De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wij zijn in maart vijf jaar getrouwd, iemand leuke ideetjes over hoe we het kunnen vieren? :)

2. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Ik mag hopen van niet. Ik maak er nog wel een opmerking over morgen, dat ik het toch wel verontrustend vind dat iemand denkt dat het neusspray is.
    Ze schrijven bijzonderheden altijd op, zal de persoon in kwestie het wel niet gelezen hebben.

Lydia,
    Is Naomi al weer helemaal de oude?

Kirby,
    Dat is niet leuk zo'n off-day. Ik heb het topic nog een beetje door zitten bladeren, werd er zelf een beetje kriegelig van.
    Het tietenlied, wat leuk. Misschien een idee om het op te nemen en uit te brengen. :) Net zo als dat franse liedje jaren geleden: dur, dur etre bebe.

Lenneke,
    Was al benieuwd wanneer de banner zou komen. Hij staat je goed! Hoe is het met de misselijkheid?

CB,
    Hier ook een afspraak, ergens in april. Maar deze zal wel verzet moeten worden. En begin februari alsnog voor de BMR.

Meisje heeft weer aandacht nodig, tot later!

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Haha, we vieren onze houten bruiloft, katoenen bruiloft hebben we al gehad, dus nu op naar tinnen bruiloft (10 jaar).

4. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Oeps, klauteraapje! Marin begint nu idd ook wat van die genen te showen. Ben op de rand van de box e.d. Ze is alleen nog maar van de bank gekukeld en afgelopen weekend bonk in het lege bad. Verder valt het hier gelukkig mee. (afkloppen)

Prinses, in het onderwijs krijg je dus de eerste dag calamiteitenverlof zolang de organisatie het toelaat. Daarna wordt het omgezet in onbetaald verlof.
    Ik heb je net een pb gestuurd. (tekst is wat te groot voor hier op zwp)

verder heb je volgens de CAO wel recht op twee weken zorgverlof er jaar, maar dan moet het om een levensbedreigende ziekte gaan. verder moet je uitgaan vande goodwill van je directie. Zolang je nog nooit de kantjes er af hebt gelopen moet dat geen probleem zijn toch?
    Mijn directeur is best wel soepel hierin. Alleen ons bestuur is wat strenger egworde met het toekennen van vervanging onder code53.

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wat heeft die meid van mij een lol vandaag, ze heeft het kruipen herontdekt, na een half jaar alleen maar te stappen, kruipt ze nu weer rond, vreemd gezicht hoor :)

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    ah, donderjagen dus

7. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Prinses, mijn man heeft bijvoorbeeld wel zorgverlof gekregen toen hij voor mij moest zorgen na de bevalling. De week nadat de kraamzorg weg was heb ik ook nog in bed gelegen.

Maar bij ons op school is het ook zo dat je eerst maar je partner of vangnet in moet schakelen en alleen in het uiterste noodgeval mag je weg.

Kirby, wij zijn voor onze trouwdag in een romantische B&B geweest in Gent een weekend. Misschien voor jullie leuk in een romantisch plekje in nederland ofzo?

Bij Nicky ben ik wel misselijk geweest, maar dat was meer zo'n constant wee gevoel. Niet zo kotsmisselijk en spugen zoals nu.
    Het lijkt wel iets minder te worden dus misschien toch de acupunctuur die aanslaat?

Imani wat lekker dat Charlot nog in slaap valt in de kinderwagen. Hier echt niet meer.
    En Neusspray? Luisteren ze daar wel naar jullie?

Fem, je dochter zo laten schrikken, kan je wel!
    En haar dan ook nog eens een cavia noemen!

Naomi weer wat beter lyd?

8. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Ohja Fem, de volgende oproep CB krijg je per post. Dat is landelijk.
    Die afspraak van de BMR was de laatste die je zelf afspreekt.
    Je kan wel altijd de afspraak wijzigen hoor van die oproep, als je dan niet kan.

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Lenneke, ja zoiets had ik ook in gedachten... alleen, hubbie wil graag een nachtje zonder Ana-Lucia en ik weet niet of ik dat kan... alleen al er aan denken doet m'n maag omdraaien.

Misschien moeten we maar naar Brugge of Gent, dan ben ik in een half uurtje thuis als er iets is. Ik ben een muts :rolleyes:

10. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Kan het me goed voorstellen.
    Tegen ons zei toen ook iedereen, oh lekker een weekendje met z'n tweeen weg voor je trouwdag, heerlijk.
    Dus ik steeds heel droog euh.. met z'n drien hoor!
    Wij hebben Nicky dus meegenomen, was erg leuk. En het ging supergoed met slapen en uit eten enzo.

Maar er komt vast nog wel eens een weekendje met z'n tweeen denk ik. Maar dan meer iets met saunabezoek ofzo. Zeg maar iets wat je met kind niet zo snel doet.

Als je naar Gent wilt dan heb ik nog een leuk slaapadresje voor je... ;)

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Vorig jaar hebben we haar ook meegenomen naar Keulen voor een paar dagen, ging ook supergoed.

Ach, ik zie het wel, straks nog eens met hubbie praten :)

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij ons was er een uiterst noodgeval. Er was niemand die het kind op kon halen. Het jongetje had 39 graden koorts. Papa werkt 2 uur hier vandaan. Opa's en oma's waren aan het werk. Zus had een sollicitatiegesprek.
    En nog mocht er niet weggegaan worden. Terwijl de klas best door de helft gesplitst kon worden en opgevangen door collega's.

Ik vind het gewoon maatschappelijk gezien zo krom. De politiek wil dat de vrouw aan het werk gaat. De vrouw is ook eigenlijk verplicht om te gaan werken omdat het anders financieel niet op te brengen is. De vrouw gaat dit dus ook doen, en draagt zo bij aan de economie. Maar aan de andere kant, moet de vrouw dus op haar blote knieeen smeken of ze weg mag (tenminste dit lijkt bij ons zo), als ze in uiterste noodgeval gebeld wordt door het kdv, om haar zieke kind op te halen. Ik vind dat dus krom, en niet goed geregeld.

Net als het volgende:
    Een vriendin van mij brengt haar kind van 0 t/m 4 jaar naar het kdv. Iedere ochtend om half 8 brengt ze haar dochter weg, omdat ze om 8 uur op haar werk moet zijn. Als het kindje 3 is, informeert ze eens naar de mogelijkheden van de bso. Het blijkt dat er tussentijdse opvang en naschoolse opvang is. Maar ze kan haar kindje dus niet om half 8 brengen. De school begint pas om half 9. Dus ze heeft iedere ochtend (dat ze werken) een probleem. Waar is de voorschoolse opvang?
    Allemaal krom. Ze is het aan het uitzoeken. Heeft het probleem bij de school gelegd. Die hebben ze doorgestuurd naar het kdv, het kdv legt uit dat ze geen groep hebben. Daar sta je dan met je goede gedrag.
    Ze gaat het nu hogerop zoeken.

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Kirby, dan lekker met zijn drieeen weg. Of je gaat een dagje, zodat je 's avonds weer thuis bent.

Donderdag zijn Flip en ik 14 jaar samen. Ik wil ook nog even een cadeautje scoren.

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Is idd heel erg krom zeg!

De basisschooltjes hebben hier allemaal voorschoolse opvang vanaf 7u en naschoolse opvang tot 18u. Dat vind ik wel goed geregeld.

Prinses, heeft die vrouw dan toch nog haar kindje kunnen ophalen? Phoeh, ik vind het nu wel moeilijk in het onderwijs maar toch... ik herinner me heel goed toen ik in de lagere school zat, toen kwam de directeur gewoon les geven als de leraar of lerares eens weg moesten en in de middelbare school hadden we dan gewoon studie-uren als er geen vervanger beschikbaar was. Als ik zou werken en mijn kind is ziek, er is geen andere oplossing en ik mag ook niet weg, dan zouden ze het mogen uitzoeken hoor denk ik... ik wil niet werken voor iemand die zelfs in uiterste nood geen begrip kan opbrengen.

Voor elk probleem is er een oplossing en als er een noodgeval is dan moet de werkgever actief meezoeken naar die oplossing en zich ook een beetje flexibel opstellen, werknemers moeten dat ook genoeg doen!

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ooh mooi zeg, 14 jaar :) Alvast gefeliciteerd!

(doe ik nu maar, ben bang dat ik het morgen vergeet, mijn hoofd is nog steeds een zeef, komt niet meer goed vrees ik :) )

Wij zijn dus acht jaar samen waarvan vijf getrouwd :D Had ik me niet kunnen inbeelden toen ik op m'n achttiende die eerste kriebels voelde :)

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Prinses, als school ben je verplicht om ook VSO aan te bieden. Als de school het via een andere organisatie regelt, zal dat dus afgedekt moeten zijn.

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    In dit geval mocht het echt niet. Dan zit je als moeder echt in de spagaat. En inderdaad nu ik er over nadenk, volgens mij was de directeur die dag op school. Die had er misschien ook wel voor gekund. Mijn collega is gewoon gebleven, maar je werkt wel in de hand, dat ze de volgende keer denkt, ik doe niets extra's. Het moet wel van twee kanten komen natuurlijk.

Die voorschoolse opvang is echt bizar. Ze zijn nu wel van het kdv aan het inventariseren of er vraag naar is....

18. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    ja, ook dat heeft ze uitgezocht. Maar nu weet ik niet meer precies hoe het heet, maar de school heeft het bij het kdv neergelegd. Er is echter geen uitvoerende verplichting of zoiets. Dat is ook zo krom geregeld. Ze hebben het dus geregeld om het via het kdv aan te bieden, maar als het kdv het niet uitvoert, heeft de school toch zijn verplichting nageleefd.Tenminste zo is het tegen haar gezegd (en ik denk dat het klopt, want deze vriendin zoekt het tot de puntjes uit)>

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Oh moet wel erg geweest zijn voor je collega zeg! Dan ben je de hele tijd bezorgd om je kindje pff. Ik zou het niet kunnen denk ik...

Zou wel goed zijn als jullie misschien een oplossing voor zulke toestanden kunnen uitwerken. Maar dan moet de directeur ook nog willen meewerken natuurlijk.

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De directeur was er toen ook nog niet zo lang, dus misschien was ze ook nog niet helemaal op de hoogte van de regels.
    Maar ik merk ook, onder de collega's, dat er over gekletst wordt. En dat vind ik niet helemaal eerlijk. Vandaar dat ik het een keer aan de orde wil stellen. Wij hebben namelijk een team, met een heleboel ouderen, of jongeren zonder kinderen. Sinds kort zijn er een aantal moeders, vandaar dat het nu leeft.

Deel Deze Pagina