De Weight Watchers Club 2013!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligakoekjuh, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Jep, daar komt net in de praktijk vaak wel op neer. Een droog biscuitje of een belegde rijstwafel/beschuit. Op werkdagen vergroot ik m'n ontbijt en lunch, dan krijg ik m'n punten makkelijk op gelukkig.

Maar goed van jou zeg, 27 kilo al! Daar kan ik nu alleen nog maar van dromen :)

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ach geef het tijd dan volgen de kilos vanzelf...

3. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik ben (nog) niet aan de weightwatchers, maar lees al even met jullie mee omdat ik echt geen idee heb of ww iets voor mij is. Ik wil heel graag mijn overtollige kg kwijt (ideaal gewicht 67 kg, maar al blij als ik op de 70 kg zit). Ik hoop in ieder geval rond de zomer op ca. 75 kg te zitten.

Ik ben nu sinds 2 weken bezig met minder (met name anders en zo min mogelijk verkeerde dingen) eten, maar het zet tot nu toe nog niet echt zoden aan de dijk. (Ik weeg namelijk nog net zoveel als toen ik begon). Ik denk dat het aan mijn hoeveelheden ligt, of aan het soort eten dat ik naar binnen werk, ik weet het niet precies.

Ik heb in het verleden een crashdieet gevolgd en dat was echt geen succes! Ik viel er heel snel mee af, maar heb die kilo's weer terug en nog een beetje extra erbij. Daarnaast ben ik bijna 2 jaar geleden gestopt met roken, waar ik heel blij mee ben, maar wat ook niet heel veel goeds gedaan heeft voor de kg.

WW lijkt mij een goede manier, maar ik twijfel nog.
    - Zijn het de kosten waard?
    - Is het makkelijk vol te houden?
    - Is het een makkelijk dieet (recepten, avondeten e.d. Dus geen speciale poespas)
    - Is het goed te combineren met een gezin (vriend is niet zo fan van de shakes die ik had met t crashdieet)
    - Is alleen online ww volgen genoeg, of doen jullie ook de meetings?
    - Mag je erbij sporten (Moet dat?)
    - En vooral, blijven de kg er ook af?

Hebben jullie daar wellicht wat antwoorden op? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hoi Rolinka,

Ik zelf vind WW voor iedereen een goede manier. Het is geen crashen, het maakt je heel bewust van wat je eet en het is naar mijn mening een gezonde, rustige en stabiele manier van afvallen waarbij ruimte is voor iets extra's (net zoals in het normale leven) en het geen gekke dingen zoals shakes enzo zijn. Ik zal je vragen proberen te beantwoorden.

- Zijn het de kosten waard?
    Ik vind van wel. Ik betaal 15 euro per maand en heb daarvoor onbeperkt toegang tot de site die bomvol staat met tips, recepten, ervaringen etc. Ook hou je er je eetdagboekje en gewicht bij, wat trouwens ook in de app kan. Dat bijhouden geeft mij heel veel houvast en inzicht.

- Is het makkelijk vol te houden?
    Ja! Je start met een x aantal punten, afhankelijk van je gewicht en lengte en langzaamaan, naar mate je afvalt, worden die punten minder. Je lichaam krijgt dus de tijd om te wennen aan minder eten en je loopt niet de hele dat met een knorrende maag rond (wat overigens ook helemaal niet goed is).

- Is het een makkelijk dieet (recepten, avondeten e.d. Dus geen speciale poespas)
    100%! Het is gewoon normaal, zoals je anders ook doet, maar dan minder en evt. de magere varianten van dingen. Je eet dus gewoon brood, fruit, groente, zuivel, vlees/vis/gevogelte, pasta/rijst/aardappelen en zelfs zo nu en dan iets lekkers als daar ruimte voor is :)

- Is het goed te combineren met een gezin (vriend is niet zo fan van de shakes die ik had met t crashdieet)
    200%! ;) Ik kook nu zelfs veel gezonder waar man en dochter ook alleen maar van profiteren. Tot nu toe hebben ze nog iedere avond gewoon meegegeten, zonder enige moeite. Het enige verschil is dat ik mijn porties afweeg en zij niet.

- Is alleen online ww volgen genoeg, of doen jullie ook de meetings?
    Voor nu doe ik het alleen online, dat werkt nog prima. Ik kan me wel voorstellen dat als het slechter gaat, je steeds met vragen zit of een extra stok achter de deur wilt, je naar bijeenkomsten wilt gaan. Dat kan dan ook gewoon hoor, al zijn er wel extra kosten aan verbonden.

- Mag je erbij sporten (Moet dat?)
    Niks moet, alles mag. Het is voor je verbranding en resultaten natuurlijk wel beter... Momenteel sport ik nog niet. Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik minimaal afval of zelfs stilsta, iets wil gaan doen ('s avonds wandelen of misschien zelfs een hometrainer aanschaffen). Voor nu probeer ik m'n algemene beweging te verbeteren door vaker de fiets en trap te pakken enzo.

- En vooral, blijven de kg er ook af?
    Dat hoop ik wel! ;) Dat ligt natuurlijk ook aan jezelf. Je kan nooit meer eten zoals je hiervoor deed, om die reden ben je immers te zwaar geworden. Het fijne is wel dat je met WW leert wat een gezond eetpatroon is en dat het niet te snel gaat. Dus je went, leert en het wordt eigen... Als je de kracht hebt om het vanaf nu altijd zo te doen, dan ben ik er van overtuigd dat het blijvend is. En hoe erg is het nu eenmaal? Ontbijten mrt brood/zuivel, lunchen met brood/zuivel/flinke salade, 's avonds een portie normaal avondeten, tussendoor fruit en zo nu en dan eens iets lekkers... Dat moet te doen zijn toch? Dat is gewoon normaal en vooral gezond...

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nog even mijn menuutje voor vandaag:

O: twee boterhammen met kaas en runderrookvlees
    T: appel
    L: kwark met cornflakes en een banaan
    T: niks vrees ik, want dan zijn we aan het carnavallen
    D: naar de pizzeria (slik). Hopelijk voor mij een bord pasta met tomatensaus. In het slechtste geval een pizza margeritha of nog erger: een vette bek bij zo'n worst- en patatkraam...

In het beste geval hou ik 8 punten over. Die zijn voor de wijntjes... De overige wijntjes haal ik van mijn weekpunten af. Oioioi... Nu nog proberen ervan te genieten ;)
    Iedereen veel succes vandaag en voor de carnavalvierders onder ons: veel plezier!

6. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Noonoo onze coach zei maandag dat je vooral ook moest genieten en dan de rest vd week maar war strenger! Carnaval ze!!

7. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    @ noonoo super goeie antwoorden!
    daardoor heb ik me toch ook maar online aangemeld
    aangezien ik te laks werd met het boekje en mn schrift en pen!
    nu uitvogelen hoe het online allemaal werkt!!!!!

8. Triskele

ja precies daar heb je je weekpunten voor he? gewoon die even flink aanspreken en de rest van de week normaal je punten opmaken , ik ga regelmatig uit eten e.d. dan doe ik dat ook zo...

9. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Oeps ik lunch op zaterdag vaak met 2 broodjes bapao (zo lekker!) en ik dacht ach dat valt vast wel mee qua punten waren 2 broodjes gewoon 15!!! Punten *oeps* En een glas Yoki erbij van 4 punten maakt toch een behoorlijk heftige lunch van 19 punten. Hahahaha doen we de volgende keer toch maar niet zomaar weer. Al was het wel lekker!

10. Triskele

aldoende leert men, ik had in het begin ook vaak met dingen die ik normaal at van jemig wat een punten (en dat had ik dan niet ervoor over)

Ik plan altijd elke ochtend alles in, dat doen de meeste, dan kom je niet voor zulke verassingen te staan en verdeel je alles beter over de dag dat helpt echt enorm (zo heb je eigenlijk nooit honger) je kan altijd nog wat spelen ermee (een paar punten hier en daar) maar de vaste lijnen (ontbijt, lunch en diner) staan vast..

Vanavond eten we hier lekker maaltijdsalade, kipfilet (met wat kruiden, niet teveel zout) sla, komkommer, tomaten, paprika, wat croutons of pijnboompitjes of iets erin, lekker veel eten voor niet teveel punten (als je een magere dressing neemt) ik neem honing mosterd en dan iets minder veel maar vind die zo lekker!!

Kipfilet is verzadigende portie 5 punten (dus hoef ik niet te wegen) verder hoef ik de groente niet af te wegen want is allemaal 0 punten, alleen wat dressing en croutons / pijnboompitten qua puntjes..

Eigenlijk moet je vet ook rekenen maar maak de kip in een braadzak in de oven klaar, zonder iets van vet erbij dus hoeft ook niet.. (wel als je maggi braadstomen gebruikt daar zitten wat punten in)

11. Triskele

ik zie in je blog dat je 52 punten mag dat mag mijn man ook dus ik weet wel dat het lastig kan zijn dat gezond in te delen, mijn tip gebruik liever volle producten dan veel ongezond eten of erger nog heel veel eten, vol kan je makkelijk vervangen door halfvol en later mager en daar merkt je maag verder niet zo veel van qua verschil, als je opeens minder moet gaan eten is dat moeilijker..

Bv volle kwark, melk, kaas, ongezouten noten en probeer ze goed over de dag te verdelen zodat je niet savonds ineens nog veel over hebt (dan gaat het verkeerd)

Succes met het afvallen!!

12. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Triskele: Bedankt voor je tips! Gelukkig (of juist niet het is maar net hoe je het bekijkt) heb ik al wat ervaring met de WW (ben al 1x 25 kg ermee afgevallen en 1x10kg) nu helaas na mijn zwangerschappen dus nu veel te zwaar. Ik kies idd nu voor volle producten, maar probeer niet te veel te snoepen tussendoor. En moet door de borstvoeding ook meer zuivel, vetten, water en groente/fruit eten dus je moet wel gezond blijven doen. Ik plan over het algemeen ook al van tevoren in. Zoals nu staat mijn hele dagboek al vol met in elk geval het avondeten. Ik gebruik daar nu gewoon redelijk veel punten voor en maak gezonde recepten klaar. Heerlijk! Maar zaterdag vind ik altijd fijn om niet in te hoeven plannen. En hihihihi dan glipt er dus wel eens wat tussendoor.

13. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Oh heb hier trouwens net de courgettesoep met ham staan maken voor vanavond (recept van weightwatchers! Kan je online vinden is 4 punten per portie) en heb even geproeft hmmmm lekker! Vanavond lekker met een stuk ciabatta erbij van 75 gr. en een beetje kruidenboter lekkere zaterdagavond maaltijd van 11 punten. En gisteren een kruidkoek gebakken. Plakje van 30gr is 2 punten ook zo heerlijk!

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee allemaal,

Jeetje wat hebben jullie een hoop gekletst zeg. haha

Merk dat ik niet zo lekker ga, heb een paar dagen mijn punten niet bijgehouden en merk dan meteen dat ik weer foute keuzes maak... Wie wil mij even een enorme schop onder mijn kont geven?? heb ik wel ff nodig... was natuurlijk ook niet voor niets 0,5 kg aangekomen :(

Noonoo:
    Goed hoor! -0,8!! je hebt het verdient! want je bent echt goed bezig! Veel plezier met je carnaval!

Triskele:
    Wauw! een volleerde WW'er ;) 27 kilo, respect hoor... daar kan ik alleen nog maar van dromen!

Rolinka:
    Welkom! :D

Naomy:

Toch maar online aangemeld dus? hopelijk bevalt dat je wat!

15. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    @blike schop schop schop!!!!
    ahahhaaha
    kom op meis!
    idd online aangemeld
    moet t allemaal nog wel uitvinden hoor
    verbaas me er wel over dat er nogal een puntenverschil is qwa boekje of online!
    brood bij!
    in t boekje 2 punten per snee en online 3!!!!!!
    hoe kan dat?

16. Triskele

Nee brood is geen 3 punten per snee het is 3 punten per 50 gram , bij ww moet je alles na wegen en meten om het correct te doen dat scheelt veel!

17. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Noamy welk boekje heb je want 2 jaar geleden ongeveer zijn ze van flexipoints naar propoints gegaan (en daarvoor hadden ze weer andere points maar das echt al heeeel lang geleden) en daarin zijn nogal wat dingen veranderd. Maar ook het aantal punten dat je per dag mag (dat zijn er nu meer dan toen, maar bepaalde voedingsmiddelen zijn ook meer punten geworden. Daarentegen waren toen banaan en druiven ook punten en das nu niet meer)

18. eef80

eef80 Niet meer actief

Welkom t.riskele!

Hi meiden!

Weer een paar dagen niet geweest omdat mijn internet er uit lag.
    Ik ben ook nog steeds niet beter... bah! Nu antibiotica kuur dus hopelijk snel bergopwaards! Dieet is een beetje op de achtergrond met het kwakkelen. Je zou denken dat ik met al dat ziek zijn hartstikke slank zou zijn geworden,,,nou forget it! Niets af!

Morgen kom ik weer kletsen met mijn eetlijstje!

groetjes!

19. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Meiden die courgettesoep van vanaaf was echt heeeeel lekker en vulde echt fantastisch! Man vond hem ook erg lekker en zelfs mijn dochter van 2 smulde!

20. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    NooNoo, heel erg bedankt voor je antwoorden! Hier kan ik echt wat mee! Het klinkt in ieder geval al stukken beter vol te houden dan het crashdieet wat ik volgde. Daar mocht ik niet bij sporten, vandaar mijn vraag daarover. Ik weet nog niet of ik weer echt wil/kan gaan sporten, maar ik wil in ieder geval weer gaan fietsen en tegen de zomer wellicht ook weer gaan skeeleren.

Ik heb nog een paar vragen als je het niet erg vindt.

Dat wegen, is dat altijd nodig? Moet je echt alles afwegen? Bijv. ook kruiden die je gebruikt en bakboter/olie.

En hoe zit het dan met eten in een restaurant? Ik ben nogal een grote fan van sushi en tapas! Kan dat nog wel dan?

En kun je online ook alle punten vinden, of moet ik daarvoor ook nog een boekenpakket aanschaffen?

Ik hoop dat je (of iemand anders) hier ook nog antwoord op kan geven.

Zoals het er nu uitziet, wil ik op maandag 18 februari 2013 gaan beginnen met ww. Dan zit ik ong op de helft van mijn zwangerschaps- en bevallingsverlof en kan ik goed wennen voordat ik ga werken.

Deel Deze Pagina