De wandeling van 9 maart

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het gaat er ook niet om dat het niet erg voor haar is; dat is het zonder twijfel!

Maar daardoor de behandelgrens in twijfel trekken en het medisch handelen voor alle prematuren dat vind ik te ver gaan.

2. Sleepy82

Sleepy82 Lid

23 jul 2012
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik vind het raar dat in de uitzending weinig aandacht wordt besteed aan de combinatie prematuur/dysmatuur. Mijn zoon woog ruim een kilo meer dan haar dochter (hij was dan wel aan hoge kant voor de termijn) maar 1400 gram is al heel gemiddeld bij 30 weken. Dat werd er dus niet bij verteld en geeft het voor de onbekenden op dit gebied een vertekend beeld.

3. SabHout

SabHout Niet meer actief

Sorry maar dit heeft mijn inziens wel betrekking op andere prematuren. Juist omdat ze het zo'n issue maakt vanaf wanneer kinderen een kans verdienen. Hier heeft ze het niet alleen over haar kind maar over kinderen in het algemeen. En dus raakt het anderen. En juist de ouders van prematuren raakt het diep en het maakt veel reacties los. Ze zouden er ook echt niet een heel topic op tv aan wijden als het geen gevoelig punt was maar alleen haar persoonlijke verhaal. Niet lullig bedoeld voor haar maar haar persoonlijke verhaal is geen hot topic. Er zijn zoveel mensen die iets mega heftigs mee maken. Het wordt voor tv pas interessant als er iets controversieels of iets anders geks bij zit.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Inderdaad de mijne was 1500 gram met 30 weken

5. adi

adi Niet meer actief

Ik ben ook heel misselijk geworden over haar twijfel over de behandelgrens, en dan zelfs rond 30 weken!
    Kinderen geboren met 24 weken hebben tegenwoordig een eerlijke kans, kinderen met 28 weken een 95% overlevingskans, en na 30 weken 98% overlevingskans en ong 30% kans op gevolgen van prematuriteit. En daaronder vallen ook dingen als hypermobiliteit, bril dragen en moeite met leren..

Ik heb 3 kinderen geboren met 30 weken, waarvan 2 maar 6 dagen op de nicu hebben gelegen en een behandeling kregen. Na die 6 dagen hoefden ze alleen nog maar te groeien..
    Ik vind het verschrikkelijk dat haar dochter zo gehandicapt is, zulke beperkingen gun je niemand. Maar ze lijkt haar pijn te projecteren op de rest van prematuren, waarbij ze haar eigen verhaal ook vaak generaliseert on de media..

6. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Ik heb haar alleen bij rtl late nicht gezien. mijn dochter was toen net een weekje oud En geboren bij 27 weken met een gewicht van 630 gram.

Natuurlijk is het erg en heel zwaar wat haar dochter overkomen is. Toch vind ik niet dat ze een item op deze manier moeten weergeven... Het is eerlijker er ook iemand tegenover te zetten waarbij het goed ging.

Ik had een meisje dat bij 22 weken stil is gaan staan in groe, door slechte doorbloeding van de placenta. Met 24 weken werd ze op 400 gram geschat en na gesprek met de artsen ook besloten te wachten tot 26 weken. 400 gram gaf haar maar een kans van 2%. Kans dat ik de 26 weken zou halen was minimaal, Maar zelfs de 27 gered. Toen heeft de arts besloten haar te halen, om haar een eerlijke kans re geven... Wij stonden er zo in van als we niks doen hebben we ook niks, nu krijgt ze een kan. Ze is nu 7 weken verder, doet het super, heeft alleen nog ademondersteuning en verder lijkt ze totaal gezond...
    Ik zou zelf ook nooit de behandelgrens in twijfel trekken... als ik op de afdeling kijk met welk verhaal de kinderen geboren worden en hoe ze het daarna doen zou ik waar het mogelijk is elke prematuur een kans geven...

7. megacarls

megacarls Niet meer actief

Toen ik het gisteren tegen mijn man vertelde vond hij dat ik er teveel negatieve energie aan verspilde. Dit plaatje kwam vanmorgen voorbij. Een teken wellicht dat hij gelijk heeft?

Deel Deze Pagina