De Walvissenmama's, mama m.b.v. vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamamarin, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hoeft niet. 4 keer is wat weinig, maar misschien dan een grotere fles? Dean woog bij lange na niet wat je mannetje weegt, dus weet niet zo goed of dat dan anders is.

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat gewicht van hem maakt het ook zo lastig met het nemen van een beslissing. Ik weet eigenlijk zeker dat hij zich maar vier keer gaat melden als ik hem laat slapen, maar ja... Dat is op deze leeftijd wel enorm vroeg, vier flessen.

Op het CB helpen ze wat dat betreft ook niet. Die zeggen dat ik hem wakker moet maken, dat hij het nog nodig heeft die 5 flessen. Maar als ze dan naar zijn gewicht kijken zeggen ze weer dat ik het zelf moet weten, omdat hij het qua gewicht wel mag hebben. Wat heb je daar dan weer aan ;)?

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Je moet er voor zorgen dat hij de fv op basis van zijn gewicht geeft. In hoveel flessen je dat dan verdeeld is een 2e. Dus misschien de hoeveelheid per fles verhogen?

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hier alles goed vandaag.
    met Wesley dus bij de ha geweest en die kon niets horen.
    Wel moeten we hem goed in de gaten houden aangezien hij 3 weken te "vroeg"was.
    Dat doen we dus al.

Josien Lydia( of Lyd) is mijn eigen naam en mag je dus gewoon schrijven.

Lau,
    doe je rustig aan?
    je moet echt om jezelf denken.

Fem,
    jiij ook rustig aan doen hoor.

Ik heb wel mijn ideeën over wie wanneer bevalt.
    Lau gaat denk ik over tijd lopen, sorry hoor!
    Fem gaat voor de kerst bevallen.
    En Natas, deze week nog.
    Dit zijn mijn gedachtes he.

Josien,
    wat betrefd de voedingen, Naomi hebben we ook eigenlijk altijd wakker gemaak als het tijd was voor de fles.
    Soms wel wat later of eerder, net hoe het uitkwam.

5. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hier ook leuke en gezellige Sint-dagen gehad. Kids wel verwend moet ik zeggen. En niet door onze eigen kado's maar van oma, tante, tante enz.. Hahaha..
    eerst hadden we geen autootjes....

Josien, bij Nicky hielp de haarlotion van zarqa heel erg goed tegen berg.
    En ik voed Noud ook op verzoek, maar is bv, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt.

Lyd, jammer van de bv. Maar doen waar jij je het best bij voelt!

6. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Spannend al die meldplichten hier!
    Ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen Lyd!

Zus is thuis met meisje sinds vanmiddag Helemaal happy.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heerliijk Len!
    die van mij gaan vandaag naar huis. (in rusland geen kraamzorg, dus zusje vond het wel best)

Hier weer alles rustig..

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Lyd, ik denk en hoop dat je gelijk krijgt wat je voorspellingen betreft. Doe maar mooi rond vriendlief zijn verjaardag. Zo rond de 20e ofzo.
    Was even bang dat ik vrijdag met mc de dijk over zou moeten (wat moet dat moet) maar het is hier in buikje weer rustig.
    Wel uitermate slecht geslapen. heb zowat alle uren op de klok gezien.
    meisje is net opgehaald door de oppas. Ik zal straks mijn laatste strijk wegwerken en de vluchttas voor mezelf en marin klaar gaan maken. Donderdag nadat ik bij de vlos ben geweest maak ik het bedje voor marin bij schoonouders vast op. Dan kan het daarna los.

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Lyd,hoe zijn jullie nachten nu de melatonine is opgehoogd?

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    rustig aan he fem, en anders lekker plat straks.

Hier wel lekker geslapen gelukkig. had gister wat krampen maar dat was snel weer weg.. zucht aahahah

11. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    De nachten zijn weer even terug bij af.
    Naomi slaapt weer wat moeilijker in en is snachts ook best weer vaak wakker.
    wil dan bij ons in bed.
    Ik snap dat wel, Wesley ligt ook bij ons en ze wil bij hem en mij zijn.
    Naar de ga is ook pet ze huilt dan echt en wil met papa mee naar zijn werk.
    Misschien toch een beetje jalozie die ze op deze manier uit?

Len,
    fij dat je zusje weer thuis is.
    Natas,
    jouwn zus vandaag naar huis spannend hoor zonder kraamzorg.

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik herinner me van len dat Nicky ook zo'n hangerige periode heeft gehad kort na de geboorte van Noud. Er is zoveel gebeurt in dat kleine wereldje van haar. ze zoekt nu de zekerheid vooral op door zo dicht mogelijk bij papa en mama te zijn. Denk dus niet eens dat het jaloezie is. Lastig is het wel.
    Ben je al begonnen met afbouwen?
    Kan zo'n kortere tongriem ook lastig zijn bij de flesvoeding? of heeft hij er dan helemaal geen last van?

Heb je trouwens nooit meer gehoord over die solli bij die bso. is dat helemaal van de baan?

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Natas, vandaag maar even niet plat hier. Wel lekker rustig aan vanmiddag. wil niet het risico lopen dat ik vannacht weer een band probeer te krijgen met de cijfertjes op de wekkerradio.

Boven is alles weer netjes opgeruimd. Eerste deel van de strijk is gedaan. tweede deel volgt na de krant.
    heb de bekleding van Marin haar Römer in de wasmasjien zitten. Kan die schoon bij mijn schoonouders op zolder.

14. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Nee de soll van de bso is niet van de baan.
    moet daar nog proefdraaien.
    maar zit met een oppasprobleem.
    Aangezien wesley rond 3 uur de borst krijgt kan ik hem niet ergens heen brengen, moet dus even bellen.

Is ook zo nu je het zegt van Nicky, was ik helemaal vergeten.
    ze zoekt ws zekerheid.

15. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Mannetje vanmorgen lekker in bad gedaan.
    daarna de borst en hij ligt nu lekker te slapen.
    Daarna ben ik zelf even gaan douchen.
    Heerlijk zeg, wel heel anders dan bij Naomi.
    Savonds vind ik hel heel raar als wesley ligt te slapen en niet huilt.
    Dat zijn we niet gewend dus soms vind ik het een beetje eng.
    Moet me dan echt bedwingen om niet steeds te gaan kijken.

Heb net even gebelt en ik mag wesley meenemen met het proefdraaien.
    dus vanmiddag sta ik even op de bso.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat goed dat beide zussen huiswaarts zijn zeg! Super!
    Ik hoop dat voor hun beide het grote genieten nu echt kan beginnen.

Lydia,
    Spannend zeg, dat proefdraaien! Wel harstikke goed dat ze je de ruimte geven om Wesley mee te nemen!
    Kan me heel goed voorstellen dat je het gek vindt dat hij gewoon slaapt, zoals het "hoort". Geniet er maar lekker van. Je hebt je handen vol aan dochterlief. Het zou fijn zijn als het inderdaad een fase door de veranderingen is...fasen gaan namelijk weer over :D
    De bv gaat dus toch nog wel goed genoeg dat je nog geeft of ben je aan het afbouwen intussen?

Josien,
    Oef...die voedingen. Moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet meer zo weet uit mijn hoofd. Ruben was zo'n makkelijk kind. Ik denk dat je inderdaad vooral naar de hoeveelheid moet kijken en misschien de voeding per keer kan proberen op te hogen. Als ze je op het CB niet echt goed helpen, kan je ook zo'n "landelijk" nummer bellen toch? Misschien krijg je daar iets beter advies?
    Zarqa was hier ook zeer goed voor de huid van Ruben (eczeem), dus dat is ook een aanrader!

Natas en Femke,
    Nou...zitten we dan met zijn drietjes te rommelen steeds :D
    Ik heb het vooral eind van de dag, aan tafel en daarna.
    Gisteren was het echt wel heel idioot vaak en pijnlijk (harde buiken) maar het zakte ook weer af.
    Ben de kalmte zelf...denk echt niet dat ie deze week bij wijze van al zijn snuitje laat zien. Bij Ruben heb ik het ook nooit aan voelen komen...en die was er ook ineens. Ben allang blij dat alles verder klaar is.

Vanmorgen Ruben naar het KDV gebracht, naar Tuinland geweest (P was nog niet open..grrr) daarna dus naar de P. Matrasje opgehaald, nog 2 leuke pakjes gekocht! Nog een nieuw jasje (was toch niet happy met het jasje wat ik had...) en een leuk cadeau-rompertje voor papa.
    Daarna nog ff naar Kruidvat voor luiers voor Ruben (meteen nog maar een pakje newborn meegenomen) en mijn kappersafspraak een weekje vervroegt. Hij stond op de 18e maar die dag staat er zoveel gepland..nu dus een weekje eerder. Morgen met Ruben even naar de kapper, mag ook echt wel weer!

De wieg ook meteen maar opgemaakt. Nu heb ik niks meer op de planning. Denk dat ik de stofzuiger er nog door slinger, het eten nog klaarzet en dan niks meer.
    Alhoewel...misschien begin ik nog wel met de Kerstboom.

17. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    de bv loopt nog wel maar ben wel aan het afbouwen.
    Savonds krijgt hij een flesje en dat gaat er ook wel in.

Fem jij vroeg of ie ook last kon hebben met de fv.
    ja dat kan, ik laat over 3 weken de vk er nog even naar kijken en als hij dan toch te kort blijkt dan laat ik hem wel dooknippen, aangezien ze er ook last van kunnen hebben als ze gaan praten.

Natas,
    kaartje is binnen.
    wat heb je dat ontzettend mooi gedaan.
    Had er tranen van in mijn ogen.
    thanks!!!

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Och Lyd, kan me helemaal voorstellen dat je dat nog een beetje raar vind zo'n mannetje wat slaapt..
    Naomi trekt vast weer bij.. tis natuurlijk allemaal zooo spannend broertje in huis.
    Blij dat je je kaartje mooi vind! Zal straks op hyves het plaatje zetten, krijgen de anderen ook een beetje een idee.

Fem, nee dat begrijp ik, zo snachts wakker liggen is echt een hel.. vind ik dan hahahah

Lau, lekker druk weer vandaag! en dan vanaaf... aaauuw waarom rommelt het toch zo? hahahahah

Hier net de koelkast uitgemest en schoongemaakt.. zat echt een mega blok ijs is.. hoe kan dat nou als het op 5 graden staat... snap dat nooit hoor. kreeg daarna behoorlijk krampen, dus ik naar de wc.. gelukt.. maar krampen gingen niet weg.. rug erbij.. oef vond het wel even spannend.. ben even gaan liggen (staat er zo'n uk naast me over mijn benen te wrijven.. zo lief) en nu lijkt het weer rustig.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahaha Natas!
    Tjah...we kunnen het beide uiteindelijk niet laten he. Ach, voor mijn gevoel ben ik helemaal niet extreem druk. Moet gewoon bezig blijven anders wordt ik gek thuis.
    Ja, alleen dat protest dan rond etenstijd he...misschien is het wel net zo'n veelvraat als Ruben?
    Hier ook standaard ijs in de koelkast (staat op hoogste stand...) maar heb het blokje geaccepteerd :D

Ben erg benieuwd naar je creatie!

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heb kaartje voor Wesley online gezet.
    Heb gelijk met het zelfde scrapkitje iets voor mijn zusje gemaakt en naar rusland verstuurd, want vond het van lyd zo mooi geworden.

Deel Deze Pagina