De Weight Watchers Club 2013!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligakoekjuh, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Noonoo zo irritant he das dan dus ook echt mijn probleem:(
    Hihi

Ik heb 1 week punt gebruikt

Vanmiddag maaltijd salade op :)

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    *gaat vanmiddag een berg cacao inslaan * :cool::D

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    #163 Esmaralda, 8 jan 2013
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
    @Lyn: De boerenkool was ook heerlijk, echt een tip en zat echt vol! :)
    Zaterdag lekker uit eten, moet ook kunnen hoor! En wat leuk dat jullie 7 jaar samen zijn dan :)
    Zie dat je een klein mannetje van 4 weken hebt, wat heerlijk! Ons zoontje is nu bijna 3 maanden, gaat zo ontzettend hard, en de oudste alweer 2!
    Caramel koffie klinkt trouwens heerlijk!

@Liefsvanmama: Oepsie, ach dat is idd zo heerlijk met dit dieet, het kan gewoon! :)

@Punten opmaken: Ik heb er ook geen last van, ben zelfs een beetje 'bang' voor straks mijn mindere punten...
    Ik kan mijn dag moeilijk plannen, want heb pas kort van tevoren zin in iets. Hoe doen jullie dat dan? Want ik weeg nu alles af.

@Honger: Ik pak dan een appel of een glas water of thee.

@NooNoo: Je moet je punten elke dag opmaken, anders kom je te kort voor wat je dagelijks moet hebben.

@Blike: Zo ziet er goed uit! Was het lekker?

@Eef: Wat voor cacao is dat dan? Smaakt het wel naar chocola? Klinkt erg jammie!

@Hier: Heb vandaag een trek-in-zoet dagje. Heb dus nu thee genomen met een zoetje ;) Ik ben echt verslaafd aan zoet, probeer daar een beetje van af te kicken. Maar ohh chocolaaa, koekjes, karamel *kwijjjlll*

Verder heb ik besloten om de morfine savonds pas in te nemen als mijn man er is. Ik word er echt heeel erg suf van, bijna stoned. Heb met mijn keizersnedes ook morfine gehad en het voelt precies zo. Vind het anders niet verantwoordelijk met mijn kids en eng.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik weet dat ik m'n punten moet opmaken en ik probeer het ook echt wel... vanmiddag heb ik nog wat extra fetakaas en zongedroogde tomaatjes door m'n salade gedaan, dat waren dan weer 3 punten ;)

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb net het station overleeft en zit nu in de trein! Niets gekocht :p
    Wel heb ik hoofdpijn omdat ik heel de week zonder suiker doe en dus zeg maar van suiker aan het afkicken ben.

Weet jullie ook wat goed helpt tegen een honger gevoel, glas lauwwarm water. Dat geeft een vol gevoel

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Goedzo Suzzert!!

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Goed bezig Suzzert!!

Esmeralda:
    Houd je het wat vol overdag zonder morfine dan?? wat rot zeg :(

Net de supermarkt overleefd zonder wat lekkers mee te nemen!! :D vind ik een hele goede prestatie van mezelf :) heb heel bewust geshopt!

8. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, wat hebben jullie wat afgekletst!
    Even wat reacties:
    @ suzzert wat goed dat je grote verleiding hebt weerstaan! Je kunt trots zijn op jezelf!

@Esmaralda Ik ben ook echt een zoetekauw. Wat ik lekker vind is appels warm maken in de magnetron en kaneel er overheen.

@Noonoo, volgens mij is het wel belangrijk je dagelijkse punten op te maken. Je kan wel je activepoints en weekpunten laten staan.

Ik heb gisteren nog naar mijn kookboek gekeken. Ik heb het boek 'gezond gezin'. Het is heel uitgebreid met veel (verschillende) recepten. Minpunten zijn dat niet bij ieder gerecht een foto zit (maar ik ben totaal geen kookwonder dus ik vind het prettig om te weten hoe het er uit komt te zien haha) en ik vind dat er per recept veel ingrediënten nodig zijn. Soms ook dingen waarvan ik niet weet wat het is. Ik ben er wel blij mee, maar achteraf zou ik het liever tweedehands hebben gekocht. Vind 30 euro toch wel veel geld, maar goed. Als ik iets wil hebben, wil ik het meteen haha.

Vandaag ben ik een week bezig en heb ik mezelf gewogen. Ik begin op 82,5 en was vandaag 80,6 :$ Bijna 2 kilo kwijt en richting mijn eerste doel onder de 80 kilo.
    Ben er helemaal blij mee :D Mag wel voortaan maar 28 punten in plaats van 29 maar komt wel goed.
    Wat is jullie weegdag?

Vandaag heb ik:
    O 250 ml magere yoghurt met 4 eetlepels muesli (6)
    L 3 volkoren boterhammen met boter, filet americain, coburgerham en 20+ kaas. Salade (zelf gemaakt) van komkommer, tomaatjes, light feta en groene olijfjes (was die lunch met vriendin, ben trots dat ik alle lekkere smeersalades en croissantjes kon weerstaan).
    T 2 mandarijntjes
    D moet nog rekenen welke hoeveelheden ik mag hebben maar we wortelstamppot met tartaartje en jus eten.

Groetjes!

9. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie nu pas dat jullie het al over een lijstje hebben gehad.

Weegdag dinsdag gestart 1 jan. start 82,5 afgevallen 1,9

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.824
    4.198
    113
    Hier ook vorige week begonnen met de online versie.Ik wil er 10 kg. af hebben. Vind het niet altijd even duidelijk hoor.Vooral eenpansgerechten vind ik lastig berekenen.
    Wat voor vlees eten jullie? Ik heb nog wel moeite met vlees vinden wat weinig punten is. Kom vaak uit bij biefstuk, kip of tartaar.

11. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Sidmick,

Goed dat je ook bent gestart! Ik vind het berekenen ook weleens lastig. Dan maak ik een realistische schatting. Sommige dingen reken ik uit van alle waarden in de hele pan en schat ik of ik een kwart of een halve pan leeg eet. Ik denk dat je wel serieus punten moet tellen, maar af en toe enkele punten meer of minder zou niet uit moeten maken denk ik.

Ik eet veel kip, tartaar, biefstuk, varkenshaas, vis en veel andere dingen eet ik gewoon een stuk minder van.

12. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien vis ?

ooh wat goed - 1,9 !!!!!!

13. eef80

eef80 Niet meer actief

Jeerje coco! -1.9 wat ontzettend goed! Gefeliciteerd!

Suzzert, knap gedaan!

Esmaralda, Het is rauwe cacao, dus niet gebrand. Het smaakt vind ik lekkerder dan gewone cocao en te koop in natuurvoedingswinkels. Is best duur, €6,- per pakje maar je gebruikt er maar weinig van!

blike,lekkere salada zag ik voorbij komen!

sidmick, mee eens! Vlees heeft meestal veel punten! Ik neem vaak vega maar dat is ook veel punten. Ik neem dan gewoon minder.

En de andere meiden, sorry heb gelezen maar weet t ven niet meer!

Ik ben net terug van de revalidatie en heb te veel pijn omte koken. Hoop dat mijn man zo achter de pannen wil!

14. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Goed nieuws:
    Onze hypotheek is goedgekeurd! We gaan dus verhuizen ;)

Morgen het ziekenhuis voor curretage :(

Straks op iedereen reageren.

15. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

coco, wat goed, 1,9!
    En vertel eens over die appel?

Weegdag: ik ga altijd op woensdag.

Lionne, succes morgen! mk? Ik heb ook een curretage gehad. Natuurlijk niet leuk, maar het viel mij ook best mee.

16. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Nee, geen mk gelukkig. Stukje placenta is blijven zitten, drie maanden geleden gedaan en nu zat er nog wat, dus nu nog een keer :(

17. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Suzzert: Wat goed van je! Dat is altijd moeilijk vind ik, al die lekkere dingen voor het grijpen.

@Blike: Nou eigenlijk niet, maar ik hoop dat het zo overdag wat minder werkt. De pillen werken namelijk voor durend, ze geven kleine hoeveelheden af over de gehele dag. Ze werken 12 uur.
    Ook goed van jou dat je dat gelukt is! Ook lastig altijd haha

@Coconut: Oe dat klinkt idd lekker, morgen proberen :)
    En wat goed al 2 kilo kwijt! Yoeehoee! Ik moet me zondag wegen, ben heel erg benieuwd :)

@Lijstje: Zal ik morgen even het lijstje maken voor ons?

@Sidmick: Ik eet kip, daar zit het minste in en ik vind het heerlijk!

@Eef: Oke klinkt goed, ga er eens naar kijken :) Er zit hier in de buurt een natuurwinkel die hebben het vast wel.
    Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt na je revalidatie, heb je geen pijnbesteding?

@Lionne: He bah wat vervelend voor je! Sterkte morgen!
    Wat fijn dat jullie gaan verhuizen!

@Hier: Heb net een boekenreeks gevonden, gaat over vampieren en weerwolven. Ben daar helemaal gek van dus dat ga ik straks lezen. Eerst mijn oudste zoon op bed leggen en de jongste zijn flesje.
    Dit is btw mijn lijstje vandaag:

Ontbijt:
    2 bruine broodjes met kipfilet en light salami knoflook.
    1 appeltje
    2 bekertjes water
    Tussendoor:
    2 kopjes thee zonder suiker
    Lunch:
    2 bruine broodjes met 2 gebakken eitjes met wat kaas en salami.
    1 beker magere melk
    Tussendoor:
    1 appeltje en 2 kopjes thee zonder suiker.
    Diner:
    Hutspot met gebakken kip en 2 kopjes water.

Heb nu nog 12 punten over :D

18. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    @esmaralda net eetlijstje! En van wat ga je genieten voor die 12 punten?

@ lionnne. Ik heb nooit een curretage ondergaan, maar het lijkt me heel vervelend. Sterkte. Wel fijn dat je ook goed nieuws hebt en gaat verhuizen! Blijf je in de buurt waar je nu woont?

@liefs van mama. Warme appel is heel zoet en met wat kaneel en verbeelding is het bijna zo lekker als een warme appelflap hahaha. Wanneer ik in de avond zin heb in zoet schil ik 2 appels en snij ik in vier stukjes. 2 min. In de magnetron en erna kaneel overheen. Heerlijk!

Mijn punten voor vandaag zijn op maar mijn buik zit nog vol dus komt goed. Fijne avo d allemaal!

19. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    Hey dames,

De kilo's gaan goed zo te lezen! Ik mag morgen, spannend!

@Lionne, wat vervelend meid! Sterkte morgen.

@Caramel koffie, is van nescafe waar je water moet toevoegen. Heerlijk tussendoortje (2 punten)
    Ik drink ook peer/caramel thee van pickwick, ook echt lekker wanneer je zin in zoetigheid hebt!

Vandaag:
    O - 3 wasa vezelrijk crackers, 1x jam en 2x smeerkaas
    L - banaan + snackajack rijstwafel bbq
    A - pasta rode pesto

Ik heb vanmorgen en vanmiddag beetje te weinig gegeten, ik had laat ontbeten en ben daarna even de stad in gegaan. Heb ook nog 3 punten over nu. Die gaan nog wel op denk ik.

Receptje van de pasta rode pesto:

Ingredienten Punten
    150 gram gekookte pasta 5

Saus:
    1 koffielepel olijf olie 1
    100 gr kipfilet 7
    4 koffielepels rode pesto 2
    100 ml kookroom 6
    Scheutje water 0
    30 gram pijnboompitten 5
    4 eetlepels geraspte 30+ kaas 6
    200 gr champignons 0
    1 ui 0
    Blaadjes bassilicum 0
    (Saus totaal 27 punten = 3 porties)

Totaal pasta + saus = 14 punten

20. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

esmeralda netjes. Ik mis nog calcium. Maar daar ga je geen 12 punten mee opeten. ;)

Lionne, vervelend. Maar ik vond het echt meevallen. Hopelijk valt het jou morgen ook mee. Maar dan nog, snap wel als je nu toch zenuwen voelt.

Coconut klinkt echt lekker!! Ik ga het zeker eens proberen. Wat zeg ik, ik ga het zó proberen. :)
    Ook lekker zoet: frambozen thee van pickwick.
    De peer, is die wel ook 0-punten? (gezien: gekarameliseerd)

Deel Deze Pagina