapen gaan en geen gejank gehad! Misschien toeval....maar dat toeval buiten we vanaaf nog een keertje uit hoor! Slaap echt wel graag 's nachts! Oh Femke...inderdaad: JOUW EERSTE WERKDAG! Vertel vertel vertel...wil alles weten! Laura
Hallo mama´s, Zo wat we gisteren meemaakten. Naomi gisterenavond lekker in bad gedaan, daarna een voeding. En ze heeft geslapen van 10 tot 3. Wat heerlijk was dat zeg. Ik schrok wakker om 3 uur en dacht bij mezlef heb haar niet gehoord. Voelde me bijna schuldig. Maar promt daarna werd ze wakker. Dus papa eruit en haar verschoont en toen weer aan de borst. Daarna sliep ze tot 7 uur. Heerlijk zeg. Ik hoop dat ze dit doortrekt. Ze is overdag ook wat rustiger, ik ook moet ik zeggen. Hoe is het met de andere mama´s? Femke, hoe doet Marin het bij de oppas? En bevalt het weer werken? Lenneke, Hoe gaat ie met Nicky? Elmo, Hoe doet Ruben het? Bedankt voor de tip van het 'savonds in bad doen! Werkte gisterenavond dus wel. Wie weet vanavond ook. Eva, Hoe is het met Arthur? En hoe is het met je moeder? Ik hoop voor jullie dat alles naar wens gaat. Liefs Lydia