De weg naar eiceldonatie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bittersweet, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Lieve meiden,

Jullie zullen ook vast wel nieuwsgierig zijn naar hoe het gelopen is vandaag. Ik was echt heel heel erg zenuwachtig heb super slecht geslapen vannacht. Vannochtend aan het werken kon natuulijk aan niets anders denken. Zou gebeld worden tussen half 9 en 10 uur het was 9 uur nog geen tf toen 9.15 nog niets. Ging me ondertussen wel een beetje ongerust maken want weet dat als ze na half 10 bellen het veelal geen goed nieuws is, maar het kon natuurlijk ook druk zijn. Toen werd het 9:20 en ging de tf en ja hoor met goed nieuws terugplaatsing ging door!! Was een beetje beduusd van het telefoontje en het drong nog niet echt tot mij door en uiteindelijk even een traantje moeten laten van geluk.
    Mijn zus meteen gebeld en die was ook stik zenuwachtig en moest ook bijna huilen en daarnaast gelijk heel erg happy dat het allemaal wel goed gegaan is.
    We hadden afspraak om 15:10. Het spreekuur liep 20 minuten uit dus uiteindelijk om 15:30 naar binnen. Kon mijn plas bijna niet meer inhouden zeg, maar is gelukt allemaal. De analist vertelde al snel hoe het zat met de embro's. Wat we niet verwacht hadden er waren van de 14 eicellen 8 bevruchtingen ontstaan! Alleen 1 embryo is stuk gegaan dus nog zeven over waarvan 1 teruggeplaatst gekregen. De overige 6 worden morgen nog bekeken en dan worden ze evt indien goed genoeg ingevroren. De teruggeplaatste embryo was trouwens een 9 cellig toppertje. Nou meiden dit was mijn verhaal voor vandaag en hopelijk krijgen we een positest op 21/7/2012 blijft afwachten. Ben eigenlijk er nog heel nuchter onder, maar tegelijkertijd vindt ik het ook heel heel erg spannend.

xxx
    Bittersweet

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Bittersweet

Ik heb nog aan je gedacht, en wat een fijn bericht!
    Kan me voorstellen dat je onwijs zenuwachtig was

De duimen draaien op volle toeren dat je positief test en dat er een plakbaby in je buik zit nu!
    Heel veel succes met de dagen aftellen!

3. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Sammie1

Wat lief dat je aan mij gedacht hebt. En dankje voor je posi vibes. Hoop ook echt dat het een plak beebje zal zijn. En nu dus wachten wachten en nog eens wachten 12 dagen valt opzich best mee maar zal o zo langzaam gaan.

liefs
    bs

4. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Marije,

Hoe is het met jou?
    Fijne vakantie gehad meid!

xxx
    bs

5. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    heyy bittersweet, daar ben ik weer!!!
    ohhh wat heb jij spannende weken voor de boeg!! ik ga super veel voor je duimen, echt!!!!!
    hoe voel je je?

hier gaat het weer zn gangetje, alweer aan het werk, vakantie gaat super snel voorbij!
    we hebben lekker geniks in ommen, ik veel gelezen en manlief veel gevist (tis maar waar je van houd he)
    verder hier rustig, tis wachten op 29 aug....wachten duurt lang!!! duurt me allemaal wel te lang bah!!
    en dan hopelijk snel onder het mes en dan gauw een tp erachteraan hihi, denk dat het niet zo snel zou gaan maar zou mooi zijn...

nu gauw weer aan het werk :)

liefs marije

6. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Marije,

Leuk wat van je te horen. Ga ook voor jou duimen dat je het strakkies allemaal heel snel achter de rug zal hebben en je weer kan gaan voor je kinderwens. Wij meiden in de mmm moeten maar geduuld hebben met de ziekenhuizen. Het is ook zo klootte dat je het zelf niet meer in de hand hebt. Dat frustreerd mij ook regelmatig, maar ja wat voor zin heeft het om je er druk om te maken.

Verder voel ik mij heel erg goed. Weet eigenlijk niet of ik iets moet gaan voelen of dat er ook meiden zijn die helemaal niets hebben gevoeld en toch zwanger waren. Ik heb het idee dat ik af en toe een klein steekje voel, maar ja kan ook idee zijn hoor of misschien mijn darmen want die kunnen ook wel eens raar doen.

xxx
    bittersweet

7. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi meiden,

Het was me gister het dagje wel zeg. Eerst gewerkt toen thuisgekomen gegeten en mijn zus belde rond 19:30 op. Ze heeft al heel de week erge buikpijn. De zaterdag na de punctie ging het erg goed en heeft ze misschien teveel gedaan waardoor ze dat moest bekopen 's avonds met veel stekende pijnen in de buik. helaas werd het de dagen erna niet beter en gister belde ze dus dat het echt niet uit te houden was en ze bijna niet meer kon lopen. Ik vertrouwde het niet en zei tegen haar dat we dan maar naar de SEH moesten gaan. Gelukkig hadden we goede informatie gehad van het zkh dus hebben we eerst de dienstdoende gyn gebeld. We konden meteen komen. Daar aangekomen urineonderzoek en bloedonderzoek gedaan en arts erbij. Ze stelde wat vragen en ze gingen een echo maken. Op de echo was te zien dat de eierstokken nog vergroot waren en dat er vrij vocht te zien was. Dit was dus de boosdoener wat de pijn veroorzaakte. gelukkig was het nog binnen de norm. Bloedonderzoek was goed gelukkig. Nu moet ze rustig aan doen en goed haar pijnmedicatie innemen. Gelukkig had ze voor vandaag nog een tf afspraak staan met de fertiliteitsarts en die heeft haar gebeld en wilde haar morgen toch nog terug zien. Gelukkig zijn ze erg voorzichtig en houden ze haar goed in de gaten.
    Ga morgen weer met haar mee en hopelijk is alles dan ok. In ieder geval is mijn sis nu wel van haar ongerustheid af en ik ook.
    Had gister wel even een dip en had gelijk zoiets van waar zijn we aan begonnen en stel als het nog een 2de keer nodig zal zijn dan willen ze het straks niet meer doen omdat ze zoveel napijn heeft gehad. Nu denk ik trouwens ook of ik nog wel wil dat ze het een 2de keer voor me zou willen doen. Vindt het allemaal best heftig bij haar ondanks dat ze zelf zegt dat ze het zo nog een keer zou doen voor me is natuurlijk superlief!! Hopen maar dat het mag gaan lukken en dat we nog wat cryo's over gaan hebben mocht het deze keer niet gelukt zijn, zodat we nog een extra kans kunnen krijgen.

Liefs
    Bittersweet

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    O das wel erg schrikken zeg!
    Ik hoop dat het snel beter met haar gaat!

Ben je de dagen al aan het aftellen tot de test? Heb je er een goed gevoel over?

De duimen draaien in ieder geval!

9. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi sammie1

We blijven positief hoor. Begin wel erg benieuwd te worden. Haal zowiezo geen test in huis voor volgende week vrijdag, want dan weet ik dat ik geneigd ben om eerder te gaan testen en dat wil ik niet.
    Voel af en toe een ligt steekje maar of dit iets is ik heb geen idee en ben ontzettend moe en heb echt grotere borsten gekregen, maar dit kan ook van de medicatie zijn. Verder heb ik lage rugpijn.
    Tot nu toe valt het mee met heel erg gespannen zijn ervoor ik zie het wel en mocht het deze keer niet gelukt zijn dan hopelijk hebben we nog een paar cryo's over die nog een kans kunnen bieden. Heb in ieder geval mocht het niet gaan lukken een prachtkans gehad om dit te kunnen proberen en dan weet ik dat ik er alles aan gedaan heb en zien we wel verder of er evt nog andere opties kunnen zijn. Er zijn ook genoeg meiden die deze mogelijkheid niet hebben of van wie 1 van de partners er niet achter staat. Maar voor nu blijven we positief en hopen we er het beste van tot het tegendeel bewezen is;).

xxx

10. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    #150 bittersweet, 13 jul 2012
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
    Hoi Meiden,

Vandaag met sis weer naar ziekenhuis geweest. Gelukkig zag het er alweer beter bij haar uit. Ze moet nog wel rustig aan doen en veel drinken en heeft van arts wat extra pijnstilling gekregen nu op naar herstel voor haar hopelijk gaat het nu snel!
    Maar dan het goede nieuws had toch nog even nagevraagd over kwaliteit embryo wat is teruggeplaatst en bleek dat we de hoogste score hadden dus een score 1 geen fragmentatie 9 cellig embryo. Was toch wel even blij verrast en arts vroeg meteen of ik nog wilde weten hoeveel cryo's we hebben overgehouden en bleek dat er 4 goed genoeg waren om in te vriezen. Ze worden per 2 ingevroren. Mijn dag kan even niet meer stuk.

xxx
    bittersweet

11. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Meiden,

Hoe gaat het met jullie?
    Met mij gaat het nu weer goed. Kijk eerlijk gezegd erg uit naar as zaterdag dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben wel of niet zwanger. Nu die onzekerheid is echt killing hoor en vooral deze laatste week duurt echt heeeeel lang.
    Nog steeds wat krampjes over de dag verspreid. Geen spoortje bloedverlies meer gezien op toiletpapier vandaag, gister einde van de middag nog wel 1 keer iets gezien. Ik wacht maar af en ga me maar niet meer druk maken heb het toch niet meer zelf in de hand. En we hebben nog wat in de vriezer dus mogelijkheden zijn er zeker nog. Zie dan alleen best wel weer op tegen het voorwerk. Weer dat prikken opbouwen met medicijnen enz. Denk dat ik ga vragen of ik het in natuurlijke cyclus mag proberen heb nog wel paar keer per jaar een cyclus met eisprong ik luister wel naar advies van de artsen hoe ze er over denken.

xxx
    bittersweet

12. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Lieve meiden,

Het is over en uit poging 1. Vanochtend een vette negatest gehad. Ben behoorlijk emo,, maar probeer maar niet bij de pakken neer te gaan zitten. We hebben nog 2 mogelijkheden dus hopelijk zit daar wel een pakkertje bij. Nu op naar poging 2 maar in dubio om te proberen binnen natuurlijke cyclus. Weten jullie wat resultaten zijn met gestimuleerd met medicatie of binnen natuulijke cyclus terugplaatsing?

Liefs
    Bittersweet

13. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hey bittersweet,
    moest gisteren al aan je denken dat je vandaag mocht testen....wat onmeunig kloten meid!! weet hoe je je voelt...
    hoop echt dat er 1 van de 2 blijft plakken als jullie straks weer gaan beginnen....
    ik kan je niks adviseren om het in eigen cyclus te doen of nie..heb ik geen ervaring mee...
    sterkte meid en blijf positief dat het toch goed gaat komen!!

dikke knuffel marije

14. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Meiden,

Heeft er iemand nog adviezen met betrekking tot volgende poging wat ik aan de arts kan vragen morgen?
    Is het normaal dat je zoveel buikpijn hebt?
    Ben nog wel vandaag voor het laatst met medicatie doorgegaan en dan morgenochtend nog maar testje eraan wagen, maar ja zin heeft het niet volgens mij, want hij zal 100% nega zijn daar ben ik van overtuigd. Is beleid van ziekenhuis om na nega test nog 2 dagen door medicatie en dan nogmaals testen!

15. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi meiden.

Gelukkig weer omhoog aan het kruipen na weer een teleurstelling te hebben gehad. Ik ga weer positief de volgende poging in en iedere kans is er 1 dus daar moet ik echt blij om zijn! Vandaag gesproken met de arts. We mogen meteen verder als ongi goed doorbreekt. Mocht dit niet zo zijn dan moet ik bellen voor een echo om te kijken of het allemaal goed is.
    Valt deze keer allemaal erg mee hoef gelukkig niet te prikken. Ga op dag 2 ongi starten met progynova tabletjes in opbouw schema en dan komt daar vlak voor terugplaatsing utrogestan bij. Op dag 13 echo en dan als het goed is dag 19 terugplaatsing. Wordt weer spannend dit keer.
    Heb wel nagedacht over alles en merk gewoon dat ik echt meer moet gaan genieten van het leven en proberen kinderwens niet mijn leven te laten beheersen, maar dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan hoor! Heb wel besloten om weer naar de sportschool te gaan hopelijk kan ik daar een uitlaatklep in gaan vinden!

xxx
    bittersweet

16. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Meiden.

Hoe gaat het met jullie?
    Gister een vreselijke emo avond gehad. We hadden verjaardag van beste vriendinnetje die in oktober uitgerekend is van eerste kindje.
    Vraagt een andere vriendin aan mij van gaat het wel goed met je. Ik moest gelijk al huilen en ze gaf me een dikke knuffel. Had ik echt even nodig. Uitgelegd dat we alles achter de rug hebben maar dat eerste terugplaatsing mislukt is waar ik toch wel heel veel moeite mee heb en teleurgesteld door ben. Leuk gesprek gehad en hierdoor weer vol vechtlust voor de volgende poging. Hopelijk gaat het lukken nu!
    Het wordt allemaal erg confronterend nu. Is er ook een ander beste vriendinnetje van mij en ik had het gevoel dat zij ook zwanger is. Ze drinkt altijd en rookt ook maar nu drinkte ze niet en rookte ze ook heel weinig. Ik dacht zal wel weer de laaste zijn die ingelicht gaat worden, maar heb de stoute schoenen aangetrokken en het haar gevraagd. Weet dat het voor mijn vriendinnen ook supermoeilijk is allemaal dat hebben ze ook gezegd. Ben tegelijk met haar weggegaan en heb het haar gevraagd en ja hoor ze is zwanger maar heel pril rond 6 weken. Je ziet het echt supergoed aan haar echt hele glinsterende ogen. Niemand wist het nog dus dat was een beetje inschattingsfout van mij. Maar ze was wel heel blij dat ik het vroeg aan haar ze vond het zo moeilijk voor mij omdat ze het mij ook zo gunt. We moesten allebei een traantje laten en zijn daarna samen naar huis gelopen. Heb natuurlijk beloofd het voor me te houden, maar wel het idee dat de andere het ook in de gaten hadden.

Kunnen we niet eens wat geluk naar ons allemaal hier heensturen, want ben daar ook zo aan toe nu!

liefs
    bittersweet

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hoi Bittersweet,

Wat een tegenvaller zeg! Ik hoop toch zo dat het snel mag lukken!
    Dikke knuf!

18. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hey bittersweet,,
    ik ken het, ook rondom mij is iedereen zwanger, het is zelfs zo erg dat nog maar 1 vriendin niet zwanger is..de rest allemaal!!!
    voel me dan toch wel een beetje een buitenbeentje..ze hebben het over kwaaltjes en leuke dingetjes kopen en ik zit er dan maar een beetje bij, ze proberen als ik erbij wel over andere dingen te hebben maar ik heb ze duidelijk gezegt dat dat voor mij niet hoeft (ik wil geen zeur lijken)
    dus bittesweet ik ga snel wat geluk bestellen voor alle meiden !!!!! ooit moet het ons gaan lukken toch??

wanneer ga jij weer beginnen??

xxx

19. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Mareille,

Ben inmiddels alweer gestart met de medicatie. Op dag 2 van de menstruatie dat was vrijdag. Dan heb ik dag 13 volgende week woensdag 8/8 echo om te kijken of alles goed is en als het goed is 6 dagen later terugplaatsing. Dus gaat eigenlijk heel snel nu. Hoop so dat het ons allemaal ooit een keer zal gaan lukken ze zeggen vaak niet voor niets de volhouder wint!
    Weet jij trouwens al wanneer je geopereerd gaat worden?

xxx
    bittersweet

20. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    #160 bittersweet, 6 aug 2012
    Laatst bewerkt: 6 aug 2012
    Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Met mij gaat het goed. Ben wel beetje zenuwachtig voor woensdag voor de echo hoop gewoon dat alles goed is en we voor een 2de poging kunnen gaan. Blijft nog een afwachten. Mocht het nou niet goed zijn gaan we na de vakantie verder met de 2de poging, maar voor nu hopen we maar dat het wel goed mag zijn.ben trouwens wel erg moe en misselijk vd medicijnen. bah voel me niet fit hiervan maar alles voor een goed doel zullen we maar zeggen.

xxx
    bittersweet

Deel Deze Pagina