De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja zo voel jij je maar zo zie je er echt niet uit hoor hahaaha
    Ze is een slanke den vergeleken bij dit varken hahaha

ikke ook vocht in de benen, ziet er zo dom uit.

2. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hahahaha, goed nieuws voor jullie meiden!
    Het is over een paar weken 'opeens' weer over!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het zit er alweer op hier.
    Ik geef het stokje over aan Erna en Ruben aan Arthur :D

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Arthur van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag.

5. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Jee wat is het rustig hier de laatste dagen zeg.
    Allemaal druk?

Nog 1 week en dan heb ik meldplicht geloof ik.
    wat gaat het toch snel.
    kan me nog erg goed herrineren dat ik op mijn werk een tel kreeg dat ik zwanger was, en nu vanaf volgende week mag ie komen.

Merk wel dat ik het weer spannend ga vinden.
    maar eerst morgen Naomi haar 2e verjaardag!!

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Spannend he lyd.

pffffffff weekend.. ben het enorm zat aan het worden hoor. (werken dan)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Naomi, van harte gefeliciteerd met alweer je 2e verjaardag!!

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Naomi moppie, gefeliciteerd met je verjaardag joh!
    Tot morgen.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mexicaanse update:

Nou, net mijn ha nogmaals gebeld.
    Ass. wilde me direct het algemene nummer laten bellen omdat elke 65+er de ha wil spreken.
    Heb haar uitgelegd dat ik niet elke 65+er ben maar een jonge meid met een levend kindje in haar buik...
    Stilte aan de overkant.
    Ja, het was aan mijzelf (alsof ik dat nog niet door had ondertussen).
    Ik vroeg haar of het nog wel zinvol was om te enten aangezien ik bij de tweede enting bijna uitgerekend ben.
    Dat was wel zinvol (na toch even overleg gepleegd te hebben met de ha). Nee, ze was dus echt niet van plan om mij met hem zelf te laten spreken.
    Op de vraag: is de uk beschermd tegen de griep als ik mij laat enten was het antwoord: nee.
    Het gaat er puur om dat ik niet ziek wordt vlak voor of tijdens de bevalling.
    Na 1e enting ben je voor 40% beschermd, na de 2e voor 70%.
    Dan ook alleen voor die griep en niet voor al die andere.

Elmo'tje laat zich dus NIET enten!
    Ben blij dat ik eruit ben.

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Goed zo Elmo'tje. Bovendien schrappen ze waarschijnlijk die 2e enting omdat ze anders niet genoeg entstof hebben in nov.-dec. Die gaan ze dan gebruiken voor de jeugd. In januari komt er pas nieuwe vaccin.
    Heb tot nu toch nog niemand gevonden die zwanger is en zich wel laat enten. zegt ook weer een boel.

Hier ging het luchtalarm net af. is toch ff schrikken. Grote wolk met salpeterzuur bij Campina in een nabij dorp vrijgekomen. Gelukkig staat de wind de andere kant op en kunnen hier de ramen weer open.
    Is net op het nieuws dat in dat dorp zelfs mensen juist de straat op zijn gegaan om te gaan rondkijken. Sukkels.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ow eeew Fem!

Lau, groot gelijk.. we zijn dus bijna niet beschermd als ik het zo lees... apart..

Naomi, gefeliciteerd met je 2de verjaardag!

12. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Naomi gefeliciteerd!

Fem, ik hoorde het net op de radio en moest aan jullie denken, gelukkig dan niet jouw kant op...

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vlos vindt mijn beslissing helemaal oke!
    Heeft wel vanuit het samenwerkende vk toestand gedoe (gyn Martini) begrepen dat het advies van hun uit is om wel te enten.
    Iedereen verschilt dus van mening, vindt ook zij erg vervelend en verwarrend. Ook vindt ze het, net als ik, bijna onmogelijk om een zwangere zelf zo'n beslissing te laten nemen (AMEN).

Van al haar patienten die ze over dit thema heeft gesproken is in haar team (werken met twee teams, ik zit net in die andere) niemand die tot nu toe heeft aangeven de vaccinatie te willen.

De longonsteking is eigenlijk het meest vervelende gevolg van die Griep maarja, die kan je dus ook door een andere griep krijgen.
    Ook de zwangerschapsduur tegen de tijd van de tweede enting (zo'n 37 wk) maakt de beslissing eigenlijk nog makkelijker in haar ogen.

Dusss...ben nu ech zeker van mijn zaak. Ze gooit wel nog even een foldertje in de bus vanmiddag, ter info (ik kom pas woensdag weer op controle en dinsdag is vaccinatiedag).

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Alles weer "normaal" hier. Brandweer doet nog wel metingen in de buurt maar verder niks meer aan de hand. Is hemelsbreed een km of 10 verderop. Zeg maar halverwege de weg Leeuwarden-Harlingen vlak na de afslag naar ons toe.

Boodschapjes gedaan, blokker en kruidvat leeggeshopt voor o.a. caravan en sint en nu wachten op de appie bezorgdienst.
    Twijfel of ik nog zal stofzuigen. Lijf zegt nee, hoofd ja. hmmmm dilemma
    En er is iemand boven die het vertikt om te slapen.

15. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Bestel ik net antagel bij de apotheek tegen het zuur. Of ik tot maandag kon wachten met ophalen. Jawel, zeg ik, ik red me wel met de rennies dit weekend.
    Oh, ok, zegt de assistente. zolang je maar niet zwanger bent dan.
    uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    heb haar uitgelegd dat zwangerder als dit niet mogelijk is.
    resultaat: mag vanmiidag de antagel ophalen.
    Volgens mij denkt ze dat ik die rennies met stripje en al opknaag.
    Ik kon beter een bakje gele vla pakken zegt ze nog. Blech..... dat houd je ook niet lang vol.

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nee dat werkt.. rennies mag je gewoon nemen hoor... wat een gelul weer.

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Naomi gefeliciteerd!

Mama wordt vandaag geopereed. Moest vanochtend om 11 uur in het ziekenhuis zijn. Mijn vader belde net. Ze is nog niet aan de beurt en moet wachten tot half 8. En ze is zooooo zenuwachtig......
    Blegh... je bent tegenwoordig echt een nummer.

Ik denk dat ik vanavond nog even kom buurten hier. Zoals het er naar uit ziet, ben ik vanavond dus gewoon thuis. Bezoekuur heeft geen zin.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier een ziek kind meegekregen van het KDV. 39.5 zei het metertje, 1 ontbijtkoekje en zwalkend op zijn pootjes.
    Hij ligt dus in bed...ga hem vanavond wel ff een paar keer checken hoor...vind het niks als ie zo suf is.

Prinses,
    Succes met mams!

Femke,
    Gelukkig voor het weekend het middeltje nog in huis!
    Ook fijn dat de omgeving inmiddels weer betreedbaar is!

Hier inmiddels weer wat twijfel over dat ent-verhaal (vind het echt zo moeilijk)... de ass. heeft dingen gezegd die niet corresponderen met het RIVM etc. dusse....grrrrrr
    Ik zag op de kalender dat ik nog iets langer heb dan ik dacht dus voel me al minder opgejaagd.

Schuiven nu maar weer een vette hap naar binnen (slecht!!!) en dan lekker genieten van mijn jumpende wurm!
    Nouja.... 4 pond al he !

Owja,
    Met Ruben woensdag naar het CB geweest.
    86 cm en 12.7 kilo.
    Verder alles prima, geen commentaar gekregen.

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Beterschap voor Ruben. Niets aan dat hij ziek is. Hopen dat hij snel weer opknapt.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hij ligt goed vast te slapen. Oortje voelde wat koud en nekje al niet meer gloeiend heet.
    Molletje lijkt zijn werk te doen!
    Hoop dat het wat naweeen zijn van zijn verjaardag etc maar denk het haast niet. Gisteren was alles oke en vanmorgen ook. Nouja, vermoeidheid kan ineens toeslaan he.

Deel Deze Pagina