Nog niets gehoord van mams. Paps ging om half 8 weg in het ziekenhuis, toen was er nog geen spoor van een dokter te vinden. Ik mag toch hopen dat ze nu aan het opereren zijn of liever nog, dat ze al klaar zijn. Ben toch wel gespannen.
Ik heb net maar eens gebeld naar het ziekenhuis. Ze is in ieder geval om half 9 naar de ok gegaan en ligt nu waarschijnlijk uit te slapen op de IC. Maar dat wist de verpleegkundige niet met zekerheid te zeggen. Bah.....ik wil nu wel eens horen hoe het met haar gaat.
Vannacht om kart voor 1 heb ik nog een keer gebeld. Toen stond de verloskundige net met mijn moeder in de lift. Ik heb mijn moeder dus heel kort gesproken. Ze was nog erg dizzy zei ze. Nou dat kan ik geloven, als je net onder narcose geweest bent. Vanochtend om half 11 heeft ze mijn vader nog even gebeld. Ze wist niet hoe het precies gegaan was. Ze had in ieder geval geen pijn, maar was wel vreselijk misselijk en had overgegeven. Vanmiddag ga ik er naartoe. Bij jou alles goed? Komen er nog foto's van wat de 2-jarigen gekregen hebben?
Prinses, ik hoop dat het allemaal echt goed gegaan is bij je moeder. Fijn dat je er vanmiddag/nu (?) naar toe kan. Waar het hart van vol is.... je bedoelde denk ik dat je mams met de verpleegkundige in de lift stond? Lau, beterschap voor Ruben. Lastig dat inenten verhaal. Ik zou het nu ook niet meer weten, je hoort zoveel verschillende verhalen. Het enige voordeel zoals ik het begrijp is dat je de ziekte minder hevig doormaakt als je de enting hebt gekregen. Maar je kan dus nog wel ziek worden. En van de bijwerkingen voor ongeboren kindjes is gewoon eigenlijk nog niets bekend. Ze denken dat het wel goed zal gaan, maar ze weten het echt niet eigenlijk. Persoonlijk zou ik geen risico's nemen, dat begreep ik ook wel uit jouw gedachtengang toch? Zijn alle verjaardagen geslaagd geweest? Naomi vandaag nog je feest, fijne dag meis! Fem, rustig aan he? Luister maar naar je lijf en niet naar je hoofd. Die stofzuiger wacht wel, laat maar even kwispelen af en toe. Had ik hier de resultaten van ons CB bezoek al geschreven? Moest er weer aan denken door Ruben z'n 'scores'. Noud: 6555 gr en 62 cm. (Net zo zwaar als dochter van vriendin van 5 mnd...., (oke dat is wel een slanke den dan ook hoor.) Nicky: 15,2 kg en 92 cm. Zusje net gesproken, ze gaan weer langzaam pillen afbouwen. Afwachten dus maar weer.
Hier zoonlief echt ziek. Manlief is Tamiflu ophalen in Groningen. Vanavond had meneer 40.2, reden genoeg om de doktersdienst te bellen. Mede door zijn 2 luchtweginfecties in zijn korte leventjes wilde de arts die langskwam (jaja...kwam er gewoon 1 langs) geen risico nemen. Oren zagen goed uit, longen klonken oke, alleen wat onrustige keel en flinke koorts dus. Tamiflu is normaal tot 2 jaar maar omdat hij echt net 2 is en dus die luchtwegproblemen heeft, toch tamiflu. Voor mij geldt: opletten. Bij luchtwegirritatie of koorts aan de bel trekken en Tamilflu gebruiken. Tot zover update. Meneer zit nu met zijn beertjes en een dekentje op de bank (is net weer wat wakker) en slaapt vavond in zijn campingbedje bij ons op de kamer. Hij is vandaag max. 2 uurtjes wakker geweest, achter elkaar. Vanmorgen wilde hij na 3 kwartier zelf alweer naar bed, dat terwijl hij bij ons op bed tv mocht kijken...lijkt me geen gezond teken he.
Ik was er al bang voor, en jullie natuurlijk. Beterschap voor het kleine mannetje en voor jullie sterkte, dit is toch wel heel spannend. Kus!
Goede nacht gehad. 2x Tamiflu gehad nu en net geen koorts meer (37.2). Het is natuurlijk nog vroeg maar meneer is ontzettend tierig en wilde eten! Goed teken lijkt me. Ik zat vanmorgen al te denken...heb ik dan toch te vroeg gebeld? Maar als ik dan denk aan hoe hij uitzag + dat metertje met 40.2 denk ik dat iedereen hier gebeld had...? toch? Nouja, arts is geweest en vond Tamiflu wel zo verstandig, zou ook niet voor niks geweest zijn toch?
Fijn dat jullie drietjes een goede nacht hebben gehad Lau. Natuurlijk heb je niet te vroeg gebeld. Beter 10 keer te vroeg dan 1x te laat. Ben allang blij dat de arts meteen langs wilde komen. De arts van één van die overleden kindjes had gezegd dat het meiske maar ff moest uitzieken en verder niks. ........ Dus groot gelijk dat Lau naar Groningen is geweest voor die Tamiflu. Vanaf 2 jaar bedoelde je denk ik? Is het nu daadwerkelijk MG of hebben ze voor de zekerheid Tamiflu voorgeschreven vanwege zijn luchtwegen? Als hij bij deze deMG al heeft gehad maakt het het inentenverhaal ook nweer een stuk gemakkelijker aangezien hij dan resistent is toch?
Ik ben ook weer in het land van de levenden. naomi haar verjaardag was zowel vrijdag als zaterdag super. vrijdag werd ze om 7 uur wakker, wat heerlijk zeg. De nacht was wat minder maar dat was aan de ene kant wel te verwachten aangezien opa en oma bleven slapen. Zaterdag was ze ook om 7 uur wakker. Ze is verschrijkkelijk verwend. (foto's van de kadoos heb ik niet echt gemaakt). Maar ze heeft een wandelwagen en campingbedje gekregen, een pop, gitaar en een stofzuiger. Duplo, dora tas en dvd. Ook de taart was goed geslaagd, meisje was helemaal onder de indruk van haar Dora taart. Ze heeft genoten van de aandacht en heerlijk met Marin gespeeld, gegild en gerend. Kortom een zeer geslaagd weekend dus. vandaag was ze om half 8 wakker, ik hoopte al dat ze wat langer sliep aangezien ze pas m kwart voor 10 in bed lag. Vandaag lekker niets doen, lekker uitrusten en de rotzooi een beetje opruimen.
Lau, hoe gaat ie nu met Ruben? fijn dat de nacht goed gegaan is. Ik denk dat ik ook had gebelt bij 40,2. Gelukkig slaat de tamiflu aan. Hopelijk is een gewone griep en niet de mexicaanse.
Heb net even gebeld met de HAP en mag stoppen met de Tamiflu. Het is zeer w.s. geen MG geweest. Ik moest hem ff checken op rode vlekjes maar die heeft hij niet. Als ze alsnog komen dan is het w.s. de 6e ziekte geweest. Kinderen kunnen wel meer virussen hebben waardoor ze ineens hele hoge koorts krijgen. Hij mag zelfs, als het zo blijft, morgen gewoon naar het KDV! Nah...ben gewoon met stomheid geslagen, gisteren echt doodziek en vandaag hangt ie de clown weer uit. Zeurt gewoon aldoor om eten! Pffff....wordt vervolgd (of niet natuurlijk). Nee, ik bedoelde wel tot 2 jaar Femke. Tot 2 jaar geven ze bij alleen koorts eigenlijk al Tamiflu en vanaf 2 jaar horen er eigenlijk meer symptomen bij. Omdat hij net 2 is en die luchtwegproblemen heeft gehad + de ietwat onrustige keel kreeg hij dus Tamiflu.
Ah, op die manier. had dat niet zo begrepen. Zekere voor het onzekere nemen toch? Ja, die 6e ziekte komt ook heel snel opzetten. Mochten die vlekjes nog komen (kan 2-3 dagen duren), dan moet je wel weer ff met de ha bellen over wat dat met jou kan doen he. Weet dat de 5e ziekte niet denderend is voor zwangere vrouwen, maar weet dit niet zeker van de 6e.
Lyd, fijn dat het meisje jullie tot half 8 gegund heeft. hier was het een half uurtje later. Vriendlief ligt nog, die mag ook weer eens een dagje uitslapen. Succes met puinruimen, mocht je rode wasco tegenkomen op je vloer of ergens anders dan weet je de schuldige he. Straks lekker stukje taart bij de koffie. mjam