De weg naar eiceldonatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bittersweet, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hallo daar,,
    vandaag te horen gekregen dat we donderdag al mogen beginnen:$ whhaaa nu gaat het toch wel heeel erg snel!!!!!
    als alles goed gaat betekend het dat we half maart de terugplaatsing hebben....dus duimen!!!

2. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi

O wat spannend meid hou me op de hoogte van de vorderingen ben heel erg benieuwd duim voor je voor een topresultaat. Heel veel succes.
    Bij mij nog geduld hebben. Morgen weer naar zkh met mijn zus en dan volgende week zelf weer met mijn man. Ben benieuwd wat de gyn allemaal nog meer te zeggen heeft.
    Heb in maart ook nog een onderkaakcorrectie te ondergaan daarna 6 weken niet kauwen brrr. Zie er wel een beetje tegenop. Maar de tijd dat we moeten wachten op goedkeuring zal hierdoor misschien wel een beetje sneller gaan.

Liefs
    Bittersweet

3. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Vandaag is mijn zus voor onderzoek in het ziekenhuis geweest of zij een goede ecd donor is. En ja hoor zoals het er nu uitziet gaat dit helemaal goedkomen en kan het bijna niet meer mis gaan. Het enige is dat de labuitslagen nog goed moeten zijn. Ben helemaal happy en kan eigenlijk niet wachten tot we kunnen gaan starten. Hoop dat het mei gaat worden en dat zou moeten lukken zoals het er nu uitziet. Mocht helaas zelf niet bij het gesprek aanwezig zijn (van mijn zus had het niet uitgemaakt), maar dat is op zich wel logisch. De gyn vertelde ook dat gesprek maatschappelijk werk eigenlijk niet zoveel voorstelt, maar dat het meer een formaliteit is voor de toestemming. Dus daar hoeven we ook niet tegenop te zien. Was wel een beetje lachen, want gyn zei ook dat resterende afspraken bij maatschappelijk werk wel een tijdje konden gaan duren omdat er veel aanvraag is voor ecd nu is het natuurlijk zo dat ik zelf al lekker brutaal ben geweest en dat de afspraken al staan, maar dat weten jullie al. Wij blij!!!!:)

Veel liefs
    Bittersweet

4. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hey bittersweet, voor je het weet is het voor jou ook zover!! gaat snel hoor..
    heb alle medicijnen in huis, het blijkt dat ik vanaf volgende week ook tabletten moet slikken en bolletjes van onder erin moet brengen, ook doe ik aan accupuntuur (kan nooit geen kwaad) en daar heb ik ook druppels gekregen dus ben straks een wandelende apotheek hihi
    3x daag druppels
    3x daags tabletjes slikken
    3x daags 2 bolltjes inbrengen (elke keer half uur benen hoog)
    1x daags spuiten
    nou gelukkig zit ik nu tijdelijk in de ziektewet anders zou ik ni weten hoe ik het allemaal moet doen...
    ik hou je zeker op de hoogte, laat je me ff weten als je wat meer weet, kan zo zijn dat het ook in eenkeer zo snel gaat, ik had het ook totaal ni verwacht dat we al zo mega snel konden beginnen!!

5. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hello,

Vandaag weer op gesprek geweest bij de gyn eigenlijk weinig nieuws te vertellen. Hij probeerde met wat opmerkingen een reactie uit te lokken. De vragen die hij had hadden we al goed over nagedacht en ook al een duidelijk antwoord op, dus niets staat meer in de weg.
    Maar nu het goeie nieuws dat we waarschijnlijk al in april kunnen starten!! Joehoe gaat eindelijk eens van een leien dakje. Maar blijf nog even sceptisch, andere kant mei is ook prima time flies zoals jullie ook weten.

Veel liefs
    xxx
    bittersweet

6. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi mareille 28,

Hoe gaat het met je? Weet je al iets meer. Zijn er al echo's geweest? Spannend spannend allemaal meis.

Liefs
    Bittersweet

7. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hey bittersweet,, ojee dus jij kunt waarschijnlijk ook al in april beginnen....oh tijd vliegt om hoor, wij zijn al aan het spuiten en ik ben vandaag begonnen met 3x daags progynova..
    volgende week moeten we weer naar utrecht voor de uitgangsecho..ja en dan gaat het heel snel!!!
    begin het nu toch wel heel spannend te vinden, ben er in mn hoofd toch wel hele dag mee bezig, ookal wil ik dat niet....kriebels zijn er echt al!!

welke medicijnen moet jij allemaal nemen?

8. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi

Van de medicijnen weet ik het nog niet precies. de arts had het in ieder geval over decapeptyl. Dus ben benieuwd. Horen we allemaal wel als we de intake hebben. Kan mij voorstellen dat je er de hele dag mee bezig bent dat heb ik ook hoor. Hebben ze jullie trouwens iets verteld over de kans op een zwangerschap? Bij ons zeiden ze dat het bij 1 op de 3 paren lukt om uiteindelijk met ecd zwanger te worden. Dit komt doordat je een lichaamsvreemd eicelletje krijgt en een lichaamsvreemd eicelletje waardoor je eerder kans hebt op miskramen (dat vertelde de arts). Had eigenlijk toch wel iets meer verwacht, maar we blijven positief.

xxx
    Bittersweet

9. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hey bittersweet,
    ik kreeg idd ook tehoren dat de kans 1 op 3 is...leek me opzich best veel totdat ik ging denken dat er van de 100 er ma 30 geluk zouden hebben en das toch wel weinig...maar goed, we moeten positief blijven!!! wat ik niet moet doen is op internet alle ervaringen gaan lezen, dat heb ik de afgelopen week dus gedaan, nou ik droomde erzelfs van.....ben er ook veel te druk mee bezig in mn hoofd...en dat wil ik helemaal niet, maar kan er niks aan doen...pfffff hahaha wat een gedoe he...
    prettig weekend x

10. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi,

Nou idd wat een gedoe en spanning he. Ik moet zeggen dat ik er ook wel iedere dag aan denk en dan spookt het weer door je hoofd stel dat het niet lukt wat dan? Heb nu maar besloten het stap voor stap te bekijken en er positief in te staan en er maar even niet aan te denken dat het mss niet gaat lukken, dat zien we dan wel weer.
    Jij ook fijn weekend. En ik hoor het wel als je meer weet ben echt benieuwd.

liefs xxx
    bittersweet

11. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hey bittersweet, hier ben ik weer, helemaal in spanning, hihi, gisteren weer na utrecht geweest voor de uitgangsecho....bij mn zus was alles prima, en ook bij mij ligt het op schema, mn zus is gisteren begonnen met stimuleren en ik ben al meer dan een week aan de progynova..de tijd vliegt echt voorbij!! volgende week donderdag moeten we weer komen om te kijken of de eitjes van mn zus goed groeien...en zo ja......ohhh dan word het echt spannend!! ma goed, dat wou je ik je ff zeggen ;)..
    alvast een prettig weekend x

12. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi
    Oh wat spannend voor jullie zeg. komt nu echt heel dichtbij mijn duimen draaien voor jullie op een heel mooi resultaat. Wij hebben vandaag gesprek met maatschappelijk werk gehad. zoals je al had gezegd viel het heel erg mee. gaat allemaal gekomen daar ben ik van overtuigd. Nou meid dit was het weer en heel veel succes donderdag en ik hoor het van je hoe het afgelopen is. Xxx bittersweet

13. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hoihoi,,
    nou zijn erweer van het ziekenhuis, ohh het word nu echt spannend, mn zus had 16 eitjes en groeiden allemaal mooi, overmorgen moeten we weer komen voor een echo...en als alles goed gaat krijgt ze ws maandag of dinsdag de punctie!! en ik dan 3 dgen later de terugplaatsing.....oh zo spannend!!
    gesprek met maatschappelijk werk stelde weinig voor he?? wanneer kan jij nu beginnen dan? wachten duurt lang he?
    xx marije

14. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    #34 bittersweet, 8 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2012
    Hoi Marije,

Ja idd wachten duurt echt heel lang. We kunnen hoogst waarschijnlijk in mei gaan starten dus gaat ook al echt opschieten kijk er echt naar uit maar ook wel heel spannend allemaal. Hoe ervaart je zus tot nu toe het prikken? heeft ze veel bijwerkingen of valt het mee. O meid maandag of dinsdag punctie dat gaat opschieten zeg dus dan als het mee zit volgende week donderdag of vrijdag terugplaatsing spannend allemaal. Vandaag kwam trouwens mijn beste vriendin met haar man langs en wat denk je ze vertelde dat ze zwanger is. Ze hebben er ook wel een tijdje over gedaan ruim een jaar ik gun het hun hartstikke natuurlijk maar hoop wel even ego dat ik de volgende mag zijn, maar iedere keer als ik dat denk is er wel weer een ander eerst zwanger soms ga ik gewoon denken dat het niet voor mij weggelegd is. Weet ook wel dat ik zeker de hoop niet op mag geven het is dat we nog iets hebben om naar uit te kijken, maar diep van binnen denk ik ook wel dat als dit niet gaat lukken het echt game over is en aan dat gevoel moet ik echt maar even niet denken. Probeer nu dat gevoel maar even opzij te zetten en stap voor stap te denken, maar is soms best moeilijk. Nou heb mijn hart even gelucht ga nu lekker slapen.

Veel liefs
    xxx bittersweet

15. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hey bittersweet,
    ik herken je gevoel helemaal, ik heb ook altijd gezegt dat ik nooit geen kindje zal krijgen, raar toch...
    ik begin me ook te beseffen dat als dit niet lukt, dat het idd ook voor ons game over is, ik wil er niet aan denken maar die gedachte spoken steeds vaker door mn hooft...

mn zus vind het spuiten erg meevallen, de eerste keer deed het haar pijn..maar je moet het eerst ff voorverdoven met ijs (ook een goeie tip voor jullie) en sindsdien gaat het prima, ook heeft ze weinig bijwerkingen gelukkig, als dat zo zou zijn zou ik me ook nog schuldig gaan voelen...
    wel ziet ze erg tegen de punctie op, tja dat zou ik ook hebben..maar ze zegt, ik doe het voor een goed doel!!!

we gaan er gewoon voor hoor dat we het eind van het jaar een lief klein schattig mini mensje in onze armen mogen houden!!
    positief blijven!!

hou je op de hoogte!!

xxx marije

16. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Marije,

Hoe was de echo vandaag? Wanneer is de punctie ma of di ben echt benieuwd. Nog bedankt voor je berichtje we gaan idd positief blijven. Gister even pep talk van mijn zus gehad en vandaag van mijn moeder heeft me even goed gedaan ook met hun te praten en ze begrepen mij helemaal. Gaat nu weer goed met mij gelukkig alleen van dat wachten daar wordt je echt niet vrolijk van. Ik hoor van je.

xxx
    bittersweet

17. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hey bittersweet,
    morgen is het zover!!! moeten om 11u in utrecht zijn, mijn zus had 17 eitjes!! en allemaal even groot.......ohh ik heb helemaal de kriebels,
    ik ben vandaag begonnen met de utrogestan, wat een smeerspul haha maar ja, alles voor het goeie doel!!!
    waarschijnlijk krijg ik als alles goed gaat, donderdag de terugplaatsing van 2 ....ik hou je op de hoogte!!!!

een gezellige zondag, ma dat kan ook haast niet anders dan met dit mooie weer ;)

18. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi,

Heel veel succes morgen en wat een mooi aantal eiblaasjes zeg! Ik ga voor heel veel eicellen. Begrijp dat er bij jou 2 worden teruggeplaatst? Weet zeker dat dit bij mij niet zal gebeuren. in het erasmus zijn ze heel erg tegen op meerlingzwangerschappen zien ze veel problemen mee. Blijkbaar in utrecht is dat toch anders vindt ik wel gek eigenlijk weet jij hoe dat zit verder? Hebben jullie zelf mogen kiezen 1 of 2. Zit echt in spanning voor je hoor zal morgen aan jullie denken en hopelijk valt de punctie voor je zus erg mee. En we gaan voor hele mooie emmies donderdag. Hoor morgen nog wel van je hoe het allemaal gegaan is.

Veel liefs
    XXX

19. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    Hey bitterweet,,
    We zijn weer thuis, nou er zijn 11 goeie eitjes gevonden. Donderdag word ik gebeld hoeveel er bevrucht zijn en dan smiddags de terugplaatsing....
    Ik mocht zelf bepalen hoeveel ik er terug wou, 1 of 2...doen ze normaal ook niet snel, 2 terug plaatsen maar omdat met eiceldonatie de kansen wat minder zijn zeiden ze juist tegen ons dat 2 eitjes meer kans hadden...
    Dus nu wachten tot donderdag!!
    Tis mijn zus trouwens wel tegen gevallen, was erg pijnlijk!!
    Je hoort weer van me!!! Xxx

20. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi,

11 is een mooi aantal zeg. Wel vervelend dat je zus veel last heeft gehad. Ben je zelf bij de punctie geweest? Wat geven ze in utrecht kwa verdoving? Ik heb zelf ook 1 ivf behandeling gehad en heb echt totaal geen pijn gehad. Het enige vervelende vond ik de eendenbek voor de plaatselijke verdoving die was wel pijnlijk. In het erasmus wordt de baarmoedermond plaatselijk verdoofd en krijg je een infuus met morfine. Goed dat je het mij verteld van 1 of 2 laten terugplaatsen ik wist eigenlijk niet dat ze dat dan toch eerder doen bij eiceldonatie. Ga het volgende keer wel even navragen, want als de kans dan toch wat hoger ligt dan zou ik dat ook wel willen. Verse terugplaatsing is beter dan cryo over het algemeen. Nou ik hoop dat het met je zus weer allemaal snel beter zal gaan en dat ze niet teveel napijn zal hebben. Hoor van je en succes voor donderdag mijn duimen draaien voor je op een mooi aantal bevruchte emmies.

Veel liefs,

Nathalie

Deel Deze Pagina