Over alcohol gesproken. Heb vanavond voor het eerst sinds kerst 2006 een wijntje gedronken. Poeh, die is goed aangekomen. Alsof ik een vat bier naar binnen heb gewerkt.
Hahaha..Imani! Ja, dat was ook al heeeeeeeel lang geleden voor jou toch! Heb je er wel van genoten? Ik moet zeggen dat ik normaal bijna nooit drink maar nu al 2x heb gehad dat ik dacht: doe mij maar een Rose...en vervolgens gauw een Bitter lemon bestel
Bleegh, Bitter lemon! Ontroerend moment, Was vanavond Fientje in bad aan het doen. Ze lag heerlijk relaxed in het water en gaf me een stralende glimlach. Op de achtergrond hoorde ik het 'naar bed gaan' ritueel van Lotteke. Manlief was haar aan het voorlezen uit een boek. Tijdens het voorlezen wees hij allemaal dingen op de plaatjes aan en benoemde ze, een lieve kleine meisjesstem probeerde de woordjes na te zeggen. Wat klonk dat lief! En op dat soort momenten realiseer ik me nog eens extra hoe gezegend ik ben.
Mooi is dat he Imani! Heerlijk dat je daar ook zo van kan genieten. Ik zie dit soort dingen wel eens als "voordeel" van al die IVF pogingen (in mijn geval)...je bent zooooo dankbaar! Hier vanmorgen: Gisteren ging ik er met Ruben uit, kon manlief even lekker blijven liggen. Na een tijdje gingen we samen papa wakker maken...geweldig leuk altijd! Vanmorgen mocht ik blijven liggen (is hier geen toerbeurt hoor, kwam zo uit) maar als ik hem dan op zijn blote pootjes door het huis hoor hollen wil ik er eigenlijk alleen nog maar uit...veel te gezellig!
Oh enne...precies 19 wk vandaag..volgende week alweer op de helft. Zo dubbel, het gaat zo ontzettend snel deze keer!
Vandaag Ruben zijn nieuwe kast opgezet en ingeruimd...het peuterbed staat ook al klaar (beide toch maar via MP gescoord )... Het begin is gemaakt. Het voelt dubbel..hij aan de andere "grote jongens" meubels en de logeerkamer na de vakantie klaarmaken voor ons kuikentje. Na de vakantie gaat hij ook over in het peuterbed en doen we misschien zelfs de commode er vast uit. Dan kan zijn kamer echt veranderd en is dit misschien duidelijker en leuker voor hem. Er is dan plaats voor zijn nieuwe speelkleed, planken en eigen spulletjes op peuterhoogte... Whaaaaa...hij wordt al zo groot! Morgen na twee weken weer Bengelen en ik weer werken. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Na ons bezoekje aan de vrijbuiter van gisteren zijn we die laatste twee weken wel aan het aftellen naar Frankrijk!
Het gaat idd snel bij je! Oh ja, die blote pootjes die je hoort dribbelen. Geweldig! Vaak zetten wij eerst een mand met speelgoed in haar bed in het weekend. Dan is ze nog even zoet en kunnen wij nog even blijven liggen. Na een half uurtje is ze dat zat en haalt manlief haar uit bed. Eventjes later hoor ik die voetjes onze kant opkomen. Ik draai me om in bed en zie dan dat lieve snoetje achter de deuropening vandaan komen. Als ze me dan ziet, komt er een stralende glimlach te voorschijn. Even later wordt Fientje wakker, na een hele nacht doorslapen. Die ligt dan te kraaien van plezier in bed, niks geen gehuil. Dat is ook zo leuk wakker worden. Ooit zei iemand tegen mij, toen het allemaal niet zo wilde lukken: Je moet het hebben van kinderen niet gaan idealiseren! Het hebben van kinderen is niet altijd leuk. Ik vond dat toen zo'n rare opmerking. Zelfs van haar driftbuien kan ik diep van binnen genieten. En eigenlijk kan ik nooit echt boos op haar worden.
Gaat echt hard, aan de peuterspullen. Krijgt de kamer van Ruben nog een thema? Charlotte gaat voorlopig nog niet in een peuterbed. Heb zo snel mogelijk een ledikant nodig voor Josephine, die is echt de wieg uitgegroeid. En ik vind nu een peuterbed te snel voor Charlotte, ze kan net lopen.
Ruben een thema...nee, niet echt eigenlijk. Hij krijgt over een tijd w.s. onze slaapkamer, is dan ook ouder en kan dan denk ik zelf wel kiezen wat hij wil. Dan pakken we het grondig aan. Mochten wij daar wel blijven slapen dan kan zijn slaapkamer een make over krijgen Het peuterbed staat nu even op in de logeerkamer en hij vindt hem helemaal geweldig! Ook zonder matras ging hij er al in liggen. Pakte gauw een beer en klom in dat bed, geweldig vind hij het! Ook bij de Ikea toen vond hij zo'n echt, groot bed al fantastisch. Als het toch niet zo lekker gaat kan ik bij mijn zus zo een ledikant ophalen, dus die hebben we mooi achter de hand. Hij is gewoon al een echte wijsneus!
Dussss....:S hahahahah Vandaag nog werken en dan maandag pas weer, heerlijk! De vakantie komt zo wel lekker dichtbij zeg! Ons kleine kuikentje is nou echt super actief steeds, heerlijk! Voel echt overdag de wurm lekker wiebelen in mijn buikkie.
Ik had een hele dikke bult op mijn hand, al een hele tijd (een jaar of twee of zo). Een gangleon, uitstulping van het kapselvocht. En vandaag is hij verdwenen. Ik ben zo blij . Niet dat ik er last van had, maar het stond zo lelijk en mensen vroegen er steeds naar (hij werd ook steeds dikker). Dus ben echt superblij. Hahahahaha!
Ga je camper in jij Hebben jullie het lekker Natas? Hoe lang nog? Geniet er lekker van! Ohja, als je toch bezig bent...doe ons nou eens een 1e buikfoto van jou! (mag op Hyves uiteraard )
Het is hier een complete ziekenboeg. Gisteren liep het Tim uit de luier. Hij eet ook slecht. Nu net hing Flip met zijn kop boven de pot. Dus dat gaat een leuke dag worden. Ik hoop dat het mij overslaat.
Ruben at gisteren ook minder, gewoon te warm denk ik. Die druipende luier kan ook alles met warmte en tandjes te maken hebben. Flip...ja, die zal zeker een virusje hebben...of wisselt die nog? whahah