Hier ruim een half uur gedronken maar zuigt enorm op zijn handjes...en smakt, dus honger. Ik probeer de andere kant nog, anders de gekolfde bv maar geven.....en vanacht maar zien. Voel weer kv aankomen :S
Zo echt wel vermoeiend. Maar goed hij is flink aan het groeien dus dat scheelt. Ook slaapt hij de nachten lamger door dus dat is ook wel fijn. heb hem de laatste 2 nachten niet gehoord. Manlief wel gelukkig.
oow dat is wel lekker dan he! ff wat meer slaap dan 2,5 uur achter elkaar.. hihi hoop dat snel ook te hebben hier.. ietsje langer zou ik al blij mee zijn hahahah
Fijn dat het ondanks het clusteren goed gaat Lyd! Vanmorgen hebben we Stijn gewogen voor en na de voeding. Na een flinke tijd gedronken te hebben was hij 30 gram gegroeid. Niet zo gek dus dat hij afvalt ipv aankomt. Hij neemt soms goede teugen, dan zie je zijn kaken ook echt goed bewegen maar tussendoor moet ik hem bijna constant stimuleren. Hij gaat heel gauw een soort van sabbelgedrag vertonen. Net dus een half uur bij mij gedronken, ruim daarna nog 40 cc bv afgekolfd en nog eens 10 cc kv. Nu is hij pas tevreden. Ik heb 2x 10 min gekolft. Elke borst 10 min. en de totaalopbrengst is nog geen 10 cc. Stijn woog vanmorgen 3370 gram (geboortegewicht was 3600, hij heeft max. 3400 gehaald, 2 dagen geleden).
Lautje je doet enorm je best als ik het zo lees! Echt super hoor! Kan me indenken dat je het heel graag tot een succes wilt maken, maar het moet niet ten koste van jezelf gaan of je mannetje. En zoals Prinses zegt je bent een superleuke moeder, de rest even loslaten. En kijk naar Ruben, dat is toch ook een toppertje en met kv. Ik geef Noud 1 borst, dan verschonen en goed wakker maken als hij in slaap was gevallen, dan andere borst. Dan redt hij het zo'n 3 uur. Als ik maar 1 borst geef komt hij echt na 1,5 a 2 uur weer. Vooral niet te lang laten sabbelen, het is geen speentje om mee in slaap te vallen zeg maar. Noud sabbelt daarnaast ook veel op zijn handjes, maar het is goed te horen/merken of het van de honger is of niet. Kolven levert bij mij ook maar 20 tot 40 cc op. Heb nog niet echt een voorraad terwijl ik maandag weer moet gaan werken.... Imani en Natas hebben al veel tips gegeven, ik heb geen nieuwe dingen toe te voegen geloof ik... Vriendin kreeg als tip om kleintje een paar dagen elke 2 uur aan te leggen om de productie omhoog te krijgen en absoluut niet bij te voeden. Bij haar heeft het wel iets geholpen, maar weet niet of dit voor jullie ook zou werken. (de nachten zat er 4 uur tussen) Ik hoop echt voor je dat een lactatiekundige je kan helpen! En ik las dat je had gemaild. Maar heb je ook gevraagd of er iemand langskomt? Je kan de VBN bellen of LLL zij weren wel iemand in jouw omgeving, of je kraamverzorgster of VK. Succes lieverd! En denk ook aan jezelf!
Wij moesten Nicky soms uitkleden om haar wakker te houden. Broek uit, sokken uit, kietelen onder de voetjes... Het hielp wel! En vooral niet aan z'n wangetjes komen tijdens het drinken, maar dat weet je natuurlijk wel. (zuslief niet...)
Lenneke, Wij doen dat net zo. Eerst 1 borst, tot ie echt niet meer te stimuleren is, dan verschonen en dan de andere. Nu heb ik net die linker geprobeerd maar de pijn is echt niet te houden! Na een tijdje heb ik hem eraf gehaald. Manlief wilde het ook echt niet langer aanzien (doet echt vreselijke zeer). De rechter borst gaat prima maarja...daarna kan je dus gaan bijvoeden. Niet bijvoeden is makkelijk gezegd natuurlijk..maar als je kind maar af blijft vallen zal je wel moeten toch? Hij zat bijna op 10%
Hier ook hetzelfde trucje Lenneke. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik dat van die wangetjes niet weet...tell me all!
Elmo, respect dat je zo je best doet, en doorzet. Echte moederliefde, dat voel ik. Bel morgen naar de lactatiekundige meis, misschien dat ze nog wat tips kan geven. En voor de rest, laat het niet ten koste van jezelf gaan, als het niet gaat, dan wordt Stijn echt wel groot en knap op kv. Kus
Wat ook stimuleert om te drinken is: De muis in het handje masseren, dat stukje in de handpalm onder de duim. Onder het kaakje aaien. De eerste hielp bij mij goed. Idd, Stijn niet te lang laten sabbelen. Niet goed voor zere tepels. En ik zou voorlopig, behalve 's nachts dan, Stijn voor en na elke voeding wegen. Het kan per voeding namelijk enorm verschillen wat ze drinken. Ben zelf een heerlijke jankbui verder nu. Lucht zo lekker op. God, wat mis ik haar! Josephine laten drinken maar toch weer huilen. PCM gegeven (denk aan zeer oortje) en even in de box gelegd. Meissie heeft de grootste lol.
Knuff Imani. Janken kan soms heel bevrijdend werken. Ik heb het met je te doen, twee meisjes niet in het hummetje. Is manlief al thuis?
Elmo, Je doet het prima. Natuurlijk voed je hem bij als hij teveel dreigt af te vallen/ niet (genoeg) aankomt. Niet te onzeker worden!
Manlief nog niet thuis. Hoeft ook niet, is wel eens lekker om alleen te zijn. Kun je jezelf eens helemaal laten gaan. Je kent het wel, janken met van die lange uithalen etc. Of te wel, jezelf even heeeeeeeeelemaal laten gaan.
Hahaha, ja ik ken het! Heerlijk! En dan nu zeker met een mega-irritante verstopte neus en een dot watten in je kop zitten. Dat vind ik altijd het mindere.
Ow lieve Imani.....hier ook koppijn van het gejank van vandaag hoor! Hele dikke knuf. Goed dat je even goed jankt hoor, lucht altijd wel even op! Zelfs manlief had het moeilijk. Ziet ook dat ik het zo graag wil en pissig de flesjes op tafel zet.
Wat zegt jullie kraamhulp er eigenlijk van? Volgens mij kan je zelfs extra uren krijgen als de borstvoeding niet loopt zoals je graag zou willen. Misschien vind je/jullie dat wel fijn.
Die uren hebben we dus al. Ze is morgen voor het laatst. Ze denkt ontzettend goed mee. Kwam met de tepelhoedjes, ook het juist stoppen daarvan. Begon met wegen voor en na. Adviseerde over kolven en nam foldertjes mee. Die schat doet ook haar best.
De wangetjes.. dan laat hij los zeg maar. onder de kin of voetjes hier meestal. Net ook half slapend kind moeten voeden.. poeh.. bijna niet te doen hoor. Dan leg ik hem in bed en dan word hij wakker.. ja he.. grrrr kijk zo nog even of hij slaapt en anders leg ik hem nog eens aan..