De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    @Lydia,
    Dat klinkt als een regeldag, die hebben ze o.a. zo rond de 3 weken. Omdat ze meer nodig hebben komen ze vaker. Op die manier worden je borsten gestimuleerd om meer melk te produceren.
    Rond de zes weken gebeurd dit ook. Dit heb ik onlangs ervaren. Begon behoorlijk te twijfelen aan mezelf en was uiteindelijk doodop, na die tijd verliep alles weer rustig.

@Lenneke,
    Nog gefeliciteerd!

@Aldonza,
    Heb de puckababy vandaag binnengekregen, maar hij gaat alweer retour. Heb ontdekt dat het meisje toch rustiger slaapt met de armen boven de deken. Wanneer ik haar armen onder de dekens doe blijft ze maar proberen die armen boven de dekens uit te krijgen, en dat gaat met heel veel lawaai gepaard.
    Enige wat ik nu lastig vind is dat ze niet helemaal toegedekt ligt en het daardoor wat kouder heeft. Als iemand daar nog tips voor heeft....

@Elmo,
    Jammer dat je afscheid moet nemen van het bv geven.
    Maar als je af wilt bouwen, is het dan wel handig om je borsten leeg te kolven? Dat houdt de productie toch op gang en wordt de productie zelfs verhoogd?

@Ikzelf,
    Meisje heeft over het algemeen geen last van krampjes, maar heeft wel heel veel problemen met poepen. Tot huilens aan toe, ze heeft echt moeite het er uit te krijgen. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat ze Ferrofumaraat krijgt, een ijzerhoudend drankje. En zoals jullie wel zullen weten, ga je daar slechter van poepen. Best sneu om te zien hoe het haar iedere keer weer zoveel moeite kost. Zoals nu..... ga haar dus maar even troosten.

2. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hey Imani,
    je zou kunnen proberen wat lactulose te geven aan Charlotte.
    Dit kunnen de darmpjes goed aan.
    Pas dan wel op dat je het niet elke dag geeft i.v.m dan luie darmen.

En wat betrefd de regeldagen.
    Ik weet dat het met 3 weken weer is, maar ik ben de borstvoeding aan het afbouwen.
    Dus hoe ik dat dan moet doen met een flesje?
    Heb geen idee.
    Morgen maar eens op het cb vragen.

liefs Lydia

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hallo dames, ff een kort berichtje van mij.
    Imani: heb je Marin haar slaapzakje al geprobeerd? Moet ze nu toch wel in passen en is haar lijfje na het wroeten toch lekker warm.

Hier begint alles weer rustig te worden.
    In de nacht van maandag op dinsdag heeft Marin vanuit haar bed de vloer bekotst. Hele bed en kind verschonen. Na en uurtje begon ze te krijsen en te gillen. Aangezien ons meisje eigenlijk noit huilt vonden we dit wel veontrustend. Ze had ook verhoging en was ontroostbaar. Zo machteloos als je je dan kan voelen. Heb haar een half zetpilletje gegeven. Verviolgens wilde ze alleen rustig worden als ze op mijn borst lag. Daar heeft ze grote zweetplekken achtergelaten. Maar gelukkig sliep ze toen wel. (zij wel....) Was de volgende ochtend gevloerd. had een half uurtje gedommeld met meiske op mijn borst. is een stuk zwaarder geworden de afgelopen vier maanden...
    Ben gisterochtend met haar bij de huisarts geweest. die dacht dat het een buikgriep was. oortjes waren schoon, maar keeltje erg rood. Heb haar om 12 uur met zetpilletje in bed gelegd. Toen hebbeb we beiden tot half vier geslapen. Tot nu toe is ze eigenljk alleen wakker voor een fles en daarna is het weer tuktijd. Koorts is weg en de huilbuien ook. Lachen doet ze gelukkig ook weer.
    Poeh, tis wat zo'n eerste keer een ziek kind.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lydia,
    Balen he, die onzekerheid...ik had ook geen idee hoe ik dat aan moest pakken. Mijn plan is na kort overleg met de ha ook weer gewijzigd!

Imani,
    Gewoon lekker die handjes boven de dekens laten en idd misschien een slaapzakje proberen.
    Ruben doet dit ook en heeft echt koude handjes maar het verder heerlijk warm.
    Hij draagt erbij ook een gebreid mutsje en dat vindt hij blijkbaar genoeg (bikkel he)

Sonja,
    Ook bij jou einde bv...gaat lekker hier zeg!

Femke,
    Wat onwijs sneu zeg, ziek kind!
    Gelukkig heeft ze zich al weer aardig hersteld en lacht ze weer...een kind van jou zonder glimlach :(

Eva,
    Sorry, heb het eea gemist van jou stukje geloof ik...
    Maar ben maandag weer met de auto op pad geweest. Moest naar het inloopspreekuur van het cb en dat is een dorp verderop.
    Sinsdien voel ik mij weer zo vrij als een vogel! Heerlijk! Ben vanmiddag nog even met Ruben en oma de hort op geweest...zalig!
    Zeker nu met die gezette tijden van de fv...ook toch wel erg handig en ideaal zeg! Meneer houdt het nou echt 4 uur vol!

Plan van aanpak afbouwen bv:
    Met de ha gebeld ivm zeer pijnlijke borsten. Nog geen ontsteking dacht ik zelf vandaar ff telefonisch.
    Hij vond het ook geen goed idee de boel helemaal leeg te kolven...ivm aanmaak (vrouw van cb zei dat toch echt!).
    Dus nu alleen de druk eraf halen, bij voorkeur zonder kolf.
    Nou, die kolf heb ik blijkbaar niet nodig want terwijl mams lekker even op pad was was alles dus zeikenat he! Er hingen serieus druppels aan mij bh.
    Straal door de coffeepad, bh, hemdje, shirt, sjaal en binnenkant jas heen!
    Thuis maar onder de douche en daar de boel leeggemasseerd. Krijg uit rechts gewoon serieus zeker 5 stralen met de hand!
    Maargoed, druk is weer even van de ketel en ik kan nu alleen maar hopen dat mijn tietjes gauw snappen dat ze niet meer als melkfabriek hoeven te fungeren!

Zo...manlief komt net thuis...dus ik moet mij even laten zien en horen denk ik ;)

Nu ik de boel wat op regel krijg hier hoop ik er gauw weer wat meer te zijn.
    Ik krijg wel nog erg veel visite deze - en volgende week dus dat wordt dan weer lastig.

Nou ja, tot gauw!

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gister ff de stad in geweest op jurkjes jacht , het lijkt wel of die dingen niet meer gemakt worden, ik heb er 1 gevonden bij de hans textiel met bambi er op , verder kon ik geen jurkje vinden.

6. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi hoi,

Femke wat naar als je meisje zo ziek is, idd machteloos gevoel lijkt me. Gelukkig dat ze er weer bovenop is.

Laura, fijn dat je weer op pad kan. Zou je volgende keer niet in je badpak gaan? Of misschien wetsuit beter tegen doorlekken!? Hihihi.
    Hoop voor je dat het niet te lang duurt!

Sonja, ben je al bij prenatal geweest en de H&M? Daar hebben ze superleuke jurkjes. Zeker bij H&M.
    C&A schijnt ook leuke babycollectie te hebben maar ben daar zelf nog niet geweest.

Lieke hoe gaat het moederschap jou af? Gaat het goed met jou en Leander? Is je onderkantje al wat minder beurs?

Imani wat sneu dat Charlotte zo'n last heeft met poepen. Hier gaat het soms ook niet van harte en dan opeens is het een strontbom....
    Er zijn ook slaapzakjes met lange mouwen voor de winter, misschien is dat een idee?

Eva, wordt wel lekker druk zo straks, nieuw huisje inrichten met kleine man erbij. Wel leuk dat je weer de babykamer opnieuw kan inrichten!
    Alhoewel je misschien juist blij was dat het af was....

Lydia, hoe is het afgelopen nachten gegaan met Naomi? Heeft ze alweer een beetje geslapen?

Gisteren ben ik met Nicky voor het eerst met de metro op pad geweest. Sinterklaas inkopen gedaan. Was wel erg leuk.
    Alleen moet je toch steeds de klok in de gaten houden ivm voeden. Ik merk dat ik toch niet zo snel in een restaurantje ofzo mn tiet ontbloot.... :oops:
    Dan is een flesje weer makkelijker.

Nu maar eens aan het dichten... kijken of ik inspiratie heb.

7. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    hallo allemaal.

lenneke,
    de nachten gaan super dan slaapt naomi tot 4 uur.
    het is alleen overdag vaak pet.
    maar ze komt goed aan.
    vanmiddag naar het inloop spreekuur van het cb geweest en madam weegt 3285 gram.
    dus in iets meer dan 3 weken is ze bijna 400 gram aangekomen.
    gaat dus de goede kant op.

het afbouwen gaat ook goed, ze krijgt alleen de laatse avond. nacht en eerste ochtend nog de borst en de rest een flesje.
    gaat als een speer de flessjes zijn zo leeg.

goed ik ga wat eten en drinken want daar had ik nog geen tijd voor gehad.

liefs lydia

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Lenneke:
    prenatal hebben we hier niet en bij de h en m heb ik gister gekeken mar geen jurkje te vinden.
    bij de c en a ben ik nog niet geweest was me ff te druk allemaal in de stad, zaterdag maar ff kijken dan gaan we met zijn 3e ff de stad ik.

net wezen boodschappen doen, merk nu dat er erg onhandig word opgestapelt in de winkels ,als je niet uitkijkt heb je van alles aan je wagen hangen.
    zal ff een fles gaan klaar maken er begint er 1 hier wakker te worden

9. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Lydia wat fijn zeg, komen jullie ook een beetje aan je nachtrust.
    En lekker gegroeid hoor. Heeft dat je ook weer een beetje gerustgesteld?
    Mooi dat het afbouwen ook goed gaat.

Sonja, en de Hema?

Oh, oh. het is weer voedertijd!

10. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    ja dat stelt me zeker wat meer gerust, dan doe je het toch goed.
    Hier ook weer een sirene ga gauw een flesje maken.

liefs lydia

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hema had al helemaal niet veel aan kleding vond ik, jurkjes haddn ze ook al niet.
    van de week maar ff kijken bij c en a en misschien dat de zeeman wat heeft

12. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Hai ladies.

hier gaat alles zijn gang, verwacht elke moment wel visite.
    dus ff snelle vraag.
    Zijn jullie ook zo zwetende in de nacht.
    Ik wordt echt drijf en drijf nat wakker,volgens kraamzorg is het
    lozen van de hormonen enz.
    Maar ik vind het behoorlijk blwuh haha.
    En nu heb ik het koud.

Borstvoeding gaat nie zo Leander is niet zij blij ermee vind het flesje makkelijker wordt gewoon boos op de tiet..
    Tja ik wil best combi doen en daar tijd aan besteden maar niet als ik de borst moet gaan aandringen.
    Hij heeft vaak moeite met wakker worden.
    Heeft nu om 10.00 ongeveer dubbel borst gehad aangevuld met 30 cc fles.
    en krijg hem nu ook niet wakker voor de fles laat staan de borst.
    heeft nu 20 cc gedronken.
    Verder was hij vanacht van slag, had gisteren hele drukke visite zus met zwager en 4 kids zow hee die vullen je woonkamer wel met geluiden enz.
    Leander wilde niet alleen slapen heeft bijna halve nacht bij ons in bed gelegen daar voelde het alleen maar prettig voor hem.
    Liek.

zal zo snel mogelijk jullie allemaal langs lopen.
    Maar time flies en ik moet nog veel de onderkant ontlasten.
    Doeiiiii.

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ben dus gelukkig niet de enige die snachts dr bed uit drijft, ik zweet me ook rot snachts , ben drijf nat, had al zo van hoe kan dat nou ,normaal had ik dit niet, maar heeft dus te maken met de hormonen, goed dat ik het weet.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lydia,
    Hoe is het bij jou meid? Laat je meisje nog iets van jullie heel?

Eva,
    Hoest met kanjer Arthur? Gaat hij ook goed op de flesvoeding? Hoe doet hij het 's nachts?

Lenneke,
    Jij moet zeker ook binnekort weer aan de arbeid?
    Ik lek nu stukken minder dus hoef gelukkig met deze kou niet in mijn badpakje op stap...hihi
    Heb vandaag wel een oud shirt aan. Als vanaaf de visite komt kleed ik me wel even gauw om ;)

Femke,
    Jij kijkt zeker alweer extra uit naar de kerstvakantie? Ikke ook hoor...is Laurens weer heerlijk 2 weekjes vrij!
    Ik mis hem nu gewoon thuis..vond die laatste week zo gezellig!

Sonja,
    Jurkje gescoord?

Imani,
    Charlotte doet het nog altijd voorbeeldig aan de tiet? Fijn zeg, dat er ook dingen wel goed gaan!
    Ik zei ook al: zwanger worden was een punt, zwanger zijn ging goed, bevallen was een drama en de bv is ook niet om over naar huis te schrijven....ach...een mens kan niet alles hebben he ;)

Hier gaat het gelukkig alweer wat beter.
    Mijn borsten slinken gelukkig al iets! Heb vanaf gisteren ochtend niet meer gekolfd...knap he!
    Kon gisteren echt wel janken van de pijn..ha weer gebeld en de boel nog even besproken.
    Hij beloofde me dat het gauw minder zou worden...hij had gelijk!
    Ik heb wel nog steeds groene kool in mijn bh en dat helpt ook echt wel hoor! Goede aanrader.
    Verder masseer ik ze goed onder de douche...ik denk dat ik het ergste nu wel gehad heb.

Ruben was gisteren niet in zijn hummetje. Ik denk dat hij last heeft van de overgang van borst naar fles. Veel krampjes. Toch kan je ze volgens mij nu al wel verwennen hoor! Als hij in bed ligt gilt hij alles bij elkaar en op de arm is hij stil!
    Gisteren avond uiteindelijk hem in de wandelwagen in de gang geparkeerd....na 10 min. was meneer ineens wel stil (uitgekookt he).
    Lekker met papa onder de douche geweest, mama hem zijn pyjama aangedaan. Boven nog even lekker zijn flesje en om 23.00 uur in zijn wieg gebonjourd!
    Om 04.30 kwam hij pas! HOERA
    Vanmorgen wel nog wat huilerig (lijkt wel of hij zijn huiluurtje s'ochtens heeft...tussen de voedingen van 7 en 11 uur slaapt hij amper!

Verder met de ha de anticonceptie besproken. Ik zou eigenlijk nooit meer aan de anticonceptie maar dankzij de ks mag ik de komende 6 mnd absoluut niet zwanger worden.
    Voor mijn eigen gezondheid besloten toch tijdelijk weer aan de pil te gaan.
    Sex en zwangerschap is hier al zo'n lang een beladen onderwerp dat we geen zin hebben om weer op te moeten letten (maar voor de verandering om NIET zwanger te worden).
    Ik hoop dat we nu een geweldige tijd ingaan....niet zwanger worden....geen zh gedoe...gewoon lekker genieten van ons gezinnetje!

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, ik zweet helemaal niet extra...misschien door de ks?

16. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Meiden,

ik heb niet meer teruggelezen, maar ik wil even laten weten dat ik een tijdje afscheid ga nemen van het forummen. Er breekt hier een drukke tijd aan met verkoop dit huis en natuurlijk ons nieuwe huis. Daarnaast hadden we al de nodige dingen aan ons hoofd (overigens gaat het met mijn moeder alweer een stukje beter), maar ik merk dat het me best een beetje teveel wordt.
    En ik wil graag blijven genieten van Arthur en niet zover doorgaan dat ik er een beetje overheen raak, dus vandaar mijn beslissing. Overigens doet Arthur het netjes...groeit goed op de flesvoeding, dus voel me goed met de beslissing om helemaal te stoppen met de bv.
    Met verschillende van jullie kan ik ook nog af en toe mailen en/of sms-en dus helemaal contactloos zal ik niet met jullie zijn.

Als hier de rust weer beetje is wedergekeerd dan zoek ik jullie zo snel mogelijk weer op.

Lieverds....geniet allemaal van jullie prachtige wolkjes van kids!

Allemaal dikke knuffel en tot over een tijdje, Eva.[/quote]

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Eva,
    Ik had al gereageerd bij de walvisjes maar hier nog een keertje:
    No hard feelings hoor!
    Je moet doen wat voor jou nu het beste is!
    Hopenlijk tot gauw...je komt nog wel naar de meeting toch!

18. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo meiden,

Eva,
    jammer dat je niet meer op het forum zal zijn voorlopig.
    Maar ik kan je beslissing goed voorstellen.
    Spreek je wel weer eens op msn.

Elmo,
    de rust weergekeerd hier?
    Gisteren wel maar vandaag weer niet.
    Naomi huilt al aan 1 stuk door vanaf vanmorgen half 7.
    Wat ik ook probeer, fles, borst, lopen, vinger.
    Niets helpt.
    Om half 12 de ha maar eens gebelt.
    Die gaf aan dat het misschien wel krampjes konden zijn. Maar de gebruikelijke dingen werken dus niet bij onze dame.
    Heb nu wel paracetamol supp 60 mg voorgeschreven gekregen voor haar, maar dat moet nog binnenkomen.

Ik heb haar nu in bed liggen met de deur dicht en heb de babyfoon niet aan staan.
    Kan haar even niet meer horen huilen.
    (is dat erg?)
    Maar ze slaapt dus nog steeds niet.
    Kind moet toch echt doodop zijn nu dacht ik maar niet dus.
    Waar haalt ze die energie toch vandaan?
    Dat heeft ze niet van haar moeder in ieder geval.

Wat betrefd de anticonceptie, tja daar zou ik ook niet aan.
    Nou vertelde de vk me dat het niet verstandig was om binnen nu en een half jaar zwanger te worden.
    Dit i.v.m. mijn bloedarmoede die ik tijdens de zwangerschap had.
    Dus ik ga maar braaf voor een half jaar aan de pil grrrrrrrrrr.
    Die komt ook vandaag binnen als het goed is dus vanavond maar meteen slikken.

Meiden brei er een eind aan nu.
    Ga even een bakkie doen.

Liefs Lydia

19. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    eva jammer dat je weg gaat , hopelijk zien we je over een poosje weer terug als de rust weer is terug gekeerd in je gezinnetje.
    heel veel liefs sonja en esmee

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Lydia, wat een ellende met jullie meiske zeg!
    Naar mijn mening is het echt niet erg om haar eventjes lekker te laten huilen zonder dat jij het hoort. Ze heeft ook niks aan een gestreste verdrietige moeder hoor!
    Ruben is gisteren ook even in de gang geparkeerd en vanmorgen toen ik ging douchen lag hij al te sputteren en toen ik klaar was was het inmiddels brullen...tja....is niet anders.
    Ik kan niet aldoor met hem op de arm lopen hoor... volgens mij doe je het hartstikke goed hoor!

Ik hoop dat het plannetje van je ha werkt meid!
    Anders toch sinababy oid proberen.
    Ik denk er voor Ruben nou ook aan ivm die flesvoeding....hij heeft veel kramp en bijna geen poep (alleen 1x per dag een strontbom zeg maar) bij de bv had hij in elke luier wel wat ontlasting maar nu dus niet meer...dat zal idd wel zeer doen.

Maargoed, de L'etjes gaan dus beide weer aan de pil ;) wie had dat gedacht....(al is het voor 6 mnd)

Deel Deze Pagina