Lyd, Wat fijn dat Wesely nu veel beter kan drinken zeg! Ben echt blij voor jullie saamjes, jullie willen beide zo graag! Imani, Ik begrijp je helemaal, was ook al afgehaakt vwb tepelhoedje toen ik zag dat hij nog niet goed aankwam. Voor de rest zie hieronder Het is hier helemaal *** met peren! Ik was vanmorgen al zonder tepelhoedje gaan voeden omdat ik zo graag wil dat Stijn aankomt en dus niet zoveel moeite hoeft te doen. 1 tepel ligt finaal in puin maar vooruit...alles voor het goede doel. Hij drinkt lang, ik hopen op een tevreden kind...niks hoor! Er ging nog een aantal cc bijvoeding in. Gisteren ook zo'n 100 cc moeten bijvoeden...(vandaar nu zonder hoedje). Ik kolf me suf, leg aan, tepelhoedje, geen tepelhoedje, wisselligging met voeden etc etc etc maar nu lijken mijn borsten het op te geven! De stuwing is voorbij, ze voelen goed en zacht (alleen linker borst is eigenlijk pijnlijk en de tepel is stuk, rechts gaat goed) maar ze zijn dus hartstikke leeg! Heb net onwijs lang gekolft op krap 40 cc Ik kan Stijn momenteel dus niet eens voeden. Ik blijf kolven om het te stimuleren (om de 3 uur) maar de moed begint me in de schoenen te zakken. We weten het nu gewoon niet meer. Heb me suf gejankt toen ik het flesje bodempje bv op het aanrecht zette. Bah! Ik zei al tegen manlief....(klinkt heel naar hoor) maar: kindje maken lukt me niet, kindje op de wereld zetten niet en nou ook voeden al niet.
Knuff Elmo! Heb je de lactatiedeskundige gebeld of kan dat nu niet? Je doet hartstikke goed je best, dus daar ligt het echt niet aan. En je bent een hartstikke leuke moeder, en dat is het enige waar je zelf wat aan kan doen. De rest is een speling der natuur. Hele dikke knuff! Op je hyvesfoto stralen jullie echt als gezin. Daar kan niets of niemand tussen komen.
nou lau, krijg de tranen in mijn ogen. Bel morgen aub een lactatiekundige.. zij kan je echt goed op weg helpen. Je bent goed bezig hoor! wil wel zeggen, bv moet niet kosten wat kost he? knuff lieverd!
Lieve elmo, Heb een hele hoop vragen, maar stel ze niet. Ik hoop dat er snel een lactatiekundige komt die je kan helpen.
Mag hoor Imani! Mail desnoods...als ik iets over het hoofd zie dan hoor ik dat heeeel graag. Heb hier net de lactatiekundige gemaild. Morgen hebben we de laatste dag kraamzorg dus ga ook met haar rond de tafel. Mocht mijn vk ook altijd nog bellen ... oh, die komen morgen ook nog. Wil gewoon niet opgeven! Niet op dag 8 al! *ooooww...die lieve man van mij drukt me een bakkie chocoladeijs onder de neus. Die man weet echt altijd wat ik nodig heb *
Elmo, Ik vroeg me af hoeveel tijd er zit tussen voedingen/ kolven etc? Je zegt nl. dat je borsten heel zacht aanvoelen. Maar het kan ook zo zijn dat dit is doordat er weinig tijd tussen zit en niet omdat je te weinig voeding hebt. Laat dat je dus niet onzeker maken. En daarbij komt, als de stuwing voorbij is dan voelen je borsten ook veel zachter aan. Ook vroeg ik me af hoe je bijvoedt. Doe je dit d.m.v. een fles of fingerfeeding? Dit vraag ik omdat ik laatst las dat borstgevoede kindjes doordat ze aan de borst drinken doorhebben wanneer de toestroom van melk minder wordt/ stopt en dan weten dat het op is. Josephine is natuurlijk wel een stuk ouder, maar als ik haar een fles geef begint ze altijd te huilen als deze op is. Maakt niet uit hoeveel ik er in doe. Weet je zeker of het huilen komt omdat hij honger heeft? Kunnen het krampjes zijn o.i.d.? Waar ik veel aan had, was Dunstan baby language. Dit is een dvd over verschillende huiltjes van babies. Er wordt uitgelegd hoe een honger huil klinkt e.d. Je kunt deze cd kopen maar hij is ook te downloaden (alleen dan zit er geen ondertiteling bij, de taal is engels). Trouwens 40 cc is heel netjes om te kolven! Er zijn dagen dat me dat niet lukt. Als je kolft is het beter om wat vaker kort te kolven dan dat je lang kolft. Dus zeg maar 10 minuten per borst. Ook ontzie je op die manier je tepels weer een beetje. Begrijp me niet verkeerd dat ik dit allemaal opschrijf. Ik ben het met de meiden eens, borstvoeding moet niet ten koste gaan van alles. Maar heb het idee dat je voorlopig nog niet wil opgeven. Vandaar mijn vragen en opmerkingen. Pfff, heb geprobeerd me zo goed mogelijk te concetreren tijdens dit schrijven. Jospehine huilt, werd wakker van vuurwerk. Ben al bij haar geweest, maar als ik dan wegga gaat ze nog harder huilen. Nu toch maar weer even kijken.
Hey Imani, Lief dat je meedenkt! Tussen de voedingen en dus ook het kolven zit ongeveer 3 uur. Niet korter. Mijn borsten zijn inderdaad zacht sinds de stuwing, waar ik allang blij mee was want ik maakte me juist zorgen over die harde plekken erin. Die zijn nu dus 100% weg. Bijvoeden deden we dmv fingerfeeding (ging heel goed) maar daarvoor wordt het nu te veel. Hij krijgt nu via de fles bijvoeding. Dit was tot nu toe bijna altijd gelolfde bv maar is dus vandaag door noodzaak ook kv geworden. Na de bijvoeding is hij altijd tevreden. Op de laatste voeding na kreeg hij altijd eerst de borst en dan nog een beetje via de fles. Dit drinkt hij niet eens altijd op. Soms gaat het echt maar om 15-20 cc. Maar hij is anders echt niet stil te krijgen en blijft onrustig en huilen. Hij heeft dat laatste beetje echt nodig blijkbaar en kan dit dus niet uit mijn borst halen...? Het huilen lijkt dus ook echt op honger. Krampjes klinken anders en jengelen heeft hij eigenlijk nog niet gedaan. Hij gaat niet slapen voor hij nog een beetje krijgt. Ik denk inderdaad dat lang kolven geen zin heeft, is ook niet goed! Was vandaag alleen zo pissig om het feit dat er praktisch niks uitkwam! Gisteren ging het dus stukken beter en juist dat maakt zo onzeker. Succes met je meisjes! Hier is Ruben nog niet wakker geworden van knallen. Al heb ik er eigenlijk ook pas 2 gehoord. Zou zelf het liefste naar bed gaan met O&N! Nogmaals bedankt Imani!
Het is mij ook nooit gelukt om complete voedingen te kolven. Misschien heeft hij vandaag je borst wel goed leeg gedronken en lukt het je daarom niet om zo te kolven als gisteren. Laat je niet te snel onzeker maken. Dingen waarvan je denkt dat dat niet goed is kan juist weer positief zijn. Wegen jullie Stijn voor en na een voeding? Zo kun je ontdekken hoeveel hij gedronken heeft. Toen Lotteke in het ziekenhuis lag moest ik dat ook ieder keer doen. Schone luier, wegen, drinken en weer wegen. En dan kijken hoeveel ze nog bijgevoed moest worden. Dat deed vaak iemand anders omdat ik dan moest kolven. Ik dacht toen wel eens dat ze heel weinig dronk en dan lagen we haar op de weegschaal en dan was het toch heel veel. Volgens mij kun je bij de zorgwinkel een digitale weegschaal huren. Maar sowieso kan je kraamhulp dat morgen ook nog voor je doen. Die komt morgen toch nog?
Over dat tekort moet je je vooralsnog niet al te veel zorgen om maken. Doordat je kolft stimuleer je de melkproductie. Het zou wat anders zijn als je hem bijvoedt na een voeding maar niet kolft. Dan wordt je productie zeker niet afgestemd op wat hij drinkt. Wat nu belangrijk is, is dat hij goed bij jouw gaat drinken zonder dat jij daar veel pijn bij hebt.
Misschien dan korter op elkaar kolven maar dan korter? Liever vaker aanleggen maar als je dan telkens door de grond gaat.
enne wat let je naar bed te gaan met oud en nieuw.. wij hebben dat vorig jaar ook in bedje gevierd.. was toen ook zooo moe.
Idd, natas. Aanleggen is nog de beste manier om de productie omhoog te krijgen. Maar wat je zegt, als je dan iedere keer door de grond gaat. Hier ook iemand die met oud en nieuw haar bedje in wil kruipen en absoluut niet wakker wil worden van het geknal. En dan die dagen er na....... de beste wensen/ gelukkig nieuwjaar. Aaah, meisje is weer wakker. Ze gaan om en om vanavond. Ben alleen, manlief is bij mijn vader. heb nog geen moment rustig gezeten.
Lau, geef je een borst of twee per voeding? Ik merk bij Wesley dat hij soms aan 1 borst genoeg heeft en soms toch echt de 2e ook nog wil. Vanavond wilde hij van 7 tot kwart over 9 drinken. kan nu even rustig zitten. Hopelijk gaat het snel beter met de bv.
ik ga eens kijken of onze kleinste man wakker aan het worden is, dan even lekker douchen, borst en naar bedje. kijken of het wat beter wil het slapen met zijn verstopte neus. Hij ligt nu al lekker te pitten vanaf half 8. voeding was half 7 geloof ik.