De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Charlotte gefeliciteerd!

Lieke, ik vind het goed dat we prinsje in dit topic bij zijn naam noemen.
    Gisteravond ging het goed, totdat Tim maar bleef huilen en ik toch wel erg moe werd. Huilend (kraamtranen) heb ik manlief maar gebeld, en die is gelukkig meteen gekomen. En wat denk je, toen hij thuiskwam, was Tim in slaap gevallen. :(
    Met de flesjes gaat het goed. 's Nachts wordt hij alleen wakker voor de voedingen.
    Wat we nog wel moeilijk vinden, is dat hij 's ochtends en 's middags, een uur na de voeding wakker wordt. Hij blijft dan maar huilen. We weten dan niet goed wat hij heeft en wat we er mee aan moeten.
    Vriend was net ook al radeloos. Hij wilde mij laten slapen, maar kreeg Tim niet stil. Uiteindelijk heeft hij hem maar even in de keuken gezet om hem even te laten huilen. Toen ik beneden kwam, heb ik hem op de arm genomen en toen was het al snel goed.
    Net zijn we voor de eerste keer naar buiten geweest. Best lekker zo'n stukje wandelen! :)

Laura, ik denk dat je nog in het ziekenhuis bent. Ik hoop dat alles goed is.

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Prinses: het blijft altijd gissen wat er is als ze zo huilen.
    het kunnen krampjes zijn , maar kan ook zijn dat hij teveel prikkels krijgt ,er zijn kindjes die daar moeite mee hebben.
    er komt zo veel op ze af ,voor al in het begin ,Tim is net aan een weekje oud.
    hijmoet even zijn ritme vinden.
    maar dat komt helemaal goed.
    Esmee had er in het begin ook wat last van , voor al als er voor haar doen teveel visite was, dan was ze daarna helemaal over de rooie , nu kan ze er beter tegen.

@Laura: hoe gaat het met de kleine man?
    gaat het al beter met hem?
    hopelijk wel ,zodat hij snel mee naar huis mag.

3. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    prinses, Leander huilde in het begin ook in de nacht na de voeding.
    Was niet stil te krijgen , en als we hem stil kregen en weer in bedje
    legden trapte hij niet in.
    Dit trok redelijk snel weg na 2 weken konden we hem direct na de
    voeding weer terug leggen en sliep hij door.
    Hoop dat heb bij jouw ook zo gaat.

Sonja fijn dat je werkdag zo goed is geweest.
    En dat je thuis een tevreden meisje aantrof.
    Werk ze alvast voor morgen.

Elmo ik kwam ff kijken of er al nieuws was van Ruben.
    Maar helaas nog niet.
    Ben erg benieuwd hoor.
    Is Laurens al wel opgeknapt.?

Charlotte , van harte met je vierde vermaandag

Liek

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nog geen nieuws van Laura? Ik hoop dat geen nieuws, goed nieuws betekent.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

He lieve meiden!

Charlotte: gefeliciteerd met je 4e vermaanddag!

Sonja,
    Fijn dat het werken is meegevallen!

Lieke,
    Heb volgens mij niet gelezen hoe het met jou gaat?

Lydia,
    Is Naomi alweer wat rustiger?
    Misschien eenzelfde schema als in het zh hanteren? Heb je goed kunnen observeren wat ze daar deden?
    Allergie voor huisdieren misschien? Ik weet niet hoor, brainstorm maar wat ;)
    Ik hoop dat ze weer vrolijk is!

Femke,
    Kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent! Dit soort symptomen wil je niet zien natuurlijk!
    Fijn dat ze toch goedgekeurd is (met al haar kilo's en cm's ;)).
    Was fijn je even te spreken en tnx voor de sms'jes....je zit daar toch maar wat te zitten he....

Natas,
    Ik ga zo lezen hoe het met jou is...ik hoorde van Femke dat alles oke was! W.s. je dagen nog lekker volmaken...ik vond dat heerlijk hoor maar het moet wel echt gaan natuurlijk.
    Ik zoef zo die kant op ;)

Ben ik nou iemand vergeten? Sorry dan!

Manlief: leeft weer wat ;)
    Hij heeft het ergste gehad en ik geloof dat het definitief is dat hij meegaat naar Ruben morgen. Zijn nek doet wel nog zeer en hij is nog naar op zijn maag.
    Hij mist Ruben vreselijk! Ik vroeg hem of ik nog iets mee kon nemen ... zegt ie: "Ruben"....(ik bedoelde uit de supermarkt).

Ruben:
    Ruben heeft niet meer gespuugd! De ORS die hij via de maagsonde heeft gekregen lijkt goed te werken.
    Wel heeft hij nog diarree (heel veel vieze, stinkende, waterdunne babypoep). Na elke diarree-straal moet hij weer aan de sondevoeding. Zo houden ze zijn vocht op pijl.
    De maagsonde laten ze dus zitten maar koppelen hem steeds aan en af.
    Dit is ideaal, nu kan hij toch zijn flesjes blijven drinken.
    Dit gaat ook al beter. Dronk gisteren nog maar 65 cc en nu alweer 140! Kanjer he!

Vanmorgen met knikkende knieen zijn kamer op...hoe zou die zijn...

Hij lag wakker, lief te trappelen en die glimlach die hij mij gaf...die is onbetaalbaar! Als een klein kind weer staan janken....(heldopsokken).

Voor Laurens had ik wat foto's gemaakt en een filmpje...hij mist hem echt ontzettend!

Ik denk dat hij maandag weer naar huis mag....

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Prinses (sorry meid, moet geloof ik nog wennen aan je aanwezigheid!) echt sorry!

Tim:
    Ik denk dat hij gewoon nog even heel graag bij jullie wil zijn. Ik moet zeggen dat Ruben dat ook had en zoals je gelezen hebt nog wel meer kindjes.
    Mijn ha zei ook: lekker aan toegeven en hem lekker bij je pakken.
    Het is (zoals Lieke ook al zei) een hele overgang voor zo'n ukkie.
    Laten huilen is zelfs niet eens echt de bedoeling nu geloof ik...
    Probeer elkaar af te wissen en zo toch je rust te pakken.
    Het komt echt goed met je Prinsje hoor! Volgens mij doe je het super en kan je hem wel opvreten!

Enne...blijf jij wel undercover offe.....niet? ;)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Owww...nog iets (hoezo hoofd als een zeef)...

Dat ik heelhuids ben thuisgekomen is echt een wonder! Ik had vast een beschermengeltje aan de foon ;)

Verkeerde afslag! (hoe krijg je het voor elkaar)
    Bijna frontale aanrijding (dacht echt dat het wel kon) en bij een wegversmalling gewoon zo'n stoeprandje meepakken he :(

Als er nu een programma of politie achter me had gezeten had ik mij kapot geschaamd...en mijn rijbewijs in kunnen leveren denk ik!

Gevaar op de weg!

Maargoed....verder voel ik me prima hoor ;)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Auwww...op die ALWEER ontstoken teen na :(
    Snap er niks van...

9. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Hoi Elmo,

Fijn om wat van je te horen. Ik heb vaak aan je moeten denken vandaag.
    Het is niet niks om je kleintje achter te moeten laten in het ziekenhuis, daar kunnen meerdere mensen hier over meepraten. Maar om je kindje ook nog eens ziek achter te moeten laten....... Je verstand zegt natuurlijk dat hij in goede handen is, maar gevoel doet hele andere dingen met je.
    Die sms-jes van Femke, die doen je goed he? Althans, bij mij wel altijd. ;)
    Hoop dat je vannacht lekker (in hoeverre dat lukt) kunt slapen en Laurens ook! Welterusten.

Prinses,
    Inderdaad, mannetje lekker bij je houden en doen wat jouw gevoel je ingeeft. In het begin was ik heel halstarrig al goed bedoelde adviezen aan het naleven. Zo ook het advies om je kind een tijdje door te laten huilen. Sinds ik die goed bedoelde adviezen naast me neer heb gelegd en mijn eigen instinct volg is Charlotte veel gewilliger geworden en huilt ze 90 % minder.
    En die kraamtranen.....lekker laten gaan!

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Thx lieve meiden! Ik merk dat ik de huiltjes alweer begin te herkennen. Nu huilt hij ook weer een beetje, maar volgens mij een slaaphuiltje. Ga zo even kijken!
    Ik heb hem toch maar even opgehaald. Lekker even geknuffeld! Nu ligt hij lekker naast me in de kinderwagenbak.

Elmo, toch fijn dat Ruben zo goed in de gaten gehouden wordt. Nu maar hopen dat het snel over is.
    En verder wel goed uitkijken he! Laurens en Ruben hebben er niets aan, als jij straks ook in het ziekenhuis ligt! ;)

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Elmo, doe je voor zichtig, je mannen willen nog langer met je doen.

Prinses, lekker Tim bij je nemen en knuffelen, dat je niet gelijk de huiltjes herkent is niet erg, er zit geen gebruiks aanwijzing bijgeleverd, het is allemaal uitzoeken,maar op een gegeven moment weer je het wel.

HOERA Esmee is 3 maanden :)

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gefeliciteerd met de 3 maanden!

Vanmiddag hadden we kraamvisite. Tim bleef maar huilen. Gedverderrie wat voelde ik me toen onzeker. Zeker als mensen je dan ongevraagd advies gaan geven. Nu slaapt hij gelukkig. Ik hoop dat dat ook een tijdje zo blijft, want hij zal echt moe zijn nu. De visite bleef ook behoorlijk lang zitten. Ik heb op een gegeven moment gewoon niet meer gevraagd of ze iets wilden drinken. Toen gingen ze vanzelf weg (het stomme is dat ik me daar nu weer schuldig over voel). Lastig hoor de hormonen. Zodadelijk ga ik lekker op de bank liggen. Mijn rustuurtjes vanmiddag heb ik ook niet kunnen pakken, omdat Tim bleef huilen. Het moederschap is soms best moeilijk.

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    lieve prinses,
    als je je kraam visite zat bent kan je ook zeggen sorry maar ik ben erg moe vinden jullie het erg om een andere keer weer is te komen.
    van dat huilen word je ook onzeker vooral als je niet weet wat er aan de hand is.
    dat ongevraagde advies heb ik zo van jullie kunnen het allemaal wel zeggen maar ik bepaal wel hoe ik het met me kind doe.
    als ze je advies geven oke maar je moet altijd zelf bepalen of je er wat mee doet of niet, Tim blijft jullie kind.

moederschap heb je ook niet in 1 week geleerd.

14. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    :idea: Prinses Vervelend dat je kraamvisite zo lang bleef plakken.
    Kraamvisite vind ik zelf als het geen fam is moet niet langer dan 1,5 uur duren. Vooral als je ziet dat de beeb blijft huilen enz dan kan je beter lekker
    vertrekken toch.?
    Heb zelf niet echt plakbezoek gehad soms gingen ze te snel naar mijn zin weer weg haha.
    Nee hoor viel mee hoor. :D
    Jammer dat je rustuurtje op die manier voorbij is gegaan.
    Voel je niet onzeker hoor jij kan er niets aan doen dat Tim blijft huilen.
    Tis een pasgeboren baby die kan je niet dresseren en soms huilen ze even
    wat langer tja en dat kan ook net op momenten dat er bezoek is.

:idea: Elmo Rustig aan hoor dadelijk maak jij nog brokken.
    Maar kan mij voorstellen dat je hoofd ook even bij wat anders is geweest.
    Gelukkig geen gekke dingen gebeurd.
    Fijn dat Laurens vandaag weer genoeg is opgeknapt om mee te gaan naar Ruben. Hij mag morgen naar huis? Of is hij nog steeds aan die diarree.
    Mag vast niet eerder gaan dan , dat dit over is zeker.?

Esmee van harte met haar 3 de vermaandag....

:idea: Sonja ook de werkzondag goed doorstaan.?

Hier verder zijn gang , krijg steeds meer kracht die geen pijnklachten extra geeft gelukkig.
    Maar doe absoluut geen gekke en zware dingen enz.
    Ik zal morgen meer over gesprek werk vertellen.
    Nu nog even geen zin in.
    Liek.

15. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    werk weekend heb ik goed door staan.
    Sonja was weer terug en gister was er al gelijk brand (was wat in de keuken in de fik gevlogen)
    begin nu wel moe te worden , ga zo Esmee de fles geven en dan nog maar is douche voordat ik straks met me hoofd op het toetsenbord lig te slapen.
    nu lekker 3 dagen vrij.
    het is wel leuk thuis komen als je gelijk een glimlach krijg van me meissie, ze begon ook gelijk te kletsen :)

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Esmee, gefeliciteerd met je 3e vermaanddag!

Dames, dames, dames. Lief hoor al die vleierij, bloos er van. :oops:
    Hoop dat ik niet de oorzaak ben van elmo haar bijna-brokken. :(

Hier een druk weekend gehad. Had een logeerneefje van 14. Moest hem toch echt een aantal keren best inmaken met mariokart. Druk druk druk dus.
    Vanmiddag nog een fiks eind gewandeld. Ruggetje zegt me nu dat het iets te ver was. Maar jongens, wat was het heelrijk weer. Zelfs de jas was eigenlijk teveel terwijl we tussen de weilanden liepen (en vlak bij zee).
    Morgen niet zwemmen, maar naar de pedicure. Worden voetjes weer mooi gemaakt (hier dus geen last meer van auwtenen)
    Ik heb het idee dat mijn schouder weer iets opknapt. Fijne fysio. Hij heeft me afgelopen vrijdag niet eens zo heel erg veel pijn gedaan. Dinsdag en vrijdag weer.

Lieke, heb je de wipper nu al? Heb het misschien gemist, maar was wel benieuwd. Heerlijk zeg dat jouw rug nu toch echt begint op te knappen. Weet zo hoe je je gevoeld hebt. Enige verschil is dat ik dan echt rustig aan kon doen omdat Marin er nog niet was. (laatste slechte rugmoment was januari vorig jaar).

Lenneke en Imani, hoe is het met de snottebellen? Ik zweer bij Bisolvon. Marin kan haar slijm veel beter ophoesten zo. Doe het drie keer per dag bij haar in de fles. Luuf wordt hier niet gebruikt. Ze zeggen dat als ze aanleg hebben voor allergiën je kruiden beter nog even uit kan stellen. Weet niet of het waar is, maar we redden het voorlopig met de ui, neusspray, bisolvon en soms de ventolin. Oh en laten we de luchtbevochtiger niet vergeten. We hebben een superdroog huis. Met een luchtbevochtiger (natte handdoekn op de kachel kan ook) jagen we de luchtvochtigheid omhoog. hierdoor is het nachtelijke gehoest beperkt tot het minimum. Meisje blij en paps en mem uitgerust.

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Wil eigenlijk pagina 70 activeren. Eens proberen of het zo lukt.

*yessssssssss*

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    sjips. Had nog een heel verhaal getikt. Verkeerd knopje en whoei! Weg!
    Morgen maar weer kijken. Ga zo eerst net als 4 miljoen anderen naar bzv kijken.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zo, we zijn weer thuis!
    Helaas zonder Ruben!
    Hij mag niet mee..morgen ook nog niet.
    Het gaat niet echt beter. Hij blijft mega aan de diarree. Met het aantrekken van zijn pyjama moest hij dus poepen...
    Alles maar dan ook alles zat onder. Het is zo waterdun dat ik het eerst niet eens zag. Het loopt er echt als water uit...zo zielig.
    Hij moest er wel om lachen hoor! Alleen van die buikpijn moet hij soms vreselijk hartverscheurend huilen...verder is hij best vrolijk en slaapt hij veel.

De sonde zit er dus nog in en hij heeft vandaag dus ook weer aanvulling gekregen via de sonde.

Ik hoop dat hij dinsdag mee mag...maar heb er een hart hoofd in.

Hier laat ik het ff bij. We zijn doodmoe, verdrietig en hier is het echt een bende.
    De wasmachine draait alweer (al het beddengoed uiteraard ook nog) dus ik ga de strijkplank maar eens opzetten...

Morgen weer vroeg naar het ziekenhuis.

Laura

*Laurens is wel al flink opgeknapt en kon vandaag gelukkig mee!*

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dikke knuffel Elmo!

Deel Deze Pagina