Hoi dames, Mijn zoontje van bijna 12 weken slaapt overdag in zijn bedje niet langer dan 45 min (snachts slaapt hij netjes door). Als hij naast mij in bed ligt slaapt hij overdag wel langer. Het valt mij op dat hij naast mij na 45 min wil gaan huilen, zijn ogen opent mij ziet en weer rustig in slaap valt. Herkent iemand dit en is er iets aan te doen? Kan ik iets in zijn bed of kamer plaatsen (behalve mezelf ) waardoor hij na zijn eerste slaapcyclus gerustgesteld wordt en weer door gaat slapen? Hem geruststellen (eventueel met speen) als hij wakker is en terugleggen werkt niet. Hij raakt overstuur en valt alleen weer in slaap als hij naast mij in bed ligt. Hij heeft de slaap wel echt nodig, want als ik hem uit bed haal en mee naar beneden neem is hij binnen 5 min overstuur, dan weer in bed leggen werkt ook niet.
Heel herkenbaar, na de 12 weken wordt het vanzelf makkelijker zeiden ze op het CB. En ja hoor het klopt! Opbouwen met laten huilen, troosten, even 10 minuutjes wachten, weer troosten, lekker over het hoofdje en rugje wrijven, na een paar dagen werden de slaapjes steeds langer, nu slaapt meneer in de ochtend 2.5 - 3 uur en 's middags ook weer, gewoon even volhouden, komt echt vanzelf! Ik heb ook uren naast m'n baby gelegen in het begin, alleen zo viel hij in slaap...
Hoi Eline, Ik heb helaas geen tips voor je, mijn baby van 15 weken slaapt ook bijna altijd maar 45 minuten per slaapje. 's Nachts slaapt ze ook goed door. Dus ik lees even mee. Mijn oudste slaapt pas sinds dat ze 10 maanden is wat langer per keer. Maar langer dan 2 uur aan een stuk heeft ze nog nooit geslapen overdag.
Ach jeetje, opbouwen met laten huilen :'( mn hart breekt! Ik zou zelf juist adviseren zolang lekker in de buurt te blijven. Zelf je rust pakken. Mijn uk slaapt in onrustige perioden - voor hem - in de woonkamer. Als hij lekker in zn vel zit, slaapt hij in zn bedje boven.
3 maanden is wel echt een mijlpaal zo te horen! Ik hoor om me heen echt vaak roepen... wacht maar tot hij 3 maanden is dan wordt het makkelijker. Ik hoop op sommige punten dat dit echt zo zal zijn. Nu vind ik het nog wel fijn om samen in bed te liggen, maar als ik weer aan het werk ga zou het fijn zijn als ik ook op mijn vrije dagen een dagdeel wat anders kan doen dan liggen.
Hier ook moeten zoeken naar iets dat werkte, ik kon de klok echt zetten op die 45 minuten en ging dan iets ervoor naar haar toe, knuffel weer recht leggen, zonodig snel speentje geven, en dan werd ze niet echt wakker maar sliep ze verder. Werkte helaas niet altijd Uiteindelijk draaide ze zichzelf gewoon om na 45 minuutjes, pakte ze zelf haar knuffel en speen er weer bij en klaar. Slapen beneden werkte ook goed, in de kinderwagen kon ik haar dan in slaap 'rijden' (ik op een stoel met een boek, voet op kinderwagen en heen en weer rijden dus ) en na 45 minuten ook weer even wiegen.
Hallo, mijn dochter heeft tot 7 maanden quasi NOOIT langer geslapen dan 40-45 minuten overdag (met uitzondering van het slapen in de draagdoek de eerste 3 maanden). En nu, enkele weken later, slaapt ze 's morgens zowaar 1 tot 1.5 uur en in de namiddag 1.5 tot 2 uur. Wij maken ons zorgen nu, haha. Ik zou zeggen: gewoon aanvaarden en het komt vanzelf wel goed. Moet wel zeggen dat zij nooit aan het jengelen was en altijd goed gezind was na haar powerdutjes (in tegenstelling tot mij).
Als hij uitgerust zou zijn vind ik het ook geen probleem, maar hij is echt nog moe en raakt er zelf ooverstuur van als hij niet kan slapen. Nu probeer ik hem na die 45 min in zijn bed in slaap te krijgen en als dat niet lukt dan maar naast mij slapen. De enige "angst" die ik heb is dat hij er aan gewend raakt om een deel van zn slaapje in bed te doen en het andere deel in ons bed. Dus ik hoop heel erg dat hij toch gaat leren om langer te slapen in zijn eigen bed.
Zo magisch is die drie maanden grens niet hoor Zoontje slaapt max 30-45 minuten, max 3 keer per dag (vaak ook maar twee en uitzonderlijk zelfs maar een keer). Is vaak tussen twee voedingen gewoon wakker de hele tijd. Het scheelt wel dat hij best vrolijk is de hele tijd. Door de dag en 's nachts slaapt hij in zijn eigen bedje, (tenzij we ergens zijn, dan slaapt hij in de draagdoek of gewoon op een willekeurig plekje ) enkel 's morgens na de ochtendvoeding komt hij wat bij mij in bed. Ook in de auto valt hij niet meer na 5 minuten in slaap als we ergens naartoe gaan. Ik lees hier op het forum wel vaker van kleintjes die weinig slapen overdag, en dat dit vanzelf langere dutjes worden normaal gezien.