De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Heerlijk Lydia, dat Naomi het stukken beter doet. Ik denk altijd maar zo...die kindjes moeten zo ontzettend wennen aan het leven buiten onze buikjes....dat gaat gepaard met tranen...helaas.

    Vandaag de eerste keer CB met Ruben (concentratie noemt Laurens het ;)) onze wijkverpleegkundige is nogal een beetje een aparte zeg maar.
    Ruben is gegroeid!
    Bij zijn geboorte dus 3590 gram en nu: 4220!
    Halve cm gegroeid dus de lengte viel ons mee ;)
    Ons ventje doet het dus prima! Alles was in orde. Hij gedroeg zich als een mooie roze modelbaby :-D

    Papa en mama supertrots natuurlijk!

    Vanacht kwam hij ietsjes vaker maar heeft het verder super gedaan. We klagen niet!

    Vandaag zijn eerste keer IKEA! Kind van zijn moeder dus!

    Ik ga eten...toedelssssss
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    tis helemaal wennen dat ik nu ook deze kant op moet.
    vanavond gaat Esmee ook weer in bad , hopelijk slaapt ze dan ook weer lekker door tot aan haar voedingen.

    net ff een par foto's geplaatst van me meisje in me foto album

    femke: lekker gewerkt?
    was het niet moeilijk om Marin achter te laten bij de oppas?
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    He Sonja,
    Lieve foto's zeg!
     
  4. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48

    Lief hoor, wat een poppetje.

    Liek
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    ElviraR,
    Mocht je dit gevonden hebben....
    Jij had toch ook een spoedsectio? Hoe heb jij dat ervaren?

    Andere dames,
    Beetje genant maar daar komt ie dan:
    Door 4.5 uur persweeen te hebben gehad heb ik toch nog 1 souvenier overgehouden aan mijn bevalling. 1 hele mooie aardbei :-D
    Ik kwam er eigenlijk eergisteren pas achter...en gisteren deed ie zeer.
    Vandaag zo goed als geen pijn meer, maar hij zit er nog wel.
    Moet ik hier iets mee of gaan die dingen ook vanzelf weer weg? Ik heb echt geen flauw idee.
    Vanmorgen op het cb geweest (zit mijn ha) en ben het vergeten te vragen. We waren zo druk met Ruben :-D
    Maargoed, hij zit me nu dus niet gruwelijk in de weg....maar wil wel dat dat ding verdwijnt....wat nu?
    Wachten of smeren?
     
  6. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Elmo,
    je kan proberen te smeren met sperti.
    Dat helpt bij mij altijd wel.
    En het kan geen kwaad voor Ruben dus niet geschoten is altijd mis.

    Hier wedereom een goeie nacht gehad.
    dat badje ´savonds doet het erg goed.
    Naomi is daarna o rozig.
    Papa en mama ook hahaha.

    Liefs Lydia
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Thanks voor de tip Lydia (ik kan dat gewoon bij de drogist halen?).
    Dat badje doet het goed he! Ruben gaat ook lekker 's avonds in bad!
    Gisteren heel veel gehuild 's avonds. Om 22.00 uur lekker in bad gedaan, een flinke voeding erachteraan en meneer heeft 5 uur doorgeslapen!
    Hij heeft de neiging na een voeding te gaan huilen...heeft dan wat krampjes....weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Kind moet toch eten!

    Hoe is het met de andere mama's?
    We hebben er weer 1 bij he!

    LIEKE EN LEANDER:
    Welkom hier!

    Laura
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Tussenstand Walvisbaby's: 5-4

    Marin
    30-07-2007
    dochter van Femke J

    Nicky (Nicky Helena Adriana)
    23-09-2007
    dochter van Lenneke

    Charlotte
    09-10-2007
    dochter van Imani

    Tiago
    15-10-2007
    zoon van ElviraR

    Ruben
    04-11-2007
    zoon van Elmo

    Arthur
    05-11-2007
    zoon van Aldonza

    Naomi (Naomi Iris)
    06-11-2007
    dochter van Lydia31

    Esmee
    10-11-2007
    dochter van Sonja

    Leander (Leander Emiel)
    22-11-2007
    zoon van Lieke

    who`s next...??
     
  9. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ja sperti kan je gewoon bij de drogist halen en volgens mij tegenwoordig ook bij de supermarkt.

    En die krampjes ja bij naomi werkt het nog wel om haar in de feutes ( of hoe je dat ook schrijft) te houden.
    Je kan ook met de beentjes fietsen etc.

    Maar gisteren na het badje was het brullen hoor hier Ze sliep pas om 11 uur.
    Maar goed het hoort erbij ;)

    liefs Lydia
     
  10. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Gevonden!

    Hou het niet te lang vandaag, want Tiago heeft er even geen zin in...

    Elmo; ik vond de bevalling vrij heftig. Was behoorlijk uitgeput door hele dag flinke hele middag en avond flinke weeen en vond de periode van melding dat het een keizersnede werd tot aan de ok het ergst. Weeen werden steeds erger, terwijl ze eigenlijk niet meer nodig waren haha. Was blij toen de ruggeprik er eindelijk inzat, alleen shakete ik nog als een gek op die operatietafel. Herstel is me 200% meegevallen. Heb alweer 3 keer op het paard gezeten en dat gaat super!
    Fijn dat Ruben het zo goed doet!

    Femke; wauw zeg, dat Marin al tandjes heeft :confused: Megasnel!
    Heb je al een beetje ritme gevonden met werken?

    Lenneke; alles goed bij jullie?

    Lydia; mooi dat het alweer beter gaat bij jullie. Huilen hoort er idd gewoon bij af en toe. Ik moet zeggen dat dat hier de laatste dagen echt nauwelijks meer speelt. Tiago heeft vanaf een week of 2 tot vorige week ook last gehad van krampjes in de avond. Was toen ook slecht te troosten. Inmiddels is hij goed te troosten. Ook hier werkt een badje erg ontspannend!

    Gisteren cb; gelukkig geen rare vogels aangetroffen en Tiago is helemaal goedgekeurd! Was is 1,5 week 520 gram bijgekomen! Mama's melk doet het goed!
    Vandaag bij de voeding van 12 uur niet zo goed gedronken. Had volgens mij buikpijn. Sindsdien dus een beetje blijven jengelen. Net even een toetje aangeboden, maar ik hoor de sirene alweer gaan....Laat het hier dus even bij....

    Zou eigenlijk graag even gaan zuigen en dweilen, maar ik geloof dat ik vandaag ook maar even vriendjes moet worden met Jan Steen...hihi
     
  11. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gister is de consultatie buro langs geweest en werd Esmee gewogen, ze is alweer over haar geboorte gewicht heen, ze weegt nu 2450 :)

    gister ook voor het eerst naar buiten geweest , ik was wel moe na de wandeling.
     
  12. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Foei toch.....schreef al die tijd nog bij andere topic, maar zal het eens proberen om het meer hierbij te houden.
    Gisteravond ging Arthur na fles van 22.00 na een klein uurtje jengelen lekker slapen....sliep door tot 3.15, daarna flesje en tijd onrustig geweest....krampjes, wat spugen....ook maar tijdje hem lekker tegen me aan gehouden en uiteindelijk sliep hij 2 uur later weer tot vanmorgen 7.30. Nu weer aan het slapen.
    Badje/douche doen we nu eigenlijk wanneer het uitkomt, maar hier gaat de voorkeur dus ook naar de avond. Gisteren is hij dus in de tummy tub geweest en dit vond hij ook wel heel erg lekker.

    Lenneke hoe is ie met jou en Nicky? Laatste post ging over je winkelverhaal waar ze een keel opzette?

    Sonja lekker dat Esmee ook weer op gewicht is....buiten wandelen is heerlijk, he, maar je merkt dat je toch nog niet te veel kan..kleine stapjes (hoor wie het zegt :confused: :) ).

    Groetjes, Eva.
     
  13. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Goedenmorgen moeders,

    Gisterenavond is Naomi weer lekker in bad geweest.
    Daarna heeft ze ruim een half uur aan de borst gedronken met als gevolg dat ze pas om half 4 kwam.
    Daarna heeft ze lekker geslapen tot half 9.
    Daarna weer aan de borst en nu ligt ze er als een prinsesje uitgeteld bij.
    Ze slaapt zo lief.
    Handjes in de lucht en nee die mogen niet onder de dekens.
    Stel je voor dat ze warme handen krijgt. Dat kan niet.

    Straks krijgt ze weer en flesje.
    Het gaat dus langzaam aan wat beter hier.

    Liefs Lydia
     
  14. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Lydia,

    Esmee ligt ook steeds met haar handjes boven de dekens, wij hadden zo van je handjes worden wel erg koud , voor al snachts dus snachts slaapt ze met hand schoentjes aan.
     
  15. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hey mamsen...

    Eva; fijn dat Arthur het goed gedaan heeft vanacht. Hoop dat de fv je meer rust gaat brengen en dat je bv lekker als toetje kunt blijven aanbieden!

    Sonja; fijn dat Esmee het goed gedaan heeft! Lekker he even de frisse lucht op. Ik geniet er ook nog steeds enorm van!

    Lydia; ook hier een handen in de lucht slaper, hihi Ziet er idd grappig uit. Hier dan ook koude handen, maar mij is verteld dat wanneer het nekje warm voelt, dit geen kwaad kan.

    Elmo; net als jou huilt Tiago sinds gisteren na de voeding...Snaps het ook niet zo goed...Verder is hij eigenlijk heel tevreden. Slaapt nog steeds hele nacht door; vanmorgen zelfs tot 8.15 uur! Kijk het ook nog even aan en bel anders consultatieburo. Bij ons hebben ze een speciaal nummer voor vragen over voeding ed...
    Ook heeft Tiago sinds gisteren rode bultjes op zijn billen en heeft hij gisteren en eergisteren alleen 's avonds gepoept (normaal overdag ook wel 1-2 keer).
    Net ging de sirene ook weer even af, maar hoor dat het nu weer even stil is...

    Ga snel even zuigen, want we krijgen zo bezoek...

    Tot gauw
     
  16. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lydia lees dat het bij jullie nu ook meer rust brengt..fijn! Hier ook geen handjes onder de dekens hoor....handjes voelen zo 's nachts ook wel wat koud, maar in nekje voelt hij netjes warm. Dus mannetje heeft het echt niet te koud. Heeft net als zijn mama ook soms een koud puntje van de neus...(eindelijk weer een herkenningspunt van mama in het mannetje..haha)
    ElviraR misschien dat mannetje idd wat meer last heeft van krampjes of wat moeilijker kan poepen. Anders even temperaturen, is soms nog wel eens een trigger om ontlasting op te wekken. Mijn kraamverzorgster zei toen dat hetgeen wat je eet zo'n 24 uur in bv blijft en wat je drinkt zo'n 3 uur. Je kunt anders opschrijven wat je die afgelopen tijd gegeten en gedronken hebt. Stel dat het nou vaker voorkomt bij iets wat je hebt gegeten en gedronken kun je hier misschien rekening mee houden.
    Probeer alleen mee te denken hoor..misschien is dit het wel helemaal niet. Maar hoop dat mannetje het snel weer wat beter doet wat dat betreft.
    Veel plezier met kraamvisite. Hier lekker rustig weekend voor de boeg.

    Groetjes, Eva.
     
  17. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Thnx Eva!

    Eindelijk...FOTO-UPDATE in mijn album...

    Geloof dat het bezoek er is...doeiii
     
  18. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wat een lekker mannetje is Tiago :)
     
  19. imani

    imani Bekend lid

    6 nov 2006
    926
    0
    0
    Wat slapen de meeste baby's al lekker lang door! Ben daar best een beetje jaloers op. Ons kleintje redde het afgelopen nacht met een tussenpoos van 4 tot 4-half uur. Was daar al heel blij mee.

    En ook hier een armen boven de dekens-slaper. Probleem is wel dat ze zichzelf hiermee wakker maakt/ schrikt met huilen als gevolg, de armpjes bewegen nogal. Ik probeer haar vooral 's nachts zo strak mogelijk in te pakken met de armen onder de deken, dan slaapt ze langer door. Maar regelmatig lukt het haar de armen toch weer boven dekens te krijgen.
    De kraamverzorgster had me een techniek laten zien hoe ik haar kon inwikkelen in een doek, met als garantie dat ze haar armen daar echt niet uit zou krijgen. Nou, wel dus... als een echte Houdini wist ze haar armen er binnen een minuut uit wurmen. Heb er met verbazing naar staan kijken.
    Wat betreft de koude handjes, mij is ook verteld dat dat geen kwaad kan.

    Ga het mannetje weer even gezelschap houden.
     
  20. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Nou hier is het zelfs o dat als wij Naomi zelfs maar proberen haar handjes onder een doek of iets willen doen ze ze er meteen weer boven trekt.
    Volgens de kraamzorg moesten haar handjes strak tegen het lichaam.
    maar hier ook een houdini hoor binnen een mum van tijd handje er boven.
    Zelfs in de wandelwagen ligt ze met haar armpjes en handjes in de lucht.
    Het is af en toe niet schieten lijkt het wel.
    Manlief bracht haar van de week naar bed en ze had haar handen naast haar liggen hij trekt haar zachtjes naar beneden zodat ze wat lager ligt en meteen die armpjes wijd en boven de dekens.
    Was echt erg lachwekkend om te zien en om te horen.

    Verder is ze vandaag wat huileriger dan andere dagen.
    Misschien wel de weersverandering heb ooit eens gehoord dat baby´s daar wel gevoeli voor zijn maar of dat waar is geen idee.

    Elvirar,
    wat een leuke foto´s van Tiago.
    Lekker eigenwijs in dat mandje.

    Zal eens kijken of ik nog wat leuke foto´s heb voor hier.
    Anders staan er wel hele leuke op Naomi haar eigen site.
    Wie het adres nog niet heeft en wel wil hebben moet maar even een pb sturen.

    Ga nu even met manlief op de bank zitten, even van de rust genieten nu Naomi slaapt.
    Straks weer lekker in bad.

    liefs Lydia
     

Deel Deze Pagina