Elmo: Ik werk op de groepsverzorging en daar werken we allemaal 18 uur. van 8 tot 2 (weekend van 7 tot 1) of van 2 tot 8, savonds werk ik nooit want ben helpende en dan mogen we niet alleen savonds staan dat mogen alleen verzorgende. sinds vorig jaar ben ik 18 uur gaan werken,werkte eerst 21 uur maar door de fusie met een ander tehuis besloten ze dat helpende maar kamertjes moesten gaan soppen of van functie te veranderen en naar de groep te gaan, dan maar 3 uur inleveren en naar de groep (wat ik altijd al wou) dan van 8 tot 5 kamertjes soppen. ik zal zo Esmee wakker maken want we moeten zo naar het concultatie buro en daarna gelijk boodschappen doen.
Dat is lekker Elmo, Ik houd mijn hart vast voor eneco die we dadelijk weer moeten gaan opmeten die standen. Ben altijd de pisang om veel te betalen. Terwijl we redelijk hoog in maandbedrag zitten. Maar stadsverwarming is vrij prijzig. Bovendien ben ik natuurlijk veel thuis geweest met verwarming aan. Baby geboren dus ook lekker warm maken. Liek.
vanmorgen met Esmee naar het cb geweest. ze was de vorige keer 4095 gr en 53 cm en nu is ze 4660 gr en 57 cm. gelijk haar prikken gehad,dat was huilen natuurlijk maar na wat te hebben getroost was het al snel weer goed. Esmee krijgt wel kinderfysio, want ze heeft een voorkeur naar links en haar hoofdje begint steeds platter te worden, schijnt ook temaken te hebben dat ze is geboren met de vacuumpomp. gelijk de fysio gebeld maar de kinderfysiotherapeut was er niet vandaag en neemt zo spoedig mogelijk contact met mij op. het scheelt ze komen aan huis. verder waren ze erg tevreden.
Hallo meiden, ben net terug uit het zkh. Vanacht heeft ze het prima gedaan, geslapen tot 6 uur. Toen kreeg ze de fles( hoezo structuur?) Ik was er om 10 uur want ik wilde de arts spreken. Nou die zag ik pas om half 12 na twee keer er naar te vragen. Bloedonderzoek was goed, urineonderzoek ook. Vanmiddag gaat de sonde er weer uit, met een beetje geluk hebben we de uitslag vanmiddag al en anders morgenochtend. Dan zit deze moeder dus ook weer om 10 uur in het zkh. En als we allemaal even heel erg hard gaan duimen mag ze als alles goed is morgen weer mee naar huis. Dat is dan een heel erg mooi cadeautje zijn voor Rémon en mij aangezien we morgen 10 jaar samen zijn. Het is zo stil in huis en de hond snapt er ook niets van, ik ruik naar naomi maar ze kan haar nergens vinden. Ga nu even met de hond lopen en dan rond een uur of kwart over 3 weer naar het zkh. Liefs Lyd P.s. Laura, Doe je de groetjes aan Eva?
hoi lyd, gelukkig dat de bloed en urine goed is. hopelijk heb je snel verdere uitslag en dat ze snel naar huis mag.
Sonja, Duidelijk :-D Fijn dat ze is goedgekeurd..op naar fysio dan maar...balen zeg! Moet eerlijk zeggen dat ik ze soms er snel over vind gaat op dit soort dingen hoor...maar ik ken Esmee niet (laten we dat voorop stellen). Ze groeit goed zeg! Lydia, Fijn dat er niks is gevonden (hoe graag je ook een oorzaak zou willen weten natuurlijk). Ik hoop dat het straks thuis ook beter gaat zeg! Lieke, Nou, wij zijn afgelopen jaar expres erg veel gaan betalen aan Essent! Was die eindafrekening wel zo spuugzat! Het heeft geholpen, geld terug Hier ook onzettend veel gestookt...ik was dus ook al huiverig. Nou Ruben lijkt ook wel last te hebben van een buikgriepje ofzo. Gisteren 3 mega vieze poepluiers (anders maar 1 per dag) hij dronk zijn flesjes niet helemaal leeg (dat gaat er anders ook wel in). Vanmorgen weer een mega poepluier...flesje niet helemaal. Tweede fles wel schoon op...en toen: Dikke golven spuug na zijn slaappie! Het bleek er uit golven zeg....ik onder, hij helemaal onder, vloer onder...zo zielig! Ik dacht echt ff dat ie er in bleef. Ik heb hem even op bed gelegd (zodat ik me ff om kon kleden en wassen) en toen gauw de tummy gevuld. Al die tijd lag hij muisstil op het bed...een beetje te kijken. In de Tummy knapte hij wel op...kon zelfs weer een beetje lachen. De volgende fles maar 120 gegeven...eerst maar eens zien hoe dat valt. Hij is echt uit zijn doen...zo sneu. Vanacht liep hij ook al te spoken....arm jochie. Nu is hij in de wandelwagen in slaap gevallen. Mede door het lekkere frisse weer denk ik. We laten hem liggen (papa is ook een middagje vrij)...en zien wel wanneer hij weer wat wil. Veel kindjes spugen wel eens flink...maar als je het voor het eerst meemaakt....vond het toch wel griezelig en vooral heel zielig. Laura
Esmee dr hoofdje is wat aan de platte kant aan de linkerkant, heb ook geen idee of het extreem plat is. ik zie wel wat de fysio zegt als ze komen. las op internet dat het ook helpt als je ze andersom in bed legt, ga haar nu met het hoofd bij het voeten eind leggen, wie weet scheelt dat al. arme ruben , hopelijk knapt hij snel op. Esmee heeft dat soms wel is dat er een hele golf voeding er uit komt, dan is ze onrustig aan het drinken en zit er geen rem op en dan gaat het mis,al een aantal malen mee gemaakt. dan zit je er idd samen er helemaal onder, ik stap dan samen met haar onder de douche, zij schoon en ik ook.
Hoe doe je dat dan.... Als je alleen bent om samen te douchen? Wij douchen ook wel met Ruben, maar dan zijn we beide thuis. De een doucht met hem de ander geeft hem aan en pakt hem later weer aan. Je kan ze na het douchen wel in een wipper zetten...maar daar vind ik hem nou eigenlijk nog wat te klein voor. Ben benieuwd. Dat was dus het gekke, hij had heel rustig gedronken, lekker geslapen, was wel vrolijk en ineens bleef het eruit golven. Het was zeker een hele voeding....de ziel.
als ik met esmee douche en klaar ben dan wikkel ik haar in haar omslagdoek en doe bij me zelf een handdoek om en leg ik haar op de commode en ik droog me snel af en trek ondergoed en ff snel een tshirt aan en dan droog ik haar af en kleed ik haar aan, onze douche is naast haar slaapkamer het is maar een klein stukje lopen, en ik droog me dan af in haar kamer zodat ze niet alleen op de commode ligt.
Elmo, Wat je ook kunt doen als je samen wilt douchen is Ruben in de wasbak leggen als jullie klaar zijn. Van te voren kraan opzij schuiven, handdoek erin en badcape om om hem heen te slaan. Heb jij ondertussen je handen vrij om jezelf af te drogen. je kunt zelfs nog even zelf verder gaan douchen. Dit was een tip van een kraamverpleegsters, dus het moet veilig zijn. Vervelend, dat ie zo moest spugen. Hier was het vanochtend ook weer raak. Meissie heeft een verkoudheid opgelopen op het KDV. Lydia, Bloed en urine goed, dat is mooi. Nu hopen dat de rest van de uitslag ook goed is.
Hoi meiden, Lydia, ik hoop dat je je meisje morgen weer meekrijgt. Dat zal inderdaad behoorlijk stil zijn thuis. Vandaag de kraamhulp voor het laatst. Nu mogen we het alleen gaan doen. Vannacht goed geslapen. Prinsje kwam wel 2 keer voor een voeding, maar sliep daarna weer rustig door. Hij kwam steeds om de tweeenhalf uur. Dat was wel een beetje te snel, waardoor hij te veel voeding heeft gehad (voor een keer niet erg hoor). Nu proberen we, als hij wakker wordt, de boel een beetje te rekken, En tot nu toe met succes! Na het verschonen van de luier, nog even lekker met hem zitten en dan valt hij zo weer een half uurtje in slaap. Hij is dan echt lief! Verder is hij heel wakker. Hij kijkt goed rond en lijkt dan echt te observeren. Ik ben zooooooooooo verliefd! Nou, even wachten tot hij wakker wordt, en dan duik ik mijn bed weer in. Even een beetje bijslapen. Heb gemerkt dat dat gisteren goed gewerkt heeft. Heerlijk! Het voordeel van flesjes geven, is ook dat je de taak een beetje kan verdelen. Dan kan je best een ruk achter elkaar slapen. Lekker! Het begint nu echt leuk te worden. Nog leuker dan het al was.
Laura, Dikke knuffel voor je kleine man. Wat sneu dat hij zo heeft gespuugd. Vind het ook zo zielig om te zien altijd. Imani, lang leve het KDV, Nicky had ook haar 1e verkoudheid opgelopen daar. Tja, weerstand kweken zullen we maar denken he? Lydia, zou idd een mooi kado zijn als je meisje morgen mee naar huis mag. Afwachten even wat er uitkomt van het onderzoek met de sonde, wel fijn dat bloed en urine goed zijn. Sonja, Esmee is lekker gegroeid zeg! Hier ook nog even eneco afwachten, idd lekker gestookt sinds Nicky er is. Hier een drukke dag en manlief is tot vanavond laat weg, dus mag het alleen doen met kleine dametje. Hopen dat ze nog even blijft slapen, kan ik eerst even eten zo... en daarna zij weer... Vandaag op KDV al een vette strontbom gehad en toen ik haar had opgehaald en uit de maxicosi haalde rook ik weer een flinke lucht, en ja hoor! Weer tot romper en rug onder.... Gelukkig vind ze het zelf geen probleem en probeert lekker haar voeten in de poep te stoppen, hihi. Dus maar lekker even gebadderd!
Wat een hoop geschreven vandaag. Alles gelezen. Ik ga ff ego doen. Zijn net op bezoek geweest bij gastoudergezin. Dit is een surinaamse mevrouw die al heel lang ervaring heeft. En ook kleine kinderen heeft opgevangen waaronder haar eigen kleinzoon. Deze mevrouw woont dus vlak bij mij in de buurt. denk 10 minuten op de fiets, en redelijk op weg naar mijn werk. Dus wij zijn accoord gegaan het ziet er allemaal schoon en netjes uit en ook deze mevrouw is erg zacht en vriendelijk. Per 25 ste gaat de opvang in , in nood als ik therapeutish werken moet kan het wel eerder maar moeten de formaliteiten rond zijn. Liek.
dat van je kindje na het douche in de wasbak leggen heb ik ook wel is aangedacht maar leek me zo zielig , dus nooit uitgeprobeerd. prinses: wat fijn dat het goed gaat met jullie kleine prinsje. nu komt het echte werk nu de kraamzorg weg is. maar jullie gaan het vast en zeker redden. de boel rekken doen wij ook wel is , als Esmee eerder komt dan eigenlijk moet. Esmee is idd goed gegroeid lenneke, had het ook wel verwacht want ze werd in eens zo lang en kreeg een spek rolletje.
Ego: Het was hier weer raak! Hele grote golf (schat toch echt zijn complete voeding) eruit gegooid. Doktersdienst gebeld, we moesten meteen komen. Ruben ziet er goed uit en er is geen reden om nu te panieken. Alles voelde en zag goed. Blijft hij dit doen, dan weer aan de bel trekken.... Zit ons dus niet lekker. We zijn wel gerustgesteld...maar het is toch je mensenkindje van net 3 mnd oud. Morgen weer werken...nu helemaal geen zin meer in. Ik lees op het werk wel even bij morgen..sorry. Laura
Allemaal wel even duimen he dat Naomi morgen naar huis mag. Vanavond ook weer een heerlijk meisje gehad. Na het flesje nog even op schoot bij papa en daarna in bed gelegd. En ze gaf geen kik. Dus er is hoop. Liefs Lyd
Sterkte voor Ruben Elmo, kan mij voorstellen dat je , je zorgen maakt. Gelukkig gerustgesteld. Hoop dat hij verder voeding binnen blijft houden. Kleine mensjes zijn zo uitgedroogt. En anders proberen thuis te blijven morgen als het lukt. Duimpjes dat Naomi morgen naar huis mag. Liek. ( die is beetje moe nu )
He meiden, Lydia; ben blij dat het zo goed gaat met je meisje in het zh. Hopelijk morgen mee naar huis en thuis dan net zo'n voorbeeldig gedrag! Alvast gefeli met jullie 10 jarige jubileum! Wij zij as ma 13 jaar samen! Elmo, wat zielig zeg voor je kleine Ruben. Hoop dat hij zich snel beter voelt. Ga je toch gewoon werken morgen...ik zou ook proberen vrij te krijgen, maar dat is natuurlijk persoonlijk... Errug lieve foto´s hoor! heeft ook al zo´n lekker befje haha Oh ja, ik douche ook vaak met Tiago als ik alleen ben. Ik leg het aankleedkussen en al zijn spulletjes gewoon op de grond in de badkamer en leg hem daar dan op als ik me ff snel afdroog en badjas aantrek. Gaat prima! Sonja, nog een paar daagjes vrij...en dan zit je verlof er alweer op. Gelukkig maar korte dagen, dat scheelt een hoop. Fijn dat Esmee het goed gedaan heeft! Fysio helpt ontzettend snel bij die kleintjes. Kindje van Jurgen´s nicht, die 5 dgn ouder dan Tiago is, heeft ook fysio om die reden en is ontzettend snel vooruit gegaan. Ik vind het goed dat er zo snel iets aan gedaan wordt, want de klachten kunnen snel toenemen. Het is zeker goed om zelf ook de andere kant te stimuleren, door haar bijv andersom in bed te leggen. Je kunt haar ook aan de andere kant op de arm leggen bij het aanbieden van de fles. Alle beetjes helpen weet ik als ergotherapeut...Suc6! Liek, leuk om Leander in zijn wipper te zien! Die mobiel die je in de link hebt gezet, die heb ik dus Tiago vindt hem super! Lenneke, leuk he die ontdekkingen aan eigen lichaam! Tiago is de laatste tijd ook erg geinteresseerd in z´n voeten en bellenblazen kan ie ook als de beste haha. Ik ben idd een bofkont qua slaapgedrag van Tiago! Hoe is het met je sollicitatiebrief gegaan...sorry vraagteken en andere tekens doen het even niet meer, dus doe het ff zonder hihi Femke, alles goed met kleine Marin en met mama´s schouder... Imani, balen die verkoudheidjes! Als ze er maar niet te veel last van heeft. Vliegen jullie vrije dagen ook zo hard voorbij...pfff voor je het weet is de dag om. Morgen weer aan de slag. Heb niet zo´n zin, maar ja, wat moet dat moet. Vanochtend even lekker bosritje met paard gemaakt, het weer was heerlijk. Tiago slaapt dan bij de boer, die eigenaar van het paard is. Gaat prima! Vanmiddag even met mijn paps, mams en Tiago naar de stad geweest en tussendoor opgeruimd. Ga nu ff Char kijken. Vind ik altijd wel interessant! Tot gauw!