http://home.scarlet.be/jantje/Ziektes/Wormen.html Denk dat je voor Tim best idd eens de huisarts belt.
Met een eenvoudig stoelgangonderzoek kunnen ze zien of hij het ook heeft: Spoelworm spoelworm De spoelworm (Ascaris lumbricoides) is de grootste en de meest voorkomende darmworm van de mens en komt overal ter wereld voor. De besmetting gebeurt door het opeten van gerijpte eitjes die toevallig op voedsel terecht gekomen zijn. Nadat deze eitjes met de menselijke stoelgang in de buitenwereld zijn terechtgekomen, moeten ze eerst nog verschillende weken rijpen in de aarde vooraleer ze besmettelijk zijn. In onze streken is de overdracht van de spoelworm een zeldzaamheid geworden. Het zijn vooral mensen uit warme landen die nog met deze infectie kunnen te kampen krijgen. De volwassen spoelworm trekt uiterlijk wat op de, overigens niet verwante, regenworm (de Lumbricus terrestris), maar kan verschillende tientallen centimeter lang worden. Hij leeft in de dunne darm als kostganger zonder het slijmvlies te beschadigen, en sterft spontaan af na verloop van één, hooguit twee jaar. Meestal zijn er geen klachten, soms wat vage maagdarmproblemen. Ernstige gevolgen zijn gelukkig erg zeldzaam. Wanneer er heel veel wormen in het darmkanaal aanwezig zijn- wat soms het geval is bij kinderen in de tropen die aarde opeten- kan het gebeuren dat een "wormkluwen" de darm afsluit. Uitzonderlijk kan één enkel exemplaar toch voor complicaties zorgen, met name wanneer de worm in zijn migratiedrang de afvoerwegen van de alvleesklier en de galblaas blokkeert. De diagnose van spoelwormen is eenvoudig: bij het stoelgangonderzoek vindt men de typische wormeitjes. Ook de behandeling (met Vermox®) is eenvoudig en doeltreffend.
Graag gedaan. Niet teveel zorgen maken, komt allemaal goed, de kans dat Tim ook zo'n worm heeft lijkt me uiterst klein, volgens mij komt hij niet echt in contact met de stoelgang van poes en eet hij alleen maar gewassen groenten en fruit.
Dat is waar, maar hij kruipt natuurlijk wel op de vloer, waar de kat ook loopt. Geen idee of dat kwaad kan, maar vind het wel een vieze gedachte. Morgen ga ik dus nog eens even flink aan de poets.
Hahah.....sorry hoor maar moet wel lachen *in mijzelf*. Zoveel dierengedoe en dan gewoon niet ontwormen Lang aan de foon gehangen, met Lyd op msn...tot morgen dus!
Ik heb me nog nooit druk gemaakt om wat Naomi binnen krijgt van de hond en de 3 katten. De hond stopt regelmatig haar neus in de nek van Naomi en afgelopen weekend is ze door een of andere hond ook flink geknuffeld.
Dit is de voorkant, tuin zal ik later wel eens posten, heeft nu toch geen zin, het is net een oerwoud
Kirby: Nou.....echt veel zegt die voorkant me niet inderdaad Met een beetje inlevingsvermogen kan ik er wel IETS van maken hahaha Ben erg benieuwd naar de rest van de foto's (is er geen linkje van zo'n makelaars-site). Is deze woning typisch zoals jullie ze veel zien (is toch vaak per stad en dus zeker land verschillend). Zou mooi zijn als het wat werd! Gelukkig zitten jullie niet met de verkoop van een eigen woning.
Staat niet bij een makelaar te koop Dus geen linkje daarheen, zal nog wat foto's voor jullie proberen maken, maar daar zul je ook niet zoveel mee zijn want er moet nog veel veranderen