Hallo dames, Met temperaturen en ovulatie testen ben ik erachter gekomen dat mijn luteale fase 10 à 11 dagen is. Op internet heb ik gelezen dat het, het zwanger worden bemoeilijkt omdat een bevrucht eitje onvoldoende kans krijgt om in te nestelen. Aangezien we pas 'begonnen' zijn maak ik me nog niet meteen grote zorgen en willen we ook nog even wachten met een bezoek aan de huisarts. Nu zijn er een aantal middeltjes verkrijgbaar die de luteale fase kunnen verlengen, namelijk: - teunisbloemolie - Agnus Castus complex tinctuur - Vit. E Heeft iemand hier ervaringen mee, en verlengt het inderdaad de luteale fase? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wetenschappelijk zijn er geen keiharde bewijzen dat het een probleem is zwanger te raken als je LF korter is dan 12-14 dagen (zegt mijn gyn). Veel gynaecologen schrijven echter wel wat voor als het echt te kort wordt (<10 dagen). Je kunt pregnyl gaan spuiten of progesteron-capsules inbrengen om je LF te verlengen. Wel zal je dan eerst moeten aantonen dat je dit 'probleem' altijd hebt. Een aantal maanden volhouden met temperaturen dus voor je naar de huisarts gaat... De huis-tuin en keuken-middeltjes ken ik niet en ben sceptisch of dit helpt... Maar niet geschoten, altijd mis. Hoop dat je snel zwanger bent!