Ik ben dol op eten dus vind het fijn dat ik nu extra mag eten. Soms dus ook wel eens iets minder gezonds....maar over algemeen dus net wat meer. Dat wordt afkicken over een tijdje.... Herkenbaar? En viel het tegen...vlogen de kilos er toen aan?
Toen ik mijn dochter voedde, at ik ook als een bootwerker. Nu eet ik ook iets meer. Nee, je gaat gewoon weer minder eten naarmate je minder voedt. Geleidelijk het voeden afbouwen dus.
Ik merk ook dat ik meer eet nu in de bv periode. En inderdaad: ik lijk ook meer behoefte te hebben aan ongezond voedsel. Zolang ik er niet van ga aankomen geef ik er nog gewoon aan toe
En ik me steeds maar schuldig voelen als ik iets slechts at, schijnt dus vrij normaal te zijn... Mmmmmmmm.... Omnomnom...
Tell me about it.. Ik heb vorige week 2 appeltaarten opgegeten, in mijn uppie (wel kleintjes haha zeg maar elke dag een kwart) en blijf toch nog afvallen.. Heerlijk! Net alsof mijn schildklier weer te snel werkt maar dan zonder klachten!
Volgens mij is het advies de extra calorieen gezond te laten zijn maar ik geniet ook wel eens van een taartje ofzo
Ik snaai nu ook meer, maar dat wil ik helemaal niet December is geweest, dus het moet maar eens klaar zijn. Ik doe het alleen niet perse vanwege de lekkere trek, maar meer dat ik gewoon net even een keer mn handen vrij heb, even snel wat wil eten voor dat de kleine man weer wakker wordt en/of wil eten en dat ik dan naar iets snels grijp ipv een boterham te ontdooien, te smeren etc. Gelukkig wel 15 kg afgevallen tijdens/na de zwangerschap en sindsdien niet weer aangekomen. Maar toch... Zou al die suiker niet slecht zijn voor je kindje? Geef je dat ook door in de bv?
Geen idee of suikers slecht zijn. Mijne groeit er iig goed op en heeft eigenlijk nooit krampjes gehad gelukkig. Behalve als ik veel drop eet lijkt hij wat last te hebben. Verder eet ik wel vrij gezond, pak alleen wat vaker witbrood (mmm met dik pindakaas of speculaas) maar eet ook wel mijn 2 ons groenten en minimaal 2x fruit. En kook altijd vers en gevarieerd dus ik denk dan dat appeltaartje of anders lekkers mag best!
Oh wat herkenbaar!! De eerste weken kwam het regelmatig voor dat ik zelf pas om 11.30 mijn ontbijt at... Maar nu idd snel broodje ontdooien, smeren en naar binnen werken voor ie wakker wordt. Een bak vla (met uiteraard hagelslag erin) is dan veel makkelijker (en lekkerder).
Ik probeer zo gezond mogelijk te eten zodat ik haar geen suikerkick geef dus veel fruit en tomaatjes enzo. En tegelijk blijf ik echt zoooooo'n honger houden en blijf ik ook afvallen... misschien is een taartje zo'n gek idee nog niet denk dat als je na de bv minder honger hebt, je ook geen kilo's aankomt.
Ooh ik at me ook een ongeluk tijdens de bv, veel meer dan ooit tevoren! En toch viel ik af. En ook ik was er bang voor dat zodra de bv zou teruglopen ik zou dichtgroeien.. Gelukkig werd mijn eetlust gelijk met het bv afbouwen minder. Je zal het wel nodig hebben denk ik dan
Nou.. viel ik maar af haha! Mijn zwangerschapskilo's zitten er gewoon nog aan.. ben zelfs nog een paar kilo weer bijgekomen.. Terwijl ik eigenlijk niet meer eet dan normaal en juist heel gezond eet. Heb al wel laten testen voor schildklier, maar daar kwam niets uit..
het is bekend dat je ong. 500 cal extra verbruikt. ik viel ook na de bevalling als een trein af, nu lekker constant op oude gewicht maar eet dus meer. fijn dat het vanzelf minder lijkt te worden.
Volgens mij is de samenstelling van macronutriënten (vet, eiwit, suikers...) van borstvoeding ongeveer steeds gelijk (wel aangepast op de leeftijd van de baby). En ik denk dat vitaminen/mineralen ook min of meer gelijk blijven (als je heel slecht eet, zou dat minder kunnen worden). Het is vooral voor jezelf ongezond om heel slecht te eten als je ook nog eens BV geeft. Blijft er weinig goeds voor de mama over.