Hier ook hoor, heb me vanmorgen 100% ziekgemeld. ik trek het even niet meer, mijn rug deed al pijn met het opstaan.
He Lyd, dat is echt knudde. En dan ook nog op de bank in slaap vallen. Sorry dat ik je af moest kappen op msn. Vond het achteraf gedacht wel even sneu. Len, hoe voel jij je vandaag? Nog bluesy? ben ik heel slecht als ik mijn neefje op dit moment niet zo leuk vind?
dat mag best hoor Fem Lyd knuff! Klassen waren leuk en gezellig..4 klassen in totaal heb ik 1 2de klas, 2 keer 3de klas en 1 keer een 4de. 1 keer havo en de rest is vmbo.
Nou...druk hier zeg! Ik ga zo sporten (whahaha..ben benieuwd!), morgen werken en het weekend zitten we in Limburg. Vind het niks dat ik na zo'n heerlijke vakantie mijn kleine man moet missen :S
Kan me voorstellen.. ikkes ook weer hard werken, vanmorgen viel Dean van de bank aaarggg zo zielig. ben de hele dag naar van geweest.. bah
Typisch gevalletje van: Mama had er langer last van dan het kind? Meiden, heb echt hulp nodig met mijn hooligan. Het is niet overdreven, hij is hartstikke lief, speelt braaf etc. maar zodra er andere kindjes bij zijn veranderd hij in een slaand, MIJE roepend terroristje! Wat moet ik hier nu mee? Hij trok woensdag tot 2x toe heel hard aan zijn nichtje haar haren...vandaag bij buurmeisje ook weer een mep. Ben er echt moedeloos van...vind het zo oneerlijk dat hij zo doet.
Ik pak hem bij zijn armpjes (ga zeg maar op mijn hurken voor hem zitten, pak zijn armpjes stevig beet), zeg dat hij dat niet mag doen, dat het auw is (hij trekt dan een mega pruillip, herhaalt auw en schudt begrijpend nee) daarna zet ik hem vaak even in het hoekje. Heb ook al geprobeerd hem niet in het hoekje te zetten, het ze zelf uit te laten zoeken (maar kan dat bij echt slaan of haren trekken niet over mijn hart verkrijgen)....en weet het nu dus gewoon echt niet meer.
Ow, tandarts wederom zonder gaatjes of ander gepoer doorstaan! Wauwwwwww Zal ik de 30 halen zonder gesleutel?
Elmo, Ik denk dat je niet meer kan doen dan wat je nu al doet. Enige is, er consequent in blijven zodat het duidelijk is/ blijft voor hem. Maar volgens mij is het overbodig dat ik dat zeg, jou kennende. Het is in iedere geval een kereltje met pit!
Volgens mij pak je het dan goed aan. Ik zou het niet anders doen, denk ik. Mocht het echt de spuigaten uitlopen, dan zou je het eens terug kunnen doen of laten doen (dat heb ik wel eens gehoord over bijtgedrag). Niet heel pedagogisch misschien, maar hij ervaart dan wel dat het pijn doet. Soms realiseren die kleintjes dat nog niet. Ik moet eerlijk zeggen dat dit niet de oplossing is, die ikzelf snel zou toepassen. Misschien kan je ook de situaties een beetje voorkomen. Even goed observeren wanneer hij dit gedrag vertoont (is het frustratie of zoiets dergelijks), en dan proberen in te grijpen voordat het mis gaat.
Tjee Lau, moeilijk hoor. Naomi heeft daar geen last van. ze speelt(stoeit) wel harder met papa dan met mij maar bijten en slan heeft ze nog niet gedaan. Denk wel dat je het goed doet zoals je het nu doet. Net wat Imani zegt consequent blijven. Ik weet wel dat mijn zus vroeger ooit mijn vader heel hard heeft gebeten en dat mijn vader haar terug beet, ze heeft het vervolgens nooit meer gedaan. Niet pedagogisch verantwoord maar wel efectief in de jaren 70. Straks moeders ophalen die komt het weekend hier. Morgen vieren we Manliefs zijn vejaardag. Liefs
Terugbijten heb ik toen al gauw gedaan..maar om hem nou terug te gaan slaan hahaha Uit frustratie op dat moment pak ik hem soms echt wel hard genoeg aan vrees ik Voorkomen kan echt niet meer dan ik al doe..zit niet meer ontspannen als we op bezoek gaan bij andere kinderen. Het is trouwens lang niet bij iedereen hoor. Zijn neefje (schelen 20 wk) die doet hij niks. Moet zeggen dat zijn nicht ook echt alles afpakt en behoorlijk dominant is maargoed, het ligt niet alleen daar aan. Hij is vandaag op het KDV..hoor het wel weer als ik hem ophaal. Het is zo tegenstrijdig omdat hij het zo ontzettend leuk vindt bij zowel het KDV als bij bijv. mijn nichtje...
ik zou het zo doen als jij. pff vandaag ben ik samen met Dean gevallen.. echt soms.. kan je maar beter in bed blijven. Roltrap op in een winkel zonder lift, blijft de buggy hangen.. om te zorgen dat we niet zouden vallen til ik de buggy omhoog.. maar om een of andere reden klapt de buggy ineens in.. geen steun en baf.. ik knal zo op een dubbelgevouwen Dean op de grond.. auuwwww.. beide schaafjes over onze benen en armen..
Pfoe, lastig Laura. Ik denk dat je het al prima doet hoor! Volhouden! Hoe moeilijk het soms ook is. En je kan soms zo teleurgesteld zijn in je eigen kind dan he? Het is ook niet leuk als kindjes jouw speelgoed afpakken. Ik zeg dan ook wel altijd erbij dat ze samen moeten delen. Hier nog geen nieuws verder. Behalve dan dat we trotse grootgrondbezitters zijn! Lekker klusserdeklus dus vanaf nu. Ik hobbel er een beetje achteraan en rondom en zorg voor de catering... Heb je toch nog het idee dat je iets doet. Lyd, fijne dag morgen en feliciteer manlief van ons!
Tnx meiden... Len, gefeliciteerd! Met jullie woning dan he Hoop dat je gauw bevalt, goed opknapt en van je kersverse gezin kan genieten in je kersverse huis! Natas, Lelijk gevallen zeg! Het zit jou soms ook echt niet mee! Ik durf geen roltrap op alleen met Ruben in een buggy...brrr