De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    joehoeee buikfotos

Dean is weer verkouden en hoest zich 3 keer een slag in de rondte. Oma heeft druppels gebracht voor de hoest.. maar merk er niet veel van.
    Beetje verhoging. (neef lag ziek bij oma met koorts op de bank)

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nou hij is er uit. Het was een moeilijke, want hij wilde er niet uit. De kaakchirurg had het er warm van. Roppen en roppen, boren en boren! Ik moest rekening houden met flinke zwelling en napijn. Lekker dan, dat heb ik weer. De verdoving zit er gelukkig nog in. Hihi. Nu is het wachten op de pijn. Dus Kirby misschien hou ik je vannacht wel gezelschap.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    succes met je mond vannacht!

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Aiai succes vannacht Prinses... hmm nu durf ik niet meer te bellen om een afspraak voor mij vast te leggen :(

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Thx ladies!
    Hihi, de pijn kon wel 10 dagen aanhouden. En bereikt op dag 2/3 zijn hoogtepunt. Tot nu toe gaat het nog goed. En ik had ook wel een hele moeilijke verstandskies Kirby, dus ga jij die afspraak nu maar vastzetten. ;)

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Verstandskiezen zijn er al allemaal uit, had geen plaats genoeg in mijn mond, het is mijn achterste kies die is afgebroken die er uit moet, alleen dus nog de wortel die erin zit dus ze gaan lekker mogen snijden. Maar goed, hij moet er toch uit en hoe sneller hoe beter dus ik bel gewoon deze week nog.

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Niet gesproken over een blauwe kaak trouwens Prinses? Ik had echt wel een mooi kleurtje in mijn gezicht na het trekken van mijn verstandskiezen.

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik verwacht wel een blauwe kleur, maar ze hebben er niets over gezegd.

Inderdaad bellen voor die kies (zegt zij die 2 jaar gewacht heeft met een maken van een afspraak :oops: ).

9. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Even snel een update (ego-berichtje).

Hier gaat alles goed met ons.

Bevalling:
    Zoals Fem al schreef zat ik met 4 cm ontsluiting nog op de fiets
    Ik had controle bij de vk en omdat de nacht rustig was verlopen was ik zelf van mening dat ik wel kon wachten tot half 11. Charlotte afgeleverd bij m'n zus en toen verder op de iets.
    De vk raakte nogal een beetje in paniek en zei dat ik met een uur in het ziekenhuis moest zijn, ze was bang dat wanneer de vliezen zouden breken ik misschien langs de weg ging bevallen.
    Manlief kreeg ik in eerste instantie niet te pakken (hij moet anderhalf uur rijden). Uiteindelijk belde hij me met 10 minuten terug.
    Mijn moeder heeft me naar het ziekenhuis gebracht en hij is meteen doorgereden en was dus nog op tijd.
    Vlak nadat hij er was hebben ze m'n vliezen gebroken, wat een plens kwam eruit. E manlief zat ondertussen van zin broodje gezond te eten, hahaha!
    Na het breken van de vliezen werden de weeen pittiger, dit duurde zo'n anderhalf uur. En toen opeens terwijl ik met het laatste stukje onsluiting bezig was, kreeg ik een enorme perswee die ik bijna niet kon onderdrukken. Ik zei tegen manlief dat de vk moest komen. Hij liep naar de gang en kwam alleen terug, ze komt zo. Ik: nee, ze moet nu komen. Hij riep haar weer en toen kwam ze. Zo, zegt ze, eens even kijken hoeveel ontsluitng je hebt.............. oooh, ik zie het hoofdje al.
    Terwijl ze de verpleegster opriep kwam binnen een minuut te tweede perswee. Ik moest me wederom weer inhouden, ik wist dat wanneer ik me volledig zou laten gaan dat Josephine al geboren zou worden. Ondertussen stond het hoofdje al en binnen een minuut de volgende wee. En toen was ze er, ik mocht haar zelf aanpakken en even later voelen of het een jongen of een meisje was. Ik was toch wel verbaasd dat het een meisje was.
    UIteindelijk dus een supersnelle bevalling, die tot nu toe nog wel zijn sporen heeft nagelaten op haar gezicht.

Grote zus:
    Vindt de baby reuze interessant en roept de hele tijd: baby, baby.
    Het is ook wel even wennen voor haar om mama met de baby bezig te zien.
    Als Josephine huilt dan kijk ze heel verbaasd.

Papa:
    Is weer beretrots, maar moet helaas morgen weer aan het werk.
    Toen we wisten dat het een meisje was zegt hij: Ooh, maar de volgende wordt een jongen. Waarop ik zei: Zoiets moet je nooit zeggen tegen een pas bevallen vrouw. Waarna we er samen erg hard om moesten lachen.

Josephine:
    Een heerlijk klein meisje, dat nu nog veel slaapt en goed drinkt. Als haar luier verschoond wordt laat ze goed van zich horen. Voor de rest is ze erg tevreden.
    Ze heeft een stevig lijfje en is erg sterk in haar benen en nek.
    Haar haartjes krullen minder dan die van Charlotte en zijn donkerder. Soms lijkt ze enorm op Charlot, maar soms ook weer helemaal niet.

Even posten voordat ik het kwijt ben.

10. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Ik,
    Ben nog wel erg moe, soms. Dit komt nu ook doordat ik enorme last van stuwing heb, daardoor voel ik me niet helemaal fit.
    Maar laat mezelf lekker verwennen door de kraamverpleegster, die overigens heel goed is.
    Ik moet helemaal niks van mezef en probeer zoveel mogelijk te genieten van dit nieuwe wondertje.

Borstvoeding:
    Gaat goed, maar nog wel een beetje pijnlijk. Door de stuwing kan ze niet goed happen, dus moet ik de spanning er af kolven en dat doet zeer. Ik zie dat ding momenteel als een martelwerktuig.
    Maar aan de andere kant, wat ik er nu van af kolf dat spaar ik op en geef het aan Charlotte. Krijgt die ook weer wat antistoffen mee. Misschien ga ik zelfs als het allemaal goed loop, sowieso afkolven zodat Ciharlotte ook weer moedermelk krijgt de komende tijd. Wie weet helpt dat haar bij de verkoudheden.
    Oja, cupmaat: Watermeloen!

Bedankt,
    Voor alle lieve, mooi en ontroerende woorden (nat en warm babylijfje op je buik, met een prachtig beeld op je netvlies gaan slapen, etc). Heerlijk om te lezen.
    Ik hoop van harte dat jullie ook zo'n tweede wonder is gegund in de (nabije) toekomst.

Heb volgens mij nog veel meer te schrijven, maar heb nog niet alles op een rijtje.

Oja, Natas nog gefeliciteerd met Dean. Hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad.

Voor de rest houdt Fem me op de hoogte van belangrijke gebeurtenissen. Weet dat ik aan jullie denk!

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bedankt voor je prachtige verhaal. Lekker genieten!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou....ga ik weer met een gelukzalig gevoel naar bed!

Ik voelde me afgemat na het sporten...maar kan er weer helemaal tegen!
    Ik zal morgen met een grote grijns spuiten! Beloofd!

13. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    So heey, die Dean is lekker verwend....en dan de volgende morgen lekker spelen met een ballon...haha..herkenbaar hoor. Is hij nog steeds aan het proesten Natas?
    Kirby pfff, ja gaat al snel...al bijna aftellen naar haar 2e verjaardag!
    Ja, dat Zumba ken ik ook ja (via YouTube), heb je dvd hiervan besteld met lessen dan?
    Ow..had op hyves al gereageerd op je aankoop van het huis, maar lees dat het dus een ander huis is..(ga zo je linkje even kijken..ow..kleine fotootjes..moet dan met de zoom kijken..wordt erg wazig). Fijn dat jullie je er thuis voelen...dat klussen kan dan mooi in etappes, toch? Tweede linkje werkt wel prima, lekker ruime tuin lijkt het me, en een serre..lekker hoor! Grappig wel...hele andere foto's van huis dan je hier zou verwachten..vind ik tenminste. Ik vind die keuken wel leuk...lekker retro..haha.
    Hopelijk kun je vannacht wel een beetje slapen...en morgen dus 5 jarig jubileum..alvast van harte proficiat, gaan jullie nog wat leuks doen?
    Slim om toch zo snel mogelijk een afspraak te maken bij smoelsmid.....anders ga je er alleen maar meer tegen aan hikken.
    Fem klinkt leuk dat QueenMania...gezelllige avond dus gehad. Heb inmiddels foto's van kraambezoek gezien op hyves..geloof dat het wel goed is gegaan ook he?
    En Marinneke al op de wc...super zeg! Ajaj....vandaag dikke lip?
    Haha...ook in dialect snap ik het...hij is leuk!
    Lenneke haha..kwakkwak slapen...geweldig! Was het etentje eergisteren leuk/lekker?
    Fijn dat je weer ok-stempel op je buik hebt van VK....ben heel benieuwd hoor naar de buikfoto's!
    Prinses auwa kiessss. Maar goed dat je dus toch snel terecht kon..en inmiddels is het dus al gebeurd..veel beterschap, hopelijk niet al te veel last van napijn.
    Fijn om te lezen dat het met katje ook weer betergaat.
    Lieke offerte aanvraag trouwen....je bedoelt voor het feest? Moet je nog veel doen (je hebt nog wel even natuurlijk, maar afhankelijk wat je wilt doen moet je met sommige dingen wel vroeg zijn). Hoe gaat het met lijnen?
    Imani heeeeerlijk om weer van je te lezen..weer prachtig omschreven. Vind het zo super voor jullie....lekker genieten!
    Haha..die opmerking van je man..hilarisch die vent!
    Elmo gaat het spuiten goed? Knuffel!

Hier weer terug van paar dagen weggeweest...was heerlijk en gezellig. Helaas niet meer strand opgezocht maar wel heerlijk buiten gewandeld.
    Op heenweg bijna ongeluk gehad; auto die vlak voor ons zat verloor op snelweg een motor van zijn aanhanger...konden hem maar net ontwijken, hoorden van alles om ons heen vliegen. Gelukkig dus verder ongedeerd, maar hart klopte in mijn keel.
    Vandaag lekker veel buiten geweest. Vanmorgen samen met Tuur op de fiets wat boodschapjes gedaan en vanmiddag lekker in de tuin bezig geweest en Tuur banjerde lekker overal heen. Ik ga dit morgen ook wel goed voelen dat ik weer in de tuin ben bezig geweest..nu al spierpijn, dat beloofd nog wat voor morgen....
    Tuur lijkt weer last te krijgen van tandjes (maar zie nog niks). Kan ineens plots gaan huilen en zit met vingers in zijn mondje en vanmiddag 2 keer over agressieve billenpoep..helemaal rood en huilde echt heel zielig bij verschonen. Cavilonspray is op, dus ga ik morgen maar gelijk weer ff halen.
    Wilde vanavond eigenlijk bijtijds naar bed, maar vaatwasser is nog niet helemaal klaar....dus wacht nog ff op piepje en dan duik ik bedje in.

Groetjes, Erna.[/color][/font]

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jeetje een motor van een aanhanger. Gelukkig dat jullie er zonder kleerscheuren vanaf gekomen zijn.

Hier ging de nacht aardig. Om 3 uur wakker van de pijn, maar dat was ook logisch want de pijnstiller was uitgewerkt. Snel een nieuwe genomen, en nog even lekker getukt. Met pijnstilling is het aardig te doen (tot nu toe). Eten is erg moeilijk. Dus dat zal wel yoghurt en soep worden vandaag. Tim was wel behoorlijk van de leg, die is geloof ik wel 5 keer wakker geweest vannacht. Dat was iets minder. Telkens als ik net sliep, huilde hij weer. Als Flip er uit ging, hielp het niet. Dus toen ben ik maar gegaan. Hij zal me wel gemist hebben want ben toch twee dagen amper thuis geweest.

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoe is het met je zus Kirby?

Dean weer wat opgeknapt Natas?

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Aaah Imani, zo fijn om je verhaal te lezen. Blij dat alles goed gaat met jullie ook!
    Geniet van je mooie gezinnetje!

Aldonza, een motor van een aanhangwagen, jeetje... wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig konden jullie hem op tijd ontwijken.
    Ik heb een dvd gekregen met Zumba lessen erop :)
    Vandaag gaan we gewoon lekker samen genieten van het mooie weer, hubbie heeft vandaag en de rest van de week verlof genomen voor onze trouwdag. Ik mag ook een ring uitkiezen van mijn lieverd :D Vanavond maak ik ik zijn lievelingseten klaar.

Prinses, beterschap!

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ben gisteren met zus naar het ziekenhuis geweest omdat ze al de hele dag pijn had en ze beeb ook bijna niet voelde, maar is allemaal goed, het is wel aan het rommelen maar zet dus echt niet door.

18. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
  19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mooi ding Kirby.

Ik weet niet wat er met Tim is. Is het de beruchte 13 maandensprong, krijgt hij tanden of wordt hij verkouden/ziek. Ontroostbaar huilen, rode wangen, hoesten zijn de symptomen. Afwachten maar weer.

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    De 13 maanden sprong is een pittige. heeft hij die met een fikse verkoudheid gecombineerd? Fijn voor moeders....

Deel Deze Pagina