Hoi Marija, Gister brief gekregen van het ziekenhuis dat eindelijk de officiele toestemming rond is. Jippie, maar was er al niet zo bang voor want we konden toch al gaan beginnen dus dat zat wel snor. Hadden jullie trouwens ook dat je een heel formulier in moest vullen met karaktereigenschappen van donor enz? Nog even over de prednison. Weet eigenlijk niet of ik moet bellen om te vragen of ik het mag gaan gebruiken? Misschien dat ik eerste keer afwacht en dan de 2de keer wel vraag mocht het niet lukken. Weet nl dat ze in het emc niet zo flexibel zijn mbt medicatie, maar ga gewoon zeggen dat ze het bij het zkh waar jij loopt wel doen dus dat ik het ook wil gaan gebruiken! Kijken hoe ze dan gaan reageren he! Andere kant denk ik van kan het misschien beter wel gelijk vragen, niet geschoten is altijd mis toch? Wat zou jij doen? xxx Bittersweet
hey bittersweet,, haha, zou ook wel raar zijn dat je geen toestemming gekregen had he, al druk aan het spuiten...maar wel zo fijn dat je de brief nu in huis hebt!! ik heb geen formulier hoeven invullen met vragen over donor en karactereigenschap..zal wel per ziekenhuis verschillen? tja wat moet je doen qua medicatie pretnisolon....ik denk dat als ik jou was gewoon eens moet gaan bellen en de vraag voorstellen en als hun zeggen dat ze het niet meteen de eerste keer gebruiken dat je er ook op kunt vertrouwen... je moet doen waar jij je goed bij voelt!! en als jij denkt dat je het niet nodig hebt, moet je het niet doen.... wel vreemd he dat het echt per ziekenhuis verschilt.... ben benieuwd wat je gaat doen, xxx marije
Meiden heb dit topic gelezen en wil jullie heel veel sterkte wensen en ik duim voor jullie dat jullie snel zwanger mogen zijn!!
Hoi Ik ga denk ik maandag wel even bellen om het na te vragen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Nou wat een dag gehad zeg vandaag. Vanochtend ruzie gehad bij de huisarts, maar dan met de assistente wat een bitch is dat zeg kon er wel achter de balie vandaan trekken. Vroeg alleen een recept voor hooikoorts tabletten en ventolin omdat mijn man nu hele erge last heeft van hooikoorts en dan is hij ook altijd astmatisch erbij (dit is overigens bijna ieder jaar). Doet de assistente daar een partij moeilijk over zeg! Moet hij weer langs de huisarts van haar echt heel raar in comp staat dat hij vorig jaar ook al geweest is daarvoor. Nou waarom niet gewoon weer een recept vindt het echt belachelijk als dat nou jaar in jaar uit zo gaat. En dan nog erbij zeggen dat astma en hooikoorts niet bij elkaar horen en dat benauwdheid wel raar is. Nou type maar eens in op internet en het kan weldegelijk brrrrrr en hij heeft het ook alleen in de maand mei of juni. Toen heb ik haar aangesproken op haar onvriendelijke gedrag ging ze met de armen over elkaar naar me toe zitten kijken nou dat moet je bij mij echt niet doen ben boos weggegaan en meteen besluit genomen om naar een andere huisarts te gaan. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik zo behandeld werd. Daarna naar mijn zus gegaan daar aangekomen even potje zitten janken volgens mij komt het echt door de bijwerkingen van de medicatie en heb ik veel last van de hormoontjes. Is dit herkenbaar voor sommige? Maar boos ben ik nog steeds en weg ga ik bij de huisarts, want weet dat het niet mijn schuld was! Verder wel gezellig dagje gehad bij mijn zussie. En best wel gelachen want zij had ook echt een opstandige dag! en weet niet wat het was maar we gingen dozen halen bij de lokale supermarkt voor verhuizing komt een medewerker naar ons toe heel sagerijnig dat we niet meer mee mogen nemen tssss, want er zijn ook nog andere klanten die er nodig hebben, nou er stonden er anders nog genoeg wat was iedereen chago vandaag zeg!!!! Gauw maar deze dag achter me laten en door naar het weekend wat zal deze weer brengen hoop in ieder geval gezelligere mensen! Fijn weekend iedereen xxx Bittersweet
Hoi Sammie, Dank je voor succes wensen ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen heel spannend in ieder geval. Zie dat jij zwanger bent! Gaat alles goed? Jij ook heel veel succes met je zwangerschap en hopelijk kan ik mij daar ook snel bij aansluiten. xxx bittersweet
Meiden, ik zit niet in jullie positie maar wil jullie heeeeeeeel veel sterkte en succes wensen! Ikzelf heb donorzaad nodig gehad aangezien mijn ex onvruchtbaar was. Mijn kinderwens is nog enorm dus wil straks als BAM verder met die staaltjes zaad en dan direct ook eicellen doneren omdat ik weet hoe het is als je hulp nodig hebt van een 3e ( bij wijze van) Helaas zijn er nog bij beiden niet genoeg donoren. Dus ik hoop dat er meerdere meiden van dit forum zullen denken, ik ga ook een persoon helpen. Dat ze een kindje kunnen krijgen. Heel veel succes! Liefs One of a kind
He one of kind Wat super zeg van je dat je je eicellen ook wil doneren. Weet nu ik het zelfs nodig heb hoe belangrijk dit is om andermans wens te kunnen vervullen. Als ik het had kunnen doen en mijn kinderwens zou vervuld zijn geweest zou ik het ook zeker gedaan hebben. Jij ook succes he met je verdere kinderwens. En hou je me op de hoogte van hoe en wat ben wel benieuwd. Wanneer wilde je gaan starten?
Bittersweet ik duim alvast voor je meid! Bij mij zal het pas over 1 of 2 jaar zijn aangezien ik midden in de scheiding zit met mijn ex. Maar dan ga ik het zeker doen, kinderwens is zo groot en we weten idd hoe het is als je "materiaal" nodig hebt
Hej Bittersweet, Het gaat hier goed met de zwangerschap. Ik hoop zo dat jullie ook snel zwanger mogen zijn! Bij ons is het via de natuurlijke weg gegaan, maar door verschillende programma's (draagmoeder gezocht en babyboom) ben ik me gaan verdiepen in de MMM en ben erg onder de indruk geraakt van dat het ook niet vanzelf kan gaan e.d. en hoeveel verdriet dat kan brengen. Misschien ga ik in de toekomst ook wel mijn steentje bijdragen (ben nog jong), het houd me zeker bezig.
Hoi Mareille, Heb je al iets gehoord van het ziekenhuis? Ben benieuwd wat voor plan ze voor je hebben opgezet! Ik hoor het wel van je. xxx bittersweet
hey bittersweet,, nou ze hebben idd gebeld, en ze zitten daar ook een beetje met de handen in het haar, qua medicatie heb ik eigenlijk alles al gehad en niks hielp dus ze gaf aan om misschien toch maar een kijkoperatie te doen en dan alle endo haarden weg te branden, ze was er geen voorstander van maar dat was eigenlijk de laatste optie..... ze zei, denk er maar goed overna en overleg het met je man en maak dan ff een afspraak bij me.. dus het is of opereren of toch maar 5 dagen met helse pijn de dagen doorkomen....ik weet het echt ff niet... ik wil potverdorie een terugplaatsing en als ik een operatie ga doen ben ik weer een half jaar verder...maar ongesteld worden is ook geen optie... moet er maar eens goed over denken...klotenbuik ook!! hoe is het met jou?? voel je je nog een beetje goed?? komt nu wel heel dicht bij he?? oh ik ga heel hard voor je duimen hoor!!! xx marije
Hoi Marije, Wat ontzettend K*T zeg en idd moeilijke keuze. Zou je anders toch de afspraak in groningen niet door laten gaan? Misschien hebben ze daar nog een ander idee om te gaan doen! Vindt het zo naar voor je en kan me heel goed voorstellen dat je even in een grote dip zit nu. Ik kan je alleen maar een hele dikke knuffel geven en doe hetgeen waar je je goed bij voelt. Ik denk soms weleens bij mijzelf waar ben ik allemaal aan begonnen ik ga stoppen met mijn kinderwens, maar dan denk ik dat kan ik wel doen maar weet zeker dat ik er spijt van ga krijgen als ik het niet geprobeerd heb! Het is ook zo moeilijk om in de medische molen te zitten je bent gewoon afhankelijk van andere zelf totaal geen controle meer over je lijf en je grote wens! Valt mij ook echt heel erg zwaar en voor jou moet het extra zwaar zijn. Nou meid geef je even heel veel kracht en hopelijk kom je samen met je man tot een goede beslissing. Met mij gaat het wel goed hoor. Wel wat last van bijwerkingen. Ben erg moe en heb stemmingswisselingen en last van opvliegers. Verder ben ik gelukkig vandaag ongesteld geworden, was een beetje bang dat ik weer last zou hebben van een cyste en dat ik niet ongi zou worden maar is gelukkig niet zo. Nu gaat mijn zus 19 juni stoppen met de pil en dan op dag 2 cyclus starten met prikken. Wordt erg spannend nu zeg! Veel liefs xxx bittersweet
hey bittersweet, ik ken het gevoel maar al te goed, stoppen met alles en dan kinderloos door het leven...maar idd daar krijgen we spijt van, daarom wil ik ook alles grijpen zodat ik alles geprobeerd heb en mezelf niks kan verwijten van wat als......... vandaag een klotendag!!! ben 30 geworden, moest een mooie dag worden maar vind er geen bal aan het liefst ga ik onder de wol en de hele dag niet meer uit bed komen!!!! baja hopen dat de dag snel voorbij gaat!!! hihi dus je man kan je soms wel achter het behang plakken?? haha dat kon die van mij soms wel....ene keer was ik vrolijk en kon zo omslaan in chagerijnig ook spannend voor je zus, zei gaat nu ook echt beginnnen!! we tellen de dagen voor je af xx marije
Hoi Marije, Wilde je toch even feliciteren met je verjaardag vandaag ondanks dat je je door alle narigheid echt niet in een feestbui bent, wat ik mij heel goed kan voorstellen. Ja mijn man kan me af en toe echt achter het behang plakken hoor haha. Soms snapt hij het niet en dan zeg ik probeer een beetje begrip te hebben jij hoeft het zware werk niet te doen en voelt je niet zo nu en dan k*t door de hormoontjes. Hij is niet zo makkelijk in het uiten van zijn gevoelens maar als ik hem ermee confronteer dan heeft hij heel veel begrip voor mij en is ie erg lief. Mannen hebben ook echt duidelijke signalen nodig om ons vrouwen te snappen ervaar jij dat ook? Hoe is jouw man er allemaal onder? xxx bittersweet
heyy bittersweet, nog bedankt voor je felicitatie!! lief!! mijn man staat nu een beetje op het punt dat het van hem allemaal niet meer hoeft, hij is met zn 2tjes ook gelukkig zegt ie en wil dat ik geen pijn meer heb...maar hij zegt wel dat als ik door wil hij me wel steunt en erachter staat!! de lieverd!!!!! heb de knoop doorgehakt en 29 aug (pas) hebben we een gesprek en dan gaan we de operatie plannen, ik heb zelf het gevoel dat me dat het meest gaat helpen, al kunnen ze me geen garantie geven dat het 100 % helpt... dus voor mij de eerste maanden nog geen terugplaatsing, super balen maar het is niet anders, ik ben te zuinig op de embryo's om ze terug te laten plaatsen terwijl ik het gevoel dat het toch niet gaat lukken... we hebben nu lekker 3 weken vakantie en gaan zaterdag heerlijk met de caravan op vakantie!! hoe is het met jou? nog ff in spanning he?? xxx
Hoi Marije, Goedzo meid dat je een besluit hebt genomen en wat heb je een lief manneke zeg. Mijn manneke zegt precies hetzelfde tegen mij, maar neemt niet weg dat dat gevoel die leegte er is van evt geen gezinnetje krijgen ik kan het nu echt ook nog niet opgeven. Moet eerlijk zeggen dat het gevoel alleen nog maar veel sterker aan het worden is en daar maak ik mij echt zo veel zorgen over want ga echt in een diep gat vallen denk ik mocht het niet lukken, maar daar gaan we nu nog maar niet vanuit net aan het begin van iets heel moois. Wat ik nog wilde vragen is het een heftige operatie? Gaat het onder algehele narcose? Hoelang herstel? Wanneer zou je dan weer kunnen starten met terugplaatsing? Verder voel ik me heel erg opgefokt en mensen moeten echt niks verkeerds zeggen tegen mij want ik snau ze echt af brrrrrr moet echt soms tot 10 tellen en zennnnnnnn tegen mezelf zeggen hahaha! Ben ook erg moe en heb last van opvliegers, maar alles over voor een beebje. Morgen beginnen met de progynova tabletten en donor stopt met de pil dus komt nu errrug dichtbij allemaal. Geniet lekker van je vakantie en hoop daarna snel weer wat van je te horen! Waar gaan jullie naartoe met de caravan (hopelijk wel het mooie weer opzoeken)? Liefs Bittersweet
heyy bittersweet, de operatie word onder algehele narcose gedaan, heb ik 2 jaar geleden ook gehad, zijn ze 2 uur bezig geweest....ben toen pas de volgende dag wakker geworden haha volgens mij iets teveel narcose.. krijg 4 sneetjes in de buik en daarvanuit gaan ze er met apparatuur de verklevingen en cystes weghalen..het herstel is zo ongeveer 2 maand...dus voor een terugplaatsing komt het de eerste tijd nog echt niet....daar baal ik dan wel weer van maar ja het is niet anders.. hahaha jij bent dus echt een bitch soms?? oh en je hebt het zelf in de gaten he dat je zo doet?! en je kunt het niet veranderen ookal wil je dat.... wij gaan naar ommen, dat ligt bij ons in de buurt dus of we mooi weer krijgen is nog maar afwachten...laten we het hopen!! eerste keer dat we gaan kamperen, het kan dus ook zomaar zijn dat we binnen paar dagen weer thuis zijn haha xx marije
Heey, ik kom weer ff inbreken, hoor Marije (toch?) wij hebben ook de 29e een afspraak in utrecht! ik geloof eind van de ochtend. Misschien zien we elkaar Mag ik je vragen waarom jij wel prednison krijgt? Ik heb te horen gekregen dat ze dat in UMCU niet doen... Wat vind jij van het ziekenhuis en de behandelingen daar? Wij zijn nog erg in de orienterende fase... Ik weet nog niet of we over gaan stappen. Misschien hebben we binnenkort meer zekerheid en gaan we definitief kiezen wat we gaan doen. UMCU of MCK. Veel plezier op vakantie Bittersweet: wat gaat de tijd hard! Je bent echt al lekker op weg naar de punctie. Ik hoop zo dat je een superdonor hebt
Hoi Marjah, Komt nu zeker dichtbij. Ben zo benieuwd hoor en idd hoop op een superdonor haha, maar ja voor mij het belangrijkste straks dat het gouden ei erbij zal zitten. Afwachten maar hou jullie op de hoogte in ieder geval. Maar begrijp dat je ook 29 aug afspraak hebt in utrecht? Toch aan het nadenken of je zelf nog een poging zou willen doen of ivm eiceldonatie? xxx bittersweet
BS: eiceldonatie hoor! In het MCK willen ze geen gekke dingen uit halen. Ze vinden prednison echt te eng en niet bewezen. Wat maakt het uit dat het niet echt bewezen is in hun ogen. Het is mijn laatste poging en ik wil het zo graag. Tja...