Lydia, Dat klinkt als clusteren wat je mannetje doet. Fien en Lotteke hadden daar ook een handje van om 's avonds heel vaak om een voeding te vragen. Bij Charlotte vond ik het moeilijker om me daar aan over te geven, maar bij Fientje wist ik dat het maar tijdelijk is en vond ik het gemakkelijker om de boel de boel te laten. Had dan wel de mazzel dat manlief thuis was en zijn aandacht helemaal op Lotteke kon richten. Clusteren is vaak een teken van door gaan slapen in de nacht. Dat vind je vast een prettig vooruitzicht. Zo nu mezelf maar eens in bed schoppen.
Hier ook 1tje die tussen 7 en 10 savonds vaker wil drinken. Ik laat hem maar.. maar heb het geluk dat Dean dan al in bed ligt. kan niet alles tegelijk hoor, dus je hebt groot gelijk Lyd af en toe ff niet. Enne Dean heeft ook last van tietnijd hahahaha die zegt dan als Julian aan de borst gaat.. aaaaah klaaaaaaaaaaaaar en wil zijn hem eraf halen. Hij heeft ook eens een schijnbeweging gemaakt om zelf te drinken gheheheheh alsof hij het nog weet.
De teleurstelling van ongesteld worden, is deze maand toch wel een beetje groter. *&^%%$! Ik begin nu toch wat onzeker te worden.
hihi tietnijd. Laatst zat ik met Marin in bad. Had ze het over mijn borsten. Ik dus uitleggen dat daar straks de happies van broertje uit zou komen en dat zij dat ook als kleine baby had gehad. Oh ja? zegt ze. Proeven! En voor ik het door had hing ze al aan mijn tiet. Gekke meid. Len, Natas en prinses: de salarisafrekening is deze maand sowieso hoger dan normaal omdat het Actieplan Leerkracht is bijgesteld met terugwerkende kracht. Dus meer vanwege dag van de leerkracht maar ook meer omdat de salarisschalen iets zijn opgehoogd. Dus je vakantiegeld e.d. is ook bijgesteld enzo. Komt dus idd op paar honderd meer uit deze maand. En door het verkorten van de salarislijnen ga je per 1 januari ook weer een tree omhoog ipv alleen per 1 aug. Prinses, snap dat het even slikken is deze maand. Er is hier nu ook telkens zo achterlijk veel babynieuws. (behalve van mij dan hahaha) Hier weer helemaal goedgekeurd. weet nette bloeddruk van 110/65. Meneer moet zich nu maar even 3 dagen koest houden vind ik. Tot na de kerstdagen.
Fem, ik had daar inderdaad iets over gelezen (over het salaris), maar het kwartje was nog niet gevallen dat we dat nu al terug zouden zien. Hartstikke fijn in ieder geval.
Bedenk me net dat ik (samen met Lenneke) toch wel de langste zwangerschap heb van de tweede uk (van de eerste ook trouwens). Je zou bijna denken dat ik geen afscheid van het buikje kan nemen hahahahaha
Pff, we zijn een beetje geschrokken. Vanavond bij het naar bed brengen, zegt Flip ineens, he wat heeft Tim in zijn nek? Dus wij kijken, heeft hij daar dus een bultje zitten. We waren eigenlijk gelijk in de stress, ook door de verhalen die er momenteel om ons heen spelen. Nog even voelen, en ook aan de andere kant. Daar voelen we ook een bultje. Het voelt als kleine korreltjes. We denken dat het opgezette klieren zijn. Maar er spoken toch ook nog wat andere verhalen door ons hoofd. Iemand van jullie al eens zoiets meegemaakt?
Ik heb net met mijn moeder gebeld. Die vroeg waar het precies zat en hoe het voelde. Toen ik zei dat het onder zijn oor, en dan een stukje naar beneden zat (dus eigenlijk in zijn hals), riep ze meteen o, opgezette klieren. Ik denk eigenlijk ook dat dit het is en Flip ook. Misschien wel een reactie op de taco-spuit. We kijken het even aan, en overleggen anders maandag even met de huisarts. Ik merk dat ik heel kwetsbaar bent, als het om je kind gaat.
Prinses, Ik denk ook dat het opgezette klieren zijn. Heb zelf zo'n bultje/ korreltje bij mijn onderkaak zitten. Wanneer bij mij de weerstand omlaag gaat, raakt deze opgezet (wordt wat groter).
Flip heeft net toch advies gevraagd bij de huisarts. We zaten er toch een beetje mee in ons maag en vonden het niet nodig om zo de kerstdagen door te brengen. Dus gebeld en teruggebeld. Hij denkt inderdaad ook klieren, die door erkoudheid, griepprik etc. opgezet raken. Als het bultje erover twee weken nog zit, dan naar de huisarts. Hij had niet de indruk dat het iets ergs zou zijn, aangezien Tim goed te pas is. Bedankt voor je reactie Imani! Knuffel voor jou.
ik in tranen op het kaartje van de lautjes... wat zijn we gezegend.. vier// volgend jaar ben je echt aan de beurt!! dean heeft ook zo'n bultje in zijn nekje. fijne dag vandagg meiden, we gaan lekker kerst ontbijten,
Veel plezier Natas! Volgend jaar huilen we allemaal van blijdschap als we het geboortekaartje van Viers kindje zien.
He he he.... kaartje moest een glimlach brengen! We hebben de tekst zelf bedacht, het zinnetje over de winter is wel eerlijk gestolen He lieve meiden, Ik verwaarloos jullie echt ontzettend maar dat is nu echt niet anders. Afgelopen nacht was heel pittig, mijn borsten staan op springen en de kloven zitten erin. Tis dag 5 dusse....dikke tranen hier! Dat met Kerst. Gelukkig hadden we super goede kraamzorg maar morgen komt de aflos. Geen idee dus wat dat brengt. Ben nu aan het kolven geslagen. Vandaag beide borsten eens helemaal leeggekolf (zaaaaalig) en bij de laatste voeding zonet meneer 2x laten proberen en toen bv middels fingerfeeding gegeven en zelf weer gaan kolven. Ik trek het anders gewoon niet. Straks probeer ik de iets betere borst eerst weer dmv aanleggen maar als dat niet gaat gaan we niet meer heel lang door met aanleggen. Dan maar kolven en via spuitje geven. In het zh heeft ie een beetje bijvoeding gehad. Nu heeft hij ook wat moeite met zijn temp en daardoor dus ook soms niet fit genoeg om goed te drinken, dat op de stuwdag brengt niet veel goeds. Dat stuwen is ongeveer 2 dagen toch? Hoe lang duurt het ongeveer voor je tepels weer helemaal bv proof zijn? Het is nu echt flink pijnlijk. Elmo'tje geeft niet op hoor! Geen denken aan! Ik ga straks na het eten uitgebreid douchen, met manlief erbij, mijn borsten goed masseren en daarna weer proberen aan te leggen. Alle tips en dingen die ik ben vergeten over bv mogen genoemd worden hoor Ik zal op hyves echt eens wat foto's zetten...kiekjes die alleen voor jullie zijn
Hey lief.... je verwaarloosd ons niet hoor, lekker genieten met je gezin!! Stuwen was bij mij ongeveer 30 uur (echt het hele pijnlijke) daarna was het weer over. Hier ook moeite toen met aanleggen. Maak van je tepel een plat broodje zo goed als dat gaat met aanbieden. Is ff moeilijk maar komt echt goed. Kolf anders eerst de druk eraf en biedt daarna aan. Hier melk op een laag pitje want mama is ziek... ja hoor.. kon er ook nog bij hahahahaha ik leg dus veeeeel aan maar het is niet anders.
Elmo, Bij me duurde het 2 weken voordat ik pijnvrij bv kon geven. Even de druk er afkolven is een goed idee, kan ie beter happen. Na de voeding een druppeltje bv eruit knijpen en daar je tepel mee insmeren en aan de lucht laten drogen is erg goed voor zere tepels. Insmeren met een beetje bepanthen is ook een mogelijkheid. Tepelhoedje is ook nog een optie. En dan misschien een advies waar je niet op zit te wachten: toch regelmatig aan blijven leggen. Je tepels moeten er toch een beetje aan gaan wennen. And last but no least, een lactatiekundige inschakelen bij geen verbetering. Die kan helpen en kijken hoe het aanleggen gaat. Heb daar bij Lotteke erg veel aan gehad. Verder hele mooie foto's van jullie nieuwe aanwinst en wat een leuk kaartje. Net thuis van 'kerst vieren' bij tante en oom. Wat heb ik mijn moeder gemist! Voel me nu helemaal down en ga straks een lekker potje janken.