de wanhoop nabij..wat kan ik doen!

Discussie in 'Voeding' gestart door Nana79, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    Mijn zoontje is 22 maanden en hij eet sinds 2 maanden erg slecht, maar de laatste 3 dagen wil hij helemaal niets eten. Wat hij normaal altijd lustte wil hij nu niet eens aankijken. Hij eet nu overdag 1 boterham met Nutella en dat is ALLES. Maar chocola wil hij wel, maar ik wil hem niet alleen maar zoets geven. Hij drinkt wel goed. Ik maak me echt zorgen, hij is wel de afgelopen 5 maanden constant verkouden, neus dicht. hij krijgt ook buisjes in zijn oor want hij zegt ook nog geen enkele woord. de HA heeft me zo'n beetje alles gegeven wat je kan geven voor de verkouden maar niets helpt. en de laatste twee dagen heeft hij ook nog diarre!
    Zijn er moerders die mij advies kunnen geven?

2. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is een stuk jonger en een enorme veelvraat dus gelukkig ben ik niet bekend met het probleem, maar ik probeer even mee te denken...

Misschien komen er kiezen door waar hij last van heeft? Of misschien dat hij een gaatje heeft? Of aften in de mond? Of een zere keel waardoor slikken zeer doet? Misschien dat je kunt testen door hem paracetamol te geven of het met pijn te maken heeft. Als hij dan ineens wel wil eten dan kun je het misschien verklaren. En als je je helemaal zorgen maakt om het tekort aan voedingsstoffen dan kun je misschien tijdelijk wat meer pap aanbieden, omdat je zegt dat hij wel wil drinken dus misschien dat je er op die manier voor kunt zorgen dat hij toch wat binnen krijgt.

Verder zou ik niet teveel pushen, want dan gaat het hem denk ik alleen maar tegenstaan en krijgt hij op de lange termijn nog veel meer weerstand bij het eten.

Veel succes!

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    het kan heel goed dat het allemaal door zijn oren komt. Ik heb het van dichtbij gezien bij het zoontje van mijn schoonzusje. Die at ook van tijd tot tijd erg slecht, tot hij buisjes kreeg. Hij heeft ze nog niet eens zo heel lang, en zijn neusamandelen zijn geknipt, maar hij is veel vrolijker, en eet ook weer veel beter.

Het kan inderdaad ook zijn dat er iets van keelonsteking is of aften. En inderdaad niet teveel pushen, dan maak je het alleen maar erger.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Laat hij zien dat hij honger heeft??

Kindjes hongeren zich zelf eigelijk niet uit, misschien is zit hij even niet lekker in zijn vel, tanden, kiezen, oortjes ect??

Probeer hem niet te dwingen, hij moet er geen negatieve ervaringen van krijgen. Bied hem aan, eet hij, prima, eet hij niet ook prima.
    Je kan hem des noods een multi vitamine geven zodat hij die wel binnen krijgt

Deel Deze Pagina