De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij, op school, willen ook dat een ziek kind opgehaald wordt, terwijl ouders misschien niet de mogelijkheid hebben. Snap je?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb even wat dingetjes uitgezocht. Dat ga ik wel even uitprinten, en misschien even met mijn collega's delen, zodat iedereen op de hoogte is van rechten en plichten. Wordt er misschien niet zoveel meer gekletst.

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Even kladblokje openene om bericht te tikken...want heb heel wat terug te lezen...

Lydia Naomi nog steeds ziekjes? Lees dat bij jullie de griepepidemie heeft toegeslagen...bij ons op het werk ook....veel tekorten. Maar geloof dat het gewoon via het zuijje ons land is binnengekomen hoor...via Kirby ..haha.
    Ik klop het nog af...(*knock on wood*). Volgens zeggen zouden de mensen die griepspuit hebben gehaald deze griep niet kunnen krijgen..nou ben benieuwd dan. Heb, ivm mijn werk, toendertijd idd de griepspuit gehaald.
    Fijn dat er vervanging voor de gastouder geregeld is, toch weer zorg minder.
    Kirby lig helemaal in een deuk om je beschrijving van Ana Lucia die het tietenlied zingt...hahaha!
    Auwa...en zij dus een stukje van tand gevallen joh...voor haar nu de pijn geleden, maar nu mama nog.
    Fijn om te lezen dat de uitslagen vrijwel allemaal goed waren en geen gekke dingen...pfieuw.
    Ow...lees dat je ff offday hebt (gehad)....misschien is het juist nu omdat je gerustgesteld bent om Ana lucia....je toch alleen bent nu en de spanning wegvalt....hele dikke knuffel meis!
    Lieke werkweekend weer lekker achter de rug..hoelang nu vrij?
    Hier zeiden ze trouwens binnen 8-10 dagen na BMR prik evt reacties.
    En arme Leander zeer duimpje...zal we zeer doen ja.
    En ook nog zere rode piep..hopelijk helpt bij jullie die Cavilonspray ook goed.
    Haha...krijg even andere ideeën als ik je verhaal hoor dat hij zo ligt te schateren als je met de bepanthen aan de slag gaat...heb je Leander wel verteld met handjes boven deken te slapen....
    Hier staat box ook nog steeds en zie het nog niet zo rap gebeuren dat ie weg gaat..Arthur zoekt het soms echt nog wel ff om in de box te spelen..geeft hem soort van rust soms lijkt het wel.
    Imani hoe gaat het eigenlijk met de billen van Lotteke nu je die spray gebruikt....ben je er ook tevreden over?
    Heey...en ze zegt al mama mobiel...nog even en ze kan zo zelf bellen!
    Uh....heb ik iets gemist...weet jij al of je een beeb met piep krijgt?
    Lau fijn om te lezen dat Ruben het badje weer leuker gaat vinden...komt vast wel weer goed...weer ff opnieuw wennen misschien.
    Prinses ja schiet op he?! Heb je al 'wilde' plannen voor zijn eerste verjaardag?
    Lenneke ja moooooooooooooi, je banner!!
    Beterschap thuis...hopelijk gaat het om mams heen! Sterkte met de misselijkheid...had je daar toen met Nicky ook last van (ik weet het niet meer)?

Nou..vinnut wel weer laat zat inmiddels. Geen verkeerd plan om mijn bedje op te zoeken (elektrieke deken heeft nachtdienst)....brrrr, arme ik.
    Neem nog wel even een lekkere warme melk.
    Hier weinig te melden verder.

4. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Heeft triekedekentje goede nachtdienst gedraaid?
    Hier staat de box ook zo lang mogelijk. 's Ochtends zit Marin haar standard in de box. Echt vaste prik. Zij vint het wel ok na even tegengesputterd te hebben en mem kan ook ff hara gang gaan. Bijv. hier even rondneuzen. Ze i tegenwoodig als ze los rondloopt zeer invntief met aandachttrekken. Afgelopen week ging ze zelfs aan het muissnoer knagen.'Zouden ze een foutje gemaakt hebben in het lab waardoor er toch ook wat caviabloed door dat lijfje stroomt?

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    staat er nu eentje met een cracker lekker in de hoek van de box, armen over de rand gehangen, tubbies te kijken. (en mee te schreeuwen)

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hihi, schrok zich iemand helemaal de blubber hier!
    Ik zeg wat tegen marin, maar die zat zo verdiept ind e tubbies (de tijgers e.d. kwamen eraan) dat ze zo schrok en stond te shaken in de box. Hahahaha

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jij liet haar vast expres schrikken...als straf voor dat geknaag ;)

Heerlijk altijd, die Marinacties te lezen!

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hmpf, je hebt me weer door

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Enne...hier kan de zorgverlof en calamiteitenverlof ook geweigerd worden.
    Je kan er ook voor kiezen vrij te nemen of onbetaald verlof te nemen.

Toen Ruben in het zh lag, kostte dit mij vrije dagen. Zorgverlof gaat niet op..hij werd immers verpleegd ;)
    De 1e ochtend was wel calamiteitenverlof.
    De tweede opname weer niet, dit was op een woensdag en die ben ik vrij.

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hebben jullie trouwens na de BMR-prik al weer een nieuwe cbafspraak gepland? Geloof dat ze het bij ons vergeten zijn. We zitten nu bij het peuterbureau.

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het probleem in het onderwijs is, dat je geen vrije dagen op kan nemen. Dat vind ik dan ook zo krom. En onbetaald verlof weet ik niet. Volgens mij is het namelijk niet het probleem van geld betalen, maar meer van het niet verplaatsen in de ander. Het is immers lastig als er een collega niet is.

O, thx Fem. Ik moet mijn afspraak verzetten. Dat ga ik nu meteen doen. Was het vergeten.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kan toch ook vrij krijgen om naar het zh te gaan? Dan is er ook vervanging.
    Je kan ziek zijn....

Ik denk dat het meer aan het beleid op je school zelf ligt.

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat denk ik ook, vandaar dat ik me enigzins probeer te verdiepen in de rechten/plichten die er zijn. Dan ga ik dat eens aan de kaak stellen.
    En het is natuurlijk lastig als een collega ineens midden op de dag weg moet, omdat het kdv belt dat het kindje opgehaald moet worden. Maar mijns inziens is het niet onmogelijk dat ze gaat.

Grr, probeer het afsprakenbureau te bellen. Neemt er niemand op. :(

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nou lekker geregeld. Ik had een ander nummer gebeld. Daar werd wel opgenomen, maar dat was natuurlijk niet goed. Het planningsbuureau was zo druk, dat alle lijnen in gesprek waren. Ik zeg: Hij gaat gewoon over, en er neemt niemand op. Zij zegt: Nee mevrouw, dat is zo als het druk is. :(
    Ben ik nu gek of is dat vreemd? Een bandje met tekst, was dan misschien handig geweest.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Is bij ons op kantoor ook hoor, dat ligt inderdaad aan het systeem dat wordt gebruikt.
    Wij hebben gekozen voor geen bandje. Kunnen overigens wel opnemen en in de wacht zetten ;)
    Maarja...das ook irritant :-D

Ik ga douchen!
    Vanmiddag met die schurk naar de kapper :-D

16. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Aldonza,
    Cavilonsrpay wekt goed. Ik heb het nu twee keer uit voorzorg gebruikt toen ze naar het KDV moest, en geen rode/ kapotte billen. Maandag had ik het meegenomen, zo van: We proberen zonder en als ze rode billen krijgt moeten jullie het zo gebruiken.
    Dinsdag vertelde ze dat ze het gebruikt hadden, omdat ze een beetje aan het piepen was. :(:
    Manlief heeft het gisteren weer meegenomen. Maar goed ook, want de leidster die er toen stond dacht dat het neusspray was. :confused:
    Ik doe het nu maar zo: Zonder spray op naar het KDV, is het mis dan spray ik thuis.
    Nee, we weten nog niet of het een baby met een piep wordt. Maar dat gevoel heb ik wel. Maar ja, dat had ik ook bij Lotteke.

Lotteke wordt nu wakker, ze was in de kinderwagen in slaap gevallen. Ik kom later terug voor nog meer reacties.

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hebben ze die spray, dan als neusspray gegeven of zo? :(

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow wat slecht zeg!
    Neusspray....denken ze dat ze met zulke kleine kids niet hoeven te lezen ofzo?

Ruben is wakker, tjuus!

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Inmiddels is het gelukt om mijn afspraak te verzetten. :p

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Lydia, hoe is het vandaag met Naomi?

Aah Lenneke, ook al griep bij jullie thuis... hoop dat hij stilletjes weer wegsluipt zonder dat jij en Nicky er last van krijgen! Misselijkheid... hoop dat dat ook snel wegblijft, was je bij Nicky ook zo misselijk? Heeft het lang blijven duren dan?

Ik lees hier dikwijls over elektrische dekens, hubbie had dat dus ook toen hij nog thuis woonde, nu ligt het al zeven (bijna acht haha) jaar in de kast, ik ben doodsbang voor die dingen, brand enz... (en vind het ook wel een beetje zonde van de energie ;) )

Femke, kleine cavia die Marin, nou hier een klein (levensgevaarlijk) aapje, wat spoken ze toch allemaal uit in die laboratoria! Ze was nog geen elf maand toen ze de eerste keer met slaapzak en al uit haar ledikantje ging, en een maand later of zo, had mevrouw gevonden hoe ze uit de box moest klauteren. Nu gaat ze dus over de traphekjes, op de stoelen, op de tafel, en ze vindt steeds iets nieuws, gisteren probeerde ze op de dressoir te kruipen!

Imani, ik mag toch hopen dat ze het niet als neusspray hebben gebruikt?! Zou ik echt wel heel erg vinden hoor!

Zorgverlof e.d., alhoewel het hier in theorie allemaal goed geregeld is, loopt het in de praktijk vaak anders. Ze moeten het wel toestaan enz. hoor, maar veel werkgevers 'straffen' dan ouders met kinderen door geen promotie te geven of zelfs een andere functie te geven... op Gianni zijn werk is het bvb zo dat als je een paar keer moet vrijnemen voor je kinderen je gewoon naar een andere afdeling vliegt met oersaai werk. Ik ben nu gelukkig thuis, dus bij ons is het geen probleem, maar anderen lossen het dan vaak op door aan de huisarts ook een ziektebriefje voor henzelf te vragen. In principe vind ik dat ook niet goed, maar wat moet je doen als ze je met je rug tegen de muur zetten.

Gisteren goed geshopt haha! Ik heb twee rokjes, twee t-shirtjes, twee longsleeves, twee truien en twee pyjamas gekocht voor mijn kleine meid, allemaal voor een zacht prijsje :)

Deel Deze Pagina