ik krijg een broertje of zusje als ik 30 ben

Discussion in 'De lounge' started by TriCo77, Mar 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    :confused:
    nou is me dat wat!
    mijn ouders zijn gescheiden, en mijn vader heeft een nieuwe vriendin.
    nu vertelden ze gisteren dat ze een kindje krijgen.
    ik ben hartstikke blij voor ze, maar ik vind het ook heel mal.
    krijg ik straks een broertje of zusje als ik 30 ben.
    zijn mijn kinderen straks ouder als hun oom of tante :(
    ben ik straks op mijn 30e ineens niet meer de jongste, ik heb niet kunnen slapen vannacht. moest er steeds aan denken.
    mijn vader....... is al opa, en dan word ie op zijn 54e nog eens weer vader. zijn vriendin is 41... er zijn genoeg vrouwen die dan nog een kindje krijgen. maar ik vind het zo .. zo... ehm, tja hoe moet je dat nou omschrijven........mijn vader die een kindje krijgt... terwijl hij al opa is van 3 kleinkinderen.

moest het even kwijt, ik zit er zo vol van..

groetjes Nienke

2. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Tjonge... ik kan het me voorstellen hoor, zou ook niet zo goed weten hoe ik me dan zou voelen... Gefeliciteerd dan maar? Met de komst van je broertje of zusje? Wat een vreemde gewaarwording zal dat zijn zeg, gevoelsmatig :confused:

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Kan me voorstellen dat het erg vreemd moet voelen deze situatie en dat je er aan moet wennen.

Liefs Mirre

4. sim

sim Niet meer actief

nou dat lijkt me ook wel heel vreemd hoor, kan me voorstellen dat dat even raar op je dak valt...

5. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Kan me er iets bij voorstellen, mijn vader heeft ook nog een dochtertje, die is weliswaar alweer 9jaar, maar goed tussen haar en mij zit 16jaar en tussen haar en mijn broer 19jaar...dat vond ik al zoveel!

Ook ik vond het niet leuk om de jongste niet meer te zijn, maar ach alles went, even laten bezinken denk ik, en waarschijnlijk groeien jouw kids en die van je pa dadelijk meer op als neefjes en nichtjes dan als neefje/nichtje en oom en tante.

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Jemig, kan me voorstellen dat het ff schrikken is zeg.
    Scheel je straks gewoon 30 jaar met je broertje of zusje
    Ik scheel 17 jaar met mn broertje en dan vond ik al veel.
    Maa helemaal dat je vader al opa en nu nog een kindje krijgt ..

7. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    ja het is idd vreemd, ben blij maar weet tegelijk ook niet precies hoe het voelt.
    ga ik mijn vader en zijn vriendin helpen met spulletjes zoeken en kamertje klaarmaken enzo.........voor mijn eigen brusje. goh nog niet zo lang geleden was dat andersom, toen hielpen ze mij.
    en idd wat je zegt Sientje, ik denk idd dat ze opgroeien als neefjes en nichtje-neefje. ik ben al blij dat wij niet aan doen om oom of tante voor de naam zeggen.
    zal mooi worden, vraagt mijn zoon straks: he mama gaan we naar oom of tante huppeldepup? haha baby van 2 maand ofzo....hihi

mijn zus word 35 dit jaar, word ze nog een keer zus...... mijn vader gaat het deze week aan haar vertellen. ben benieuwd hoe ze gaat reageren. vast niet zo blij als ik. want ze is 2 handen op 1 buik met mijn moeder. dus bij haar valt het vast niet zo in goeie aarde.

groetjes nienke

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Dat is best flink wennen. De oudste dochter van mijn vriend vond het in het begin ook erg moeilijk dat ik zwanger was. Zij is 17 en vond haar vader op zn 35ste echt veel te oud om nog een keer vader te worden. We hebben haar duidelijk gemaakt dat het onze keuze is, dat wij reuze blij zijn maar dat we het ook heel goed begrijpen dat zij dat niet is. Dat het ook helemaal niet erg is dat zij niet blij is. Toen is ze gelukkig na een aantal weken bijgedraaid. Maar goed, zij is 17 en amper puber af. Voor jou zal dat toch anders liggen. Vooral echt wennen aan het idee lijkt me.

In ieder geval van harte gefeliciteerd met je a.s. zusje/broertje.

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Kan me voorstellen dat het even schrikken is, maar als dat kindje er straks is, kan het ook een leuk speelkameraadje zijn voor jouw kindjes. Bovendien is het voor het nieuwe kindje op latere leeftijd ook heel apart om al veel oudere zussen te hebben... ;)

10. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lijkt me als je dat eventjes te horen krijgt idd heel raar! Maar het kan ook leuk zijn mss? Het zal wel even wennen zijn pa die opa is en weer papa wordt ;)

Maar toch proficiat met je op komst zijnde broertje of zusje hè :)

11. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Even schrikken, maar wel superleuk! Van harte gefeliciteerd!

12. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

Jan 4, 2007
    454
    0
    0
    friesland
    kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is ik ben 36 en zwanger van mn vierde ben al oma en mijn dochter is ook zwanger van der tweede .mijn kinderen 18 16 en 6 waren stuk voor stuk allemaal heel erg blij dat ze een nieuw broertje of zusje krijgen maar vreemd is het zeker mijn vriend heeft 3 jaar geleden zijn vrouw verloren en zijn kinderen 21 en 19 waren gelukkig ook heel erg blij al had zijn jongste het er ook moeilijk mee dat ze na 19 jaar niet meer de jongste was ...

13. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    ja oudere zussen idd. goh wat zal dat kind schandalig verwend worden hahahaha.
    maar zit toch ook weer te denken, als dat kind 20 is, is onze pa 73 :( en de moeder van mijn broerjte of zusje 61..... mijn zus en ik hadden jonge ouders en nu krijgt ons (half)broertje of zusje zulke "oude"ouders.
    gek toch hoor, kan het ook niet helpen. maar zit er de hele dag aan te denken. tis ook niet niks natuurlijk en ik heb het gister pas gehoord, maar ik hoop dat ik er vannacht van slapen kan. ik zat er vannacht steeds over te piekeren en heb geen oog dicht gedaan........och arme ik hahaha.
    kan me er niks bij voorstellen, hoe mijn vader straks met die kleine is, toen wij klein waren, was hij altijd aant werk en kwam pas thuis als mijn zus en ik al sliepen. ik hoop dat ie er voor dit kleintje meer zal zijn.

groetjes nienke

14. lover

lover Bekend lid

Jun 12, 2006
    851
    0
    0
    Ik maak wel eens een gijnt bij me moeder want die heeft drie meiden.
    Dan zeg ik ma wanneer krijg ik een broertje wil zo graag een broertje ;)
    Dan zegt ze schiet op die is gek dan hapt ze altijd zo lekker want weet dat het niet meer gaat.

Maar ik denk als dit in jou geval ik me kapot zei schrikken :confused:
    Ik zou dan ook helemaal van slag zijn hoor.

Maar weet zeker dat het wel gauw wend en jullie een fijne tijd gaan krijgen.
    Ene niks van aantrekken mocht je negatiefe reactie`s krijgen.
    Want die zullen er wel gaan komen vooral in de familie.
    Wens je sterkte en hopen dat het gauw zakt dat gevoel.

Groetjes Lover

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik kan het me heel goed voorstellen dat je het raar vind. Mijn man is ook uit het 2e huwelijk van zijn vader, hij heeft half-broers en half-zussen die ouder zijn dan zijn moeder. Voor mijn schoonmoeder wordt dit haar 1e kleinkind, voor mijn schoonvader de 5e. Ik vind moet soms heel erg wennen aan deze situatie, zeker daar mijn eigen ouders maar 2 maanden verschillen en mijn schoonouders meer dan 25 jaar.

16. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik kan me voorstellen dat je even moet wennen eraan maar wel leuk lijkt mij ook. Gefeliciteerd met je aankomende zusje of broertje.

17. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Je gunt natuurlijk iedereen het geluk toe, maar dat je op je 30ste grote zus wordt... Hmmm, ik zou ook even moeten slikken ja!

Toch leuk voor ze dat ze een kindje krijgen, en jullie een broertje/zusje!

18. Selmama

Selmama Fanatiek lid

Oct 20, 2005
    1,766
    0
    36
    Noord Brabant
    :confused: Daar zou ik ook van schrikken...
    Lijkt me heel raar dat je dan nog een halfbroertje of -zusje krijgt.
    Je kinderen zijn dan inderdaad ouder dan hun tante of oom :( .
    Ik kan me goed indenken dat je daar wakker van ligt.
    Het is wel leuk, maar toch, ze zijn allebei wel aardig op leeftijd om een baby te krijgen.

19. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oeh,ik zou ook eventjes moeten slikken hoor,zelfs al ben ik 'maar' 20!

Toch van harte gefeliciteerd! ;)

20. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Dan sta je idd even raar te kijken, maar ik denk dat je het uiteindelijk wel leuk zult gaan vinden.

Mijn kinderen schelen straks ook veel met hun halfzusje/broertje, oudste is 18,jongste is 13 en 1 ertussen van 15.
    Ze zijn al aan t idee gewend, benieuwd hoe de praktijk uitvalt.

Share This Page