De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Nou de luiers vliefen hier de commode uit hoor.
    En ook gevuld met poep.
    Mevrouw kan er wat van pfffff.

Ik geef natuurlijk nog wel de nachtvoeding en eerste ochtend voeding de borst.
    Maar vanacht en vanmorgen moest ik dat al weer aanvullen met de fles.
    Want ze had er niet genoeg aan.
    En wonder boven wonder is ze nu stil, ze slaapt nog niet maar is wel stil.
    Kan ook niet anders na zoveel huiken lijkt mij.
    Bedankt voor je geruststelling dat het niet verkeerd is om geen babyfoon aan te zetten.
    Geeft wat meer rust, en ze heeft idd niets aan een gestresste moeder.

Hoe heb jij Ruben op de fles gezet?
    Gaf je borstvoeding ook op tijd of op vraag?
    Ik gaf op vraag maar ga dus nu de fles geven maar die wil ik op tijd geven.
    Zal ook wel huil momenten veroorzaken denk ik.

En ja de beide l's weer aan de pil.
    Ik had dat niet verwacht, we hadden zoiets van als het dan lukt is het goed maar ja het mag dus nog niet.
    Pffff ben je 32 en dan zeggen ze tegen je dat je niet zwanger mag worden.
    Maar ja alles voor de gezondheid.

Liefs Lydia

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lydia,
    Ruben krijgt nu op tijden de fles. Om 7-11-15-19-23 uur (om de 4 uur dus) en dit gaat heel goed!

In de nachten komt hij nog wel 1x extra maar vanmorgen was dat maar 2.5 uur...dus hoop gauw van die nachtvoeding af te zijn. Ik geef dus om 4.30 uur 60 cc (omdat ik hem om 7.00 gewoon de fles geef. Dit om het ritme erin te krijgen).
    Om 7.00 uur krijgt hij dan gewoon zijn fles van 120 cc

De borst gaf ik wel op verzoek en dat was om de 3 uur ongeveer. De kunstvoeding is zwaarder dan mijn voeding blijkbaar omdat hij het nu veel langer volhoudt.
    Het is wel een hongerhalsje hoor ;) 120 cc gaat er met gemak in.

Hij heeft net zijn happie weer gehad en ligt nu tevreden in zijn wiegje boven...heerlijk!

Lydia, als je nou weer zo'n moment hebt dat ze de boel bij elkaar krijst en je kan je niet ontspannen...ga dan even lekker onder de douche. Je hoort haar dan niet maar kan wel zelf beslissen wanneer je er weer onderuit gaat. Zo kan je er weer even lekker tegen.
    Geniet nu maar lekker van je slapende meiske!

3. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Meiden,

Wel bijzonder hoor, toch weer aan de pil. Lijkt me een vreemd idee. Maar je gezondheid is wel erg belangrijk! Maar heel dubbel, nou zou er een wondertje kunnen gebeuren en dan 'mag' het niet....

Ook hier nog even melden, ben zo trots!
    Ik heb sinds vanmorgen een nichtje; Sarah. Ben voor het eerst tante geworden. Is ook wel weer speciaal hoor.
    Is van mijn schoonzusje. We zijn net even wezen kijken, zooo lief.
    Naast haar lijkt Nicky al wel een reus!
    Mn schoonzusje had net geen totaalruptuur, pfff heftig hoor.
    Met zn 2en hebben ze op haar buik gehangen om meisje er uit te krijgen, anders moest ze naar het ziekenhuis...

Morgen verjaardag van mn moeder en dan sinterklaas met schoonfamilie.
    Verder alles zn gangetje hier....!

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Lenneke,
    Ook hier van harte met het tanteschap.

Hier is de rust weergkeerd.
    Het bleek dat Naomi vrijdag een regeldag had.
    Ze heeft het volgehouden tot kwart over 11 en toen is manlief met haar onder de douche gegaan.
    Daarna een flesje en ze heeft geslapen tot kwart over 7.
    Ja je moet toch ergens je slaap inhalen.

Gisterenavond had ze onzettend last van krampjes.
    En ze viel pas om ongeveer 2 uur in slaap.
    Maar ze heeft wel geslapen tot 8 uur.

Hoe is het met de andere moeders?

Liefs Lydia

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    FF snel:

Eef: succes met je huisje!

Zweten: Ik sliep op een badlaken, spuugdoekjes tussen de tietsen, handdoek om het kussen. En dan 7 keer per nacht manlief wakkermaken, die droogde me dan af en hielp me in een klaarliggend droog shirt. Natte shirt over de stoel. Tegen de tijd dat die wat gedroogd was kon 'ie alweer aan want was het ritueel opnieuw begonnen. Lichamelijke zwakte en hormonen. Maar ozo frustrerend en vermoeiend. Heeft een week of drie wel geduurd.

Kerstvakantie: lekker Marin haar eerste album volplakken.

Anticonceptie: Mirena spiraal hiero

Verder weet ikhet ff nie meer. Ga aan de andere kant ff bijlezen en dan meisje plonzen.

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Tussenstand Walvisbaby's: 6-4

Marin
    30-07-2007
    dochter van Femke J

Nicky (Nicky Helena Adriana)
    23-09-2007
    dochter van Lenneke

Charlotte
    09-10-2007
    dochter van Imani

Tiago
    15-10-2007
    zoon van ElviraR

Ruben
    04-11-2007
    zoon van Elmo

Arthur
    05-11-2007
    zoon van Aldonza

Naomi (Naomi Iris)
    06-11-2007
    dochter van Lydia31

Esmee
    10-11-2007
    dochter van Sonja

Leander (Leander Emiel)
    22-11-2007
    zoon van Lieke

Diana
    30-11-2007
    dochter van Mamainspe

who`s next...??

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zo, zijn we weer up to date.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kan wel weer zien wie er weer aan het werk is zeg ;)

Hoe staat het hier met iedereen?

Hier gaat het goed! Ruben is echt veel tevredener nu hij volledig op fv zit.
    Ik baal nog steeds dat hij maar 3 wk bv heeft gehad (gelukkig zijn er wat kiekjes van) met het idee dat ik misschien nooit meer een kindje bv zal geven....maar het troost absoluut dat hij nou zo tevreden is hoor!
    Vanmorgen werd hij om 4.30 uur wakker en heb toen de fles nog een uurtje kunnen rekken!
    Lijkt me zo heerlijk als hij tot een uur of 7 door kan tukken....ik ben niet zo'n held in s'nachts voeden.
    Dat voeden is het punt niet, ben dan klaarwakker maar ik heb er over de dag gewoon best last van. Voel me heel moe....en ben gewend me echt fit te voelen....(zeur he).

Zondag gaan we Sinterklaas vieren!
    Leuk joh! Met ons nichtje van bijna 1, Ruben en de ongeboren frummel van mijn broer en schoonzus :-D (even een voorproefje voor volgend jaar).

Dit wordt een rare maand voor ons, net als voor jullie denk ik.
    Al die jaren vond ik dit een verdrietige maand. Weer geen kerst met zijn drietjes, weer oud & nieuw met dezelfde wensen voor het nieuwe jaar....

Nu ineens hebben we alles wat ons hartje begeert! Deze kerst vieren we met onze zoon en de champagne mag vloeien dit jaar!

In gedachte nog altijd bij al die lieve stellen waarvoor het weer een verdrietige maand zal zijn...

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier gaat het redelijk, Esmee begint vekouden te worden, dr neusje zit wat verstopt, zo maar wat halen bij de apotheek.
    verder gaat het zijn gangetje.
    zondag gaan wij ook sinterklaas vieren, we zouden dit jaar overslaan ivm dat ik rond sinterklaas was uitgerekend maar ja madam kwam eerder dus vieren we het als nog maar dan niet zo uitgebreid met loodjes en suprises.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sterkte met je verkouden meisje!
    Ruben snottert ook flink af en toe....maar nog niet zo erg dat ik iets ga halen...

11. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Heb de afgelopen tijd hetzelfde gedacht/ gevoeld..... voor het eerst ook de december maand in als een gezinnetje, wie had dat vorig jaar durven denken.

@Dieneke,
    Gefeliciteerd met Diana (mooie naam, die je niet meer zo vaak hoort).

@Aldonza,
    Waarschijnlijk lees je hier al niet meer, maar voor het geval dat; ik vind het jammer dat je voorlopig niet meer actief aanwezig bent. Verder wil ik je heel veel succes en sterkte wensen met alle bezigheden de komende tijd.

@Elmo,
    Wat lekker dat Ruben het zo goed doet op de fles. En die gebroken nachten, wat vervelend hè.
    Charlotte slaapt sinds vrijdag ook wat langer door tussen de voedingen, zo'n 4 tot 4,5 uur. Ik merk het verschil meteen.

Voor de rest heeft ze nog erg veel moeite met poepen. Heb haar laatst geholpen door een beetje te prikkelen met de thermometer. Het is zo zielig om haar iedere keer weer zo haar best te zien doen en dat er dan niks uit komt.
    Moet woensdag naar de kinderarts, even horen wat we er aan kunnen doen. Zal dan ook vragen of Lactulose een oplossing is en of er misschien andere mogelijkheden zijn dan dit drankje wat ze nu krijgt. Ze moet het nog een half jaar gebruiken en het staat stijf van de suiker (daar ben ik ook niet echt blij mee).

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Tja, ik merk dat mijn bezoekjes aan het forum steeds korter en minder frequent worden. Ben allang blij dat hier niet zo oeverloos geouwehoerd wordt. Er zijn topcis waar er pr dag een pagina of 10 bijkomen. Heb al moeite om dit wat bij te houden.
    Ja, tijdgebrek is één van de oorzaken. Je zit zomaar weer een uur achter het topje. In mijn vrije dagen moet ik nu de activiteiten van de hele week proppen wat huishouden betreft. Ligt alweer een berg strijk te wachten....
    Aan de andere kant kan je het ook positief bekijken. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar dit forum echt nodig gehad. Een groep mensen die aan een hakf woord genoeg hadden/hebben. Tis toch positief als je dat wat minder nodig hebt, toch?

Ik neem geen afscheid, ik blijf (ook via Imani) graag op de hoogte van hoe alles met iedereen gaat, maar zal minder frequent gaan schrijven verwacht ik. We zien het wel. Misschien ben ik zo'n junk dat ik uiteindelijk nog vrijwel dagelijks te zien ben hier (vriendlief is zometeen een week op oefening, dus dat is één aandachtvrager minder :) )

kus ikke

(en nu strijken, stofzuigen, dweilen, gehaktballen draaien, etc.....)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Femke,
    Je moet ook helemaal niks he! Ik merk zelf ook dat ik lang niet zo aktief meer KAN zijn.
    Vandaag ben ik alleen (krijg om 14.00 uur wel bezoek, daar ga je alweer) dus kan ik eventjes wat forummen.
    De wasmachine draait intussen en Ruben ligt heerlijk te tukken.
    Een ander forum waar ik mod was en erg veel geschreven heb heb ik van de week gedag gezegd....zo druk dus!
    Ik wil het bij 1 forum houden en ZP is toch wel mijn favo'tje ;)
    Fem, ik denk dat je net zo'n boemerang bent...je komt vanzelf weer terug ;)

Knuffie

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Imani,
    Wat ontzettend vervelend van Charlotte haar stoelgang zeg!
    Sinds Ruben op de fles zit poept hij ook niet meer de hele dag door (probeert dit wel) maar heeft 1x per dag een strontbom zeg maar.
    Heeft wel voordelen...zijn billen waren al goed kapot omdat hij in elke luier wel een beetje had. Nu krijgt zijn kont tenminste de kans om te herstellen (zo sneu anders).
    Maar het gevolg is dus wel dat hij geregeld zichzelf helemaal rood zit te persen...de ziel.
    Ik kijk het nog even aan maar in jou geval zeker overleggen hoor!

15. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo moeders,

Hier gaat alles weer zijn oude gang.
    Merk ook dat nu Naomi volledig op de fles zit ze een stuk rustiger is en veel meer tevreden.
    Wel heeft ze wat meer last van krampjes maar daar hebben we papa voor.
    Aangezien ze ze meestal 'savonds heeft en papa's hand wonderen vericht.
    Papa is dan ook wat rustiger dan mama denk ik :oops: .

Gisteren zijn we bij mijn ouders geweest ( ja ja de auto is weer terug)
    Was reuze gezellig en heeft me erg goed gedaan.
    Waren wel erg benieuwd hoe Naomi het zou doen in de auto.
    Nou slapend heeft ze de reis heen en terug afgelegd.
    Ook bij opa en oma was ze rustig en erg lief.

Ze slaapt zelfs door de sirene heen.

Femke,
    Je moet je tijd verdelen dus dat dan zwp geen hoge prioriteit heeft kan ik me best wel wat bij voorstellen.

ik probeer elke dag even te kijken maar soms lukt me dat ook niet, maar dan kijkt manlief even vor me.
    Zo blijf ik toch op de hoogte.

Sinterklaas doen we niets aan.
    Naomi heeft er nog niets aan en wijzelf vinden het eigenlijk niet leuk.
    Niet dat we er straks onderuit kunnen.
    Eerste kerstdag komen mijn ouders en zusje en neefje.
    Dus dat wordt wel gezellie.

Ga nu even wat eten want dat schiet er nog wel eens bij in als ik druk met Naomi bezig ben.

Liefs Lydia

16. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi dames,

Hier een trotse tante aan het woord! Wat een mooi mensje ook weer zeg. Nu ik zelf alles heb meegemaakt van zwangerschap en bevalling vind ik het echt zo bijzonder allemaal. Was zaterdag helemaal euforisch nadat mn schoonzusje had gebeld, alsof ik het zelf had gedaan zeg maar.
    Ik ben zo onwijs gelukkig dat ik het zelf heb mogen meemaken. Al zou het er bij 1 blijven, dit neemt niemand me meer af!

Zo ook hier het hele speciale gevoel hoor Laura en Imani, dat we het geluk hebben deze feestmaand ook als feestje te mogen beleven als gezinnetje. Pfff kan er zo weer een paar traantjes om laten!

Met schoonzusje ging het ook wel weer ietsje beter gelukkig.

Imani, wat zielig voor Charlotte, hoop dat je van de kinderarts iets krijgt voor haar voor het poepen. Heeft ze dat drankje zo lang ivm haar vroeggeboorte?
    Hoe is het verder met jouzelf lichamelijk en geestelijk?

Laura. lekker dat Ruben wat langer gaat slapen en zo tevreden is met de fles. Tja, jammer van de BV maar je hebt het wel geprobeerd toch?
    Hoe is het met jouw buikie?

Sonja, beterschap voor Esmee en dr snotjes!

Lydia, die regeldagen had Nicky ook best last van. Veel huilen en niet slapen. Ik weet niet of al die momenten regeldagen waren, vast niet hahaha, maar het ging ook weer over.
    Fijn dat Naomi ook wat langer slaapt.
    Hoe gaat het verder met jou? Wordt je Hb nog gecontroleerd?

Femke, ben bang dat het hier straks ook gaat gebeuren hoor als ik weer moet gaan werken. Ik heb nog 5 weken vrij doordat de kerstvakantie gelijk aan mijn verlof zit, dus dat is wel erg lekker. Volgende week maar eens op school gaan kijken....
    Hoe gaat het met jouw onderkantje en heb je al gesprek gehad=

Ik wil toch ook eens met manlief gaan bespreken of we geen poetsmevrouw kunnen regelen. Geloof niet dat ik zin heb om naast het werk en Nicky ook nog eens veel tijd aan mijn huishouden kwijt te zijn. Wel de was enzo maar niet de keuken en badkamer poetsen bijvoorbeeld. Maar weet niet of hij daar wat voor voelt.

Lieke, via Nollie gelezen dat je van het infuus af mag. Hopelijk mag je vandaag idd naar huis!

Hier gaat het verder goed. Heel druk weekend gehad. Gisteren Sint gevierd met schoonfamilie. Nicky is best verwend. Speelgoed, boekjes en een armbandje met haar naam.
    Ze heeft door die drukke dag geslapen van twaalf uur tot half 8 vanmorgen! Was voor ons ook wel erg lekker...
    Vanmiddag denk ik even naar inloopspreekuur van CB want ze heeft steeds meer uitslag en pukkeltjes op haar wangen en in haar nekje. Wie weet hebben ze nog een tip.

Zelf ga ik een afspraak maken met een bekkenbodemtherapeut in overleg met mijn huisarts. Want ik heb het idee dat het na de bevalling nog steeds niet allemaal op zijn plek zit vanbinnen...... :(

Sjo, was weer heel verhaal, fijne dag allemaal!

17. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Lennek,
    ja mijn hb wordt nog gecontroleerd.
    Ik moet de 19e naar de inetrnist en 10 dagen daarvoor even bloed laten prikken.
    Dus dan weten we meer.

Verder heb ik wat meer rust nu nu ik alleen de fles geef.
    Heerlijk gevoel, achteraf had ik de borst niet willen geven maar ik heb het geprobeerd.
    En de dagen dat het wel goed ging pakt niemand mij weer af.

Wat betrefd de maand december geeft idd een raar gevoel.
    Toch kerst met zijn drieeën.
    Het nieuwe jaar in met een gezinnetje.
    Het heeft toch wel wat.
    Vorig jaar alles nog met zijn tweeën en dit jaar niet.
    Zei dit jaar nog tegen manlief.
    Met zijn 2 en het jaar in en met zijn 3 en het jaar uit raar idee eigenlijk?

Er zullen met oud en nieuw wel wat tranen gelaten worden denk ik, houd het namelijk nooit droog met de jaarwisseling.

Liefs Lydia

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lenneke,
    Volgens mij heb ik je nog niet eens gefeliciteerd met je Tanteschap!
    Ik geniet ook veel meer van mijn nichtje sinds ik zelf ook eindelijk zwanger was hoor....ik vond het vreselijk dat ik blijkbaar zo in elkaar steek maar het deed echt ontzettend auw...
    Nu Ruben er is is alles nog veeeeeel leuker geworden! Ze schelen 11 maanden dus zijn straks echt gezellig neef en nicht, net als bij jou!

Met mijn buikkie gaat het goed! Ben zeer tevreden. Die aardbei is volgens mij vanzelf verdwenen...ik heb hem in elk geval niet meer opgemerkt ;)
    Het enige is dat kleding nog wel was schuurt over het litteken (draag bewust nog positieondergoed, dat is lekker hoog) en een knoopje aan de zijkant is nog wat irritant.
    Als dat alles is.....
    Valt het dus hartstikke mee :-D

Jij mag dus echt na de vakantie weer aan de arbeid, ben heel benieuwd hoe je dat gaat bevallen!

19. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ben bang dat je gelijk hebt. Nou, jullie sleuren me eerst nog maar even door die eenzame en drukke week alleen heen. Moet 's avonds toch tegen iemand aan lullen en denk niet dat Imani elke avnd op telefoon zit te wachten....

20. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    heb zwembad foto's geplaatst!

Deel Deze Pagina