zou wel leuk zijn dat alle jongens mama's de volgende keer een meisje krijgen en alle meisjesmama's een jongen. Ik doe het ervoor. Maar nog een meid is net zo welkom
Elmo, momenteel werk ik niet, ben ontslagen na mijn zwangerschap omdat ik de hele zwangerschap moest thuisblijven en platliggen. Dat is niet de officiële reden, dat was reorganisatie, maar ik weet dat het daardoor is, want al van in het begin kreeg ik mails dat ik hen in de steek liet terwijl het net zo druk was enz. Heb dan maar besloten om thuis te blijven en te volle van mijn meisje te genieten tot ze naar school gaat en dan ga ik wel weer werken (stiekem kijk ik daar al wel weer naar uit ). Imani, ik denk dat je een meisje krijgt Namen uitkiezen, vind ik zo moeilijk, maar als je al een lijstje hebt, dan zal de beslissing vast snel genomen zijn als je je beebje ziet! Wij wachten ook vijf minuutjes hoor voor we Ana-Lucia uit bed halen. Langer moeten we niet wachten, want als het menens is dan gaat ze helemaal over de rooie en duurt het zeker een half uur tot een uur eer ze weer kalmer is.. Ze kan het ook echt zolang volhouden, ik bedoel, we hebben ze een keer laten huilen om te zien of ze weer zou gaan slapen, maar dus echt niet he, ze bleef en bleef maar huilen en niet gewoon zachtjes, neen de hele buurt omver krijsen. Bah, ik mag er niet aan denken, laten huilen is echt niks voor mij. Ik zat beneden ook gewoon te snikken.
als eerste zoals ik al zei tegen jou is dat ik jouw opmerking op hyve niet gezien heb / gelezen. Pas gisteren toen jij hem mij quote ben ik gaan opzoeken. Mijn laatste woordje die ik hier richte was we hebben pb gedaan en we hebben hem afgesloten en ik verteld dat mijn woorden niet zo zwaar zijn als bedoeld. Daar gaf jij zo`n vreselijke rot opmerking over dat ik mij gekrenkt voelde tot op het bot. Dit deed zo`n vreselijk pijn om te lezen dat ik dacht dit is nu echt over. Naar mijn weten heb ik hier nog nooit iemand pijn gedaan. Ik ben een westerling hier worden de woorden soms wat ongenuanceerder uitgebracht. Tot zo ver had ik niet door dat jullie zo over het woord kindloos struikelden. Maar had ik meer het gevoel dat jullie struikelden over het feit dat wij hier een keus maken om zonder Leander op vakantie te gaan. . Het gaat mij er ook niet om dat hier de dingen moeten lopen zoals ik ze zal willen gaan. Ik voel mij ook duidelijk niet in een slachtofferrol zitten. En ik voel mij ook duidelijk geen 2 de Sonja. Ik voel alleen dat er hier echt een verbod is op het benoemen van een aantal factoren die bij of naast een MMM horen. En dat als ik kan zeggen dat ik ongeneerd kan genieten van even kindloos te wezen dan wordt dat naar jullie emotie vertaald. Een emotie waar jullie terecht nog in zitten en blijven. Ik denk we zijn allemaal mens , We hebben een kind soms kan het gewoon heerlijk zijn om even die tijd voor jezelf te hebben. Dat betekend niet dat ik vergeet dat we hier allemaal wonders hebben. Femke , ik houd jouw inderdaad PB gedaan om te vragen welke woordkeus je minder briljant vond omdat ik mij nergens van bewust was. Ik heb hem verwijdert omdat het mij ondertussen duidelijk geworden was. , Prinses bedankt voor je begrip. Want om met een Sonja te vergeleken te worden is natuurlijk niet het gezelligste op aarde. Ik denk dat jij meer doorhebt wat ik bedoel. Mijn verwijder actie was uit pure verdriet. Ik mag dan iemand zijn met een wat minder zelfvertrouwen. Maar dat betekend niet dat de fout altijd bij mij ligt. Ik had zoiets waarom moet ik in een groep zitten waar ik elke keer zoveel verdriet van beleef dan kan ik er maar het beste uitstappen en mij op andere zaken richten waar ik vrolijker van wordt. En in het algemeen ik maak geen drama van een opmerking terug zo steek ik ook wel in mekaar voel mij volwassen genoeg. Er wordt meer een drama gemaakt van mijn opmerking als ik hem andersom mag stellen.
Heb op hyves al even gereageerd...verder geen zin. Maar Kirby blij om weer wat van je te horen, dacht al wel dat het drukte omtrent ziekzijn van je meissie was. Vervelend om te horen. Wil je heel veel succes wensen morgen in het ziekenhuis. Beeb/Dian heerlijk zeg....jullie meisje naar huis...ow wat hebben jullie daar lang op gewacht en zoveel mee moeten maken. Eindelijk thuis, daar waar ze hoort, maar kan me voorstellen dat het ook heel spannend voor jullie zal zijn! Dikke knuffel allemaal, Erna.
Lydia, je hebt gelijk hoor, boos worden heeft helemaal geen zin, gaat je kindje zelf ook alleen maar onrustiger van worden. Al moet ik bekennen dat er nachten zijn dat ik zelf doodmoe ben en dan word ik wel eens boos, niet op haar hoor, gewoon op de situatie (snap je?), dan zet ik haar vijf minuutjes in haar eetstoel voor de tv (ik weet het... niet echt super maar ik zie dan ff geen andere oplossing want de box is al weg) en dan ga ik even naar buiten, ff diep ademhalen en dan kan ik er weer tegen.
idd kirby, ik loop dan ook even weg, rook een sigaretje en ben er weer. Lieke, Ik ben ook een westerling, snap niet echt wat je hiermee bedoelt
Lydia, Dat klopt helemaal en dat zeg ik ook elke keer tegen manlief. Maar hij vindt het gewoon moeilijk om een naam te bedenken terwijl je het kindje nog niet kent. Toen hij zelf geboren werd, was het nog de gewoonte om na 6 maanden een naam te geven, tot die tijd heette het baby+ achternaam, zo stond het dan ook ingeschreven. Manlief heeft een lokale naam wat betekent: Niets om je zorgen over te maken. Dat past helemaal bij hem. Zijn andere naam heeft hij pas gekozen bij de eerste communie. Dat moest van de missionarissen! Geboortebewijs krijg je daar niet standaard, pas wanneer je hem nodig voor bijvoorbeeld een paspoort. Zo staan beide namen van hem op zijn geboortebewijs. Jullie mogen best meehelpen met namen te vinden. Leuk! Ben op zoek naar een naam met zachte klanken en het moet internationaal goed uit te spreken zijn. Kees wordt bijvoorbeeld een erg lastige in het engels. Oja, en in de taal van mijn man wordt de l een r en andersom. Dus liever ook geen naam die begint met de r of l. Ben niet kieskeurig of zoiets, hoor. Kirby, Ik zal eens horen bij de apotheek. Moet ook maar eens op zoek naar een winkel met producten voor donkere mensen. O.a. voor het haar van Charlot. Shoppen voor 1 kindje is al leuk, dus dit is dubbel leuk!
Imani, ik snap hem nu helemaal. Wij hebben hier een kapper die gespeciliseerd is in donker/kroes haar. Ik wil wel wat voor je halen en dan op sturen. Als je even doorgeeft wat je moet hebben. Een internatsionale naam, ehhhhhhhhhhhhh, wat dacht je van.............Yoice?
Had het gisteren met Natasja en Vier hierover. Dat er een verschil zit in intepretatie westen en andere uithoeken des lands. Ze hadden zich bv beiden niet gestoord aan deze opmerking. Woorden worden vaak zwaarder opgepakt.
Iedereen denkt anders Lieke. Jij + wat anderen vinden Kinderloos niet zo'n zware lading hebben als ik + wat anderen. Doe gewoon niet zo moeilijk als iemand een woord misplaatst vind...dat kan toch. Ik had echt alle geduld maar begin me nou toch wel te irriteren. Ik vind Kinderloos een zware lading hebben na 3 jaar behandelen en 7 ICSI pogingen! Mag ik **********
Ik zei wel dat ik me er niet mee zou bemoeien, maar ik moet toch ff zeggen dat ik toch ook wel even over het woordje kindloos viel, maar ik dacht gewoon dat het aan mij lag... een kindje verloren, moeilijke 'tocht' voor Ana-Lucia,... Het is nu wel duidelijk dat je het niet zo bedoelde Liek, maar je moet er toch wel begrijpen dat sommigen onder ons het niet zo makkelijk hebben met je woordkeuze? En dan vind ik dat er daarover mag gepraat worden. Ondertussen is het al helemaal opgeblazen en dat was nergens voor nodig. Kunnen we het niet gewoon weer gezellig maken en het laten voor wat het is? Woorden die verkeerd gekozen zijn, mensen die duidelijk maken dat ze het niet fijn vonden en misschien een sorry van beide kanten voor het onbegrip?
Lyd, Lief van je. Maar ik moet eerst nog eens op onderzoek uit wat ik precies nodig heb. En ik denk dat in de stad van Sonja ook wel wat vinden moet zijn, er is daar een vrij grote Antilliaanse gemeenschap. Ik ben effe afwezig, want heb hier een meisje die heel veel aandacht wil!