Ik heb besloten om mij niet te laten enten. Normaal haal ik elk jaat d egriepprik en die mag je niet als je zwanger bent. Over de mex griep is nog te weinig bekend voor zwangeren. ik vind het risico te groot dat er wat verkeerd gaat. Lau, er word trouwens geen dood virus gespoten maar een kapotgemaakt virus, aan een dood virus heb je niets. daar maakt je lichaam geen antistoffen voor.
Nouja, kapot dan *weet ik veel* Ik zou het vreselijk vinden als er een vaccinatie is, Ruben en ik horen tot de risicogroep, niet enten en dan hartstikke ziek worden! Ik vergeef het mezelf nooit als Ruben doodziek wordt en ik hem niet heb laten enten. Maarja, als er iets met die bijwerkingen is.....GRRRRRRR
Pfff, dubio verhaal. Net was er in Netwerk iets over vaccineren. Ik heb het opgenomen, dus weet niet of het zinnig is. Misschien kan je het terugkijken met uitzending gemist.
RTL nieuws meldde dat ze tot 4 jaar ook preventief willen gaan enten...toch een aardige risicogroep. Ik vind het echt zo moeilijk he. Zou het liefste niet enten...maar dat gevoel van: wat als. Als iemand me dat nou weg kon nemen...
Ik heb een dubio-probleem. De vader van mijn vroegere beste vriendin is overleden. We zien elkaar nu, misschien 1 x in de 3 jaar of zo. We sturen wel kaartjes en dergelijke. Ze voelt nog als een goede vriendin. Nu zit ik in dubio, zal ik alleen gaan condoleren of toch naar de crematie gaan morgen. Ik ben afgelopen september bij haar op kraamvisite geweest. Ik heb een rouwkaart gekregen. Wat zouden jullie doen?
ik zou wel gaan. al is het alleen maar om je vriendin te steunen en te laten zien dat je aan haar denkt. sterkte
Het lastige is dat ik morgen moet werken, en er weinig invallers te krijgen zijn op het moment. Het moet eigenlijk geen struikelblok zijn, en misschien is het dat ook niet, maar daardoor vind ik het ook lastig.
Ik heb even met mijn werk gebeld en kan er dus naartoe. Vanavond zou ik met een andere vriend gaan condoleren. Is het nu gek om het dubbel te doen, dus en condoleren en naar de crematie? __________________
Nee, als het even kan doen wij ook beide. Gelukkig heb je je eigen missie alweer opgelost door gewoon ff te bellen
Manlief zijn werk viert ook Sinterklaas. Kan voor 20 euro iets uitzoeken bij Intertoy's! Das leuk! Heerlijk, online zo'n folder doorbladeren...heb al een leuk rijtje Lyd, Succes morgen bij de vlos! Voel je je intussen weer een beetje beter?
Elmo, Dat is altijd leuk, shoppen voor Sinterklaas. Heb hier het probleem dat ik niet weet wat we voor Josephine moeten vragen. Eigenlijk hebben we alles al. Ben bang dat we met haar verjaardag met hetzelfde probleem zitten. Iemand nog leuke ideeen? Dinsdag naar het CB met Josephine geweest. 8100 en nog wat gram en 68,5 cm. Alles was goed. Vandaag met Charlotte naar het Cb geweest. Hier zijn de maten en schrik niet van het gewicht: 88,5 cm (volgens mij langer, want ze stond niet recht) en 14,5, kilo. Haar BMI is nu iets te hoog, de arts maakte er op zich niet zo'n probleem van. Ze vroeg wat ze at en ik vertelde dat ze niet zo heel veel eet en dat de tussendoortjes over het algemeen heel verantwoord zijn (tarwebiscuit, volkoren cracker, tomaatjes, komkommer). Ook krijg ze geen gekke dingen te drinken. Uiteindelijk stelde de arts voor om toch een dietiste te raadplegen. Om dat haar eetpatroon niet echt overeen komt met haar gewicht. Of ze moet op het KDV 'rare' dingen krijgen. We krijgen binnenkort een brief om een afspraak te maken en over een half jaar weer terug bij de arts. Verder was ze erg onder de indruk van haar woordenschat en haar fijne motoriek. Bij het blokjes op elkaar stapelen, stapelde ze flink door, dat was meer dan goed. Altijd leuk he, om complimentjes over je kind te krijgen.
Oja, We hadden het ook nog over inenten tegen MG. De arts legde uit dat jonge kinderen en pubers in een verhoogde risicogroep zitten en dat men er aan zit te denken beide groep te gaan vaccineren. Ook raadde zij ons aan om Charlotte wel te laten vaccineren omdat zij toch snel last heeft van haar luchtwegen en daardoor meer kans kan hebben op en serieuzer verloop van de griep. Ik denk zelf toch ook aan vaccineren wat Lotteke betreft, wat Josephine betreft weet ik het nog niet.
Hey Imani, Ja, dat luchtwegen gedoe hebben wij met Ruben dus ook. Hoe meer ik lees hoe ingewikkelder het wordt. Morgen dus die echo met allemaal vk's misschien laat ik daar de handjes op verzoek omhoog gaan (wie is voor....wie is tegen) hahaa CB: Jeetje...dietiste...klinkt meteen serieus zeg! Als je zelf al aangeeft dat ze heel verantwoord eet, wat denkt een dietiste nog te kunnen doen dan? Van dat kdv kan toch niet die hele BMI omhoog schieten? Is het niet een fase? Ik zou eerder denken, kom over 2 mnd nog eens, dan kijken we nog even. Naar mijn idee is deze stap erg vlot genomen (kind mag zich bijna niet meer op haar eigen tempo ontwikkelen, qua groei). Fijn dat ze verder dik (whahaha) tevreden waren! Je hebt ook gewoon een super slimme dochter!! Cadeautjes: We zijn eruit! Een LP achtig vliegtuig op 3 Play-do klei aap op 2 Pop Tune Keyboard op 1 Jaja..het maakt heul veul herrie maar als ik Ruben op zo'n ding zie bij het KDV denk ik..het gaat om hem niet? Imani, Je kan ook boekjes etc vragen, of kinder cd'tjes. Anders klei, vingerverf en andere crea dingetjes. Denk dat zeker Lotteke (met haar fijne motoriek) wel op crea gebied een uitdaging kan hebben. Fientje vindt w.s. alles wat kliedert wel leuk
Tja, daar heb je wel gelijk in, dat die stap snel genomen is. Ach we houden haar zelf ook wel in de gaten. Misschien moet ze toch ook eens wat meer gaan bewegen, zich laten rijden in de wagen nog altijd heerlijk. Daar maar eens wat meer uitdaging in gaan zoeken. De vingerverf etc staat hier al op het lijstje en de boekjes ook. Hoewel de kast al uitpuilt met boekjes. Maar mams heeft een kinderboekentik. Voor wie nog leuke peuterboeken zoekt, Guido van Genechten is een hele leuke schrijver voor deze leeftijdsgroep. Cd met liedjes is een goeie, die had ik nog niet bedacht. Zit ook nog aan hobbelpaard o.i.d. te denken. Keyboard, Idd het gaat erom of Ruben het leuk vind. Komt Sint ook echt langs op het werk van manlief. Ben zo benieuwd hoe die kleintjes dat dit jaar gaan ervaren, ze gaan het toch steeds bewuster meemaken. Net met een overgooiertje bezig voor Lotteke, maar ik kwam er niet uit. Morgen oma maar even bellen, of die kan helpen. Nu op zoek naar een patroon voor een teddyjas voor Fientje. Gisteren nog een leuke actie met Lotteke: Ik: Wil je douchen? C: Neejuh. Ik: Wil je slapen? C: Neejuh Ik: Wil je toetje? C: Neejuh Ik: Wil je drinken? C: Neejuh Enzo verder tot: Ik: Wil je een snoepje? C: Ja, okeejuh. Ze kreeg het overigens niet, hebben we ook niet in huis.
Whahahaha...heerlijk, die gesprekjes! Dat gaat met Ruben ook steeds beter. Etuh (zo begint het meestal) en dan mag ik uitvlooien wat ie wil eten. Meestal brood of een banaan Heerlijk altijd om te lezen! Hobbelpaard is hier een succes. Hij zit er niet heel vaak op maar zoekt hem toch onbewust met regelmaat op. Hij staat nu even op zijn kamer (woonkamer moest op de foto en dan wil je het niet TE vol hebben staan he). Zelf vind ik de cd'tjes van Woezel en Pip erg leuk. Je hebt ze met liedjes en verhaaltjes. Dirk Scheele heeft ook wel grappige cd'tjes (leuke herkenbare thema's voor kinderen). Je meiden boffen maar met zo'n crea mama! Dat ben ik zelf echt zo NIET! Manlief vraagt nu: Loopt Charlotte nu wel wat meer? Ik dacht: ohja...das waar ook, die was daar wat later mee. Dat zou inderdaad super goed verband houden met dat BMI verhaal ja! Ruben rent echt de hele dag rond. Bij het KDV staat hij er gewoon om bekend dat ie niet kan lopen en nooit tijd heeft...hij sjeest altijd voorbij Soms pakken ze hem bij zijn handje en zeggen ze: Kom Ruben, nu gaan we lopend over de groep (zodra ze hem loslaten is die Tasmanian Devil gevlogen...hahahah). Misschien voor Lotteke dan wat actieve speledingen voor de feestdagen? Sint komt inderdaad echt op het werk bij manlief! We moeten ook een stukje schrijven over Ruben zodat Sint daar even een verhaaltje bij kan houden. Het wordt gevierd op mijn laatste werkdag dus probeer alsnog of ik ook nog even kan gaan kijken..ben wel super benieuwd! Ow, bij Blokker vandaag een pietenpakje gekocht. Ja, ik weet het...normaal vind ik sinterklaas helemaal niks (weet ook van jou Imani en manlief dat jullie er een ? bij zetten..maarja, het hoort erbij). Hij kan deze aan naar het KDV, bij de intocht in het dorp EN naar het werk van manlief dus. Volgens mij gaat ie het geweldig vinden. In de winkel was ie al erg gecharmeerd van de pietenmutsjes Foto's volgen vast
Hier komt de sint ook langs bij manlief op het werk. Alleen deze komt 28 nov. Helemaal zeker of we kunnen is het dus nog niet. Maar goed, cadeautjes zijn wel uitgezocht en die krijgt ze ook wel. Ik voel me wel beter Lau, al slaap ik slecht deze week. Ben veel wakker en kom moeilijk in slaap. Buik zit echt in de weg met liggen. Heb dus ook regelmatig hoofdpijn vooral met opstaan. neem daar echter zo weinig mogelijk voor in. Ook heel veel last van het zuur en van mijn ribben aan de rechterkant. Naomi had die ook altijd te pakken en deze dus ook. Pffff voelt heerlijk (not) Imani, lotteke is idd wat dikker dan het "gemiddelde"kind. Nou en? het past bij haar ben ik van mening. En zou het ook kunnen komen doordat ze afrikaanse vader heeft? Niet vervelend bedoelt hoor.
Hier komt de Sint de 28e in het dorp aan. Worden dus weer super drukke dagen voor onze Lubie. Ow, over kletsen: Ruben zegt normaal iets van: poet (tegen poes) en van de week hoorde ik ineens een goede S! Ja, die R.... dat zal nog wel ff duren.. Tot die tijd heet ie gewoon lekker Wuben whahahaha Ow enne...ook steeds vaker 2 of zelfs 3 woorden achter elkaar. Mama Mee is het meest geliefd momenteel...