overnachten in een caravan

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje85, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    We gaan dit weekend met de familie van mijn man naar een camping. We hebben nog nooit in een caravan gelogeerd dus wordt voor mijn man en mij en de kids de eerste keer. Het zou een 6 pers. caravan zijn volgens mijn man, maar mijn jongste slaapt nog niet in een groot bed, maar in een hoe kan het ook anders campingbedje ;). Past dit in een caravan. Volgens mij zijn er 2 slaapkamers, 1 'grote' 1 met stapelbed en een bankbed zeg maar. Kun je in de kamer met het stapelbed een campingbedje kwijt? Want dan zou de oudste in de 2 persoonskamer kunnen en slapen wij op de bedbank.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    watvoor caravan is het? een toercaravan of een stacaravan.
    In een stacaravan zou het nog wel passen misschien, in een toercaravan zal het campingbedje op een van de bedden moeten. Maar dat lijkt me lastig met een stapelbed.
    Heeft het stapelbed geen "net"? dan zou je jongste daar kunnen slapen?

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Ik durf het allemaal niet te zeggen. Vorig jaar zijn ze ook naar die camping geweest maar zijn we ivm de jongste niet mee geweest. Heb er ook geen foto's oid van gezien. Een oom van mijn man heeft daar een vaste caravan en omdat ze daar al jaren naar toe gaan en blijkbaar een soort van besloten camping is waar je alleen kunt reserveren als je vroeger in dienst hebt gezeten zeg maar is er geen brochure van of een site (ik kan hem niet vinden iig). Het ligt in Renesse, dus als iemand tips heeft om te gaan doen in de omgeving ook heel graag ;)

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    je huurt daar een caravan of neem je hem zelf mee?
    als je hem daar huurt zal het een stacaravan zijn. In dat geval is het vaak zo:
    1 slaap kamer met stapelbed, de ruimte naast het stapelbed is net aan groot genoeg voor een weekendtas, dus daar past geen campingbedje.
    1 slaapkamer met 2 persoonsbed, ruimte rondom is net aan zo groot als je weekendtas, dus geen ruimte voor een stapel bed.

tenzij je een nieuwere caravan hebt, die zijn ooit wat ruimer, en hebben vaker losse bedden, dan kun je ruimte creëren door een bed op z'n kant te leggen.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Daar is helaas zo weinig over te zeggen. De ene caravan is de andere niet. Gezien je omschrijving ga ik er vanuit dat het om een stacaravan gaat. En die heb je in alle soorten en maten. Ik heb zelf een stacaravan en daar zou in t kinderkamertje zeker geen campingbedje passen. Maar op mijn eigen slaapkamer (met 2persoonsbed) ook niet overigens. Maar vrienden van me hebben ook een stacaravan en daar past t makkelijk. Dus dat is gewoon echt niet te voorspellen, sorry...

6. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    nee we nemen hem niet mee, dan had ik wel geweten met de ruimte ;).
    Het lijkt me ook niet dat het nieuwere caravans zijn. Waarschijnlijk idd stacaravans. Dan moeten we heel crea zijn met het slapen van de jongste als we daar geen campingbedje kwijt kunnen. Dan moeten we het maar in de 'kamer' neerzetten, met als gevolg dat we daar dus 'savonds niet kunnen zitten.. Of we moeten het riskeren om de jongste onderop te laten slapen en de oudste of 1 van ons maar bovenop

7. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    als ik op de opmerkingen over vorig jaar afga, is de caravan niet zo groot dat er een campingbedje in past. Heb met schoonzus gebeld of dat zou lukken en ze dacht dat het wel heel erg krap zou worden, dus ga er maar vanuit dat het niet lukt, en dan maar kijken hoe we het oplossen, en anders ga ik wel weer naar huis (vind ik stiekem ook niet echt erg ;) )

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    of: de oudste in het stapelbed. De jongste op het 2 persoonsbed: matras eraf en camping erop. En jullie in de woonkamer.

(je zult wel vermoeden dat ik vaker in een caravan heb geslapen;))

9. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    joh ;). Niet te merken :p.
    Is idd ook een optie ja. Zullen zaterdag eens zien hoe we het aan gaan pakken..Misschien eerst een halve verbouwing voordat we kunnen slapen :D.

10. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Een campingbedje pastte bij ons niet in de stacaravan. In de slaapkamer waar het stapelbed staat kon je net lopen en dus geen plek voor een bedje.
    En op de kamer waar het 2persoonsbed staat is er ook net ruimte om langs het bed te lopen, maar ook niet voor een bedje.
    Toen onze dochter nog klein was had mijn pa een plank gemaakt die tussen de rand van het onderste bed van het stapelbed en het matras werd geklemd en zo kon ze er niet zomaar uitrollen.
    Zo'n opstaande rand was net genoeg om er voor te zorgen dat ze er niet uitrolde.

Wel zal ik er voor zorgen dat je voldoende warme kleding en dekens meeneemt, zodat je geen kou hoeft te leiden. Misschien kan er wel een kachel aan in de caravan, maar warme kleding met deze temperaturen is geen overbodige luxe.
    En aan zee koelt het vaak harder af dan in het binnenland.;)

11. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    thnx taby voor de tip! Kun je zien hoevaak wij nu op vakantie gaan en al helemaal in een caravan. Ik had er niet aan gedacht aan die kleding.

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Kan je geen plank o.i.d. bij het onderste bed van het stapelbed klemmen? Dat hij er gewoon in kan liggen maar er niet uit kan vallen?
    Anders evt. kussens onder het matras leggen, dat het matras schuin naar binnen ligt of in een kuil? Dan kan hij er wel uitklimmen misschien, maar niet rollen in z'n slaap.
    Of anders de kleine in het tweepersoonsbed in het midden leggen en jullie evt. op de bedbanken.?

13. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    denk niet dat we een plank meekrijgen in de auto, we moeten al ontzettend veel meenemen.. thnx voor het meedenken allemaal! idd misschien het matras schuin leggen..

14. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Kun je niet van iemand zo'n slaaptentje (travel cot) lenen? Die kun je op het onderste bed van het stapelbed zetten.
    Wij hebben wel eens geslapen in een stacarvan van eurocamp. Daarvan kan het onderste bed van het stapelbed opgeklapt worden, zodat er een campingbed kan staan. Weet niet of dat in elke stacaravan kan.

15. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    De plank zal niet zoveel ruimte in beslag nemen denk ik, want het hoeft geen 2 meter plank te zijn hoor.
    Al is het een plankje van 1 meter bij 30 cm, dan kom je denk ik al een eind.

En vergeet ook een extra deken niet he, als je 's nachts geen kachel aan wilt hebben dan kan het erg koud worden hoor.

16. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wij hebben vorig jaar in Frankrijk ook een stacaravan gehuurd met 2 slaapkamers. 1 slaapkamer voor ons met 2 pers. bed (absoluut GEEN ruimte over op die kamer...) Maakt verder ook niet uit want het was een heerlijk vakantie.

De kinderkamer (dus 2e slaapkamer) bestond uit een kamertje met 2 eenpersoons bedden. Aan beide muren stond een eenpersoonsbed met daartussen in het midden van het kamertje een looppad.

Wij hebben toen 1 bed op zn kant gezet om ruimte te creeeren en daar het campingbedje neergezet. Prima te doen.

Veel plezier trouwens!!

17. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Geen tips.. Maar wel.. Veel plezier !!

18. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

van deryan heb je een net die je aan de zijkant van een bedje kunt spannen zodat kindjes er niet uit kunnen vallen. was laatst bij de kruidvat in de aanbieding, zal ff kijken of ik het kan vinden op internet.

19. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb geen verstand van stacaravans maar je hebt in Renesse een heerlijke ijssalon!:D

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0

Haha ik woon vlak bij Renesse, zo veel verschil in temp maakt het niet uit met derest van het land.
    Alleen buiten heb je vaak last van een zeewindje wat het wat frisser kan laten aanvoelen.

WIj camperen heel erg vaak, en in een caravan, zeker met zoveel personen, is het echt niet koud. Als je nou in een tentje ging liggen...

Daarbij...ze geven 20 graden op!!! En dan is het ook hier 20 graden ;)

Deel Deze Pagina