Morgen geen uitslag examen

Discussie in 'De lounge' gestart door limmeke, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    En wat wordt hier gruwelijk gebaald door zoon.

Doordat een stelletje... hun fikken niet afhielden van de examens, is het voor hem niet duidelijk of hij wel of niet een examen opnieuw moet doen.. ik hoop het niet want dit is ook zijn struikelblok waarbij hij dolgelukkig was dat hij het voor zijn gevoel redelijk gemaakt had..

dus hele agenda gepland om woensdagmiddag... de tas en vlag staan al klaar... en dan krijg je dit te horen pffff

2. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vind het zo sneu voor iedereen die er niks mee te maken had. Hoorde dat er van 3 jaar terug examens over moeten worden gedaan. Is echt oneerlijk. Zeker als je tegen die tijd de helft niet meer weet. Hoop dat je zoon het niet over hoeft te doen

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    echt PIEP, zit je je er zo op te verheugen, ik vind het vreselijk, snap ook niet hoe dat kan, bij ons was het zo als de verpakking open was mochten we geen examen doen, 1 van de leerlingen moest opnoemen wat er op de envelop stond, en hem daarna openmaken

4. sjak

sjak Niet meer actief

Er werd net op het journaal verteld dat de kans dat er examens overgedaan moeten gaan worden nihil is....
    (maar zekerheid is daar niet over. Enorm sneu voor alle jongeren die in spaning zitten te wachten!)

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    gaat mij er ook om dat je langer kan wachten (spanning is echt groot).. dat de communicatie erom heen erg slecht is.. (van school hoor je niks, maar lees je pas iets als je naar hun website gaat).. het is dat mijn andere zoon het hoorde via FB.. ik heb TV niet aan en surf me ook niet suf op nieuwssites..

allemaal door zon stelletje horken.. pfff.. en die leraren zijn niet veel beter.. 14 enveloppen en het valt niemand op dat de zegels verbroken zijn?

vind het gewoon in en in triest..

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dat viel mij idd ook al op en dan pas bij het laatste examen (Frans) er achter komen dat het om hun school ging.
    Je zou toch denken dat ze het al eerder hadden moeten zijn.

Ik kan me nog herinneren van toen ik examen deed 10 jaar gelden de directeur vooraan de gymzaal ging staan en persoonlijk elke envelop openmaakte. Daar zat toen zo'n papieren 'zegel' op die dus doorgescheurd moest worden. Lijkt me toch dat je het opmerkt als dat al gedaan is :(

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik vind het ook ontzettend rot voor alle eindexamen kandidaten. De spanning is al enorm groot als je aan het wachten bent op de uitslag en dan komt dit er ook nog bij incl. met het nog langer wachten op de uitslag...

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Echt heel rot voor alle examenkandidaten!

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

De betreffende school stond al gesignaleerd als (zeer) zwak en als een school een aantal jaar (zeer) zwak is, verliest het zijn recht om examens af te mogen nemen. Ik denk dus dat men dit al wel eerder wist, maar heeft proberen te "verbergen" uit angst voor de mogelijke gevolgen.

De examens moeten inderdaad in de aanwezigheid van (een aantal) leerlingen, de examencoördinator en een (aantal) docent(en) geopend worden. Deze instructies staan duidelijk vermeld op het voorblad van ieder pakketje examens. Het kan dus niet zijn dat men dit niet wist....

In ieder geval is het natuurlijk balen voor alle leerlingen én natuurlijk (economie) docenten die hoopten zich morgen met de uitslagen bezig te kunnen houden. Ook "mijn" school heeft besloten het bekend maken van de uitslagen voor vmbo-gt een dag op te schorten. Hoewel erg vervelend, vind ik wel begrijpelijk.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh wat ontzettend K U T zeg! :(
    Echt dik vet balen. Succes met deze ellende.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Voor alle eindexamenkandidaten is het erg sneu, al die spanning wachten op woensdag en dan dit. Maar vind het wel helemaal sneu voor de mensen die op die school zitten, er niets mee te maken hebben en examens over moeten doen. brr moet er niet aan denken.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    examens zitten tegenwoordig niet meer in die bruine enveloppen, maar zijn geseald en dus zo open...

Scholen zijn ook pas heel laat op de hoogte gebracht hoor. Ik ben zelf lid van de examencommissie bij ons op school en pas toen ik vanmiddag thuis was, kreeg ik het nieuws te horen.

Bij ons op school hebben alle vmbo t leerlingen economie examen gedaan, maar omdat ze 7 vakken hebben, kunnen we de meeste al wel vertellen of ze geslaagd zijn.

Limmeke, veel succes met wachten!!!

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Klopt, máárrrr....... het valt wel direct op dat een pakket open is.....

En ook hier is pas rond het einde van de middag nieuws binnen gekomen en vervolgens moeten er nog beslissingen genomen worden.

14. knap

knap Niet meer actief

Het is echt super balen voor de examen kandidaten.

Hoop dat het alleen voor de school geld van waar het gebeurt is. En niet de rest van het land.
    En het is ook super sneu je zal maar op deze school zitten en je examen naar eer en geweten gedaan hebben en dan door een stelletje (idioten je examens over moeten doen) ... Echt verschrikkelijk balen voor de geen die er mee te maken hebben.

15. topper12

topper12 Niet meer actief

:(:(:( Ben ik wel heel erg benieuwd waar je dat hebt gehoord! Het gaat alleen om de examens van dit jaar, als je nu nog de examens van 3 jaar geleden ongeldig laat verklaren dan zou er wel iets heel bijzonders aan de hand zijn ;)

Ik vind het wel erg irritant van de overheid dat ze deze beslissingen zo laat pas kenbaar maken. Het is zo als school zijnde wel erg stressen om hier weer op in te spelen: woensdag al wel een deel van de uitslagen bekend maken of alles naar donderdag verschuiven in de hoop dat de uitslagen economie dan wel worden vrijgegeven (want dat is ook nog niet zeker). Kortom: voor alle betrokkenen supervervelend! En bedankt prutsers die zonodig het examen moesten stelen ;)

16. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    dus terug naar de ouderwetse (tjeeeeej, ik ben pas 28 :)) bruine enveloppen met verzegelingspostzegel :D

17. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Nee hoor, niet nodig.. Want ook de gesealde pakketten zijn onmogelijk van tevoren te openen, zonder dat iemand het opmerkt.. Deste meer zet ik mijn vraagtekens bij de docenten die de examens afgenomen hebben. Het KAN gewoon niet dat ze het niet gezien / geweten hebben..

Het AD berichtte vanochtend dat een van de verdachten de zoon is van een docent op de betreffende school.. Need I say more? Ben blij dat de wethouder in Rotterdam van mening is dat de school moet sluiten, niet meer dan terecht!

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Dit! Ik ben ook docent op een middelbare school, geef les in eindexamenklassen en heb meerdere examens gesurveilleerd. Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat je dit als examensecretaris en surveillant niet door hebt! Je weet precies hoeveel pakketjes je van elk examen krijgt. Als er met een pakketje geklooid is, kan een dief dat onmogelijk weer terug krijgen in originele staat, dus dat kun je niet missen. Ik zie echt niet hoe het mogelijk is dat een school dit niet door heeft.

En dat verhaal over drie jaar examens opnieuw doen: de reden is natuurlijk, dat als die sleutel al sinds 2010 kwijt is, dit natuurlijk niet het eerste jaar is dat er examens gestolen zijn! (En ik denk ook dat dat voor de examensecretaris niet onopgemerkt heeft kunnen gebeuren.) Ik denk echter dat je het niet voor elkaar krijgt. Heel veel mensen zitten ondertussen al op vervolgopleidingen. Als ze zakken, moeten ze daar dan stoppen? Ook krijg je het logistiek amper voor elkaar.

Het is inderdaad heel sneu voor leerlingen in heel Nederland. Op mijn school krijgen vmbo leerlingen zonder economie vandaag wel de uitslag; alleen leerlingen met economie moeten een dag extra wachten.

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Zeer triest inderdaad!en ja, sluit de school maar!helemaal mee eens!bij ons op school krijgt niemand van vmbo tl de uitslag.pas morgen.dat is besloten door de directie...

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik las ergens op internet dat 3 jaar geleden de school ineens een slagingspercentage van 100% op VWO en 95% op havo had, terwijl ze daarvoor bij één van de slechtste scholen van Nederland hoorden. Dus ja kan best zijn dat er toen ook al gejat was. Als dit echt zo is, dan zijn die diploma's ook niet al te veel waard voor die mensen, terwijl er toen vast ook wel mensen waren die hun examens eerlijk deden. Of het ook echt zo is... Gaan allemaal wildwest verhalen rond natuurlijk

Deel Deze Pagina