Hallo allemaal, Ik heb me net aangemeld op dit forum en zou graag in dit topic mee kletsen! Hoewel ik me heb voorgesteld in het daar voor bestemde hoekje doe ik het hier nog maar een keer! Ik ben 26, vriendlief is 30 en we wonen samen met onze hondjes, katten, paard, ezel en konijn. Erg gezellig en toch mis ik iets Begin februari heb ik met mijn vriendje besproken dat ik toch wel graag wil proberen om zwanger te worden. (vooral met het oog op de lange weg die mijn hormoonhuishouding waarschijnlijk wel met zich mee gaat brengen....) Vriendlief was wat overdonderd maar voelde de 'bui' al hangen. Na de woorden 'als jij dat graag wil wil ik daar wel aan mij werken' ben ik ook meteen gestopt met de pil. Het plan wat ik had bedacht is als volgt; een half jaar om mijn lijf te laten wennen aan het stoppen met de pil, een jaar proberen en bij geen succes in gesprek met m'n gyn. Nu drie maanden verder, en 3 hele bijzondere cyclussen, begint het wel heel erg te kriebelen en heb ik gister met vriendlief een gesprek gehad over ovulaties en 'oefenen'. Door erfelijke aandoeningen, zowel aan mijn kant als die van hem (hoewel hij gelukkig geen drager blijkt) was hij nog wat terug houdend maar een nacht slapen heeft goed gedaan en hij is om! Al met al; ik kan niet wachten! (en weet dat ik waarschijnlijk heel veel geduld nodig ga hebben maar hoop op een wondertje van mijn lijf) Groetjes Leia
Welkom Liea! Leuk verhaal Spannend he dat zwanger worden hahahahha... Mag ik vragen welke erfelijke ziektes je het over hebt?
Heel spannend De oma van mijn vriend was drager van het RETT sydroom, 3 van haar 5 kinderen hadden/ hebben dit syndroom, alleen de tweeling niet. Normaal gesproken komt dit alleen voor bij vrouwen echter, beide ooms van vriendlief bleken het te hebben. De hele familie is door een klinisch geneticus onderzocht en hij is gelukkig geen drager! (anders waren we er nooit aan begonnen) Toch maakt hem dit wel onzeker en dat kan ik me ook wel voorstellen. Hij heeft zoveel lastige situaties hierin mee gemaakt en ziet in zijn werk ook wat er allemaal mis kan gaan tijdens zwangerschappen en bevallingen dat hij dat niet zo makkelijk los kan laten. Ik heb aplasia cutis en 50% kans dat mijn kindje dit krijgt. In 80% van de gevallen is dit geen ernstig iets, er mist gewoon een stukje huid. In 20% van de gevallen kan het wel wat ernstiger zijn en in het ergste geval zelfs met open ruggetje tot gevolg. Ik heb daar jaren geleden al met mijn gyn over gesproken en hij heeft toen voor ons uitgezocht hoe groot de kans op een open ruggetje in dit geval is, nog geen 2%. We zijn ons er dus van bewust dat we, als ik zwanger wordt, vroeg moeten testen en in het ergste geval een hele moeilijke keuze moeten gaan maken. Die <2% vind ik echter geen reden om het niet te proberen, de kans is zo vreselijk klein.
Idd die kans is wel klein he..... Lijkt me wel eng om er dan aan te beginnen omdat je dat weet. Maar hoeveel kans heb ik dan niet op een aangeboren aandoening enz he.... Iedereen heeft kans hierop toch?
Inderdaad, het verschilt nauwelijks op de pech die ieder stel kan hebben! En gelukkig weet ik dit al vanaf mijn 16e en dat groeit er dan toch makkelijker in dan dat ik het nu pas te horen zou krijgen. We hebben alle tijd gehad om daar goed over na te denken! En eerlijk, ik ga er van uit (en hoop ook voor al) dat als ik zwanger mag worden, het vast helemaal goed komt met onze kleine!
Ja zeker positief zijn! Ben ik ook al kan er gewoon van alles zijn. Dat geloof ik dat het scheelt dat je het al een tijd weet.....opzich ook wel fijner voor je. Stel je idd voor dat je er nu pas achter kwam plus dat van je man. Misschien was je dan niet aan kinderen begonnen.
Als hij drager was geweest was het inderdaad snel klaar geweest, maar gelukkig......!!! Nu maar hopen op een 'normale' cyclus en vooral op een eisprong! Het zal mij benieuwen of mijn lijf dit kan! (moet wel zeggen het lijkt wel een virus.... zo denk je wat komt komt en zo ben je nergens anders meer mee bezig )
Hahahah zoooooo herkenbaar hahaha. Ovu zou ik wel pas gebruiken als je een tijdje bezig bent of er totaal niks klopt van je cyclus hoor. Het is anders zwanger worden zodra je het gebruikt en helemaal niet zo leuk als gokken.
Testen ga ik ook nog even niet doen, al heb ik mijn eerste zwangerschapstest wel al gedaan, toen mijn vorige cyclus al 40 dagen duurde. En hoewel ik het absoluut niet verwachte baalde ik toch wel dat hij negatief was (geduld is een schone zaak zeggen ze dan......) Spannend allemaal, ik lees zo heel wat lief en leed en hoop echt dat iedereen in dit topic snel een positieve test in zijn handen mag houden (en een klein wondertje in de buik)!
Ja allemaal op roze Misschien is het leuk als je je gegeven doorgeeft zoals leeftijd...hoeveelste ronde en je nod Nod is de dag dat je mag testen....de NietOngesteldheidsDag Dan kun je ook op het lijstje erbij Womdertjeindemaak houdt die lijst altijd bij.
Welkom hier LeiaCootje. Spannend allemaal met die erfelijke aandoening maar gelukkig zijn de kanzen klein. Hier een rustig moment op het werk Iedereen heeft bezoek dus over een uur wordt het hier druk.
Mijn NOD is???????? Ik heb een cyclus van 35, 42 en 10 dagen gehad. En na die 10 dagen was ik ook twee weken ongi dus hoera ik kom in mijn oude ritme Ik hoop nu rond 30 mei Niet ongesteld te worden Maar of dat zeker is is maar de vraag, ik ga dus weer vanaf dag 40 een test doen. Volgens verschillende ovulatieberekeningen ligt deze tussen de 15e en de 19e dus dat is ook vrij rekkelijk. (daarbij zal ik zwaar verbaasd zijn als ik nu zomaar een eisprong heb, dat was is het verleden een van de problemen waar door ik al jong bij de gyn belande) Maar voor het lijstje; Ik ben 26, 1e kindje en 1e "echte" ronde waarbij we regelmatig klussen. (vriendlief weet niet wat hij mee maakt, normaal zijn we niet zo actief )
Proberen zwanger te raken: - WIM (24 jaar) Zesde ronde (3e na vmk), eerste kindje - NOD: 20 Mei - Vaya ( ?? jaar) Vierde ronde, ? kindje - NOD: 23 mei - LeiaCatootje ( 26 jaar) Eerste ronde, Eerste kindje - NOD: 30? mei - KNVS90 (23 jaar) Zesde ronde, eerste kindje - NOD: 5 Juni - Lov23 (29 jaar) Derde ronde (na mk), derde kindje - NOD: 7 Juni - CupCake88 (24 jaar) Eerste ronde, eerste kindje - NOD: ?? - Pommepom (27 jaar) Tweede ronde, eerste kindje - NOD: ?? Nog niet begonnen: - Brigit (36 jaar) Tweede kindje Beginnen: Mei 2013 - Micchan (19 jaar) Eerste kindje - Beginnen: December 2013 ZWANGER - Juffie2 (36 jaar) Tweede kindje - jongen/meisje/verassing - uitgerekend op 6 Oktober - Bolkje (27 jaar) Eerste kindje - jongen/meisje/verassing- uitgerekend op 4 November - Nimme (32 jaar) Vierde kindje - jongen/meisje/verassing - uitgerekend op 5 Januari - Kim991 (22 jaar) Eerste kindje -jongen/meisje/verassing - uitgerekend op 8 Januari - Lies1988 (24 jaar) Eerste kindje - jongen/meisje/verassing - uitgerekend op 11 Januari Afspraken: - Bolkje: 17 Mei - Nimme: 21 Mei, 1e echo - Kim: 22 mei Vlindertjes: - Lov - Nimme - Lies1988
Hoi, Hoe is het hier dames ? Leia ,welkom en heftig verhaal heb ik gelezen! Succes Kim , fijn dat iedereen zo goed reageerde! Hier een lazy sunday gehad en de week ervoor was zo druk met alles wat te doen was , communie van ML zijn petekind en alles errond want hij was werken. Morgen gaan we denk ik naar de grens Pamperd ed.bijhalen Weet alleen niet wat te doen als dinsdag onze echo in orde is dan heb ik nog 1 CB digi en een deel Action testen , denk een paar ovus over wie wil pb me maar als je ze wilt overnemen ML en ik tellen de uren af naar dinsdagmorgen 8 uur. Weer druk ochtendje want de kids moet ik afzetten bij een buurvrouw die dan na afzetten van de 2 oudsten ook op de jongste zal letten. Erna gaan we klinken met appelnamazkchampagne zei ze ( hoe lief)