De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha...nou, eigenlijk zou je ....nee, ik zeg niks :-D

2. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Het was heerlijk! Met deze kou komende week misschien wel weer! Nicky vond het prachtig op het ijs! Schaatsen op haar schoenen tussen opa's sterke armen.
    Gelukkig geen blauwe plekken er bij! Wel een bijna-val die tot groot plezier van hubbie op de video staat. En die de hele fam nu dus heeft gezien....

1e schooldag ook weer overleefd. Was gelukkig erg gezellig. Beetje losgeslagen boeltje zo na de vakantie, maar redelijk onder controle te houden, hahaha! En Nicky had het prima naar haar zin bij oma.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lenneke,
    Whahah..dusse..die houden we tegoed voor de volgende meeting?
    Grappig he, dat kinderen het "gewone" leven zo weer oppikken!

4. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb hier heel voorzichtig aan gedaan hoor. Nog 1 nachtje te gaan en rij weer bijtijds weg.
    Whaaaaaaaaaaaaa, hoorde net...-16 graden!
    Kreeg het al koud bij het bericht alleen.
    Lydia puinzooi ruimen.....'fijn' is dat he. Maar nu in opgeruimde omgeving weer aan het werk woensdag (hopen dat ze er in de tussentijd niet weer puinzooi van maken).
    Beterschap met Naomi....fijn die tandjes...
    Lieke Leukk...!!! Pluk van de petteflet!!
    Vandaag geen scherpe dag met de getalletjes hoor ik al wel...gelukkig kunnen we je toch nog wel volgen...haha! Als het niet meer zo is zullen we het wel melden meid!
    Denk dat het niet zo'n probleem is...zeker als hij het zelf nog lekker opdrinkt. Hier 's morgens papfles, nu inmiddels bij de boterham nog beker (gewone) melk en voor het slapen gaan drinkt hij meestal ook nog steeds een volle fles kv. Trouwens, als de flesvoeding op is dan alleen nog maar gewone melk hoor.
    Lau lekker werkdagje ook alweer achter de rug! Fijn dat het meeviel met de chaos.
    Lenneke heerlijk zeg dit winterse weer he....eindelijk weer vanouds kunnen schaatsen en sleetje rijden.
    Hee....op je hyves staat nog steeds een huis te koop...

Vandaag weer redelijk goed geslapen...half 3 wakker. Dadelijk dus weer onderweg naar laatste nachtdienst (ga toch maar half uurtje eerder weg...met al dat geglibber).
    Hier ziet het er echt prachtig uit....mooi laagje sneeuw hoor...zeker wel 5 cm! Arthur is met papa gaan sleeën.....nouja, ver zijn ze niet gekomen, aangezien Arthur nog niet goed kan zitten op de slee alleen en nadat hij met snufferdje in de sneeuw viel (zie je dat voor je ...zo'n klein poppetje..stijf van de dikke winterjas..voorover in de sneeuw....aaaah, daar breekt mijn hartje van hoor..) vond hij het ook niet meer leuk (al helemaal niet als papa je wel oppakt maar je stiekem ook nog uitlacht...arme ding).
    Kerstboom heeft vriendlief vanmorgen opgeruimd dus hoef ik morgen lekker niet meer te doen (maar jeuj...er ligt nog grote stapel wasgoed, nog te wassen en nog te strijken..dus ik vermaak me wel).
    Ga morgen eerst nog boodschappen doen vanuit mijn werk bij AH-XL, lekker ff flink inslaan. En zeker zout niet vergeten.....heb inmiddels alles hier op de paden gestrooid.

Okee, nog even bankhangen en dan onderweg.
    Groetjes, Erna.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Voorzichtig Erna!
    Arme Tuur, op zijn snufferd in de sneeuw!
    Hier geen sneeuw, ging wel bijna onderuit op de weg (kleine ijsplas pal naast de auto), gelukkig zat Ruben toen nog IN de auto!
    Vriendlief de Kerstboom al afgeteugd, ideaal!
    Veel plezier met je was morgen..bah!

Ja, die kou he!
    We hebben Ruben extra ingepakt.
    De mouwen aan zijn dikke stippenslaapzak (P) geritst en ik heb een extra fleecedeken op zijn bedje gelegd. Straks ga ik nog even bij hem kijken, moet ook niet TE warm zijn natuurlijk!
    Hij ligt daar in zijn upje...en hier in het Noorden is het vaak net ff kouder dan in de "bewoonde" wereld ;)

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hier ligt Tim ook in zijn dikke slaapzak met aangeritste mouwen (voor de gelegenheid). Ik kijk straks nog even of hij nog een deken nodig heeft. We gebruiken namelijk nooit een deken, dus ik denk niet dat hij eronder blijft liggen.

Verder gewerkt. Was weer leuk. Dikke laag sneeuw, en koud. Verder geen zin om te schrijven, haal ik morgen wel weer in. Eerst maar in bad of zo. :p

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja Prinses, doe eens gek ;)

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hmm Liek, ik zou me in jouw geval wel aan de maxiale dosis poedermelk houden en dan bijvoorbeeld de papfles met gewone melk doen.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zit hij nou aan die max dan?

Wij zijn rond het jaar overgegaan op gewone melk. Vond ie eerst smerig maar door de pap vond hij het oke en warm was hij gauw gewend ('s avonds).
    Misschien is dat wel een goed idee Lieke!

Dat je alleen 's middags nog wat opvolgmelk geeft, als vulling.

Wat vonden jullie van Private Practise....blegh!
    Vond het deze keer echt prut! (zie tv onderdeel in de lounge).

10. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Hier ook een hoop geglibber (van het ijs). Ben vanochtend lopend naar het KDV en werk gegaan. Vond het alsnog doodeng, had gelukkig een beetje steun aan de kinderwagen.
    Charlotte was zeer onder de indruk van de kou, was helemaal stil in de kinderwagen, misschien morgen nog warmer aankleden.

Erna,
    Overbodig om te zeggen, maar..... doe je voorzichtig!
    Ik moest toch wel een beetje lachen om Tuur met zijn snoet in de sneeuw, had er helemaal een beeld bij.

Lyd,
    Moet dat ook 100 keer op een dag zeggen: papa is aan het werk.
    Vanavond manlief gebeld via mobiel en op luidspreker gezet. Charlot wist niet wat ze moest doen, huilen of lachen. De rest van de avond wilde ze niets anders meer dan het mobieltje.

Prinses,
    Ik word nog jaloers op jouw badderverhalen.

Vitamine D,
    Charlotte krijgt elke dag 15 druppels, dit i.v.m. haar huidskleur. Ik deed eerst tien, maar bij een bloedcontrole vorig jaar bleek dat ze meer nodig had. Dus op advies van de kinderarts naar 15 gegaan.

Vanavond toch maar eens het ledikantje op de laagste stand gezet. Mevrouw had inene ontdekt dat ze ook kon gaan zitten in bed. Tja, dan zit er niks anders op. Alleen jammer dat ik het alleen moest doen, manlief is op school. Charlotte heeft een aardig wat scheldwoorden gehoord :oops: ..... ik was al zo moe.

Zag nog iets leuks vanavond. Charlot hield een pen vast om op een papiertje te tekenen. Dit lukte niet, want ze had hem verkeerd om vast. Kijkt ze naar de pen, draait hem om en gaat verder tekenen. Mama trots!

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    nee, ik bedoel dus voor de pap gewone melk en voor die andere twee flessen nummer 3. Ik meen me te herinneren dat ze dan adviseren om 2x 165cc te geven? Ach, dat weet je zelf het beste aangezien jij de pakken in huis hebt.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wauwwwww! Charlotte is gewoon een veel te slim kind om te gaan kruipen!
    Dit wordt een tweede Picasso (maar dan vrouwelijk). Zoveel beroemde vrouwelijke kunsteraars zijn er niet toch? (uit de geschiedenis dan...of mis ik een belangrijke? Eng joh, al die juffen hier).

Goed dat je het bedje hebt verlaagd...je moet er toch niet aan denken dat...enne...ach, een paar stevige scheldwoorden zijn vast niet slecht voor haar. Voor je het weet kan ze ze spellen, zittend op haar pamper in de kamer :-D

Doe jij ook maar erg voorzichtig, met je bolle buikkie!
    Krijgen we nog spam van het wonderkind in je buik?

ElviraR,
    Nu we het over buiken hebben...
    Waar hang jij uit?

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Op pak staat vanaf 12 maanden 2 voedingen op een dag van 6 schepjes per voeding, ik doe al 5 schepjes ipv 6.
    En wat is dan eigenlijk het probleem van te veel krijgen op een dag.?
    Ik wil best overstappen op gewone melk voor papflessen dat zal geen problemen geven, maar moet ik eerst een magnetron kopen hahaha.
    Ik zelf heb eigenlijk meer gevoel dat nummer 3 melk gewoon beter is dan gewone melk en je kan het toch tot 18 maanden gebruiken advies periode op de pakken.
    Vandaar nog niet echt overgestapt.

14. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Leuke update imani hahahaha.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als dat op het pak staat zal het wel oke zijn toch?
    Doen wat jou het beste lijkt enne...melk kan je ook in een pannetje warmen hoor!
    Tis zo weinig dat het gauw warm is ;)

16. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Inderdaad melk kan in een pannetje gewarmt worden.
    Maar hier staat de magnetron wel weer op de nominatie om gekocht worden , zijn te lui geweest om te gaan halen.
    Zo irri met dat gesleep hierzo namelijk.
    Slecht parkeren overal in de big-city.
    En naar media markt em onder de arm meenemen ziet mijn vriend niet zitten , gek he.... :p
    Was gewoon balen dat hij kapot ging mijn combigeval.

17. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Nu we het over melk hebben....
    Manlief had bedacht dat het voor Charlotte fijner zou zijn om warme melk te krijgen, ook 's ochtends. Terwijl ik haar al een tijdje aan de koude melk had.
    Nu zijn we dus weer terug bij af. Vanochtend kreeg ze de koude melk. Ze zet de fles aan haar mond, zet hem resoluut op tafel. Steekt een heel verhaal af en wijst naar de magnetron.
    Heb toen maar even voor de show de fles er 10 seconden in gezet en de fles weer aan haar gegeven. De melk was iets warmer, en het mooie was dat ze ermee acoord ging.

Sorry, Lieke, heb helaas niet zoveel verstand van kunstvoeding. Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, maar gaat het nou om de vit D of om het feit dat je nog poedermelk geeft i.p.v. gewone melk?

Elmo,
    Nee, er schieten mij zo 1,2,3 geen beroemde vrouwelijke kunstenaars te binnen. Hoewel, hoe heet die ene ook alweer. Die vrouwen schilderden gehuld in doeken. Ze is Nederlands.

Ga broodjes klaarmaken en dan op naar bed.

18. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Lekker sneeuwpoppie van je hahahahaha.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij gaan ook lekker tukken!

20. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Niet zozeer om de vitD maar meer om het feit dat ik 3 voedingen aanbied van melkpoeder perdag die ook opgedronken worden.
    Leander start met een papfles.
    tussendoor ontbijtkoek met drinken.
    Boterham rond lunchtijd maar vaak eet hij deze maar half of 3 kwart op.
    dan heeft hij trek rond 14.00 maar is niet echt te stillen met koekje of zoiets dus krijg dan extra papfles van mij.
    Rond 16.00 a 16.30 warm eten en dan heeft hij voor slapen gaan nog best trek in melk lacht breed als ik met de fles aankom.
    Vandaar inderdaad is dit nog wel goed 3 keer aan te bieden.
    Denk toch dat ik de middagfles misschien met melk ga aanmaken.
    Of even afwachten volgende week ga ik weer naar CB.

Deel Deze Pagina