De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat zou Lenneke nu aan het doen zijn? Hoop:.....:D

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Maar ff lezen met twee schermpjes. Hoofd is vergietje als ik gesloopt ben.

Vakantieboek: Kruitvat heeft hele mooie fotoboeken!

Tweede. Tja, de ene zegt dat de bevalling sneller gaat. Dat een tweede standaard later komt. etc etc. Ik zou het wel prettig vinden als mijn tweede bevalling iets rustiger zou verlopen (en de schade binnen de perken blijft deze keer) en dat het minder over tijd zou raken. Ach, verder dan 41 weken kom ik toch niet hebben ze toegezegd.

Voordelige tip vloer zolderkamers. Ik zou het óf op laminaat houden óf een hele dikke variant zeil. Maar dan moet je de vloer eerst nog weer egaliseren. Ik zou het denk ik meteen goed doen. Wij gingen ook voor een goedkope variant voor op de muren en dat is uiteindelijk één grote ergernis geworden. Je kan nu nog overal briljant bij, dus het scheelt wel veel ergernis.
    Hoe is de vloer geworden? Hebben jullie op de hele benedenverdieping tegels? ja toch?
    Zijn de mannen wat opgeschoten met behangen vandaag?

Timmetje middenoorontsteking. Klopte je voorgevoel wel dat het niet helemaal snor zat he. Hoe pakt de kuur?

Namen. Hier zijn we er nog helemaal niet uit om eerlijk te zijn. Zit nog dapper met mijn neus in de boekjes. Ben nu bij de j geloof ik. ;)
    En dan nog een Fries boekje. Daar zal het uiteindelijk wel uitkomen denk ik. Voor een meid waren we anders allang klaar geweest. Die wist ik zelfs al voordat ik zwanger werd hahahaha. Maar ja, er lag een chromosoompje dwars, dus ik ga weer dapper verder kijken naar een leuke naam. Criteria: 1 of 2 lettergrepen en niet veel voorkomend. En bij voorkeur een Friese of Scandinavische klank. Iemand inspiratie? Dan graag een pb-tje ofzo.

Weken bijhouden. Dacht vorige week al dat ik op 24 zat. Was dus ff een domper. Had echt even zoiets van Nóg een week?!?

Hoofdeind omhoog. Staat hier in de verkpudheidsperiode (dus driekwart van de winter hahahaha) standaard omhoog. Gewoon ff wat onderzetters onder de pootjes van het hoofdeind gezet.

Nachtbrakers. Arme jullie. Dan ben je ook echt ff flink gesloopt na zo'n nacht he. Hier gelukkig alleen eentje wakker als het konijn weer eens de benen hefet genomen. Vervolgens draait madam zich heerlijk op haar zij, duimpje erin en klaar. ben benieuwd of wij met de volgende onze portie wakkere nachten en vroege ochtenden gaan krijgen. Wordt het nog een zware uitzending voor me :(

Afgelopen week ging eigenlijk best sopeltjes. Klinkt raar, maar saampjes hebben we gewoon een hele goede routine. Koken, eten en naar bed gaan loopt op rolletjes en ze ligt dan ook echt voor zevenen in haar nestje. Redden we op dagen dat papa gezellig aan tafel zit echt niet. Vind het dan ook zo sneu voor hun beiden om haar dan zo vlot naar boven te brengen. Hij ziet haar door de week al zo weinig. Maar het ging dus erg goed. Baalde er echter wel van dat hij doodleuk vertelde dat hij woensdag en donderdagnacht dus ook weer niet thuis is. "s nachts maakt me niet zoveel uit. doordat ik niet wakker van hem kan worden hoef ik 's nachts ook minder vaak naar het toilet, maar moet dus voor woensdag wéér oppas regelen. En anagezien mijn kant van de familie op vakantie is, moet ik constant een beroep doen op dezelfde mensen. En ja, natuurlijk is het veel gezelliger als hij er gewoon zelf is.

Lyd, én een dekbed én neusspray voor tweejarigen. Ontaarde moeder whahahahahahaha grapje.:D
    Nee joh, gewoon doen. Maakt op deze leeftijd al veel minder uit als wanneer ze amper een jaar is. Toch?

Len, nog niet bevallen dus. Knudde is dat overtijdlopen dan he. Ik ging ook telkens hoopvol de nacht in en keek 's ochtends zelfs voor de zekerheid onder het dekbed. nee, het was er 's nachts dus niet uitgerold. Zou wat zijn zeg. Maar ja, je wordt er soms wel een ietsiepietsie moedeloos van he. En dan de opmerkingen he. Ach meisje, er is er toch nog nooit eentje blijven zitten he. Hoe vaak heb je 'm al kunnen incasseren?

Ruben onder het matras. Maf kind.
    Spannend vannacht in het grote bed. Ik wens jullie een goede nachtrust. En hopelijk trekt hij op een avontuurlijk moment de kasten niet leeg. Wij doen uit voorzorg de kleertjes op de bovenste planken.
    En wij zijn ook van plan om eerst de slaapzak in ere te houden hoor. Is toch het meest bekende en veilige gevoel voor ze.

Lyd, lekker saampjes op de bank vanavond. is toch het lekkertse he.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Femke,
    Fijn dat jullie het zo goed redden samen, dat is in jullie geval wel heel belangrijk en handig :D
    Friese namen, ja, dat hoort er wel een beetje bij he, bij jullie!
    Wat had je voor een meisje gekozen dan? Of vertel je dat liever niet?
    Hier zijn we er dus wel al uit, heb donderdag zelfs al boeken met geboortekaartjes opgehaald, ach..kunnen we vast orienteren. Hebben best wel een vaste smaak dus het zal niet heel anders worden dan bij Ruben denk ik, dezelfde stijl gok ik dus.

Vloeren:
    Ohja! Sorry Lenneke!
    Wij hadden in ons vorige huis ook best dik vinyl (zeil..of wat dan ook) en daar hadden ze hele goede onderplaten onder gelegd. Lag er super mooi en strak in! Leek net een houten vloer, echt!

De kasten leegtrekken zal niet echt makkelijk gaan. Onderin staan schoentjes en van die dozen met sokjes, riempjes etc.
    Dan 2x van die lademanden (euh...die dingen die je bij zo'n Pax kan kopen :D) en dan pas plankjes en roedes!
    Ik denk dat hij amper bij de eerste mand kan :D
    De commode is er ook uit, die kreeg hij wel heel easy leeg.
    Ow, bedenk me nu dat hij niet eens de kast openkrijgt volgens mij, die handvatten zitten veel te hoog voor onze dwerg :D

4. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Meldplicht! Nog steeds BIB...

Fem, de vloer is echt super geworden! Had ik niet durven dromen... Heel de benedenverdieping idd. Behangen is klaar, badkamer is klaar (op spiegel ophangen na dan).
    Het wordt echt ons paleisje.
    Bedankt voor de vloertips. We zijn nog in dubio laminaat of zeil...

Lau, ik ben zooo benieuwd hoe Ruben het doet in zijn grote bed. Stoer hoor.

Lyd, hoe is het met de snottebellen van Naomi?

En Tim weer opgeknapt prinses?

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh Lenneke, balen zeg (BIB) maar aan de andere kant, er is weer een dag om (doe mijn best meid...).
    Ben zoooo benieuwd naar foto's van het huis, Nicky haar kamer etc!

Ruben is nog altijd stil. Soms wat gekuch..meer niet.
    Pfff...dat dit zo spannend kan zijn zeg (voel me dan soms zo ontzettend suf). Ik vind het gewoon een hele overgang.

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Len, je kan het ook zo zien. Nog een dagje extra rondhobbelen in jullie paleisje voordat het een week of twee volledig aan je voorbijgaat.
    Lau, hoe was de nacht? En hoe werd meneer wakker?
    Lyd, zag je alweer ingelogd op hyves. Naomi alweer zo vroeg?
    Ik ga zo twee kratten kleding naar mijs choonzusje brengen voor de rommelmarkt van vandaag.

Meisje had waarschijnlijk Fenna (Fenna Fardau) geheten.

7. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ja die was al om half 7 wakker, nadat ik haar weer had neergelegd met de medeling dat het te vroeg was heeft ze nog een half uurtje gepit.

Ikzelf heb niet zo goed geslapen, voor op het veld zat een groepje jongeren om 1 uur heel hard mee te zingen met Brian Adems.
    wel een leuk nummer ( summer of 69) maar geen gehoor.

Ga je toch lang je schoonzus dan fem?

Lau hoe is het met Ruben gegaan vanacht?
    heeft ie lekker geslapen?

Len,
    hoe ist met jullie?
    Kan manlief het nog bijbenen?
    Natas,
    hoe is het met Deans armpje?

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Een andere tip van ons, zorg je voor goede geluidsisolatie onder de vloer. Wij hebben daar namelijk spijt van.

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Tim is aardig opgeknapt. Was gisteren wel snel moe, maar dat kan ook bijna niet anders. Gisteren zijn we naar vrienden geweest. De mannen hebben zich over de kinderen ontfermd. En mijn vriendin en ik hebben high tea gedaan. Mjammie!

Ik kom straks nog even reageren op jullie.

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Oef Die Naomi toch.. vroege vogel.
    Dean sliep vandaag eens uit! wat een verademing.. hij is meestal ook van 7 uur.

Met zijn arm gaat het goed, hij beweegt hem gewoon alsof er geen gips omzit.. hopelijk zit dinsdag alles nog op zijn plek.

Leuk prinses, high tea.

Fem, ben benieuwd of je schoonzus nog wat verkoopt.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zo, Marin en ik zijn weer terug. Ja, heb er wel even bij gezeten op de rommelmarkt. Is wel heel dicht bij de wijk waar ik werk, maar vaak komen die gezinnen pas rond de middag. is vaak ff een soort uitje met de kids. Zeker met dit weer. Dus we zijn op tijd weer vertrokken. verkoop liep volgens mij al redelijk. Veel kijkers he. Nadeel is dat het ook vrij veel kleine maatjes zijn en mensen dan vaak nog niet weten wat ze gaan krijgen. het is ook zulk specifiek spul. Alleen meisjesspullen en tot maat 92. Ach, we zien wel wat er terug komt. Alles is mooi meegenomen toch?

12. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Anders neem je toch wat mee als je de 27e komt?
    kan ik misschien nog even neussen hahaha

13. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Vanmorgen beneden speelgoed opgeruimd.
    God wat had ze veel speelgoed staan zeg.
    Nu alleen nog waar ze echt meespeelt.

Nu boven nog opruimen.
    Pfffffff geen puf meer voor, zal van de week wel worden.

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Meeste maatje 92 heb ik al apart gehouden voor je. Maar er zal ongetwijfeld nog wat overblijven voor je hoor. Heb alle noppiesspullen er nog niet eens bij gedaan vandaag. de tafel lag nu al tjokvol!

15. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Ben ook erg benieuwd hoe het met Ruben is gegaan!

Fem, Fardau is echt fries he? Weet jij wat het betekent? Er heet namelijk een meisje hier in de buurt zo. (Haar moeder is Friezin)

Vanmiddag komt schoonfam. naar huis kijken. Ze hadden ook gehoopt op kraamvisite, maar helaas... Hahaha....

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Fardau betekent vrede / heilige vrede
    Fenna betekent bescherming

Dus uk had dan bescherming van de heilige vrede geheten hahahaha. Leuk met twee kibbelende meiden om er eentje dan even op te wijzen.

Marin Minke betekent kracht van de zee/van het water. is ook wel toepasselijk bij ons waterratje.

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Morgen alweer 41 weken len.

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Morgen verwacht ik de doodverklaring van mijn afwastrees. Ze weet zich geen raad meer met het water. Pompt niks naar binnen en ook niks meer weg. Hebben al te horen gekregen dat als het de integraalpomp is, we beter een nieuwe trees kunnen kopen. Baal als een stekker. weer een paar honderd euro's armer.

19. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Sneu voor Trees zeg, en voor jouw portemonnee....

Yep, morgen 41...

Mooi die namen hoor. Haar broertje heet thyme(n?) (zeg thieme).
    Ik zag ze nogal eens in de speeltuin, maar de laatste tijd niet meer. Dus heb haar nooit naar de betekenis van Fardau kunnen vragen.

Fenna hoor je hier ook wel af en toe.

20. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ja daar ben je idd mooi klaar mee fem.
    Jammer dat trees niet meer weet wat ze met het water moet doen.
    dan toch maar weer "ouderwets"met de hand?

Fijn dat je wat maatje 92 heb achter gehouden.
    we zullen het zien de 27e.

Deel Deze Pagina