De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja Imani, dat was ook mijn struikelblok. Tussen 4 en 9 mnd zwangerschap wel vaccineren, dan 6 mnd niet en dan weer wel....

Maargoed, heb een vriendin gevraagd die doktersassistente is...bel morgen de ha en vraag de vk nog 1x en dan...dan inenten maar!

2. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hier dezelfde gedachten hoor Lau, wij doen het ook vooral vanwege de kindjes. Als het alleen om mezelf ging zou ik de prik niet halen.
    Nu toch maar wel...
    Maar t blijft spannend.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

*voelt zich nog een beetje zekerder nu*

4. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Even heel iets anders. Wie van jullie zijn bekend met het fenomeen Sint Maarten? Zo ja, gaan jullie met je peutertje op pad dit jaar? Denk dat ik met Lotteke alleen even bij de buurvrouw langsga, zuslief en een vriendin. Voor het idee, zeg maar.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ruben heeft op het kdv een lampion gemaakt en Lau zei zelf al: ga je met papa even langs de buurtjes?
    Dusse...ik deel de snoepjes uit, luister naar het gejengel ;) en de mannen gaan zelf op rooftocht :D

Zo geestig, dit kende ik vanuit Hillywood helemaal niet!
    Ik raak dus nu net een beetje gewend aan dit fenomeen.

6. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Er zit voor mij een hele lading jeugdsentiment bij. Vond het prachtig vroeger, was al weken van te voren aan het bedenken wat voor lampion ik ging maken.
    Ik woonde erg afgelegen, dus weinig huizen om langs te gaan. Maar we kwamen altijd met zakken vol thuis, aangezien de mensen daar zakjes vol met snoep gaven i.p.v. 1 snoepje.
    Probleem is dat wanneer de kindjes aan de deur komen ik er altijd een beetje emo van word. Had ik al voordat ik moeder werd.
    Heb hetzelfde probleem met de intocht van Sinterklaas, kan me nog zo levendig voor de geest halen hoe dat vroeger was. En dan zie ik die gezichtjes van die kindjes.....en dan maar proberen die brok in mijn keel weg te slikken.

7. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Sint Maarten kennen we hier niet. Maar ik wil wel een sint intocht gaan bezoeken. Nicky heeft een heel leuk pieten-petje van de AH.
    Daar loopt ze nu al heel de dag mee op!

8. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Oh, Imani, hier ook janken geblazen hoor!
    Ben superemotioneel wat dat soort dingen betreft....

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij kiezen ook voor vaccineren waarschijnlijk. We gaan er vanuit dat het niet voor niets geadviseerd wordt.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Imani:
    Met Sinterklaas (vooral de intocht) voel ik ook altijd wat van die kriebels. Sint Maarten ken ik niet van vroeger dus daar heb ik niet zo heel veel mee. Misschien bouw ik door mijn eigen kinderen wel een emotionele band op met dit "feestje".
    Ben benieuwd of het hier losbarst als de school uit is. Denk dat de iets oudere wachten tot het donker wordt.

Hier is onze kabouter niet wakker geworden vannacht, zalig!
    *en ik weet dat ik na een paar nachtjes niet eens moet klagen....zeker niet met wat ons nog te wachten staat*

11. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Vaccineren, ik weet het niet meer.
    vanmiddag gesprek met de ha hierover en over het slecht tot niet slapen van Naomi.

Sint maarten, met Naomi lopen we niet.
    wel gaan we met haar naar de deur, vond ze vorig jaar ook geweldig dat zingen door de kinderen.

Sinterklaas,
    slaan we over dit jaar, ze heeft er nog geen weet van.
    en zelf zie ik het ook niet echt zitten haha.

Vanacht om 4 uur was ze wakker, wilde bij ons in bed.
    geen probleem maar na een half uur wilde ze naar beneden.
    Heb haar weer in haar bedje gelegd met de mededeling dat het te vroeg was ( doen we anders ook) maar nu viel ze weer in slaap tot half 8.
    Heerlijk, hopelijk is dit niet eenmalig en kan ik haar vaker terug leggen.

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Dat was een lief cadeautje van jullie kabouter Lyd!

Zoals op hyves al genoemd enten wij dus wel. (na lang heen en weer geslingerd te zijn).
    Voor mij vond ik het doorslaggevend dat de kleine door mijn prik ook antistoffen meekrijgt die een paar maanden werkzaam blijven. En verder krijgt het door de borstvoeding ook nog antistoffen binnen. Is het verhaal van vlos en arts, dus ik ben om. Alles om die kleine te beschermen. januari wordt de grote piek verwacht, dus dan zijn die longetjes nog maar net ontplooid en nog zo kwetsbaar!
    marin wordt vrijdag ook al geprikt bij wijze van uitzondering. de ggd was niet te vermurwen, maar de ha wilde uiteindelijk wel een uitzondering maken. Op het moment van de landelijke prikactie zijn wij namelijk een weekje weg, dus dan zou marin te laat geprikt worden. Ggd zei dat het dan waarschijnlijk al te laat zou zijn om nog genoeg antistoffen op te bouwen.
    Ook vriendlief heeft van de arts van de kazerne nu een brief gekregen waarin hij de huisarts verzoekt om vriendlief ook te prikken. Zo zijn we allen op tijd beschermd voordat de kleine er is. Ik vraag trouwens wel om de bijsluiter van de prikken. Gewoon voor het geval dat. is misschien overbodig, maar geeft mij meer gevoel van zekerheid.

Lyd, hoe was het bij de ha?

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    oh, sufferd zie dat je vanmiddag moet. muts.

Gisteravond laatste gmr vergadering gehad. Op karakter aangezien ik om 11 uur thuis was en ook al een lange dag op werk gehad had.

14. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    whaaa geeft niet hoor.

Was zeker een lief kadootje van onze kabouter.
    manlief had zich verslapen vanmorgen dus zag ze papa ook nog even.
    Ze vond het wel raar dat ze niet met papa meekon.
    Maar toen ik vertelde dat ze met mama thuis was was het al gauw goed.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow heerlijk Lyd! Lekker geslapen tot half 8! Heerlijk!

Femke,
    Hier dus dezelfde gedachtengang als jij hebt. Ik overleg vanmiddag alsnog met de vlos en bel de ha nog even...gewoon, voor mijn eigen idee.

Hier wordt S'klaas bij opa en oma gevierd, de cadeautjes hebben we voor alle neefjes en nichtjes al in huis dus hoe brak ik me misschien ook voel....ik hoef alleen maar aanwezig te zijn zeg maar.

Vanmorgen alweer iets te druk geweest. Was gestreken, gestofzuigd, gedweild, keuken opgeruimd, naar het dorp geweest (beetje verf gescoord voor het geboortebord) en een knus plaid voor in de schommelstoel :D
    Ook de enveloppen opgehaald bij de drukkerij!
    Ruben na 1.5 pannenkoek (over van gisteren) lekker op bedje gelegd, straks naar de vlos en dan nog eten koken....denk dat daarna het lampje uit gaat.

16. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    enige naddel is dat ze dus nu eigenlijk niet wil slapen.
    heb haar er wel inglegd maar of ze slaapt is vraag 2.
    zo te zien nog niet ze ligt lekker te trappelen.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

HIer net wat gekuch maar verder doodstil. Had er goed aan gedaan hem niet in de buggy te doen maar lekker te laten lopen. Hij was goed af! :D :D

18. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    hier inmiddels ondersteboven in bed met de voeten tegen het hoofdeind te trappelen.
    ben bang dat er geen slaapje inzit.
    ook voor moeders niet

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dan moet je het toch hebben van op tijd op bed vrees ik...
    Succes bij de ha vanmiddag!!

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hmm..... hoop dat de ha wat met je lijst kan.

Kan hier een x-adevnture 2ling wagen met babynestje overnemen voor €175,-. Is misschien een keer of drie gebruikt.

Lau, ik snap wel dat het werken je zwaar valt. Thuis kom je ook niet echt lekker bij he.

Deel Deze Pagina