Dagboek Kleine Kanjers

Discussie in 'Prematuur' gestart door Light, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hallo allemaal,
    Vandaag ben ik 35 weken zwanger van een heel klein kindje (1500 gram). We hopen de 37 weken te mogen halen. Toch even in dit forum een vraag.
    Vanwege het zeer lage verwachte geboortegewicht moeten wij een tijdje in het ziekenhuis blijven. Ik zou dan graag een dagboek bij willen houden. Kan echter alleen het dagboek voor premature kindjes vinden. Weten jullie of dit ook geschikt is voor dysmature kindjes?
    Algemene couveusedagboekjes kan ik ook niet vinden. Ik weet dat ze in het ziekenhuis 'gewoon' schriftjes geven maar ik ben echt op zoek naar een boekje waar ik ook eea in kan invullen.
    Alvast bedankt!

2. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kleine kanjers babyboek begint echt bij de 24 weken.
    Je zou dan heel veel bladzijdes voor niets hebben.
    Je kan wel bij iedere week ook het gewicht invullen (per dag) en de hoeveelheid voeding die hij/zij krijgt.

Voor ons is het boek ideaal, maar ons mannetje is extreem vroeg geboren (met 24+1 weken) en had voor de termijn een prima gewicht (660 gram).

3. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Dacht ik al inderdaad... Wat staat er allemaal specifiek aan invulmogelijkheden in behalve gewicht en voeding waar ik iets aan zou kunnen hebben? Ik zou graag een soort scrapbookidee willen maken, dus ook met foto's en andere dingen inplakken.

4. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kregen in het ziekenhuis het dagboek van het COV. Daar staat een klein beetje info in, maar zijn verder inderdaad lege pagina's. Het aantal pagina's was voor ons veel te weinig, dus ik heb het aangevuld met blaadjes uit een multomap. Ik schreef er zelf in, liet de verpleging er wat inschrijven en plakte er stickertjes bij en foto's. Gewoon de foto's van mijn telefoon, geprint. Ooit maak ik nog een "echt" fotoboek.

Ik weet niet of dat wat jij bedoelt, bestaat.

5. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Nee, volgens mij bestaat het inderdaad niet. Kan het in ieder geval niet vinden. Wordt het toch zelf wat maken, denk ik!

6. megacarls

megacarls Niet meer actief

N is met 32 weken geboren. Hij was wel prematuur dus enerzijds klopt dat boek van kleine kanjers dus wel. Ik had alleen ook 8 weken die ik niet in kon vullen. Daar heb ik nu foto's stickers en zijn 'diploma's' (2 kilo/gehoortest) geplakt. Dan vul je later bij de juiste week de tekst in. Het kan dus wel, als je graag wat meer medische dingetjes in zou willen vullen. Want dat vind je in geen ander babyboek. Daarnaast heb ik ook het couveusedagboek van de VOC gekregen inderdaad. Bij mij was het precies vol (maar ik heb de laatste 3 weken ziekenhuis ook samengevat in een verhaal verteld omdat er nog weinig gebeurde behalve wachten op de monitor en drinken en ook omdat ik na een drukke dag vaak geen fut meer had nog te schrijven).
    Momenteel maak ik nog een uitgebreid fotoboek met het hele verhaal. Een beetje geholpen met zijn medisch dossier, app-gesprekken van toen die ik heb opgeslagen en dat dagboekje (wat helaas best warrig is in het begin door een overload aan gebeurtenissen en informatie en een nog wazige mama die nog ziek was).

7. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Oh ja, zo'n twee kilo diploma hopen wij ook gauw te halen :) Heb nu wel wat meer ideetjes. Ik wil ook nog mijn ziekenhuisopnames opschrijven. Dat heb ik nog niet gedaan omdat ik bang ben dat dit vooral angstgevoelens oproept en wij nu vooralpositief willen zijn.
    Dankje voor het delen van je ervaring!

8. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam deze tegen op Pinterest, is dat iets? Wel in het Engels..NICU Diary

9. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Thnx! Ik kan het niet goed zien, maar is volgende mij hetzelfde idee als het dagboek van Kleine Kanjers.

Deel Deze Pagina