De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Ik heb hier wel eens over gedacht, maar op deze manier ziet hij verder geen andere kindjes wat hij nu gewoon erg leuk vind....

2. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Jeetje Lieke, dat lijkt mij inderdaad niet makkelijk. Zo krijg je er nooit een beetje ritme in.
    (Helaas hoor ik van veel mensen in de zorg hetzelfde verhaal...)

Misschien is het nog een idee om dat warme eten om 15.30 te vervangen door een cracker oid. Dat doen ze bij Nicky op de creche. De kindjes die laat opgehaald worden die eten dan hun warme eten en de kindjes die voor het avondeten opgehaald worden kijgen dan zo'n cracotte met smeerkaas bijvoorbeeld. Zodat ze wel met z'n allen aan tafel zitten en iets te eten hebben. En dan thuis hem zijn warme eten geven en zonodig voor het slapengaan nog een fles. Het is maar een idee hoor, misschien helemaal niet haalbaar voor jullie, maar wie weet heb je er wat aan.

Even een ego verhaaltje...
    Zaterdag naar duitsland vertrokken, hele leuke 30e verjaardag van zus gehad. Nicky de hele nacht aan het spoken geweest. Zondag via verjaardag zwager en schoonmoeder/moederdag naar huis. Die avond drama om naar bed te gaan. Daarna alle nachten wakker ergens tussen half 2 en 5 uur. Dus pap en mam zijn een beetje brak.

Daarnaast was mijn Hb gezakt naar 6.1 dus erg veel puf had ik al niet. Nu aan de ijzertabletten.

Vannacht weer drama en toen voelde ze erg warm. Ze is nu dus echt ziek....
    Vanmiddag steeds rond de 39 graden, ze dreef haar bedje haast uit van het zweten...
    Maar ik hoop dat dit het is en dat dat er dus aan zat te komen de hele week. Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Ze is ziek. Dat vage gedoe van de afgelopen dagen maakt me soms best onrustig.

En het allerleukste van het weekend zet ik op hyves! :)

Zo nu weten jullie waarom ik zo ernstig afwezig was hier.....

Ik heb hier geen heel gekke dingen gemist, toch? Behalve opgegeten knopjes geloof ik, hahaha! Lastig Prinses. Misschien kun je de ha even bellen voor advies?

Lau, niet zo leuk om je mannetje weg te brengen idd! Hopelijk wel een leuk avondje uit!

Fem, alles oke?

Lyd, van jou mooi echonieuws!

Natas, hoe voel jij je? En de misselijkheid? Op school nog te doen, met de examens e.d.....

Kirby, alles al een beetje laten bezinken? Mijn zus vertelde dat er een mooi programma is op engeland over kindjes met special needs en siblings e.d. (zo noemde je dat toch? broertjes/zusjes adopteren?)

Prinses, behalve de knopjes jullie weer helemaal fit?

Erna, lekker vrij weekje? In elk geval lekker weer geweest om buiten te zijn!

Imani, verwachting van het 'loopschema'van Charlotte, viel het je mee of tegen? Heeft haar zusje ook zulke flexibele gewrichten? Of is dat nog niet te merken?
    Zou wel lekker zijn als manlief zijn studie af kan ronden volgend jaar zeg!

Niemand vergeten geloof ik....

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36

Ja, dat is zo, maar als hij daardoor beter te hanteren is, dan is het misschien toch een idee. En dan zou je hem met 2 jaar misschien naar de peuterspeelzaal kunnen laten gaan. En anders veel met Dean afspreken. ;)

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Lenneke, ik ben benieuwd naar het allerleukste, dus ik zoef zo even naar hyves. Ik hoop dat het meisje snel weer opknapt. Zieke kinderen zijn nooit leuk.

Tim is alweer heleaal fit volgens mij. Ik ben zelf nog steeds snotterig en steeds hoofdpijn. Ik heb vandaag dan ook maar weer een bezoekje aan de fysio gebracht. Flip was vanavond ook niet echt fit. Hij kon echter wel naar zijn bierdrinkavond, dus het zal wel meevallen.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    We krijgen vanmiddag onze stoelen voor in de erker. Jippie.
    Gisteren heb ik reactie op ijn klacht gekregen bij Vitens, en we krijgen nu 500 euro terug. Jippie! :D

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jemig wat is het hier rustig. Niets aan.

7. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    het is de hele week al rustig hier.

Ik ben vandaag erg moe, misselijk en last van mijn rug.
    verder niets nieuws te melden.

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Lekker rustig aan doen dan maar. Je bent al bijna 12 weken, hopen dat dan de kwaaltjes wat afnemen.

9. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Ohhh, Mannen!

Nicky lijkt weer wat op te knappen.

Lyd, rustig aan meis. Ook al aan emesafene gedacht?

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gelukkig dat het meisje weer opknapt.

Flip was vannacht om 1 uur thuis, dus zo erg zal het inderdaad niet geweest zijn. Hij was zooooooooooooo moe voordat hij wegging. Ja, duh! ;) :)

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Is het een idee dat je wel thuis opvang regelt en dat hij straks 2 dagdelen op de peuterspeelzaal met andere ukken speelt? Hier mogen ze vanaf twee jaar al komen. Marin staat al op de lijst voor maandag en vrijdag.
    Jullie hebben een mannetje wat heel duidelijk zijn humeur kan overbrengen op zijn omgeving. Lijkt me lastig voor je terwijl je zo je best doet.

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Oh, ik zie dat Prinses dat ook al geopperd heeft. Zitten er verder geen kindjes bij jullie in de flat?

Hier ook iemand die blij is met de emesafene. Ik neem alleen de dosis voor het slapen gaan en kan 's ochtends vrij redelijk functioneren en Marin naar de oppas krijgen. En daar ging het me om.

Nicky ziekjes, he wat sneu. En jammer dat het 's nachts dan meteen zobij haar doorwerkt. Zetpilletje voor het slapen gaan zodat meisje, maar ook paps en mams een goede nacht hebben?

Hier verder rustig. Manlief was de hele week op cursus, dus voor mij was het aanpoten. Ben veel moe. Was ik in het begin van mijn zwangerschap van marin ook, maar met die dreumes erbij is het uiteraard iets pittiger. Ik haal mijn energiewinst dus maar even uit het eten koken. We hebben afgelopen week pannenkoeken gegeten, meneer Olvarit heeft gekookt, etc. Niet te ingewikkeld dus. Dus ook geen aanrecht wat naderhand uitegbreid opgeruimd moet worden.
    Zometeen even naar Leeuwarden. Móet een andere broek. Er zit er nog maar ééntje lekker en die moet soms ook gewassen worden he.
    Morgenmiddag gaat meisje naar mijn schoonouders aangezien ik maandag moet werken. heb hier toch wel een beetje moeite mee. Is de eerste keer dat ze dar gaat logeren en heb toch wel wat de kriebels...... Maar ja, dat zal wel komen omdat het niet eigen is.

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ken het hoor fem, erg moe. Dean zit geen moment stil en moet ik van tafels, banken en stoelen plukken.
    Hij is zo lief maar mama zooo moe.. .
    gelukkig pakt Rick alles goed op en heb ik nog weinig hoeven koken ofzo. Vanmorgen mocht ik uitslapen en hoorde ik de wasmachine 2 keer aangaan, er werd stofgezogen en kindje verzorgd. Lieve man heb ik toch ook.

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat wisten we al! :thumup:

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Femke, succes met het kopen van een broek!

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zo'n man heb ik hier in het weekend ook rond lopen! Kreeg vanmorgen zelfs ontbijt op bed. Mocht ook heerlijk blijven liggen en mij eigen gangetje gaan.
    Kindje kleien is gewoon erg vermoeiend in het begin, maar het resultaat mag er zijn.

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hihi, kindje kleien!

18. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Allemaal vermoeide, zwangere mama's. Ghehehe, houd me verder van enig commentaar. :) Wel erg leuk om te lezen (leedvermaak ;) ).

Lieke,
    Is er echt geen mogelijkheid voor Leander om te slapen bij de gastouder? Het is toch wel belangrijk dat hij die slaapuurtjes pakt op deze leeftijd. Je schrijft dat er geen plek is waar hij alleen kan slapen. Wat bedoel je hiermee? Dat hij tegelijk met andere kinderen op een kamertje slaapt of dat er hij moet slapen in de kamer waar gespeeld wordt? Misschien een domme vraag, maar op het KDV slapen kinderen ook bij elkaar op een kamer.
    Misschien toch eens met de gastouder in overleg gaan, of hier een oplossing voor is.
    Dat Leander je aandacht opeist als je thuis bent, dat herken ik. Ik kan ook mijn eigen ding niet doen als Lotteke thuis is. Met eigen ding bedoel ik bijvoorbeeld even achter de computer, een boek lezen o.i.d. Wat wel lukt is bijvoorbeeld stofzuigen, strijken, afwasmachine uitruimen etc. De huishoudelijke taken zeg maar. Dus wanneer Charlotte wakker is ben ik met haar bezig en met het huishouden. Mijn echte eigen dingen, die doe ik wanneer zij slaapt. Misschien heb je hier iets aan voor jezelf. Probeer in iedere geval je eigen weg hierin te gaan vinden, is wel belangrijk voor je eigen welzijn.

Lenneke,
    De loopverwachting van Charlotte viel me tegen in die zin, dat het nog zo ver weg lijkt. Daarbij komt dat ze nu nog zoveel dingen niet kan, omdat ze nog niet zelf loopt. Als we naar een speeltuintje gaan bijvoorbeeld, heeft ze overal mijn hulp bij nodig. En ondertussen heb ik dan ook nog een kleine die de nodige aandacht vraagt.
    Ze gaat ondertussen wel steeds meer los staan, en houdt dit steeds langer vol. Wie weet gaat het toch nog sneller dan verwacht.
    Fientje is niet zo lenig als Lotteke. Wat wel grappig is, is dat ze soms al echt staat als ze bijvoorbeeld last van krampen heeft. Lotteke heeft dat nooit gedaan. Ook met luiers verwisselen geeft ze veel meer tegengas dan Charlot, die liet alles maar gebeuren (nog steeds).
    Wat een leuk nieuws op hyves!
    Slaan de ijzertabletten al een beetje aan? En Nicky al weer aan de beterende hand?
    Alweer 23 weken, als je eenmaal over de helft bent gaat toch wel weer snel. je hoeft nog maar 17 weken!

Komt gepruttel uit de wieg vandaan. Ik denk dat de kleine in een sprong beland is. Mijn god, wat kan die brullen :confused: . Ze slaapt sinds woensdag zeer kort iedere keer. En we houden stug de 3 r-en erin. Wakker worden, drinken, schone luier, knuffelen, alleen spelen en weer slapen. Gebeurd nu wel eens zo dat dit hele ritueeltje 2 keer plaatsvindt binnen 3 uur i.p.v. 1 keer.
    Ze weegt nu 5575 gram en is 56 cm. Al denk ik dat ze langer is, want ze hield haar benen niet erg recht.

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en bedankt het imani! hahahahaha

Fijn dat de kleine meid het zo goed doet! en de grote zus komt er ook wel met staan en lopen.

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Leuk om weer wat van je te horen Imani. Wat je schrijft aan Lieke, herken ik hier ook. De huishoudelijke taken kan ik goed doen, maar echt mijn eigen dingen is er niet bij. Tuurlijk check ik met regelmaat de computer, maar er overdag uitgebreid achter zitten als meneer wakker is, gaat echt niet.

Komt de verwachting van het late lopen van Charlotte, doordat ze te vroeg geboren is? Ik heb dat geloof ik niet helemaal meegekregen.

Deel Deze Pagina