de wc doen hoe doen jullie dat?

Discussion in 'De lounge' started by edelweiss, Oct 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Iedere dag scheut chloor, even de borstel erdoor. 1x in de week de rest..

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Allemachtig! Bij deze nomineer ik me voor De Smeerpijp van ZP 2013.

Er zijn dagen dat ik de (of in elk geval een van de twee) wc niet eens gebruik!

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

1 keer per week helemaal en dagelijks of als het druk is om de dag een doekje over de bril.
    En als er iemand ziek is of de wc smerig is vaker.

(Daarbij is je toetsenbord smeriger dan de wc.....
    Hoevaak maken jullie die schoon????)

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Zo doe ik het ook hoor, mijn schoonmoeder doet de wc 1 x in de week goed omdat ik dit lichamelijk niet meer kan. De rest van de week doen we het gewoon met witte reus badkamerreiniger in spuiten en een doek erover.

Gebeuren er grote ongelukken dan moet mijn man aan de bak. :D

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

meer dan hoor... als iedereen netjes gebruik maakt van de wc is 1-2 x per week schoonmaken en een beetje bijhouden echt voldoende.

6. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,354
    0
    0
    Elke dag?? Serieus? Elke dag de wc doen? Nee zeg, jezes, ik heb wel wat beters te doen. Ja, als ik vlekken zie ga ik er heus wel met een doekje overheen, maar de meeste dingen doe ik hier gewoon 1x in de week (keuken, wc, badkamer, stofzuigen). Tussendoor swiffer ik nog wel eens (we hebben een kat).
    Ik doe de wc gewoon met van die schoonmaakdoekjes van de lidl, de binnenkant met groene zeep en dan wat antikal/bleek erin. De rest van de wc en vooral de deurknoppen ook met die schoonmaakdoekjes die je kan weggooien.

Trust me, je telefoon/afstandsbediening/deurknoppen zijn viezer dan je wc hoor!

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

toetsenbord haal ik dagelijks even een dettol doekje over. en dan ben ik de enige die hem gebruikt haha

8. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,048
    2,857
    113
    1x pw chloor erin, goed borstelen en tijd in laten trekken. De deurknop, kraantje, bril en de buitenkant vd pot met van die hygienische wegwerpdoekjes. Verder stofzuig ik hem 1 of 2x pw gewoon mee met de rest en dweilen doe ik ook gewoon ff mee als ik de rest doe (lees te weinig ;)) of ik haal ook ff zon doekje over de vloer.

Vriend is meer dan fulltime weg, dochter gebruikt de wc nog niet en ik plas/poep er niet naast ofzo....

Uiteraard als ik tussendoor iets zie of als een van ons ad dunne is of er komt bezoek dan vaker/extra maar ik leef niet om te poetsen en toch is het hier gewoon netjes hoor ;)

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik gooi elke dag chloor in de pot, en haal een doekje over de bril en de bovenkant van de pot.
    En dan een a twee keer in de week met een sopje alle tegels en de buitenkant van de pot.

10. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Beetje spuug op mijn mouw en poetsen maar... :D

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tjonge, wat hebben sommige mensen een boel tijd...

12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik zit hier ook weer met grote ogen te lezen. Ik begrijp opeens waarom NL vrouwen minder uren werken: jullie poetsen gewoon voortdurend!

(En ik vind het ook best jammer te lezen dat zovelen onder jullie bleekwater gebruiken...)

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nou echt... 30 seconden doek erover, spul erin (zonder bleek, @Shakes ;)) en voila.

Ik heb er ook helemaal geen zin in :)

14. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Nou ik haal niet eens elke dag een doek over de bril, ben nu vast het smerigste ZP-lid.. :)

15. A2CA

A2CA Niet meer actief

Zo doe ik het ook en 1 keer in de week chloor spuiten onder de rand even in laten trekken n dan met zo een wegwerp doekje onder de rand je wilt niet weten hoe goor het daar is.

16. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Me too :p.
    En van die glorix doekjes gaat alles juist plakken vind ik.
    Liever een emmer sop met allesreiniger.

17. Roxy1985

Roxy1985 Niet meer actief

hier ook,
    vergeleken bij de rest ben ik maar een smeer poets,
    stofzuigen wel dagelijks ivm de honden...

18. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Dan is mijn wc vast ranzig. Echt niet elke dag een doekje erover. En ons meisje zit op haar eigen wc brilletje die spoel ik meteen na.

Heb wel wat beters te doen.

19. SimoneM

SimoneM Niet meer actief

hahaahhahahaha

20. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Dan ben ik bij deze ook een smeerpoets, poets hem 1 keer in de week grondig en verder als het nodig is en ik zie dat ie vies is:D

Grappig om te lezen, nadat 1 iemand zegt het niet zo vaak te doen durven we ineens allemaal te zeggen dat we smeerpoetsen zijn:$;):D

Share This Page