Herstructurerings urgenten en sociale urgenten

Discussie in 'De lounge' gestart door Blaak, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Ik zit in een lastige situatie en heb dus urgentie gekregen (sociaal/medisch) bij een woningbouwvereniging.

Nu heb ik gereageerd op een flat waar ik eigenlijk heel graag in wil wonen, maar heb gehoord dat ik op de 2e plaats sta. Op de eerste plaats staat een herstructureringsurgente.. en schijnbaar staan hun boven de sociale/medische urgenten. Wel een erg stomme regel, hun kunnen en mogen op woningen weigeren, maar ik niet, ik moet hem meteen aannemen zeg maar. Ook is hun urgentieverklaring veel langer geldig dan die van mij. Hun kunnen dus in principe " winkelen" . Ik vind het zon rare regel.. ik zit in een nood situatie, volgend maand dakloos, en hun krijgen zelfs eerder voorrang, terwijl hun niet eens zo veel nood hebben?! Echt lullig.. Ik baal ook ontzettend toen ik het hoorde. Ik kan er gewoon niet van slapen zoveel baal ik er van. Er staan niet zo veel goede woningen/flats op de site waar ik moet reageren dus het is wel goed opletten en beetje lastig. Het komt vast wel goed, maar ik hoopte zo dat het dit zou worden. Ik kan nog de kans hebben dat diegene gaat weigeren.. maar ik heb altijd pech gehad, dus ik ben er bang voor en reken er dus ook niet op.

Ik heb gehoord dat soms een woningbouwvereniging de eerste 5 plaatsen meenemen naar de woning om te bezichtigen, en vanuit daar word er beslist wie hem wil(op volgorde). Maar dat lijkt mij nog lulliger.. zit ik daar met kleine kindjes hopend te wachten en te kijken naar die mensen die gewoon rustig aan het shoppen zijn.. terwijl ik echt in nood zit en hem echt wil hebben! Echt zo lullig als ze letterlijk nog eens voor mijn neus, doodleuk gaan zeggen van, jup jij hebt pech want ik wil hem hebben... arggh!

De site is trouwens entree.nu en de woningbouwvereniging is volkshuisvesting. Als het goed is krijg ik woensdag meer te horen want dan zijn die uitslagen enzo binnen.. Maar baal zo dat ik op de 2e plaats sta.

Is een van jullie een herstructureringsurgent geweest en wat zijn jullie ervaringen hierin? Gingen jullie vaak reageren en veel bezichtigen? Ook met andere mensen?

Ik hoop dat jullie een klein beetje van mijn onzekerheid af kunnen helpen, ik zit zo in spanning! Ik weet dat ik het niet moet doen en dat het toch wel goed komt met een andere woning, maar ik ben zo teleurgesteld!

Alvast erg bedankt..:)

2. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Wat houd herstructurerings urgentie in?

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wat zit je in een vervelende situatie!
    Herstructurerings urgentie houd in dat er mensen zijn die in een sloopwoning zitten en dus uit hun woning moeten omdat die gesloopt gaat worden.
    Ik snap aan de ene kant best wel dat die voorgaan.
    Als die mensen geen woning krijgen kan een heel sloop/bouwproject vertraagt worden wat echt ontzettend veel geld kost.
    Maar daar wordt de situatie voor jou niet makkelijker van.
    Hopelijk wijst de 1ste hem af en krijg jij hem alsnog.
    Woningen worden best vaak afgewezen, ik hoop het voor je dat het ditmaal ook zo is.

4. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik ben een herstructureringsurgente en dat ben ik al 2 jaar. Ik wou dat ik een woning kreeg... Is ook niet makkelijk hoor, want ik reageer elke week, maar met mij zijn er nog zoveel urgenten, waarvan hier in de buurt er nu nog zo'n 60 a 70 zitten.

Wie weet zitten die mensen dus ook al ik weet niet hoe lang te wachten en willen ze net zo graag die woning als jou hebben... Zo heeft iedere situatie wel wat.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn tante is ook herinstructureringsurgente geweest en zij mocht toch echt maar 1 woning afwijzen. Ik hoop dat je snel een woning hebt!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Wie weet heb je nog geluk. Een aantal jaren geleden zat ik in dezelfde situatie. Ik had een medische urgentie stond op plaats 2 en op plaats 1 stond de herstructureringsurgent. Dezelfde week kreeg ik een brief in de bus dat ik het huis had gekregen. Bij ons mag je op maximaal drie woningen reageren per keer en de herstructureringsurgent stond bij elke woning op plaats 1 en had mijn woning afgewezen.

Ik begrijp wel dat je boos bent dat zij voorrang krijgen. Hier mogen ze inderdaad ook vrij shoppen, terwijl ik met spoed een andere woning nodig had omdat mijn huidige woning toentertijd gevaarlijk voor mijn gezondheid was. Ik vond het ook niet helemaal kloppen.

Heel veel succes en ik hoop dat je aslnog het huisje krijgt!

7. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

*duimduimduimduim*

Dat je het huisje maar mag krijgen...

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het is inderdaad erg vervelend. Wij hebben zelf ook herstructureringsvoorrang gekregen en ik was daar heel blij mee. Ons appartement werd gesloopt en er werden antikraakmensen geplaatst (niets tegen antikraak an sich, wij hebben ook anti-kraak gewoond) maar met die mensen voelde ik me echt niet veilig en ik kon niet in mijn eigen keuken staan zonder stoned te worden van hun joints. En dan heb ik het nog niet eens over de geluidsoverlast. Natuurlijk is dreigende dakloosheid een stuk erger, maar als herstructureringsurgent kom je ook vaak uit een niet optimale situatie. Ik hoop voor je dat je heel snel een huisje hebt en je kunt gaan richten op het opbouwen van je nieuwe leven in plaats van je zorgen hoeven te maken óf je wel een plek hebt om te wonen.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

tja, wat nood is, is voor iedereen anders. ik denk niet dat jij kunt zeggen dat jouw nood hoger is.

vorig jaar moesten wij onze sloopwoning uit, ik zou willen dat wij uberhaupt urgentie hadden gehad. het is goed gekomen maar wel echt op het nippertje.

succes met je huizenjacht!

Deel Deze Pagina