Jemig, wat is het hier inene weer druk. Zwangerschapskilo's, Bij de tweede minder als bij de eerste. Maar er zat nog wel 9 kilo aan van de eerste. Na de vakantie nog meer letten op hoe ik eet. Ga er stiekem toch maar eens een klein dieetje tegen aan gooien. Kletsen, Ik denk dat meisjes idd vlotter zijn met kletsen dan jongens. Hoewel, mijn neefje kon met 1 jaar en 3 maanden woorden als albatros enzo goed uitspreken. Mijn zus had boekjes met allemaal beesten erin, en hij wist ze allemaal te benoemen. Drie maanden later maakte hij zinnen met 3 en 4 woorden. Charlotte haar vocabulair wordt ook met de dag groter, zegt ook heel veel dingen na. Waar ik hoge ogen mee gooi is al ze dank je wel zegt nadat ze wat gekregen heeft. Doet het erg leuk naar de buitenwereld, zo lijkt ze een heel lief en zoet meisje. Lief is ze zeker, maar zoet gelukkig niet altijd. Baby voelen, Geniet ervan, nu ik alles hier zo lees merk ik dat je heel snel weer dingen vergeet.
Over mijn zwangerschapskilo's zeg ik niets meer, volgens mij weet iedereen hier daar alles al van. Hahaha! Ik ben ze inmiddels kwijt. Baby voelen, 20 weken echo, noem maar op, ik word haast jaloers. Het lijkt me heerlijk om dat nog eens te voelen en te mogen meemaken. Helaas was het deze maand niet raak. Ik merk dat ik er nog niet heel rouwig om ben, en er ook nog niet zo mee bezig. Ik vind het nu namelijk ook heerlijk om met zijn drieen te zijn en geniet iedere dag.
Kletsen - Ik denk dat de meeste meiden eerder zijn en dat de meeste jongens vooral motorisch bezig zijn. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Tim begint ook al aardig wat te zeggen. Ik merk dat zijn passieve woordenschat groter is, dan dat ik had gedacht. Hij begrijpt namelijk precies wat we bedoelen.
Tim heeft vandaag twee keer zijn vingers tussen de deur gehad (Hij had zijn vingers er tussen en toen deed ik de deur dicht, want ik had dat niet gezien).Jemig, de eerste keer was een vinger helemaal ingedeukt. Hij was helemaal in paniek en ik inwendig ook wel een beetje. Hij wil dan nooit zijn hand onder de kraan of er iets kouds op. Gelukkig was hij snel afgeleid door speelgoed, en zag ik dat hij hem goed gebruikte. Maar ik had het wel even warm.
Waar is iedereen trouwens? Vanmiddag was het hier superdruk, en nu bijna niemand. Alleen Imani en ik. Maar Imani zal druk zijn met de koffers, dus zit ik hier in mijn uppie.
Na de geboorte kan de baby te laag in de suikers gaan zitten daardoor is de controle zo belangrijk. TE laag is schadelijk voor je baby. En inderdaad je voorlopig geen zorgen maken, eerst maar de dagcurve afwachten die je gaat krijgen rond de 20 ste week? En zoals ik zei, willen ze het nu extra in de gaten houden en voorzijn. Ook al had je de vorige zwangerschap geen suiker. Ik zelf denk ook niet dat Leander zo zwaar was vanwege de zwangerschapssuiker, vanaf begin moest ik al aanhoren groot kind hoor...werdt er beetje moe van soms. Eerste wat ik ook riep na de geboorte en nu moet ie maar eens gewogen worden..
Leuk hoor al die kinderprietenpraat. Ik hoor ook altijd dat meisjes sneller en meer kletsen dan jongens.. Leander heeft ook nog geen groot woordenboek bij zich hoor , hahahahaha. Misschien leert hij wat aanstaande zaterdag.
Behalve als je na de eerste vingers tussen de deur zegt dat dat hij in het vervolg zijn vingers eerst aan de kant moet doen voordat de deur dichtgaat? Hier heb ik op alle openstaande deuren van die halve cirkels van schuimrubber. Ideaal, ze knallen nu tenminste ookm niet dicht als de deuren tegen elkaar open staan.
Wat een beroerde nacht. Om het kwartier ging het autoalarm af. Eerst denk je dat iemand je auto staat leeg te jatten, en na drie keer denk je: Wat is er mis, en gaat het de hele nacht zo? Jeetje, wat erg voor de buren. Flip heeft uiteindelijk de auto niet meer op slot gezet. Daarna ging hij nog 1 keer en toen hebben we hem niet meer gehoord. Ik ben vanochtend dus naar de garage gesjeesd en die hebben hem uitgelezen. Er is iets mis met het deurslot, en waarschijnlijk krijgen we er vandaag een nieuwe in. Goede service trouwens. We zeiden dat we zaterdag naar het hoge noorden moesten en dat ik morgen een begrafenis heb, vandaar dat hij vanmiddag nog wel een gaatje vrij kon maken. Nou ook dit wachten we af.
Leander ligt nog te slapen nu, kind was bekaf na 2 dagen opvang weer. Gelukkig is mijn rooster in augustes ook op 2 dagen werken afgestemd. Zo heeft hij beetje kans bij te komen na 2 dagen ipv nog een keer om 6.00 uit bedje te komen. Hier ook beneden schuimen deur beschermers om kinderhandjes er niet tussen te laten komen. Arm timmetje