Lieke, Tja, dat is lastig. Ik denk altijd maar zo, je voelt als moeder het beste aan wat je kind nodig heeft. Kan me voorstellen dat Leander wel trek heeft in zo'n papfles als hij brood niet zo lekker vindt. Volgens mij schreef Femke het ook al, je zou een (pap)fles kunnen vervangen door gewone melk. Wat betreft het feit dat hij om 14.00 uur toch wel trek heeft, misschien kun je de papfles ook meteen na het brood eten geven. Of iets later een broodje. Maar wat je zegt, volgende week eens horen wat het cb je voor advies kan geven.
Nou, ben ook alweer veilig thuis hoor...maar oeiiii, wat is het koud! Ben gelijk vanuit mijn werk wezen hamsteren bij de XL variant die vlakbij het ziekenhuis zit, de weg daar naar toe was wel weer spekkie glad...dus glibberde zo naar de winkel. Heb ook flink pampers ingeslagen. Maar nu ga ik zo nog eerst wasje aan zetten en dan lekker onder warme douche en dan bedje in. Nog even paar uurtjes slapen. Dan misschien nog even wat hh taken en dan lekker Tuurtje ophalen om half 4. Imani je bedoelt Ans Markus, toch? Lieke ik denk dat het niet verkeerd is wat je geeft...staat idd op tot 18 maand, lijkt me dus geen kwaad hoor. Leuke wijze dingen van jullie kids...haha...zie het ook al helemaal voor me. Misschien nog tot later vandaag, kus allemaal en wees voorzichtig!
Misschien dat het met die lange darm van jou meevalt, maar het is bewezen dat kidneren die teveel aan voedingsstoffen binnne krijgen ene grotere kans op overgewicht op latere leeftijd hebben. Die opvolgmelk is zo uitgebalanceerd dat ze niet voor niets zeggen maximaal 12 schepjes per dag. Maarreh..... hoe warm je de opvolgmelk dan op? (en is het een idee om die met bijvoorbeeld 4 schepjes klaar te maken en dan iets te heet en dan de rest aanlengd met gewone melk om het op temperatuur te krijgen?)
Euuuhhhh, zal ik dan ook nog iets toevoegen Liek? Je zou ook kunnen proberen om inplaats van die fles rond 14.00 hem de rest van zijn boterham of een verse boterham aan te bieden. En dan bij de 1e of 2e boterham hem een beetje gewone melk gaan aanbieden. En wellicht kan je die tijdstippen steeds dichter naar elkaar toe brengen zodat het uiteindelijk 1 lunchmoment word van brood met gewone melk. Imani wat een wijs meisje heb je toch! Oh en met die telefoon is ook zo herkenbaar! Nicky pakt soms zelf de telefoon en zegt hallo. Of opa... of pappa... En dan laat ik haar ook wel eens echt bellen. Zo leuk! Erna, Tuur in de sneeuw, hihihi... Zo'n michelinmannetje heb ik in gedachten, klopt dat een beetje? Hier helemaal geen sneeuw. Wel prachtig zonnetje! Als meisje wakker is maar eens naar buiten!
Hier is het koud. wilde vandaag ook lekker even naar buiten maar aangezien Naomi geen handschoenen aan wil zal ze ijskoude handjes krijgen.
Mijn schoonzusje heeft dat opgelost door dikke badstofsokken bij mn nichtje aan te doen over haar handjes. Lekker lange die je onder haar jas kan doen. Of onder haar mouwen van een shirtje zelfs. En ze kreeg ze echt niet uit! Nicky trekt ze ook vaak wel uit, maar ik mag ze soms wel weer aan doen. En anders houd ze haar handjes wel redelijk in de winterzak van de wandelwagen.
Winterzak hebben we niet meer eigenlijk omdat Naomi het nooit koud heeft. Maar het is nu wel erg koud maar om hem nu nog aan te schaffen voor die paar dagen dat het zo vriest? vind ik eigenlijk zonde. Kijk wel wat ik doe, misschien laat ze ze nu wel zitten, zul je net zien hahah
Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga er mee aan de slag...... Aha dus dat is het gevaar van het gevolg van de voeding ( poeder ) Opwarmen.....Warm water uit de kraan gebruiken we hier. Eigenlijk al redelijk lang gebruiken we dit. Wordt tegenwoordig al geintroduceerd bij de kraamperiode. Leander gaat vandaag naar zijn nieuwe oppas adres toe.... Ben benieuwd hoe het gaat.
Hier werd in de kraamperiode geadviseerd om het water te koken. staat ook zo op de verpakking. maar als Leander er geen last van heeft.........
Dat zou mooi zijn! Hahaha! Of anders een los dekentje of badlaken om haar heen doen als extra? Hebben jullie sneeuw?
Ik heb inderdaad de eerste tijd het water gekookt Later ben ik inderdaad overgestapt op warm water uit de kraan. Leander heeft er verder geen last van gehad. Heb mij toen een beetje ingelezen en het is een discussie die beetje onuitgesproken blijft. Ene kraambureau zegt van niet de ander zegt weer van wel dat het prima kan. Hier is het de kraamperiode ook niet besproken eigenlijk. Kwam meer omdat ik las dat je water uit de kraan kon gebruiken. Dus ben toen warm water gaan gebruiken, later las ik dat het om koud water ging. Toen gaf ik het al 3 a 4 maanden warm.... Met inlezen ben ik er eigenlijk mee doorgegaan.
nee geen sneeuw hier jammer genoeg. Lieke, wat ik al zei als Leander er geen last van heft dan is het toch goed? wel raar dat de een dit zegt en de ander dat
Inderdaad een goed idee Lenneke. Zat ik gisteren ook al beetje mee dat zijn handjes zo koud zijn. Leander trekt alles uit, gisteren dikke tranen in de wagen omdat zijn muts op zijn hoofd zat ( capuchon ) Pas toen ik hem afdeed en de boel wat losser was het prima. @ Lydia, dat vind ik nu ook zo maf dat de een dit zegt de ander dat. Zo Leander is na een half uur simmen toch in slaap gevallen. Vind het altijd wel prettig dat hij voor de opvang toch geslapen heeft. Hij heeft nog een uurtje dan haal ik hem eruit, snel broodje proberen en dan weg naar de opvang.
Ik ben hier. Zit een beetje koud te wezen op de bank. De kachel staat hoog, ik heb een dekentje over, en nog steeds niet warm. Dus voor de verandering zo maar in bad of douche. Hoe is het met iedereen? Natas, nog wat gehoord van de bezichtiging? Morgen met Tim naar het CB. Weer zo'n irritante prik. Vind ik niets aan.
was weer niks hoor.. ons huis was 1 van de 9 die ze vandaag gingen bekijken! ik word er gek van... succes met je kleintje morgen!