hey nathalie, ja ik ben zelf bij de punctie geweest, mijn man en haar man zaten op de gang te wachten... ze hebben haar qua verdoving haar alleen van onderen verdooft en een zetpil diclofinac en paracetamol... zij had ook het meeste pijn met de eendebek, ze zei, dit deed ja nog zeerder dan de bevalling van mn dochter...kan je nagaan!! ik zou als ik jou het idd het even navragen over de 2 terugplaatsen, toch raar dat ze in utrecht het wel doen en in het erasmus niet... heb jij ook eerder een terug plaatsing gehad? ik was wel benieuwd of dan die eendenbek ook zo pijnlijk is... lfs marije
Hoi Ik ga het zeker navragen de volgende keer mss hanteren ze met ecd toch wel een ander protocol ipv eerste 2 keer 1 en daarna 2 terugplaatsen. Ben benieuwd. ja die eendenbek is echt heel gemeen. toen was ik ook nog niet verdoofd. was meteen helemaal gespannen. daarentegen heb ik van de prikjes weer niets gevoeld en toen ik de morfine kreeg toegediend had ik helemaal geen pijn meer ik werd er zelfs vrolijk van. Er waren die dag 5 puncties en de bedden waren nog bezet ik zei van ga wel lekker zitten hoor voel me hartstikke goed. napijn had ik dan wel weer een paar dagen. Hoe gaat het nu met je zus? Heeft ze veel napijn en kan ze alles weer doen? ik heb zelf ook nog nooit een terugplaatsen gehad dus kan je niet vertellen of dit ook zo pijnlijk is. Liefs bittersweet
hoi bittersweet,, nou ik ben vandaag in het bezit van 2 mooie emmy's!!!!! vanmorgen belden ze dat er 8 bevrucht waren waarvan er dan 2 terug geplaats zouden worden en 3 worden er ingevroren.... ohhh tis nu zo spannend! met mn zus gaat het weer goed gelukkig, ze heeft toch wel 2 dagen pijn gehad... oja het terugplaatsen doet geen pijn!! ik heb gevraagt of ik geen kleine eedenbek mocht, en tataaa was geen probleem dus geen pijn! (misschien ook voor jou een tip!) hou je op de hoogte!! jij nog nieuwe ontwikkelingen?? lfs marije
Hoi marije joehoe wat super 2 mooie emmies nu echt spannende tijd zeg de meeste vinden dit ook de moeilijkste periode het wachten en wachten 2weken duurt nu zo lang. duim duim duim voor je hoop zo dat ze blijven plakken en anders in ieder geval 1. Hoeveel cellig waren ze? Goeie tip iid van de eenden bek ik hou het in mijn achterhoofd. mijn zus heeft vandaag gesprek gehad met maatschappelijk werk gesprek ging goed en ze ging proberen dat we in april al naar de info avond kunnen en dan begin mei kunnen we gaan starten echt heel spannend gaat nu opschieten ook voor ons. nou meid heel veel sterkte deze 2 weken. ik wordt trouwens volgende week vrijdag geopereerd aan mijn kaak dus zal waarschijnlijk even weinig van me laten horen, dan weet je waar het aan ligt als het wat langer kan duren voor reactie. Xxx bittersweet
hey bittersweet, hihi, ik heb helemaal niet gevraagt hoeveel cellig ze waren....maar wat ze daar zeiden was dat ze van erg goede kwaliteit waren..ohh tis nog maar 3 dagen geleden, de tijd kruipt echt voorbij!!! voor jullie komt het nu ook steeds dichterbij!! spannend!!! en alvast voor vrijdag, sterkte en sucses met de operatie!!! xxx en een gezellige zondag!!
Hoi, Hoe is het met je? Kom je de tijd een beetje door van het wachten? Merk je al iets of helemaal niet. Moet je nu ook nog die vaginale capsules gebruiken voor het innestelen en hoelang en welke heb jij? Met mij gaat alles goed vol spanning voor vrijdag ben benieuwd hoe het gaat lopen hopelijk ben ik snel weer opgeknapt. Veel liefs, Bittersweet
heyy bittersweet, de tijd gaat echt mega langzaam!!! en ik voel helemaal niks...of dat nu juist goed is of niet??!!.. ik moet idd die vaginale capsules 3 x daags 2 bolletjes (utrogestan), je krijgt er echt een klieder boel van, het scheelt dat ik een inbrenghuls heb... ik moet er ook nog progynova bij slikken 3x daags 1.. ik hoop voor je dat je snel na vrijdag weer bent opgeknapt, en dan op naar het volgende traject!!!! xxx marije
Hoi, O wat spannend lijkt me dat echt voor je. Hoop zo dat het gaat lukken. Ik vergat nog aan je te vragen voor de terugplaatsing van 2 embryo's had het ziekenhuis zelf aangegeven er 2 terug te plaatsen of hebben ze de keus bij jullie neergelegd om 1 of 2 terug te plaatsen? Liefs Bittersweet
hoihoi, ze hebben de keus bij ons neergelegt, zovan, wil je er een of 2 teruggeplaatst hebben?? naja dan is voor ons de keus snel gemaakt!!! mocht het misgaan dat word er maar 1 cryo terug geplaatst per keer... sucses overmorgen!!!! xxx
Hoi hoe gaat het met je? morgen de dag dan mag je testen toch? wat spannend meid hoop zo dat je zwanger bent. Met mij gaat het langzaam aan wat beter het is best wel afzien. maar we blijven positief en hopelijk kunnen we snel gaan starten met ons volgend traject. Nou meid ga nu stoppen en duim duim voor je op goed nieuws. Xxx bittersweet
hey bittesweet, ik heb vanmorgen getest, had namelijk veel buikpijn..en helaas!!!!! negatief. nu afwachten hoe verder, word vanmiddag gebeld door utrecht.. ik hoop dat jij je snel beter voelt en dan ook snel kan gaan starten.. schrijf je snel weer, xxx
hey bittersweet, hoe is het met je kaak?? gaat het al iets beter? hier gaat het wel weer, 19 april weer na utrecht om behandelplan te bespreken. dus ik denk eind april terugplaatsen van een cryo.. we hebben er nog 3 in de vriezer, hopelijk ontdooien ze goed want het is onze laatste kans..... we hebben besloten om daarna te stoppen.. xxx
Hoi, Jeetje zeg dit wordt echt een heel spannende tijd voor jullie. Wat is de reden dat jullie dan gaan stoppen? Is het je zus allemaal erg tegengevallen? Vindt het wel een hele moedige beslissing het is voor je relatie ook allemaal niet niks om in de medische malle molen te zitten. Dat ervaren wij ook maar al te goed. Hebben jullie evt nog plannen om verder te gaan met adoptie of pleegzorg? Met mij gaat het de goede kant op waar het niet dat ik van het weekend een jeukende huiduitslag van top tot teen heb gekregen door een allergie van antibiotica kuur of brufen. Wordt echt niet vrolijk van de jeuk gelukkig wordt het al wel wat minder nu. Denk inderdaad dat wij het ook maar laten komen tot 1 ivf poging bij mijn zus. Wil haar er toch niet teveel mee belasten. Mocht het dan niet gelukt zijn dan zullen wij ook stoppen. Heel misschien doe ik dan nog een laatste ivf poging zelf maar dan wel in een ander ziekenhuis waar ze meer proberen zit te denken aan Gent heb hier goede verhalen over gehoord. Sterkte meid en mijn duimen blijven voor je draaien he dat weet je. Veel liefs Bittersweet
hey bittersweet, mijn zus zou voor ons nog wel een keer willen doneren maar wij zelf willen het niet meer, ik heb toch echt sterk het gevoel dat het bij ons niet meer mag lukken, telkens als het mis gaat moet ik weer ongesteld worden en dan lig ik echt 4 dagen met morfine in bed van de pijn..gelukkig ben ik nu nog niet ongesteld geworden want ik ben meteen donderdag met de pil begonnen....wel als we de weer voor de cryo terugplaatsing gaan moet ik dus wel stoppen en dan begint de hel weer voor mij...dat is voor mij (ons) de reden dat we er mee stoppen...al moet ik zeggen dat ik het een moeilijke keuze vind... kom net bij mn vriendin vandaan..en ja je raadt het al...ze is zwanger!! ze vond het zooo moeilijk om me dit te vertellen, wat is ook wel weer snap ma ben toch ook wel weer blij voor haar, ookal kwamen de tranen van waarom ikke niet....pfff dus weer een dipdag vandaag!!! voor ons is adoptie en pleegzorg geen optie, mijn man staat er niet voor de 100% achter.. gelukkig gaat het bij jou de goeie kant weer op, oh en jeuk is echt erger als pijn he... gent ligt dat niet in belgie?? ik heb er idd goeie dingen over gelezen..tja ik heb ook echt zovan, wanneer moeten we stoppen dat je geen spijt krijgt..dus mijn hooft draait overuren.. xxx
Hoi Marije, Snap jullie keuze helemaal. Lijkt mij ook echt vreselijk als je iedere maand zoveel pijn hebt bij je menstruatie. En idd is de keuze echt heel moeilijk en zul je denk ik altijd wel twijfelen moeten we het toch niet nog een keer proberen. Ik heb zelf ook wel regelmatig best heftig pijnlijke menstruaties, maar niet te vergelijken met die van jou ik gebruik dan paracetamol of brufen en dit is dan goed vol te houden. Wat ik mij nog wel afvroeg is dat ik nog aan de gyn had gevraagd of ik voor een paar maanden toch niet aan de pil zou mogen, maar dat wilde hij niet dit schijnt voor innestelen ivm baarmoederslijmvlies groei niet goed te zijn. Maar begrijp dat jullie geen andere keus hebben dan dat,maar vroeg mij af of je dat wist of dat dat jullie verteld is. Wij gaan hebben ook besloten om onze kansen vol te maken dus 3 ivf pogingen en dan te stoppen. Dit zou betekenen dat mijn zus nu de 2de ivf poging gaat doen en als zij evt nog een 2de keer dus 3de ivf poging zou willen doen en het is dan niet gelukt dan stoppen wij, maar mocht zij het niet zien zitten om evt nog een 2de keer te doen dan zullen we de laaste dus 3de ivf poging nog zelf gaan doen en dan idd naar belgie Gent gaan. Maar we denken nu maar even stap voor stap en je weet nooit eigenlijk wat je straks toch nog zal doen besluiten kan ook best zijn dat je je grenzen toch gaat verleggen op een gegeven moment. Ja en inderdaad van je vriendin heb idd ook pasgeleden van mijn beste vriendin gehoord dat zij zwanger is en de tranen stonden ook in mijn ogen waarom een ander wel en ik dan niet, je gunt het jezelf op een gegeven moment zoveel meer. Het is ook zo oneerlijk allemaal. Maar de moed niet opgeven je hebt nog kansen, laten we toch nog maar posi blijven!!!! Veel liefs XXX Bittersweet
Hoi Marije, Al eventjes niets van je gehoord? Gaat het wel goed met je? Met mij gaat het gelukkig nu weer de goede kant op. Ga van de week weer langzaamaan aan het werk heb ik ook wel weer heel veel zin in want van dat thuiszitten komen de muren ook op een gegeven moment op je af. Baal alleen van 1 ding dat we nog niks van het ziekenhuis hebben gehoord waardoor mijn zus de informatieavond van de ivf deze maand heeft gemist. Heb eerlijk gezegd ook niet de energie gehad om erachteraan te gaan bellen dus heb het maar over laten gaan. Maar vanaf nu ga ik alles maar weer goed in de gaten houden en ga deze week of volgende week weer bellen om te kijken wanneer ze toestemming verwachten om te gaan starten en dan wil ik ook gelijk alle afspraken gaan maken. Mijn zus wil graag dat we het in mei zouden kunnen doen omdat ze in juni de sleutel gaan krijgen van een nieuw huis dus zou dan wel fijn zijn als het achter de rug is. Wat ik nog wilde vragen aan je hoelang hebben jullie er nu in totaal over gedaan vanaf start medicatie en ivf punctie en terugplaatsing? Heb jij nu ook moeten prikken of niet? Veel liefs, Bittersweet
hey bittersweet,, we zijn heerlijk paar dagen met de kerst weg geweest!! lekker geniks en nergens aan hoeven denken.. maar goed nu begint het echte leven weer, hihi ik heb eens ff zitten denken en volgens mij hebben we er in totaat 3 maand overgedaan, vanaf het gesprek met de maatschappelijk werk tot de terugplaatsing... ik moest ook spuiten, 3 weken lang, elke dag..decapeptyl, ook mn zus...dus als jullie het in mei willlen moet je er snel achteraan bellen ook omdat je 3 weken lang moet spuiten.. ja het komt nu steeds dichterbij he? spannend!! wij mogen over 2 weken alweer na utrecht!!! ja dat thuis zitten is niet wat he, ik ken het maar al te goed, ik zit nu in de ziektewet maar ga toch wel 4 keer in de week 3 a 4 uur per week na het werk...anders komen de muren idd snel op je af! wat je zei over de pil gebruik, ik ga dat idd navragen, ik heb ook cystes en nu lees ik ook dat dat erg slecht is voor het innestellen, dat kan het tegenhouden... gisteravond visite, en je raadt het nooit...mn andere beste vriendin is ook zwanger!! pffff nu zijn mn 2 beste vriendinnen allebij 7 weken...moet zeggen dat ik toch echt ff slikken moest.. ik moet er steeds aan denken dat als deze terugplaatsing goed was gegaan, dat ik dan ook 6 weken zou zijn geweest...pfff zit me weer in een dip te praten, ken je dat? nee moet ik niet doen!! misschien komt mijn tijd nog wel... nou ik ga nu na de kappper!! ga eeen gedaante verrandering doen hihi..mn haar gaat kort!! tot snel en ik hoor snel weer van je, en hopen dat je snel wat hoort!! xxx
Hoi Marije Wat fijn dat jullie met de pasen lekker weggeweest zijn en dat je ervan genoten hebt! Denk dat wij binnenkort ook maar even een weekendje eruit moeten gaan dat zal ons goed doen na alle spanningen en komende spanningen. En hoe is je haar geworden? En wat vindt je vriend/man ervan? Ik ben vandaag op mijn werk geweest ga vanaf volgende week weer 3x 4 uur werken ma/wo/vr. Heb er wel weer heel veel zin in merk wel dat ik nu echt versleten ben ondanks dat ik maar 3 uurtjes geweest ben. Hopelijk gaat het volgende week weer een stuk beter met mij. Jeetje meid nog een goede vriendin van je zwanger, het leven is soms echt zo oneerlijk bahhhh. Het wordt mij zo nu en dan ook teveel als ik er al aan denk als het niet mag lukken om een kleine te krijgen dan maalt er van alles door mijn hoofd. Ben ook zo bang om de vriendinnen die allemaal wel kinderen krijgen langzaamaan kwijt te raken. Laatst kwam een goede vriendin van mij en die zei dat ze toch eerder naar mensen gaan die wel kinderen hebben omdat dit leuker is voor hun dochter. Ik snap het wel maar ook weer niet, dan denk ik hallo wij zijn er ook nog hoor en wij hebben hier ook niet zelf voor gekozen. Hoe denk jij hier nou over als iemand dit tegen je zou zeggen het zit me toch niet echt lekker dit maakt het ernaar dat je gaat denken dat je vrienden gaat verliezen. Maar zoals ik al eerder heb gezegd probeer ik maar stap voor stap te gaan denken anders maak ik mezelf echt gek. Heb trouwens gisteren met maatschappelijk werkster gesproken en we zijn in ieder geval besproken binnen de staf van de gynaecologen en die hebben goedkeuring gegeven. Nu gaat het naar de medisch ethische toetsings commissie voor definitieve goedkeuring en dan kunnen we gaan starten. Ga zometeen even bellen voor een tf afspraak met de gynaecoloog die erover gaat wanneer toestemming verwacht gaat worden en/of we de afspraken al kunnen maken zo spannend allemaal gaat nu echt opschieten. Nou meid ga nu stoppen en hoop snel weer van je te horen! Veel liefs xxx
Hoi Marije, Wilde je even heel veel succes wensen donderdag in het ziekenhuis ben benieuwd wat voor plan ze voor je hebben. Verder heb ik vandaag als een pitbull haha weer gebeld naar het ziekenhuis nadat ik vorige week woensdag al gebeld had en natuurlijk geen antwoord terug heb gehad. En met succes we mogen 7 mei naar de informatieavond en de afspraak voor de intake in mei gaan we ook al krijgen deze krijg ik per brief thuisgestuurd volgende week. Ben benieuwd echt heel spannend komt nu heel heel dichtbij. Verder alles goed met jou? Veel liefs xxx bittersweet