De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss

Dat ziet er handig uit! En ja hij daar nog 6 kilo mee doen (mijn neef weegt net 16 kilo met zijn 5 jaar hahaha dus kan nog ff)

Als dat op elke wagen kan!

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hij kan op de quinny speedi xs.. laten wij die nou hebben

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als ik die Kees ingeklapt zie, is dat echt een super compact ding hoor! Lau denkt dat hij nog platter kan dan onze Mutsy.
    Eerst zouden we niet voor een duo gaan, maar sinds ik die Kees heb gezien ben ik toch wel enthousiast.
    Heb op MP al contact over een blauwe wagen met iemand...vanaaf nog maar eens even met manlief babbelen over wat te doen.
    Het lijkt ons zo zonde van onze eigen mooie wagen.
    Aan de andere kant, het scheelt wel veel gedoe als ik alleen met de kids op pad ga. Ook wandelen met de honden gaat zo een stuk makkelijker....

Whaaaa! Gatver..er staat er een te stinken hier voor me aan de salontafel...voor die groene wolk komt maar gauw verschonen....oww...is nog nie klaar ;)

Net weer een bakkie druiven leeg staan eten...owww...dat vindt ie zo ontzettend lekker he!
    Heerlijk om te zien dat hij fruit zo ontzettend lekker vindt!

Natas, geweldig zeg! Nou,die kunnen straks heerlijk ravotten zeg!
    Jullie willen het geslacht ook weer weten?

Wij zijn helemaal uit over de namen van kuikentje!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vanmorgen heb ik de DVD serie van David de Kabouter gekocht!
    Owwww...dat is voor mij echt het toppunt van sentiment!
    We hadden vroeger allemaal videobanden van David en die zijn ooit eens uitgeleend en nooit meer terug gekomen. Ik vond dat zo jammer. Nu zag ik hem staan...en hij moest natuurlijk mee.
    Nou maar hopen dat Ruben en Brusje het straks ook leuk vinden, ik in elk geval wel :D

Ook weer freubelspul gekocht voor de fotoboeken (wordt haast griezelig). Vandaag of morgen krijgn ik weer ruim 200 foto's bezorgd, dus kan weer los.

Ruben zijn verjaardagsboek lag nog altijd op mijn things to do list maar nu de foto's zijn besteld en ik een super leuk plakboek van Pluk van de Petteflat heb gescoord...ga ik ook daar aan beginnen.
    Je zou haast denken dat ik zwanger ben.

Ow, op een ander forum werkt iemand voor het RIVM en die vertelde dat het sterk wordt aangeraden om je te vaccineren tegen de Mexicaanse griep, zodra het vaccin beschikbaar is.
    Ik heb vanmorgen contact met de ha hierover gehad en wordt eind van de ochtend teruggebeld (helaas ivm vakantie een vervanger). Ben benieuwd wat deze zegt.
    Hebben jullie hier ook over nagedacht, info over ingewonnen?
    Normaal ben ik helemaal niet zo van de paniek maar als ik hoor dat deze griep vroegtijdige weeen en dus vroeggeboorte kan veroorzaken vind ik mijn bevallingsdatum nog wel erg ver weg.

Zo, Ruben zit aan een broodje...ik gooi zo een pizza'tje in de oven :D

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik geloof dat ik er al uit ben en zo'n Kees wil HEBBUH!
    Heb nu twee mailtjes lopen naar 2 wagens...dus we zullen zien. Heb nog plenty tijd natuurlijk..maar als iets in mijn kop zit :D

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ja, i zit ook wel erg over die griep na te denken hoor. We zijn toch een risicogroep als zwangeren. En tussen dat hoestende en porestende grut op school ben je ook lekker vatbaar.
    Toch geloof ik niet dat ik me zou inenten. Er is nog zo weinig bekend qua bijwerkingen. Geloof niet dat ik dat durf. Denk eerder dat ik thuis zou gaan zitten als het bij ons op school bijvoorbeeld de kop op zou steken. desnoods onbetaald!

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Heb ook even naar die kees zitten kijken. Toch beide buufjes maar vragen

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Volgens RIVM zitten er geen nadelen aan het enten....
    Belde die vervanger nou maar terug...
    Ga denk de vk ook nog bellen voor info.

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hihi vrienlief gisteren de hele avond boven op zolder gezeten om te kijken of hij de pc op internet kon krijgen. Hij is strontsjaggie naar bed gegaan nadat ik ook nog eens afgeblaft was.
    Ben net even bezig geweest, had het binnen 5 minuten klaar hahahahaha.
    heb 'm meteen even opgebeld en gevraagd wie hier nou eigenlijk de allerbeste was.
    Hij had wel door dat hij gisteren toch wel wat fout zat en er kwam dan ook ene oprchte sorry uit zijn tenen. Lieff

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    ik zal het in augustus ook met de vk bespreken. Was het ook al van plan, maar ze is nu op vakantie.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow...vk heeft geen telefoondienst (wegens omstandigheden)...zou wel druk zijn.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Aaaaahhh...sorry zeggende mannen!

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    ze leren het wel

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik ga nu lekker niet strijken maar beneden op de bank in ene boekie duiken. Heerlijk

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je hebt gelijk!
    Hier komt straks iemand mijn overgebleven vulling van de groentenla ophalen. Ben zo blij dat ik er iemand blij mee kan maken...maar het voelt ook wel super dubbel hoor, met een dreumes in bed en baby'tje in mijn buik.
    Ben benieuwd of ik die "fase" nu achter me kan laten....moet zeggen dat het wel stukken beter gaat dan bij Ruben toen.

Nu eerst ff wat te drinken regelen voor mezelf.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb vervanger van HA gesproken en als de situatie blijft zoals hij is, gaan we zeer w.s. niet over tot vaccineren.
    Het is in principe een "gewoon" griepvirus maar omdat deze nieuw is brengt hij iets meer schade aan omdat niemand hier antistoffen tegen heeft (bij de bekende virussen zijn er al veel met antistoffen).
    De kans op vroeggeboorte heb je bij een "gewone" griep ook (ivm de hoge koorts) idem longontsteking.
    Hij houdt het in de gaten en zelf kan je het in de gaten houden op de site van het RIVM.
    31e moet ik weer naar de vlos, zal het met haar ook nogmaals bespreken dan. Hoor het liever van verschillende kanten ;)

Dusse....ik onderneem eerst niks (nou is er ook nog helemaal niks beschikbaar hoor....dat zegt misschien ook al wel wat).

Ohja, de bijwerkingen lijken vooralsnog op 0 te staan...maarja, ook daarvan zei hij: wat als je het bij duizenden mensen toe gaat passen..misschien blijkt er dan wel een bijwerking (of bijwerkingen) te zijn...wat krijg je dan?

Ben tevreden met dit gesprek en deze info.

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Fijn zo Lau.
    Wat ik heb gehoord over deze griep is dat mensen die voor 1957 geboren zijn niets te vezen hebben. Die hebben al antistoffen vanwege de chinese (geloof ik) variant van die periode.
    Deze griep gaat vooral dieper de longen in. Dat is het grootste verschil met een "gewone" griep.

18. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik word even niet goed van al het slechte nieuws. Gisteren schreef ik over het kind (2 jaar) van mijn neef, die gevallen was, en nu op de intensive care ligt. Vandaag hebben ze te horen gekregen dat hij een tumor in zijn hoofd heeft. Door het vallen is dat nu toevallig ontdekt. Het zit op een gunstige plek en nog niet aan de hersenstan, morgen wordt hij geopereerd. Ik ben even uit het veld geslagen. Laten we dankbaar zijn voor onze gezonde kinderen.

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    pfff jemig.. ben er even stil van

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006